Puberkamer do's en don'ts

12-11-2025 22:07 60 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kinderen zijn bijna pubers en we zijn aan het nadenken over hun slaapkamers voor als we die willen verbouwen en herinrichten.

Dus ik ben nieuwsgierig.
Wat zijn nou de do's en don'ts van een puberslaapkamer? Wat werkt nou echt en wat lijkt leuk maar is het niet? Wat werkt voor jullie pubers?
the_architect wijzigde dit bericht op 12-11-2025 22:37
0.67% gewijzigd
nootboek schreef:
12-11-2025 23:56
Ik lees ff mee. We gaan verhuizen met 11- en 12-jarige en de kamerindeling moet op de schop.

Vraag me af wat jullie doen qua lengte van het bed? Zelf hebben we 220 lang, maar lang én breed gaat in de tienerkamers eigenlijk niet passen. Bovendien is de keuze qua lange bedden een stuk beperkter.

De jongens zijn nu al >160cm. Zelf willen ze een breder 'chill'bed, 140x200 voelt op dit moment natuurlijk als enorm.... maar ik wil niet over 3 jaar weer alles nieuw moeten kopen omdat het te kort is. Wat denken jullie?
Mijn pubers hebben allebei 140 x 200 (en kleine kamers). De oudste is inmiddels >1.90, maar past er nog steeds in hoor. Je kunt er natuurlijk ook diagonaal in en vooralsnog slapen ze alleen. Logés sliepen vroeger wel in bed (tot 12 jaar ongeveer), maar bij oudste inmiddels op de (slaap-)bank.
En o ja: ze hebben allebei een bureau dat ze nooit gebruiken. Als er iets aan huiswerk of op de laptop gedaan wordt, doen ze dat bij voorkeur liever aan de eettafel (en oudste werkt met zijn laptop in bed, haha).
martje55 schreef:
13-11-2025 10:45
Zwarte verf komt bij mij niet op de muren. Ik woon in een huurhuis en ik heb totaal geen zin om naast alle andere dingen rondom verhuizing ook nog een slaapkamer tig keer over te verven.
Particuliere huur?

In een sociale huurwoning is de enige voorwaarde dat het er netjes op zit.

Ik mocht de knalroze muur laten zitten, maar het kleine veegje roze verf op het kozijn moest ik verwijderen. 1 minuut en klaar.

Nieuwe huurder baalde wel dat ik het niet hoefde over te schilderen.
Dropdrop schreef:
13-11-2025 12:40
Particuliere huur?

In een sociale huurwoning is de enige voorwaarde dat het er netjes op zit.

Ik mocht de knalroze muur laten zitten, maar het kleine veegje roze verf op het kozijn moest ik verwijderen. 1 minuut en klaar.

Nieuwe huurder baalde wel dat ik het niet hoefde over te schilderen.
Hier inderdaad een zwart/paarse gang gehad in de sociale huurwoning en mocht ook gewoon blijven.
De pubers hebben bij ons een twijfelaar, 120 of 140 breed. Dat vind ik meer passen in die kamers dan tweepersoonsbedden. En ik heb er minder was van.
Barnsteen schreef:
13-11-2025 00:23
Wat is er mis met paars met zwart?
Nou niks maar als het over een half jaar weer anders moet dan lijkt me dan gedoe.
Ok niet te veel sturen dus, de boodschap is duidelijk ;-D

Ik zal kinderen in kwestie eens een moodboard laten maken.
The_Architect schreef:
13-11-2025 14:36
Ok niet te veel sturen dus, de boodschap is duidelijk ;-D

Ik zal kinderen in kwestie eens een moodboard laten maken.
Mag het niet gewoon organisch tot iets uitgroeien?
Quincy2 schreef:
13-11-2025 14:55
Mag het niet gewoon organisch tot iets uitgroeien?
Er moet sowieso het één en ander verbouwd worden.
En ze vinden erover nadenken wel leuk. Net hun moeder ;-D
Wij kochten alles bij de IKEA, alles wit!, zouden we nu nooooooit meer doen. Zo sfeerloos, foutje bedankt

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven