Napraattopic 2025.9 met geklets
dinsdag 28 oktober 2025 om 10:17
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.9 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.9 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 12 november 2025 om 09:23
woensdag 12 november 2025 om 09:29
Ja, en wat er ook aan wringt voor mijn gevoel: Alsof het iets schaamtevols of onfatsoenlijks is om dood te gaan.Lady*Voldemort schreef: ↑12-11-2025 09:19Sowieso zie ik niet wat er nou zo privé is aan overlijden. Iedereen gaat een keer, daar is weinig herkenbaars aan.
woensdag 12 november 2025 om 09:30
woensdag 12 november 2025 om 09:31
Dat lees ik er niet in.GriebusDus schreef: ↑12-11-2025 09:29Ja, dat wringt er ook aan. Alsof het iets schaamtevols of onfatsoenlijks is om dood te gaan.
Maar wel de invulling van wat 'zij die overleden is en niet genoemd mag worden' gewild zou hebben.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 12 november 2025 om 09:34
Jezus: https://www.nhnieuws.nl/nieuws/354277/k ... ziekenhuis
David Dunning
David Dunning
woensdag 12 november 2025 om 09:41
Ah okay. Maar hoe wist je dat ze overleden was? Dat heb ik gemist.
Voor iedereen een groene tuin
woensdag 12 november 2025 om 09:54
Zo, inderdaad! Waarom wordt er nu ingegrepen terwijl het voorheen nooit een probleem was? Dit riekt toch wel naar op de persoon staffen en modereren. Ik ben benieuwd wat er was gedaan als niet jij maar bijv LV of Merys of Griebus het had gepost...
Ik vind het echt van de zotte.
Goeie opmerking ook van Barnsteen over het kaarsjestopic. Lijkt me een prima plek om haar daar te herdenken.
woensdag 12 november 2025 om 10:08
viewtopic.php?t=513508&p=36037288&start=#p36037288GroenTuintje schreef: ↑12-11-2025 09:41Ah okay. Maar hoe wist je dat ze overleden was? Dat heb ik gemist.
Hopelijk kom je dan uit bij mijn uitleg.
David Dunning
David Dunning
woensdag 12 november 2025 om 10:09
Ik herinner me dat na het overlijden van Stone iemand de letterlijke tekst van Stones FB hier geplakt heeft.Mariana schreef: ↑12-11-2025 09:54Zo, inderdaad! Waarom wordt er nu ingegrepen terwijl het voorheen nooit een probleem was? Dit riekt toch wel naar op de persoon staffen en modereren. Ik ben benieuwd wat er was gedaan als niet jij maar bijv LV of Merys of Griebus het had gepost...
Ik vind het echt van de zotte.
Goeie opmerking ook van Barnsteen over het kaarsjestopic. Lijkt me een prima plek om haar daar te herdenken.
Wat wat mij betreft wel een graadje meer privacy-schending is dan wat ik deed.
David Dunning
David Dunning
woensdag 12 november 2025 om 10:26
Wat verschrikkelijk arme kindjes.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
woensdag 12 november 2025 om 11:41
Dat bericht is ook verwijderd, maar door de poster zelf. Die inzag dat het niet ok was.
woensdag 12 november 2025 om 11:41
Bedankt.Solomio schreef: ↑12-11-2025 10:08viewtopic.php?t=513508&p=36037288&start=#p36037288
Hopelijk kom je dan uit bij mijn uitleg.
Voor mij was ze ook iconisch voor dit forum
Ik PM je even @ Solo
Voor iedereen een groene tuin
woensdag 12 november 2025 om 11:50
Lady*Voldemort schreef: ↑12-11-2025 09:19Sowieso zie ik niet wat er nou zo privé is aan overlijden. Iedereen gaat een keer, daar is weinig herkenbaars aan.
Eens. Vind het raar dat het niet genoemd zou mogen worden omdat die forummer zo privé zou zijn. Ik laat ook heel weinig van mij privé los (tss, mensen weten niet eens voor welke voetbalclub ik ben!) en ben een stuk anoniemer dan zij-die-nu-niet-genoemd-mag-worden (ik heb met werkelijk niemand hier contact met meer dan meer forumnaam) maar mocht iemand het nou tóch te weten komen als ik overleden ben: nee geen enkel probleem dat dat gemeld wordt. Ik ben er niet eens meer dan. Wat een gezeur dat anderen dat niet zouden mogen weten of zeggen. Geldt wat mij betreft algemeen. Als je het echt niet wil dan zorg je maar dat die info niet op het internet komt (met nota bene een faceboekpost).
Maar goed, binnen een paar weken komt weer iemand zeggen dat ze zij-die-nu-niet-genoemd-mag-worden al een tijd niet gezien heeft en dan zeggen we allemaal "goh, nee geen idee".
woensdag 12 november 2025 om 12:00
Ik ben ervan overtuigd dat als ik niks gezegd had en het bijv over een half jaar alsnog bekend zou worden, dat er dan ook gezeken was, omdat ik het best had kunnen melden omdat zij er zelf toch niet meer is en er dus geen last van heeft.S-Groot schreef: ↑12-11-2025 11:50Eens. Vind het raar dat het niet genoemd zou mogen worden omdat die forummer zo privé zou zijn. Ik laat ook heel weinig van mij privé los (tss, mensen weten niet eens voor welke voetbalclub ik ben!) en ben een stuk anoniemer dan zij-die-nu-niet-genoemd-mag-worden (ik heb met werkelijk niemand hier contact met meer dan meer forumnaam) maar mocht iemand het nou tóch te weten komen als ik overleden ben: nee geen enkel probleem dat dat gemeld wordt. Ik ben er niet eens meer dan. Wat een gezeur dat anderen dat niet zouden mogen weten of zeggen. Geldt wat mij betreft algemeen. Als je het echt niet wil dan zorg je maar dat die info niet op het internet komt (met nota bene een faceboekpost).
Maar goed, binnen een paar weken komt weer iemand zeggen dat ze zij-die-nu-niet-genoemd-mag-worden al een tijd niet gezien heeft en dan zeggen we allemaal "goh, nee geen idee".
David Dunning
David Dunning
woensdag 12 november 2025 om 12:51
woensdag 12 november 2025 om 12:52
woensdag 12 november 2025 om 12:55
Ik ging er destijds vanuit dat jij het zou melden, in overleg met Stone.OlleGrieze schreef: ↑12-11-2025 12:52Nee zeker niet. En ook geen topic of vermelding. Dat wilde zij niet. Om dezelfde reden dat ze op anoniem ging. Dat weet ik omdat ik dat met haar besprak.
Maar dan toch niet met de letterlijke tekst van haar FB-pagina.
David Dunning
David Dunning
woensdag 12 november 2025 om 13:06
woensdag 12 november 2025 om 13:10
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in