Verwarrende date

11-11-2025 22:29 59 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Misschien dat ik het (deels) ga verwijderen ivm herkenbaarheid maar wil graag mijn verhaal kwijt, en misschien advies. Hoop het niet te lang te maken.

Ik heb iets langer dan een maand geleden iemand via Bumble leren kennen. Hiervoor een ander gedate, die intuïtief al niet goed voelde vanaf het begin en blij dat ik het (mede met jullie advies) heb afgekapt. Dit keer voelde het anders, heb er bewust op gelet.

Vanuit zijn kant meteen veel initiatief voor dates, maar merkte al snel: appen en contact tussendoor is niet zijn ding. Ik probeerde daar mee te leven, al is iets meer contact mijn voorkeur. Maar daar tegenover zagen we elkaar sinds de eerste date wekelijks, er was initiatief van beide kanten. Ook gezien de afstand en werk drukte deden we moeite voor elkaar. Consistentie waar ik altijd naar zoek. Ik voelde me snel veilig bij hem (heb ik al lang niet zo gehad) en we hebben bij elkaar geslapen wat ook fijn voelde (geen seks).

Vorige week vrijdag hebben we elkaar voor de zesde keer gezien. Ik merkte de laatste dates dat ik toch verbinding mis, dat komt uit omdat ik niet veel nieuwsgierigheid vanuit hem merkte naar mij en misschien toch het contact. Ik heb er mee gewacht maar omdat we er beide serieus in staan heb ik mijn behoefte hierin uitgesproken- wat ik al lastig vind normaal gesproken. Ik heb ook gezegd dat ik het niet wil afkappen, maar juist omdat ik me veilig bij hem voel ik dit bespreekbaar maken. Hij reageerde er normaal op, deels ‘dit is hoe ik ben’ en het kost tijd. Niet helemaal het antwoord waar ik op wachtte. Ik wilde het in ieder geval wel een kans geven en kijken hoe het hierna gaat.

De avond verliep anders, ik hoopte stiekem dat hij weer zou vragen of ik zou blijven slapen + ik moest wat eerder naar huis vanwege de trein en ik raakte een beetje van slag merkte ik en kan dan geïrriteerd raken. Die kant kent hij niet van mij. Dan moet ik even alleen zijn, wat nu niet kon. Nou goed, ik heb het proberen te maskeren maar kon denk ik niet helemaal. Afscheid was wat awkward. In de trein nog wat geappt en nadat ik stuurde ben thuis slaaplekker sindsdien niets meer gehoord. Die had ik niet verwacht. Ik heb vanavond gebeld om te kijken wat het is en waar de afstand vandaan komt, maar neemt niet op en niet teruggebeld. Ik heb dat stukje van irritatie hier bewust bij geschreven omdat ik dat als een soort verklaring denk ik zoek dat die afstand neemt, wat ik invul natuurlijk.

Ik ben teleurgesteld. Ten eerste omdat hij juist nu afstand neemt terwijl ik om meer verbinding vroeg en dat aangaf.

Ja, het is duidelijk dat hij niet aan mijn behoefte kan voldoen dus geen spijt van het zeggen. Maar zo jammer dat ik niets meer hoor, we hebben elkaar toch vaak en intensief gezien en alles was oké. Tot ik dus blijkbaar een behoefte bespreekbaar maak en wat geïrriteerd ben? Ik weet het niet goed. Zit in therapie, doe alles beter hoop ik en toch kom ik zo iemand tegen. Je kunt toch op z’n minst zeggen dat je het niet ziet zitten? Hij zei nog vrijdag dat hij nooit iemand aan het lijntje zou houden en dat zou zeggen. Vandaar dat ik er vertrouwen in had, en dat m’n mensenkennis intuïtie dus blijkbaar niet klopt. Ik had het zo mis.

Ik weet het gewoon even niet meer. Jammer dat het niets is geworden maar dat kan ik ergens nog accepteren. Maar dat die niet meer reageert? Misschien kan het nog komen. Dat hoop ik ergens omdat ik dat op z’n minst wel van hem en z’n karakter had verwacht. Ik twijfel alleen of ik zelf nog een bericht zal sturen (voor mezelf).
muis12345 wijzigde dit bericht op 11-11-2025 22:35
10.09% gewijzigd
Moiren schreef:
11-11-2025 22:50
Dat is toch geen communicatie?
Ik bedoel vo tactics opnemen, je excuses aanbieden voor je geïrriteerde gedrag en vragen of hij het leuk vindt om een nieuwe afspraakjes te plannen.
Dat kan uiteraard ook... het proberen mss waard...
God ik vind t allemaal al dramatisch als ik t lees, laat staan dat ik een date met je zou hebben…

Móet je persé aan de man ofzo?

Serieus. Je zesde date moet gewoon leuk gezellig en/of geil zijn toch!
Ja, ik had hier niet zo naar gekeken. De mensen om mij heen vinden de 6e date niet gek om iets te bespreken waar je behoefte aan hebt en de richting die je opgaat. Sommige bespreken na date 3/4 al exclusiviteit. Ik probeerde het lang genoeg luchtig/leuk te houden tot ik echt wat miste.

Maar interessant om te zien dat dit echt anders is. Het was dus voor mij totaal niet dramatisch tot het daarna stilte werd. Ik dacht oprecht dit kan ik nu wel zeggen.

En moet eerlijk zeggen dat het voor mij al heel lang geleden is dat het überhaupt tot een 6e date is gekomen, dus ik nog zoekende ben/was.
Lees je eigen OP eens terug.
Was het serieuze gesprek het probleem of jouw irritatie daarna?
Muis12345 schreef:
11-11-2025 22:54
Ah zo bedoel je, hier heb ik niet zo naar gekeken. Ik had hier wat van kunnen zeggen inderdaad. Misschien hoopte ik dat we normaal zouden doorpraten en het dan ter sprake zou komen. Is het dan te laat denk je dat ik nu pas heb gebeld?
Probeer het eens.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Muis12345 schreef:
11-11-2025 23:10
Ja, ik had hier niet zo naar gekeken. De mensen om mij heen vinden de 6e date niet gek om iets te bespreken waar je behoefte aan hebt en de richting die je opgaat. Sommige bespreken na date 3/4 al exclusiviteit. Ik probeerde het lang genoeg luchtig/leuk te houden tot ik echt wat miste.

Maar interessant om te zien dat dit echt anders is. Het was dus voor mij totaal niet dramatisch tot het daarna stilte werd. Ik dacht oprecht dit kan ik nu wel zeggen.

En moet eerlijk zeggen dat het voor mij al heel lang geleden is dat het überhaupt tot een 6e date is gekomen, dus ik nog zoekende ben/was.
Jij vult zelf in dat hij stil is om jullie gesprek.

Misschien vraagt hij zich wel af waarom je zo geïrriteerd was na jullie gesprek en jij niets meer van je laat horen.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ik wilde het in ieder geval wel een kans geven en kijken hoe het hierna gaat.

En je date? Wilde hij het ook nog een kans geven?

Misschien heeft hij ook wel gedacht "kijken hoe het hierna gaat" en zijn conclusie getrokken toen hij niks meer hoorde. Als iemand mij na een aantal dates zou vertellen dat ie (te) weinig verbinding voelt, in de loop van de date geïrriteerd raakt (en blijft tot het afscheid) en de dagen erna zelf niets meer laat horen, dan zou ik er vanuit gaan dat het klaar is. Toen ik in een soortgelijke situatie zat heb ik na 2 weken geïnformeerd of mijn conclusie klopte, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen die bevestiging/afsluiting opzoekt.

Wel jammer TO, kan me voorstellen dat je op een andere uitkomst hoopte.
Amaryllis schreef:
11-11-2025 23:22
En je date? Wilde hij het ook nog een kans geven?

Misschien heeft hij ook wel gedacht "kijken hoe het hierna gaat" en zijn conclusie getrokken toen hij niks meer hoorde. Als iemand mij na een aantal dates zou vertellen dat ie (te) weinig verbinding voelt, in de loop van de date geïrriteerd raakt (en blijft tot het afscheid) en de dagen erna zelf niets meer laat horen, dan zou ik er vanuit gaan dat het klaar is. Toen ik in een soortgelijke situatie zat heb ik na 2 weken geïnformeerd of mijn conclusie klopte, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen die bevestiging/afsluiting opzoekt.

Wel jammer TO, kan me voorstellen dat je op een andere uitkomst hoopte.
Dat weet ik allemaal niet. Maar ik wilde daar achterkomen door het over te hebben, daarom belde ik hem. Ik denk niet al te lang erna? Alleen neemt hij nu niet op en belt niet terug. Dus die kans heb ik (nog) niet gekregen.

Ik twijfel wel om een bericht te sturen zoals hierboven gezegd wordt wat ik nog kan zeggen. Maar weet niet of dat nu too much wordt.
Wacht even rustig af. Je hebt initiatief getoond en hij is daar niet op in gegaan . Misschien heeft hij even iets meer tijd nodig, ik zou het even rustig afwachten. Niet alles hoeft altijd meteen uitgesproken en afgehandeld te worden.

Imo is er niet zoveel verwarrends, jullie kennen elkaar nog maar net en moeten elkaars stijlen en voorkeuren en behoeften nog leren kennen. Dan is het toch niet zo gek dat het hier en daar nog aftasten en uitproberen is?
Muis12345 schreef:
11-11-2025 22:57
Daar heb je gelijk in, de irritatie is wel iets waar ik aan werk. Dat is vaak mijn eerste reactie, en helemaal iemand die mij nog niet kent zal dit niet begrijpen. Dat kan ik diegene dan niet kwalijk nemen.

Nee dit is inderdaad dan geen match, heel jammer inderdaad. Dankjewel, Hopelijk gaan jouw dates beter.
Waarom maak je deze opmerking?
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Wat een reacties weer.
TO ik lees veel twijfel aan jezelf.
Dat je dingen niet helder ziet, waardoor je andere meningen zoekt om alles te verklaren.
Zoals ik je lees, gaf je date je te weinig het gevoel dat hij jou net zo leuk vindt, als jij hem.

Als iets goed zit, dan maakt weinig contact niet uit. Je hele interne systeem komt tot rust. Nu was dat in jouw geval niet zo en dat blijkt des te meer, dat hij nu niet meer reageert.

Iemand die jou echt leuk vindt kan wel tegen een klein stootje hoor.
Ga niet aan jezelf twijfelen, je hebt goed gehandeld, jij voelde iets: weinig verbinding.
En blijkbaar zat je gevoel volledig juist.

Dan maakt het niks uit dat mensen het in dit topic raar vinden, of het woord verbinding niet snappen, of jou adviseren eerst therapie af te maken.
Daarmee impliceren ze dat jij iets fout doet.
Je doet niks fout! Jij handeld op wat voor jou op dat moment goed voelde, binnen jouw mogelijkheden.
En daardoor ontdek je nu: he ik had gelijk!

Een man die jou echt leuk vindt, deinst niet terug van zo'n gesprek. En zal vragen naar: wat bedoel je precies en hoe kunnen we meer verbinden.

En jouw irritatie, wijs jezelf er niet op af. Zo te lezen voelde je de afwijzing al maar heeft hij zich niet geuit. Er gebeurde wat in het moment, waardoor dit op kwam.

Je bent niet gek, wees trots op jezelf. Je hebt juist weer een stap gezet in leren voor jezelf en jouw gevoel op te komen. En je kostbare energie niet langer verspilt aan een man die er met een half been in staat.

Leer ook vertrouwen op jezelf in deze, niet steeds buiten jezelf (of op een forum) zoeken. Dat maakt alleen maar dat je nog meer twijfelt aan jezelf. En soms reacties krijgt die echt niet helpend voor je zijn.
Muis12345 schreef:
11-11-2025 22:54
Ah zo bedoel je, hier heb ik niet zo naar gekeken. Ik had hier wat van kunnen zeggen inderdaad. Misschien hoopte ik dat we normaal zouden doorpraten en het dan ter sprake zou komen. Is het dan te laat denk je dat ik nu pas heb gebeld?
Ik wilde ook dit zeggen, maar lees nu dat hij niet opneemt als je belt en niet terugbelt. Tja. Dan weet ik het ook niet goed. Misschien nog een berichtje sturen ?
Je kreeg niet wat je wilde... nou boehoe
Lorem Ipsum
ik hoopte stiekem dat hij weer zou vragen of ik zou blijven slapen + ik moest wat eerder naar huis vanwege de trein en ik raakte een beetje van slag merkte ik en kan dan geïrriteerd raken. Die kant kent hij niet van mij. Dan moet ik even alleen zijn, wat nu niet kon. Nou goed, ik heb het proberen te maskeren maar kon denk ik niet helemaal.
Je zit ermee dat hij niks meer laat horen maar je eigen communicatie is nogal passief. Je behoeftes niet communiceren, hij moet maar raden blijkbaar...
Qiya schreef:
12-11-2025 05:59
Wat een reacties weer.
TO ik lees veel twijfel aan jezelf.
Dat je dingen niet helder ziet, waardoor je andere meningen zoekt om alles te verklaren.
Zoals ik je lees, gaf je date je te weinig het gevoel dat hij jou net zo leuk vindt, als jij hem.

Als iets goed zit, dan maakt weinig contact niet uit. Je hele interne systeem komt tot rust. Nu was dat in jouw geval niet zo en dat blijkt des te meer, dat hij nu niet meer reageert.

Iemand die jou echt leuk vindt kan wel tegen een klein stootje hoor.
Ga niet aan jezelf twijfelen, je hebt goed gehandeld, jij voelde iets: weinig verbinding.
En blijkbaar zat je gevoel volledig juist.

Dan maakt het niks uit dat mensen het in dit topic raar vinden, of het woord verbinding niet snappen, of jou adviseren eerst therapie af te maken.
Daarmee impliceren ze dat jij iets fout doet.
Je doet niks fout! Jij handeld op wat voor jou op dat moment goed voelde, binnen jouw mogelijkheden.
En daardoor ontdek je nu: he ik had gelijk!

Een man die jou echt leuk vindt, deinst niet terug van zo'n gesprek. En zal vragen naar: wat bedoel je precies en hoe kunnen we meer verbinden.

En jouw irritatie, wijs jezelf er niet op af. Zo te lezen voelde je de afwijzing al maar heeft hij zich niet geuit. Er gebeurde wat in het moment, waardoor dit op kwam.

Je bent niet gek, wees trots op jezelf. Je hebt juist weer een stap gezet in leren voor jezelf en jouw gevoel op te komen. En je kostbare energie niet langer verspilt aan een man die er met een half been in staat.

Leer ook vertrouwen op jezelf in deze, niet steeds buiten jezelf (of op een forum) zoeken. Dat maakt alleen maar dat je nog meer twijfelt aan jezelf. En soms reacties krijgt die echt niet helpend voor je zijn.
Het gaat niet om fout. TS heeft een verleden van nare relaties en laat nog steeds een bepad patroon zien. Ze laat over haar grenzen gaan, vertrouwt niet op haar eigen gevoel en blijft hangen aan/bij minder leuke mannen.
Vivalafete25 schreef:
12-11-2025 07:27
Het gaat niet om fout. TS heeft een verleden van nare relaties en laat nog steeds een bepad patroon zien. Ze laat over haar grenzen gaan, vertrouwt niet op haar eigen gevoel en blijft hangen aan/bij minder leuke mannen.
Ja dat lees ik, dan heeft ze nu toch uitermate goed gehandeld. Ze heeft naar zichzelf geluisterd en dan krijgt ze hier zeer verwarrende boodschappen. Die haar niet helpen uit dat patroon.

Ze leert juist op haar gevoel af te gaan, deze kerel stond er met een half been in. Dus super!
Vivalafete25 schreef:
12-11-2025 07:21
Je zit ermee dat hij niks meer laat horen maar je eigen communicatie is nogal passief. Je behoeftes niet communiceren, hij moet maar raden blijkbaar...
Zoals dit dus...

Haar communicatie is niet passief. Ze zoekt meer verbinding, ze uit dat in een gesprek. Hij zegt dat hij zo is, laat haar naar huis gaan en ghost haar.
Nu impliceer je wederom dat zij iets verkeerd doet. Namelijk passief communiceren, terwijl ze duidelijk uitsprak wat ze mist.

Moet ze dan expliciet aan een kerel die haar niet wil, vragen; mag ik dan blijven slapen?

Dat had hij ook kunnen vragen: hoe voel jij meer verbinding en hoe kan ik daarin tegemoet komen.
Ipv zeggen; ik ben zo en aju.

Pas op TO met een topic als deze. Je kan het nooit goed doen.. Iedereen vindt altijd wel iets wat je anders had kunnen doen.
Alleen jij kent de situatie en je hebt goed naar jezelf geluisterd!
qiya wijzigde dit bericht op 12-11-2025 07:41
1.84% gewijzigd
Qiya schreef:
12-11-2025 07:34
Ja dat lees ik, dan heeft ze nu toch uitermate goed gehandeld. Ze heeft naar zichzelf geluisterd en dan krijgt ze hier zeer verwarrende boodschappen. Die haar niet helpen uit dat patroon.

Ze leert juist op haar gevoel af te gaan, deze kerel stond er met een half been in. Dus super!
Ze maakt het zelf zo ambivalent door aan de ene kant te zeggen dat ze geen spijt voelt dat ze bepaalde dingen heeft aangegeven, maar wel verbolgen te zijn dat hij niks laat horen en het te hebben over de investering die ze heeft gedaan.
Muis12345 schreef:

Bij de 6e date iets bespreken waar je mee zit is niet lang. 4e date exclusiviteit is ook niet gek.

Je irriteren aan de ander al na een paar dates is wèl een rode vlag. Dat gaat niet beter worden.
.
Vivalafete25 schreef:
12-11-2025 07:41
Ze maakt het zelf zo ambivalent door aan de ene kant te zeggen dat ze geen spijt voelt dat ze bepaalde dingen heeft aangegeven, maar wel verbolgen te zijn dat hij niks laat horen en het te hebben over de investering die ze heeft gedaan.
Dat is nu juist waar ze moeite mee heeft, haar gevoel volgen. Dat er nu een afwijzing is, is daardoor extra lastig. Want ze betrekt het gelijk op zichzelf, ze weet haar gevoel niet te volgen, dus zal ze het wel anders hebben moeten doen voor een betere uitkomst.

Nee.... Er was geen betere uitkomst. Haar gevoel was juist en dat is zo top nu!! Goed gedaan TO.
Qiya schreef:
12-11-2025 07:40
Zoals dit dus...

Haar communicatie is niet passief. Ze zoekt meer verbinding, ze uit dat in een gesprek. Hij zegt dat hij zo is, laat haar naar huis gaan en ghost haar.
Nu impliceer je wederom dat zij iets verkeerd doet. Namelijk passief communiceren, terwijl ze duidelijk uitsprak wat ze mist.

Moet ze dan expliciet aan een kerel die haar niet wil, vragen; mag ik dan blijven slapen?

Dat had hij ook kunnen vragen: hoe voel jij meer verbinding en hoe kan ik daarin tegemoet komen.
Ipv zeggen; ik ben zo en aju.

Pas op TO met een topic als deze. Je kan het nooit goed doen.. Iedereen vindt altijd wel iets wat je anders had kunnen doen.
Alleen jij kent de situatie en je hebt goed naar jezelf geluisterd!
Hij mag toch ook gewoon zichzelf zijn en geen zin hebben in iemand die komt aandraven met 'ik mis verbinding' en dan afstandelijk en geïrriteerd gaat doen omdat de reactie haar niet zint?
Ik noem dit gewoon een mismatch. Geen van beide heeft iets 'verkeerd' gedaan.

Wanneer een man mij dat komt vertellen zal ik misschien vragen wat hij daarmee bedoelt uit nieuwsgierigheid maar ik zou een groot deel van mijn enthousiasme verliezen omdat ik niet hou van die gesprekken die uit een therapie lijken te komen. Zou zeker niet vragen hoe ik mezelf kan veranderen om aan die wens te voldoen. Want als hij hier al geïrriteerd en afstandelijk op reageert belooft dat niet veel goeds voor de toekomst wanneer er eens écht iets scheef zit.
Ik had onlangs ook enkele dates met een man waar ik stapelverliefd op was (zuiver hormonaal) maar door enkele dingen die hij deed en zei was dat na een paar weken helemaal over. Ik verwacht niet dat iemand na enkele dates 'er al helemaal voor gaat' en alles pikt wat je zegt en doet. Ik doe dat zelf ook niet.

Dus nee, ik zeg niet dat to dingen anders moest doen. Helemaal niet. Maar ik begrijp wel dat hij hier geen zin in had.
Hier heeft trouwens een man een topic dat vol staat met therapeutische taal. Ze vindt haar match wel. Het was gewoon deze date niet.
Attraverso schreef:
12-11-2025 07:55
Hij mag toch ook gewoon zichzelf zijn en geen zin hebben in iemand die komt aandraven met 'ik mis verbinding' en dan afstandelijk en geïrriteerd gaat doen omdat de reactie haar niet zint?
Ik noem dit gewoon een mismatch. Geen van beide heeft iets 'verkeerd' gedaan.

Wanneer een man mij dat komt vertellen zal ik misschien vragen wat hij daarmee bedoelt uit nieuwsgierigheid maar ik zou een groot deel van mijn enthousiasme verliezen omdat ik niet hou van die gesprekken die uit een therapie lijken te komen. Zou zeker niet vragen hoe ik mezelf kan veranderen om aan die wens te voldoen. Want als hij hier al geïrriteerd en afstandelijk op reageert belooft dat niet veel goeds voor de toekomst wanneer er eens écht iets scheef zit.
Ik had onlangs ook enkele dates met een man waar ik stapelverliefd op was (zuiver hormonaal) maar door enkele dingen die hij deed en zei was dat na een paar weken helemaal over. Ik verwacht niet dat iemand na enkele dates 'er al helemaal voor gaat' en alles pikt wat je zegt en doet. Ik doe dat zelf ook niet.

Dus nee, ik zeg niet dat to dingen anders moest doen. Helemaal niet. Maar ik begrijp wel dat hij hier geen zin in had.
Hier heeft trouwens een man een topic dat vol staat met therapeutische taal. Ze vindt haar match wel. Het was gewoon deze date niet.
En ik begrijp juist het omgekeerde. TO voelt heel goed aan dat deze man al geen interesse had. Ze heeft dat op haar manier proberen te verwoorden en er zijn veel mensen die deze woorden wel begrijpen en waarderen.

En ben het er mee eens, het is een mismatch. Alleen als ik lees hoe sommigen reageren op iemand die overduidelijk lerende is en wankel op dit gebied. Dan denk ik, kom op... Een beetje meer empathie zou niet misstaan.
Hij merkte aan jou dat ook slaapdate zes zonder seks zou eindigen gezien jouw geïrriteerdheid en heeft toen de knop omgedraaid voor zichzelf. Kan dat?
Hoe oud zijn jullie ongeveer?
pioen00 wijzigde dit bericht op 12-11-2025 09:43
17.28% gewijzigd
Hij kan niet aan je behoefte tegemoet komen. Je weet niet wat daar achter zit. Maar: neem mensen serieus als ze dit soort signalen afgeven.

Verwacht niet dat ze letterlijk gaan zeggen "ik kan dit niet" of "ik wil me niet committeren" dat doen ze vaak niet.

Het is niet raar dat je dat gesprek wilde aangaan. En het is zeker verwarrend ja, al die gevoelens en als hij de telefoon niet opneemt na zoiets. Daardoor kan je geneigd zijn het op jezelf te betrekken.

Misschien helpt het om dit alles als leerervaringen te zien, je leert jezelf beter kennen en ziet nu ook je eigen patronen en onzekerheid helderder. Dat is sowieso waardevol.
Muis12345 schreef:

zes dates is een prima moment om de balans op te maken en te kijken waar je staat. dat vind ik niet raar. een prima moment om te kijken of je hetzelfde naar een evt vervolg kijkt en ook een prima moment om vast te stellen dat dit niet zo is.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven