Welke Smartwatch
zondag 18 januari 2026 om 14:26
zondag 18 januari 2026 om 15:28
Vriend heeft 4 verschillende Fitbits gehad en deze gingen allemaal na een jaar of wat kapot. Hij kreeg dan wel steeds een nieuwe opgestuurd want binnen de garantietermijn maar na drie kapotte Fitbits was hij er wel klaar mee en had hij liever zijn geld terug gehad.
Nu een Samsung Galaxy Watch 7 die volgens de beschrijving waterdicht zou moeten zijn maar na de eerste keer zwembad er acuut mee stopte. Inmiddels heeft hij dus nu ook zijn tweede Samsung Galaxy Watch 7.
Nu een Samsung Galaxy Watch 7 die volgens de beschrijving waterdicht zou moeten zijn maar na de eerste keer zwembad er acuut mee stopte. Inmiddels heeft hij dus nu ook zijn tweede Samsung Galaxy Watch 7.
zondag 18 januari 2026 om 15:52
zondag 18 januari 2026 om 16:11
Dus hij heeft 4 jaar een fitbit gehad en gebruikt en wilde toen toch zijn geld terug?PoesMinoes schreef: ↑18-01-2026 15:28Vriend heeft 4 verschillende Fitbits gehad en deze gingen allemaal na een jaar of wat kapot. Hij kreeg dan wel steeds een nieuwe opgestuurd want binnen de garantietermijn maar na drie kapotte Fitbits was hij er wel klaar mee en had hij liever zijn geld terug gehad.
Ik zou denken dat hij er niet geschikt voor zou zijn.
zondag 18 januari 2026 om 16:31
zondag 18 januari 2026 om 16:33
Hier nog iemand met dunne polsen op zoek naar een nieuwe smartwatch. Ik heb nu een fitbit met kuren. Prima qua model maar dat ie bijna dagelijks gewoon stopt en weer gereset moet worden is behoorlijk irritant. De door Google/ fitbit aangedragen oplossingen werken maar even en dan begint het probleem weer.
Ik wil graag stappen en actieve minuten kunnen tracken. En meldingen van apps kunnen ontvangen. Ik vermoed dat ze dat allemaal wel kunnen.
Ik wil graag stappen en actieve minuten kunnen tracken. En meldingen van apps kunnen ontvangen. Ik vermoed dat ze dat allemaal wel kunnen.
zondag 18 januari 2026 om 16:54
Ik heb een Apple watch (en idd ook een iphone). Heel tevreden over! Bloeddruk meten kan hij niet maar volgens mij kan tot nu toe geen enkele smartwatch dat.
De rest doet hij allemaal prima en ik vind het heel fijn dat hij moeiteloos communiceert met mijn andere Apple apparaten (ik kan bijv ook mijn iMac ontgrendelen met m’n watch, ideaal).
zondag 18 januari 2026 om 17:09
Wat wil je er nog meer mee naast je sportactiviteiten tracken? Wil je er ook mee kunnen bellen?
Als het alleen voor sport is (en wellicht slaap tracker, wekker etc) zou je ook eens naar een activity tracker kunnen kijken. Die zijn goedkoper en vaak ook kleiner dan een smartwatch.
Ik heb zelf een Samsung Galaxy Fit 3 maar ik heb ook goede ervaring met een Miband van Xiaomi. Die laatste is ook ideaal om eens te kijken of het wat voor je is want niet zo duur.
Ik moet de mijne ongeveer iedere 1,5 week opladen en dat duurt ongeveer een uur. Heb ook dunne polsen en vind deze niet te groot, vond de Smartwatch 4 destijds wel te groot om mijn pols.
Tip ga eens naar een Mediamarkt dan kun je ze bekijken en een beetje om je pols doen om zo een beter beeld te krijgen.
Als het alleen voor sport is (en wellicht slaap tracker, wekker etc) zou je ook eens naar een activity tracker kunnen kijken. Die zijn goedkoper en vaak ook kleiner dan een smartwatch.
Ik heb zelf een Samsung Galaxy Fit 3 maar ik heb ook goede ervaring met een Miband van Xiaomi. Die laatste is ook ideaal om eens te kijken of het wat voor je is want niet zo duur.
Ik moet de mijne ongeveer iedere 1,5 week opladen en dat duurt ongeveer een uur. Heb ook dunne polsen en vind deze niet te groot, vond de Smartwatch 4 destijds wel te groot om mijn pols.
Tip ga eens naar een Mediamarkt dan kun je ze bekijken en een beetje om je pols doen om zo een beter beeld te krijgen.
zondag 18 januari 2026 om 17:26
zondag 18 januari 2026 om 17:56
Ik heb een Whoop. Ik ben daar heel erg tevreden over. Hij meet heel goed en ook 's nachts meet hij heel goed. Hij is klein en je voelt nauwelijks dat je hem draagt. Je hebt geen aanschafkosten maar je betaalt een abonnement. Als iemand een Whoop wil proberen laat het dan weten want dan kan ik zorgen dat we beiden een korting krijgen. Ik heb hem al 2 jaar en ik wil echt niets anders. Voor mijn hardlooproutes enzo heb ik ook een Garmin Fenix 7s maar daar kan ik echt niet mee slapen. Meneer Eeka heeft een Garmin Vivoactive 6 en hij slaapt er wel mee en hij vindt dat echt prima te doen.
zondag 18 januari 2026 om 18:01
Mijn Whoop herkent wat ik doe dus dat bestaat zeker. Dus als ik ga fietsen dan ziet hij dat en houdt hij de statistieken bij van een fietssessie. Hetzelfde voor zwemmen, lopen, hardlopen etc etc. Hoe vaker je het doet hoe beter hij wordt in het herkennen van de beweging.
Zo'n meting blijft natuurlijk altijd globaal maar dat geldt voor alle horloges.
zondag 18 januari 2026 om 18:09
Mijn batterij redt dat prima en van dat lampje echt geen lastTaskmaster schreef: ↑18-01-2026 16:31Ik snap niet dat mensen met dat ding om slapen. Bij mij gaat dan telkens het lichtje af en dat schijnt dan in mijn ogen.
Apple Watch kan je eigenlijk ook niet ‘s nachts omhouden want dat redt ie niet qua batterij.
Ik heb nu een Apple Watch en heb voorheen fitbits gehad. Allebei prima.
zondag 18 januari 2026 om 18:25
Ik ben van een Apple Watch naar de Garmin Venu 4 gegaan en ben heel tevreden. De batterij gaat nu 7 dagen mee i.p.v. dat ik elke dag moest opladen. Ik heb hem nu ook om met slapen terwijl ik dat niet fijn vond bij de Apple Watch. Heb ook geen last met licht enz. Ik zou sowieso op een rijtje zetten waarvoor je hem gebruikt. ChatGPT werkte bij mij goed met het vergelijken van de opties. Ik gebruik hem vooral voor notificaties, wandel veel en tijdens het slapen heb ik hem om. Soms krijg ik na het slapen een melding dat iets buiten de norm was en meestal had ik daarvoor al gemerkt dat ik niet helemaal lekker geslapen had.
Ik twijfelde eerst over de grootte en dikte van de venu 4 aangezien ik de 41 mm Apple Watch had maar ik was er heel snel aan gewend. Er zijn Fitbits die een stuk smaller en kleiner zijn maar ik weet niet hoe die met notificaties van je mobiel zitten.
Ik twijfelde eerst over de grootte en dikte van de venu 4 aangezien ik de 41 mm Apple Watch had maar ik was er heel snel aan gewend. Er zijn Fitbits die een stuk smaller en kleiner zijn maar ik weet niet hoe die met notificaties van je mobiel zitten.
zondag 18 januari 2026 om 19:31
Ik heb drie of vier Fitbits gehad die allemaal stuk gingen na 1 of 2 jaar. Die zou ik niet aanraden.
Daarna Garmin maar de batterij daarvan ging snel achteruit. Ik had de Venu 2s die is wel subtiel aan je pols (je hebt ook de 3s die zal ongeveer even groot zijn). Maar die batterij... Na twee jaar moest ik m elke dag opladen en viel ie uit tijdens een activiteit tracken. Ook geen succes dus.
Nu een Coros Pace 3, net zo groot als de Garmin Venu 2s. Ik weet van een vriend dat zijn Coros het drie maanden doet op één keer opladen. Ook na vijf jaar. Die van mij is iets minder fancy (ook kleiner) en moet iets vaker opladen... 1x per drie weken ofzo.
Dikke aanrader tot dusver.
Wat ik ook fijn vind is dat deze HRV (heart rate variability) meet. Icm de slaapscore geeft dat wel een goed beeld.
Ik draag mijn smartwatch dagelijks, ook s nachts. Gebruik het voor hardlopen, zwemmen, fietsen en wandelen.
Daarna Garmin maar de batterij daarvan ging snel achteruit. Ik had de Venu 2s die is wel subtiel aan je pols (je hebt ook de 3s die zal ongeveer even groot zijn). Maar die batterij... Na twee jaar moest ik m elke dag opladen en viel ie uit tijdens een activiteit tracken. Ook geen succes dus.
Nu een Coros Pace 3, net zo groot als de Garmin Venu 2s. Ik weet van een vriend dat zijn Coros het drie maanden doet op één keer opladen. Ook na vijf jaar. Die van mij is iets minder fancy (ook kleiner) en moet iets vaker opladen... 1x per drie weken ofzo.
Dikke aanrader tot dusver.
Wat ik ook fijn vind is dat deze HRV (heart rate variability) meet. Icm de slaapscore geeft dat wel een goed beeld.
Ik draag mijn smartwatch dagelijks, ook s nachts. Gebruik het voor hardlopen, zwemmen, fietsen en wandelen.
zondag 18 januari 2026 om 20:45
Ik lees ook even mee. Ik vind de meeste ook echt veel te groot voor mijn polsen. Ik heb ooit een Fitbit gehad, die ging ieder jaar stuk en dan kreeg ik weer een nieuw onderdeel of een hele nieuwe via de garantie. Echt vreselijk slechte kwaliteit, dat zou ik dus echt niet aanraden ondanks de goede klantenservice en goede omvang.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in