Napraattopic 2025.9 met geklets

28-10-2025 10:17 676 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.9 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Er zijn anders behoorlijk wat forummers nu op anoniem gegaan. Jammer! Op deze manier helpt het forum zichzelf om zeep natuurlijk.
SirDidymus schreef:
13-11-2025 18:50
Er zijn anders behoorlijk wat forummers nu op anoniem gegaan. Jammer! Op deze manier helpt het forum zichzelf om zeep natuurlijk.
Vind ik ook, maar het zwabberbeleid helpt niet. Net als de willekeur van moderatie.
Afkoelen heeft gewerkt
En de privacy van die ene forummer geldt nog steeds maar tot en met pagina 12,5 in het kaarsjestopic.
Ik heb er maar een post aan gewijd in het vraag topic. Hopelijk wordt het niet alsnte negatief opgevat...
Hoi mod, kunnen jullie mijn eerste bericht even goedkeuren? Het is een vrij onschuldig bericht.

En verder helemaal eensch met Sir.
Graftak!
SirDidymus schreef:
Ik ben er nog merk ik....
vivapimpelmees schreef:
13-11-2025 19:28

Blijf je? Of ga je echt? :cry:
Ik hoop op een ruimhartig mea culpa vanuit de mods en een frisse start voor een heel aantal mensen die hierdoor op anoniem gegaan zijn.
Echt niet leuk dit…
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
vivapimpelmees schreef:
Jij mag niet Sis.
There is always something happening, and it's usually right now
feow schreef:
13-11-2025 19:36
Ik hoop op een ruimhartig mea culpa vanuit de mods en een frisse start voor een heel aantal mensen die hierdoor op anoniem gegaan zijn.
Echt niet leuk dit…
Zie ik niet zomaar gebeuren eerlijk gezegd.
En nee, niet leuk.
There is always something happening, and it's usually right now
vivapimpelmees schreef:

Je eigen post waarin je vraagt om op anoniem te gaan staffen schijnt de truc te zijn.
SirDidymus schreef:
Is dat echt zo? Ik tel niet mee, want gewoon slechte timing. Had in ieder geval niks met met het beleid te maken.
Ik heb het wel 2 keer moeten vragen en meer dan 48 uur moeten wachten, daarom lijken het er misschien meer.
Maar ik tel er maar 3 eigenlijk. En pimpelmees, maar die is er stiekem nog.
Ik vind het altijd een beetje genant als ik denk dat mijn mening per se moet, maar is dit forum niet sowieso een sterfhuisconstructie? Wie verdient hier nou nog geld aan? Wie heeft er belang bij dat dit forum goed werkt? Dat het überhaupt bestaat?
Si abra la puerta hay lobos.
feow schreef:
13-11-2025 19:36
Echt niet leuk dit…

Nou ja dat zal niet gaan komen verwacht ik. En in principe hoeft dat voor mij ook niet (misschien wel voor anderen dat kan heel goed zijn) maar ik hoop wel dat ze met elkaar gaan zitten om een blik te werpen op het beleid en de gang van zaken.

Het kan hen toch ook niet zijn ontgaan dat er momenteel grote onvrede over de moderatie is? Lijkt mij dat het logisch is om dan het beleid aan te passen en niet zo doorgaan, als je wil dat dit forum nog actueel blijft en straks niet enkel bestaat uit oude forumfossielen die met elkaar keuvelen over van alles en nog wat. (Mezelf incluis uiteraard ;-) )
Rabarbara schreef:
13-11-2025 19:42
Ik vind het altijd een beetje genant als ik denk dat mijn mening per se moet, maar is dit forum niet sowieso een sterfhuisconstructie? Wie verdient hier nou nog geld aan? Wie heeft er belang bij dat dit forum goed werkt? Dat het überhaupt bestaat?

Haha wij!!!! :cheer:

Maar ik denk dat je hier wel een punt hebt.
Na al die m.i. onterechte permabannen (bans? of is dat net zoals arms en darms?) van mensen die nog zorgden voor een leuke discussie en interessante standpunten was het al een aflopende zaak toch? Met gekeuvel over overgang, platbrood en nog iets (wappies?)? De moderatie was altijd al twijfelachtig, daarin zie ik weinig verschil met eerder. Tis niet meer wat het was en dat gaat ook niet meer gebeuren. Zonder verwachtingen is het m.i. nog aardig vertoeven, het is nu een beetje de candy crush v/h online vermaak.
Misschien is het concept forum sowieso een beetje achterhaald.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
13-11-2025 19:42
Ik waardeer jou mening, dus blijf die, ook als het niet per se moet, vooral delen.

Maar in dit geval deel ik jouw mening niet.

Vroeger, in de oertijd, toen forumberichten met een beitel van overheen in kleiplakken geslagen werd en de berichten door iemand met een botje door de neus met veel gekraak en gepiep door een modem geperst werden.. toen waren er ook niet zo heel veel berichten.
Zeker is de enorme piek, zeker aan schrijvers, voorbij. Maar ik geloof dat menigeen stikjaloers is op de hoeveelheid lezers hier.

Ik geloof wél dat er wat marketingmannetjes hopen dat ze iets van de bruis van die oude fossielen uit het kribbige kippenhok kunnen overhevelen naar een frisch en dynamisch jeugdig en beïnvloedbaar podium. Gaat niet lukken, maar dat moeten ze eerst nog eens zien.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Frizz schreef:
13-11-2025 16:47
Nou ja nee, want ik ken jouw topic helemaal niet. Dus ben blij dat je het even hier deelde.
😘
Life is short. Eat dessert first.
Doornroosje en Oudebaas :hug:
En een :hug: voor iedereen die N. Gaat missen.
Vanity of vanities; all is vanity
Rabarbara schreef:
13-11-2025 20:06
Misschien is het concept forum sowieso een beetje achterhaald.
Toch zou ik het echt enorm jammer vinden als het verdwijnt in een tijd waarin er (online) alleen nog gecommuniceerd wordt in oneliners (X), met foto's (instagram), filmpjes (Tiktok) en vreselijke commentaren op positieve berichten (Facebook).

Maar misschien is al dit bovenstaande ook alweer gauw achterhaald...

Ik vind het concept forum ontzettend fijn en het eerste forum waar ik ooit begon is al jaren ter ziele (politiekdebat) en dat vind ik nog altijd heel jammer. Maar je merkt wel dat het minder leeft. Bijvoorbeeld ook op de kinderen-pijler wordt minder geschreven dan tien jaar geleden. Mensen delen misschien toch minder.
Waarom toch die behoefte om ff een sneer uit te delen voor je op anoniem gaat?
Zie het Vraag-topic.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
13-11-2025 21:44
Waarom toch die behoefte om ff een sneer uit te delen voor je op anoniem gaat?
Zie het Vraag-topic.
Ja dat snap ik ook niet.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Lady*Voldemort schreef:
13-11-2025 19:07
Hoi mod, kunnen jullie mijn eerste bericht even goedkeuren? Het is een vrij onschuldig bericht.

En verder helemaal eensch met Sir.
:cheer:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Gelukkig terug
Afkoelen heeft gewerkt

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven