Verkiezingen 2025
zondag 28 september 2025 om 10:25
Ja, wederom een topic over de aankomende verkiezingen, maar meer om te kijken wat mensen motiveert om op een bepaalde partij te stemmen, aangezien ikzelf er nog helemaal niet uit ben en eigenlijk de resultaten van het CPB afwacht over de betaalbaarheid van de programma's.
Ik heb inmiddels de meeste programma's wel doorgelezen en, eerlijk is eerlijk, ik kan me vinden in veel punten van veel partijen van links tot rechts, maar ook in veel punten van veel partijen niet. En mijn keuze lijkt nog 'zwevende' te zijn voor het eerst in mijn leven.
Ik vraag me af wat voor jullie echt de belangrijkste thema's zijn, en liever niet teveel over asiel/migratie, want dat onderwerp komt me onderhand mijn neus uit, daarnaast zijn er zoveel andere belangrijke thema's om je keuze op te baseren, en belangrijke zaken die in Nederland verbeterd moeten worden.
Wat zouden jullie veranderen, wat zouden jullie in willen voeren als je zelf kon kiezen en welke politieke partij komt dan het dichtst bij je eigen voorkeuren?
Ik heb inmiddels de meeste programma's wel doorgelezen en, eerlijk is eerlijk, ik kan me vinden in veel punten van veel partijen van links tot rechts, maar ook in veel punten van veel partijen niet. En mijn keuze lijkt nog 'zwevende' te zijn voor het eerst in mijn leven.
Ik vraag me af wat voor jullie echt de belangrijkste thema's zijn, en liever niet teveel over asiel/migratie, want dat onderwerp komt me onderhand mijn neus uit, daarnaast zijn er zoveel andere belangrijke thema's om je keuze op te baseren, en belangrijke zaken die in Nederland verbeterd moeten worden.
Wat zouden jullie veranderen, wat zouden jullie in willen voeren als je zelf kon kiezen en welke politieke partij komt dan het dichtst bij je eigen voorkeuren?
zondag 30 november 2025 om 11:11
De andere informateur vindt hele bevolkingsgroepen een 'risico' en dicht ze geen enkel vermogen tot 'onze redelijkheid' toe, maar he, "dáár is helemaal niks mis mee". (Dit was overigens niet in een appje maar in een openbare lezing)
https://www.trouw.nl/nieuws/buma-immigr ... ~b3b9ede0/
zondag 30 november 2025 om 11:14
Dat soort dingen riep Omtzigt ook. Het maakte hem voor mij een wolf in schaapskleren, maar ik merkte ook dat het door mensen die van mening zijn dat het geboortecijfer in NL te laag is anders ontvangen werd.Danae schreef: ↑30-11-2025 11:11De andere informateur vindt hele bevolkingsgroepen een 'risico' en dicht ze geen enkel vermogen tot 'onze redelijkheid' toe, maar he, "dáár is helemaal niks mis mee". (Dit was overigens niet in een appje maar in een openbare lezing)
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
zondag 30 november 2025 om 11:22
Wat is dit dan voor een zwaktebod?
Maar prima, ik ben géén vvd'er en ik heb al gezegd dat NRC fout zit.
Heb ik nu toestemming om te vinden dat Wijers echt nog steeds gewoon fout zat en ik het terecht vind dat hij geen informateur meer is? En dat hij dat zelf heeft veroorzaakt en niet de NRC of de lekker?
zondag 30 november 2025 om 11:37
Op de man? Het klopt gewoon.
Want je doet er wederom een schepje bovenop. Wederom geen zelfreflectie.
Want het echte punt, daar heb je het niet over. Wel blijven doordrammen over Wijers. En dat drammen, dat kennen we inmiddels van Yesilgoz.
Het gaat niet om waarheidsvinding, maar om machtspolitiek. Typisch VVD.
Ondertussen moet de formatie het nu doen met 1 formateur die van CDA-huize is. Maar wel zeuren over Wijers die een voorkeur heeft.
Maar het maak je allemaal blijkbaar niet uit. Zolang de VVD en Yesilgoz de zin maar krijgen.
En Wijers kon zich bepaalde uitspraken niet herinneren. Vreemd, voor een man op leeftijd.
paradise wijzigde dit bericht op 30-11-2025 11:42
0.13% gewijzigd
zondag 30 november 2025 om 11:38
Door die laatste opmerking pleit je het NRC vrij.Liv8 schreef: ↑30-11-2025 11:22Wat is dit dan voor een zwaktebod?
Maar prima, ik ben géén vvd'er en ik heb al gezegd dat NRC fout zit.
Heb ik nu toestemming om te vinden dat Wijers echt nog steeds gewoon fout zat en ik het terecht vind dat hij geen informateur meer is? En dat hij dat zelf heeft veroorzaakt en niet de NRC of de lekker?
Laat die ongemeende opmerking dat NRC fout zit dus maar weg.
zondag 30 november 2025 om 11:51
Nee dat doe ik helemaal niet maar dat wil je graag.
- NRC zit compleet fout door de 'Yesilgoz is een leugenaar' verslaggeving
- Wijers is zelf verantwoordelijk voor het appje dat hij heeft getypt en de gevolgen daarvan
Twee verschillende dingen. Met het laatste neem ik helemaal niets van het eerste terug. Dus laat die beschuldiging even lekker bij je.
zondag 30 november 2025 om 11:59
Elk mens heeft recht op prive-communicatie. Dat is zelfs beschermd in de grondwet. Zeker omdat hetgeen Wijers zei niet illegaal is.Liv8 schreef: ↑30-11-2025 11:51Nee dat doe ik helemaal niet maar dat wil je graag.
- NRC zit compleet fout door de 'Yesilgoz is een leugenaar' verslaggeving
- Wijers is zelf verantwoordelijk voor het appje dat hij heeft getypt en de gevolgen daarvan
Twee verschillende dingen. Met het laatste neem ik helemaal niets van het eerste terug. Dus laat die beschuldiging even lekker bij je.
Als jij echt vindt dat een medium dat er dus een potje van maakt en feiten verzint dit mag publiceren dan heb je er weinig van begrepen.
Ik beschuldig niet. Ik constateer.
zondag 30 november 2025 om 12:36
Nou, nee. Ik heb altijd gezegd dat Wijers wat mij betreft aan kon blijven, maar dat ik het vanwege zijn voorkeuren begreep dat men hem ongeschikt vond als informateur. Vond hij zelf kennelijk ook.Paradise schreef: ↑30-11-2025 11:37Op de man? Het klopt gewoon.
Want je doet er wederom een schepje bovenop. Wederom geen zelfreflectie.
Want het echte punt, daar heb je het niet over. Wel blijven doordrammen over Wijers. En dat drammen, dat kennen we inmiddels van Yesilgoz.
Het gaat niet om waarheidsvinding, maar om machtspolitiek. Typisch VVD.
Ondertussen moet de formatie het nu doen met 1 formateur die van CDA-huize is. Maar wel zeuren over Wijers die een voorkeur heeft.
Maar het maak je allemaal blijkbaar niet uit. Zolang de VVD en Yesilgoz de zin maar krijgen.
En Wijers kon zich bepaalde uitspraken niet herinneren. Vreemd, voor een man op leeftijd.
Verder:
- De VVD had niets met het opstappen van Wijers te maken.
- Als 1 informateur te weinig is staat het ze vrij er 1 bij te benoemen.
- De VVD en Yesilgöz gaan gezien de reflectie van hun zetelaantal inderdaad deels hun zin krijgen.
zondag 30 november 2025 om 12:47
Opnieuw twee verschillende zaken. Dat NRC fout zit in de leugenaar kwestie, betekent niet dat niemand (en ook zij) het feeks appje dat bevestigd is mag publiceren. En ja ik vind dat het gepubliceerd mag worden, want ik vind 'een informateur die naar een prominent figuur in de formatie refereert als feeks' nieuws die verder gaat dan prive sfeer. En ook in je prive sfeer blijf je zelf verantwoordelijk voor wat je zegt. Als je wil spuien dan doe je dat lekker tegen je man/vrouw. Als je iets appt wat je eigenlijk niet kan zeggen, moet je dat dus gewoon niet doen. Dan kun je vervolgens je banden breken met de lekker (en dat snap ik heus, begrijp me niet verkeerd) maar je moet toch echt vooral naar jezelf kijken. En nog véél simpeler: noem iemand geen feeks.Paradise schreef: ↑30-11-2025 11:59Elk mens heeft recht op prive-communicatie. Dat is zelfs beschermd in de grondwet. Zeker omdat hetgeen Wijers zei niet illegaal is.
Als jij echt vindt dat een medium dat er dus een potje van maakt en feiten verzint dit mag publiceren dan heb je er weinig van begrepen.
Ik beschuldig niet. Ik constateer.
Maar weet je prima, deze discussie heeft echt geen zin. Ik vind dat je als volwassen mens verantwoordelijk bent voor wat je zegt. Jij vindt Wijers het slachtoffer van omstandigheden en derden en vooral compleet buiten schuld. Wij gaan het niet eens worden.
(en nee (!) dat betekent niet dat ik zeg dat de NRC niet fout zit in de leugenaar kwestie)
zondag 30 november 2025 om 13:26
Huh, dat zeg ik nergens?
Ik maak het andere deel van je bericht dik gedrukt, duidelijk dat ik dáár op reageer, niet op de feeks uitspraak.
zondag 30 november 2025 om 14:04
zondag 30 november 2025 om 14:29
zondag 30 november 2025 om 16:58
Een stabiele regering willen nastreven is geen vooringenomenheid.
Wijers had de voorkeur voor een breed middenkabinet. Dat heeft weinig tot niets te maken met vooringenomenheid.
Maar goed, als je VVD stemt dan snap ik dat een keuze voor een stabiel middenkabinet vooringenomen kan overkomen.
Maar het is de wereld op zijn kop.
zondag 30 november 2025 om 17:06
Mogen VVD stemmers überhaupt nog iets zeggen, denken of doen van jou?Paradise schreef: ↑30-11-2025 16:58Een stabiele regering willen nastreven is geen vooringenomenheid.
Wijers had de voorkeur voor een breed middenkabinet. Dat heeft weinig tot niets te maken met vooringenomenheid.
Maar goed, als je VVD stemt dan snap ik dat een keuze voor een stabiel middenkabinet vooringenomen kan overkomen.
Maar het is de wereld op zijn kop.
Of is dit wat makkelijker voor je? De 'VVD stemmer' compleet diskwalificeren? Geen nuances, totale polarisatie. Elke VVD stemmer is even slecht?
Nou las ik hiervoor dat er niet één Stemmer is (als in 'De Stemmer heeft gekozen) maar blijkbaar is er wel maar één VVD Stemmer. Absurd hoe een groep hier wordt weggezet. Maar ga vooral door met jezelf beter te voelen, totaal misplaatst.
liv8 wijzigde dit bericht op 30-11-2025 17:14
3.98% gewijzigd
zondag 30 november 2025 om 17:18
Liv8 schreef: ↑30-11-2025 17:06Mogen VVD stemmers überhaupt nog iets zeggen, denken of doen van jou?
Of is dit wat makkelijker voor je? De 'VVD stemmer' compleet diskwalificeren? Geen nuances, totale polarisatie. Elke VVD stemmer is even slecht?
Nou las ik hiervoor dat er niet één Stemmer is (als in 'De Stemmer heeft gekozen) maar blijkbaar is er wel maar één VVD Stemmer. Absurd hoe een groep hier wordt weggezet. Maar ga vooral door met jezelf beter te voelen, totaal misplaatst.
Eens. Ik heb er verder niet op gereageerd, maar bijzonder is het wel. De VVD stemmer is natuurlijk alleen maar in staat om egoïstisch te denken. Goed, noted zal ik maar zeggen dan.
zondag 30 november 2025 om 19:25
De VVD stemmers bestaan nu voor een groot deel uit een andere groep dan een paar jaar geleden. De anti-liberale pressiegroep die zichzelf ten onrechte klassiek liberaal noemt heeft meer invloed gekregen, de echte liberale kiezers zijn overgestapt naar D66 en de nieuwe aanwas bestaat uit Wutbürger die eerst PVV stemden.Liv8 schreef: ↑30-11-2025 17:06Mogen VVD stemmers überhaupt nog iets zeggen, denken of doen van jou?
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
(George Patton)
zondag 30 november 2025 om 21:39
De VVD-stemmer heeft voor een partij gekozen die hoofdverantwoordelijke is voor de meeste problemen. Zoals woningnood.
De VVD-stemmer heeft gekozen voor een partij die samenwerkt met radicaal-rechts, polariseert door uit te sluiten, en die een populistische koers vaart.
Dus ik vind dat de VVD-stemmer er niet heel fraai opstaat.
Vroeger vond ik ze nog wel sympathiek. Nu niet meer zo.
zondag 30 november 2025 om 21:40
En dit.oudebaas schreef: ↑30-11-2025 19:25De VVD stemmers bestaan nu voor een groot deel uit een andere groep dan een paar jaar geleden. De anti-liberale pressiegroep die zichzelf ten onrechte klassiek liberaal noemt heeft meer invloed gekregen, de echte liberale kiezers zijn overgestapt naar D66 en de nieuwe aanwas bestaat uit Wutbürger die eerst PVV stemden.
zondag 30 november 2025 om 21:42
Eerlijk? Een goed argument om voor de VVD te stemmen is er niet.Liv8 schreef: ↑30-11-2025 17:06Mogen VVD stemmers überhaupt nog iets zeggen, denken of doen van jou?
Behalve dat de partij opkomt voor de belangen van diegenen die het toch al goed hebben.
Het voordeel van de twijfel hebben ouderen die niet anders weten.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in