Schaamlipcorrectie
maandag 26 januari 2026 om 09:51
Ik heb het dik een jaar geleden laten doen. Cosmetisch had ik er niet veel problemen mee maar mooi vond ik het niet. Toen ik er wel steeds meer last van kreeg toch de beslissing genomen. Het was bij ook ongelijk, 1 schaamlip was behoorlijk langer geworden dan de andere en dat gaf steeds vaker ongemak.
Ik vond de ingreep 100% meevallen maar het herstel viel me tegen. Op de informatie die ik gekregen had, werd vermeld dat 'de meeste vrouwen na 3-4 dagen weer aan het werk gingen'. Nou, ik kon toen echt niet fatsoenlijk op een stoel zitten en moest nog steeds koelen. Naar kantoor was dus niet echt mogelijk. Ook na 10 dagen thuis werken heb ik nog zeker 2 weken met pijn op kantoor gezeten.
Ook moet je 6 weken lang spoelen na elk toiletbezoek, dat vond ik ook erg belastend en niet handig als je moet werken.
De genezing ging ook langzaam. Omdat slijmvlies met huid wordt gehecht duurt dit veel langer dan bij een 'normale' hechting. Het heeft zeker 3 maand geduurd voordat alles weer een beetje normaal voelde en eigenlijk pas sinds een half jaar dat ik er niet meer bij stil sta en het als 'normaal' voelt.
Verwacht ook niet dat het perfect wordt. Bij mij was er al ongelijkheid en zat het anatomisch een beetje vreemd en dat is nog steeds zo, alleen met kortere lippen. Ik voel me wel prettiger nu in een sauna. En het ongemak is weg.
Het is geen kleine ingreep maar ik ben wel blij dat ik het gedaan heb.
Ik vond de ingreep 100% meevallen maar het herstel viel me tegen. Op de informatie die ik gekregen had, werd vermeld dat 'de meeste vrouwen na 3-4 dagen weer aan het werk gingen'. Nou, ik kon toen echt niet fatsoenlijk op een stoel zitten en moest nog steeds koelen. Naar kantoor was dus niet echt mogelijk. Ook na 10 dagen thuis werken heb ik nog zeker 2 weken met pijn op kantoor gezeten.
Ook moet je 6 weken lang spoelen na elk toiletbezoek, dat vond ik ook erg belastend en niet handig als je moet werken.
De genezing ging ook langzaam. Omdat slijmvlies met huid wordt gehecht duurt dit veel langer dan bij een 'normale' hechting. Het heeft zeker 3 maand geduurd voordat alles weer een beetje normaal voelde en eigenlijk pas sinds een half jaar dat ik er niet meer bij stil sta en het als 'normaal' voelt.
Verwacht ook niet dat het perfect wordt. Bij mij was er al ongelijkheid en zat het anatomisch een beetje vreemd en dat is nog steeds zo, alleen met kortere lippen. Ik voel me wel prettiger nu in een sauna. En het ongemak is weg.
I wanna live my life with the volume full!
maandag 26 januari 2026 om 11:13
In die docu was ook een vrouw die een schaamlipcorrectie liet uitvoeren. Weet niet of de aflevering nog online staat: https://www.kijk.nl/programmas/plastisch-fantastisch
maandag 26 januari 2026 om 14:53
Ik heb een aantal jaren geleden ook een schaamlipcorrectie gehad (aan 1 binnenste schaamlip).
Puur uit esthetische overwegingen, puur voor mezelf. Ik irriteerde me kapot aan die uitstekende schaamlip. Het had een negatieve invloed op mijn humeur, op mijn seksleven en ik durfde ook niet naar de sauna.
Ik ben in het ziekenhuis geopereerd, en de operatie stelde, vond ik, niets voor, en het herstel verliep bij mij erg snel en vlekkeloos, zonder complicaties, en ik was er vanaf het allereerste moment dat ik thuiskwam en er met een spiegeltje naar keek, zo ontzettend blij mee!
Het ziet er heel natuurlijk uit; niet kaarsrecht afgesneden ofzo. Je kunt niet zien dat er iets aan gedaan is; dwz, mijn geopereerde schaamlip ziet er nagenoeg hetzelfde uit als mijn niet geopereerde schaamlip.
Qua gevoel is het precies hetzelfde als vóór de operatie.
Ben er echt superblij mee! Ik had het eigenlijk veel eerder moeten laten doen..
Puur uit esthetische overwegingen, puur voor mezelf. Ik irriteerde me kapot aan die uitstekende schaamlip. Het had een negatieve invloed op mijn humeur, op mijn seksleven en ik durfde ook niet naar de sauna.
Ik ben in het ziekenhuis geopereerd, en de operatie stelde, vond ik, niets voor, en het herstel verliep bij mij erg snel en vlekkeloos, zonder complicaties, en ik was er vanaf het allereerste moment dat ik thuiskwam en er met een spiegeltje naar keek, zo ontzettend blij mee!
Het ziet er heel natuurlijk uit; niet kaarsrecht afgesneden ofzo. Je kunt niet zien dat er iets aan gedaan is; dwz, mijn geopereerde schaamlip ziet er nagenoeg hetzelfde uit als mijn niet geopereerde schaamlip.
maandag 26 januari 2026 om 14:57
Mousse28 schreef: ↑26-01-2026 09:03Aan elke operatie kleeft risico's, ook bij goede klinieken. En daar moet je altijd bij stilstaan. Maar ik zie een correctie aan een vulva niet anders dan een correctie aan een neus. Het lijkt alleen wel of mensen daar meer begrip voor hebben dan een operatie aan een vulva.
Als iemand er echt last van heeft, en of dat nu medisch of mentaal is, dan heb ik er alle begrip voor als je er iets aan wil doen.
+1!
maandag 26 januari 2026 om 18:01
Dank voor je reactie! Dat herstel klinkt echt wel heftig idd. Lees daar verschillende berichten over, wellicht ligt het er ook aan hoeveel erg wordt weggehaald. Fijn dat het nu wel gewoon helemaal beter gaat. Ben je uiteindelijk wel tevreden met het resultaat? Ik verwacht niet dat het perfect wordt, en dat hoeft ook niet, ik zou alleen al heel opgelucht zijn als dat overtollige gewoon weg of minder is.Eidde schreef: ↑26-01-2026 09:51Ik heb het dik een jaar geleden laten doen. Cosmetisch had ik er niet veel problemen mee maar mooi vond ik het niet. Toen ik er wel steeds meer last van kreeg toch de beslissing genomen. Het was bij ook ongelijk, 1 schaamlip was behoorlijk langer geworden dan de andere en dat gaf steeds vaker ongemak.
maandag 26 januari 2026 om 18:03
Dank voor het delen van de ervaring! Klinkt heel positief. Fijn dat je er relatief weinig last van hebt gehad. Had ik veel eerder moeten doen, zou bij mij ook wel eens kunnen zijn, twijfel al zo’n 30 jaar denk ik.Yep schreef: ↑26-01-2026 14:53Ik heb een aantal jaren geleden ook een schaamlipcorrectie gehad (aan 1 binnenste schaamlip).
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in