Napraattopic 2025.9 met geklets

28-10-2025 10:17 751 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.9 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Azura schreef:
12-11-2025 13:06
Maar die persoon die het postte heeft het toch zelf weer verwijderd, omdat die inzag dat het verkeerd was.
Ja, maar later nog een keer geplaatst door Yas.
Star⁴ schreef:
12-11-2025 13:16
Ja, maar later nog een keer geplaatst door Yas.
Ik heb het net teruggezocht. En klopt wat je zegt. De persoon die het als eerste postte heeft het verwijderd en Solo heeft toen gezegd om wie het ging toen ernaar gevraagd werd. Yas heeft inderdaad de post van fb geplaatst.
Oh… ik was hier gisteren de hele dag niet, maar *** schoot nog wel door mijn hoofd.
Ik dacht dat ik best een koele kikker was mbt de forummers hier, maar dit komt toch flink binnen. Wat verdrietig dit.
Ik snap er niks meer van. Hier mag haar nicknaam niet genoemd worden. En vervolgens mag ik wel een kaarsje gaan branden met diezelfde naam? Kan iemand me dat uitleggen?
Afkoelen heeft gewerkt
Willen jullie ook even dankbaar zijn dat jullie niet in lithiummijnen hoeven te werken?
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
12-11-2025 14:47
Willen jullie ook even dankbaar zijn dat jullie niet in lithiummijnen hoeven te werken?
Check.

Andere dingen nog waar ik rekening mee moet houden? Dat ik niet in Afghanistan woon, dat ik krullen heb, dat ik straks niet hoef te koken want heb nog over van gisteren?
Redhead70 schreef:
12-11-2025 14:44
Ik snap er niks meer van. Hier mag haar nicknaam niet genoemd worden. En vervolgens mag ik wel een kaarsje gaan branden met diezelfde naam? Kan iemand me dat uitleggen?
Ik snap er ook niks van
Voor iedereen een groene tuin
Bij het kaarsje staat verder niet waarom of hoe, alleen dat we een kaarsje branden voor haar
Oké Barbara, dat wil ik wel even doen.

Ik kan je melden dat ergeren bijpassend giphyplaatje van een vreselijk dankbare voor een mijn bestaat.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Mariana schreef:
12-11-2025 15:29
Bij het kaarsje staat verder niet waarom of hoe, alleen dat we een kaarsje branden voor haar
Solo meldde ook geen waarom of hoe. Echt, het slaat helemaal nergens op.
.
Ik vind het een beetje egotripperij om zo 'op te komen' voor iemand die er niet meer is en waar op een fijne en respectvolle manier aandacht aan werd en wordt gegeven. Geeft me een nare smaak als je jezelf zo belangrijk maakt, voor mij over de rug van die ander met al dat nare geneuzel als gevolg.

Rabarbara schreef:

Blij dat iemand het een keer benoemt! Ik sta ermee op en ga ermee naar bed, zo dankbaar ben ik ervoor.
Rabarbara schreef:
Vrije dag vandaag dus dan hoeft het niet.
There is always something happening, and it's usually right now
Ik was al van slag door dat overlijden, maar ik ben nog meer van slag over de giftige sfeer hier.
Ja, ik weet dat de meesten prima reageren, maar kolere, die paar die dat niet doen maken er wel echt een hele giftige dynamiek van.

Bah.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
12-11-2025 16:49
Ik was al van slag door dat overlijden, maar ik ben nog meer van slag over de giftige sfeer hier.
Ja, ik weet dat de meesten prima reageren, maar kolere, die paar die dat niet doen maken er wel echt een hele giftige dynamiek van.

Bah.
Komt dan toch rottig binnen, dus dat snap ik wel. Kut is dat.
There is always something happening, and it's usually right now
Solomio schreef:

Bah.
O.a. ik heb er iets over geschreven gisteren, ik zie voor de rest vandaag niks giftigs?
Solomio schreef:

Bah.
Idd dat hakt er zo in hè :hug:

Logisch dat je van slag was, dat is niet meer dan normaal.
Pieremachochel
Star⁴ schreef:
12-11-2025 17:15
O.a. ik heb er iets over geschreven gisteren, ik zie voor de rest vandaag niks giftigs?
Ik ook niet.
Star⁴ schreef:
12-11-2025 17:15
Ik denk eerder de dynamiek nav de discussie die ontstond. Waarbij ik me best kan indenken dat Solomio zich wellicht aangevallen voelde, maar ik vind het wat vreemd dat dan meerdere mensen tot een dag later toe die sfeer wijten aan "giftige reacties". We kunnen beter ophouden met de discussie, lijkt mij. Ik denk trouwens dat het blijkbaar fanatiek staffen in het kaarsjetopic niet eens is gedaan door iemand die hier iets geschreven heeft. Maar dan nog.

Hoe dan ook verdrietig en heftig om er op zo'n manier achter te komen. In het geval van mijn vroegere vriendin hield ik er in mijn achterhoofd ergens altijd al rekening mee, maar ik kan me nog goed herinneren dat ik er best door van de kaart was.

Ik zal de forummer ook missen :redrose:
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
canis-felis schreef:
12-11-2025 18:27
Ik denk eerder de dynamiek nav de discussie die ontstond. Waarbij ik me best kan indenken dat Solomio zich wellicht aangevallen voelde, maar ik vind het wat vreemd dat dan meerdere mensen tot een dag later toe die sfeer wijten aan "giftige reacties". We kunnen beter ophouden met de discussie, lijkt mij. Ik denk trouwens dat het blijkbaar fanatiek staffen in het kaarsjetopic niet eens is gedaan door iemand die hier iets geschreven heeft. Maar dan nog.

Hoe dan ook verdrietig en heftig om er op zo'n manier achter te komen. In het geval van mijn vroegere vriendin hield ik er in mijn achterhoofd ergens altijd al rekening mee, maar ik kan me nog goed herinneren dat ik er best door van de kaart was.

Ik zal de forummer ook missen :redrose:
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-11-2025 18:58
Reden: Op de man
5.12% gewijzigd
Wat een geluk dat de kinderen in de lithiummijnen dit niet hoeven te lezen.

Ik vind het hier maar meh, al weken. En ik zal wel een zijige trut zijn, maar het zint me niets.
Rabarbara schreef:
12-11-2025 18:34

Ik vind het hier maar meh, al weken. En ik zal wel een zijige trut zijn, maar het zint me niets.

Of in de sweatshops...

Ik denk dat er genoeg over gezegd is. Ik snap Solomio en ook degenen die het er niet mee eens waren. Voor beide kanten valt iets te zeggen. Wat mij betreft is hier geen goed of fout.
Eens met Canis en Rabarbara.
Rabarbara schreef:
12-11-2025 18:34

Gaat dit over werkstress of wat mis ik? :P
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
canis-felis schreef:
12-11-2025 18:41
Nee, over een forummer met een kind dat niet zo goed zijn best lijkt te doen op school en de bijzondere manieren die andere forummers gebruiken om hun eigen kinderen tot voldoende prestaties te motiveren.
canis-felis schreef:
12-11-2025 18:41
kinderen/tiener-school/list_messages/513681/3

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven