Napraattopic 2025.9 met geklets
dinsdag 28 oktober 2025 om 10:17
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.9 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.9 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 13 november 2025 om 08:59
10 jaar geleden had ik geen idee. Ik stond voor een zware operatie en wist niet hoe ik er uit zou komen. In de jaren daarna waren er nog meer operaties en bestralingen. Achteraf weet ik dat mijn prognose erg slecht was. Statistisch gezien had ik al lang dood moeten zijn. Gelukkig stond ik aan de goede kant van de lijn.
Officieel ben ik palliatief, maar de experimentele immuuntherapie is bij mij goed aangeslagen in de zin dat ik bij de scans de laatste jaren (na afloop van de therapie) oké was. Hoe dat verder loopt weet ik niet. In januari weer een scan.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
(George Patton)
donderdag 13 november 2025 om 09:15
oudebaas schreef: ↑13-11-2025 08:5910 jaar geleden had ik geen idee. Ik stond voor een zware operatie en wist niet hoe ik er uit zou komen. In de jaren daarna waren er nog meer operaties en bestralingen. Achteraf weet ik dat mijn prognose erg slecht was. Statistisch gezien had ik al lang dood moeten zijn. Gelukkig stond ik aan de goede kant van de lijn.
Officieel ben ik palliatief, maar de experimentele immuuntherapie is bij mij goed aangeslagen in de zin dat ik bij de scans de laatste jaren (na afloop van de therapie) oké was. Hoe dat verder loopt weet ik niet. In januari weer een scan.
donderdag 13 november 2025 om 09:30
Blijft toch enorm spannend lijkt me.oudebaas schreef: ↑13-11-2025 08:5910 jaar geleden had ik geen idee. Ik stond voor een zware operatie en wist niet hoe ik er uit zou komen. In de jaren daarna waren er nog meer operaties en bestralingen. Achteraf weet ik dat mijn prognose erg slecht was. Statistisch gezien had ik al lang dood moeten zijn. Gelukkig stond ik aan de goede kant van de lijn.
Fijn dat er iets is wat bij jou werkt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
donderdag 13 november 2025 om 09:35
oudebaas schreef: ↑13-11-2025 08:5910 jaar geleden had ik geen idee. Ik stond voor een zware operatie en wist niet hoe ik er uit zou komen. In de jaren daarna waren er nog meer operaties en bestralingen. Achteraf weet ik dat mijn prognose erg slecht was. Statistisch gezien had ik al lang dood moeten zijn. Gelukkig stond ik aan de goede kant van de lijn.
donderdag 13 november 2025 om 09:37
Zo fijn dat het werkt! Ik heb afgelopen maandag een scan gehad, morgen uitslag. Hoe ga jij daarmee om? Die voortdurende onzekerheid?oudebaas schreef: ↑13-11-2025 08:5910 jaar geleden had ik geen idee. Ik stond voor een zware operatie en wist niet hoe ik er uit zou komen. In de jaren daarna waren er nog meer operaties en bestralingen. Achteraf weet ik dat mijn prognose erg slecht was. Statistisch gezien had ik al lang dood moeten zijn. Gelukkig stond ik aan de goede kant van de lijn.
Life is short. Eat dessert first.
donderdag 13 november 2025 om 09:42
Het blijft spannend. Bij ieder ongemakje ben ik toch bang dat het beestje weer terugkomt, alhoewel het net zo goed wat leeftijdsdingetjes kunnen zijn. Of ongemakjes waar ik vroeger gewoon geen aandacht aan besteedde.
Verder mogen er weer een paar kilootjes af. Sommige broeken gaan weer strak zitten en een bult op lopen of fietsen wordt weer zwaarder.
Verder mogen er weer een paar kilootjes af. Sommige broeken gaan weer strak zitten en een bult op lopen of fietsen wordt weer zwaarder.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
(George Patton)
donderdag 13 november 2025 om 09:45
Sterkte met het wachten. Dat vind ik ook zenuwslopend. Alhoewel ik de laatste scans (april dit jaar en oktober vorig jaar) de uitslag al vlot kon zien in mijn patiënten-portaal.doornroosje9 schreef: ↑13-11-2025 09:37Zo fijn dat het werkt! Ik heb afgelopen maandag een scan gehad, morgen uitslag. Hoe ga jij daarmee om? Die voortdurende onzekerheid?
Staat er bij jou veel op het spel? Of is er nog wat aan te doen bij een slechte uitslag?
(George Patton)
(George Patton)
donderdag 13 november 2025 om 09:59
Ik kan me er iets bij indenken. Lijkt me (soms) moeilijk om je er niet teveel door te laten beïnvloeden. Ingewikkeld...oudebaas schreef: ↑13-11-2025 09:42Het blijft spannend. Bij ieder ongemakje ben ik toch bang dat het beestje weer terugkomt, alhoewel het net zo goed wat leeftijdsdingetjes kunnen zijn. Of ongemakjes waar ik vroeger gewoon geen aandacht aan besteedde.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
donderdag 13 november 2025 om 10:31
Ik maak het nu van dichtbij mee, die onzekerheid is echt gruwelijk en houdt nooit weer op als je eenmaal kanker hebt (gehad)doornroosje9 schreef: ↑13-11-2025 09:37Zo fijn dat het werkt! Ik heb afgelopen maandag een scan gehad, morgen uitslag. Hoe ga jij daarmee om? Die voortdurende onzekerheid?
Sterkte met wachten Doornroosje
Oude baas
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
donderdag 13 november 2025 om 12:14
Tien jaar verder nu, het gaat goed (ik ga nooit meer schoon verklaard worden want kan zomaar weer opduiken vanuit de oorspronkelijke tumor, zelf jaren later nog, maar sta allang niet meer onder controle, dus 'beter' zullen we maar zeggen) maar op de achtergrond is het altijd wel ergens aanwezig.
Roosje en Baas: van mij ook alle liefde.
There is always something happening, and it's usually right now
donderdag 13 november 2025 om 15:06
Ik kijk bewust niet naar de uitslag, dat heb ik 1 keer gedaan en dat was geen goed idee.oudebaas schreef: ↑13-11-2025 09:45Sterkte met het wachten. Dat vind ik ook zenuwslopend. Alhoewel ik de laatste scans (april dit jaar en oktober vorig jaar) de uitslag al vlot kon zien in mijn patiënten-portaal.
Staat er bij jou veel op het spel? Of is er nog wat aan te doen bij een slechte uitslag?
Er staat veel op het spel, als het nu slecht is, is er niets meer. Nu ja, niets... Oplapmiddelen om het te rekken, maar niets dat werkt.
Maar ik verwacht dat het okay is, stabiel. Een paar maanden geleden een intensieve behandeling achter de rug en de bedoeling is nu dat het even stabiel blijft, dus daar hoop ik maar op.
Life is short. Eat dessert first.
donderdag 13 november 2025 om 15:07
donderdag 13 november 2025 om 15:18
Ik heb het topic bewust niet doorgelezen. Het was te confronterend voor mij. Maar ik zal het af en toe eens lezen.doornroosje9 schreef: ↑13-11-2025 15:09Bedankt, ik had het gewoon in mijn topic moeten schrijven natuurlijk, maar wilde even reageren op Oude Baas.![]()
(George Patton)
(George Patton)
donderdag 13 november 2025 om 15:34
donderdag 13 november 2025 om 16:00
Lief, maar die
There is always something happening, and it's usually right now
donderdag 13 november 2025 om 16:47
doornroosje9 schreef: ↑13-11-2025 15:09Bedankt, ik had het gewoon in mijn topic moeten schrijven natuurlijk, maar wilde even reageren op Oude Baas.![]()
Nou ja nee, want ik ken jouw topic helemaal niet. Dus ben blij dat je het even hier deelde.
•
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in