Burenoverlast ervaringen, deel 3

08-03-2023 21:03 2170 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
En hier weer verder. Helaas is deel 2 ook alweer vol geschreven.
Schrijf hier lekker van je af als je (over)last hebt van de buren of als je gewoon even lekker wil klagen. Lucht hier je hart en vind een luisterend oor :hug:
Djessy schreef:
08-02-2026 16:44
Hoeveel gaten kan een mens nodig hebben in huis :roll:

Man man man .... sinds oktober ofzo, elke week minstens 20 gaten boren :frusty:
Ik denk dat mijn buren zich dit ook afvragen, ik ben ook al ruim een maand elke dag aan het boren en schroeven. Het is niet anders, er komt best wat kijken bij een verhuizing/verbouwing.
apppie schreef:
08-02-2026 17:00
Ik denk dat mijn buren zich dit ook afvragen, ik ben ook al ruim een maand elke dag aan het boren en schroeven. Het is niet anders, er komt best wat kijken bij een verhuizing/verbouwing.
Een maand of 4 maanden, is wel een verschil. Ik heb ze niet geteld, maar ik denk dat ze al minstens 300 gaten geboord hebben.
Jankerd
Djessy schreef:
08-02-2026 17:22
Een maand of 4 maanden, is wel een verschil. Ik heb ze niet geteld, maar ik denk dat ze al minstens 300 gaten geboord hebben.
Ik ben ook nog wel even bezig. Alleen voor de kast die ik aan het inbouwen ben, zit ik al op 100 gaten.
apppie schreef:
08-02-2026 17:25
Ik ben ook nog wel even bezig. Alleen voor de kast die ik aan het inbouwen ben, zit ik al op 100 gaten.
Ben jij mijn nieuwe buur? :-o
Jankerd
Heel eerlijk wij hebben ook wat afgehboord toen we net kwamen wonen. Overal luiken. Inbouwkasten vast In de muur. Buiten vanalles ophangen. Tegels uit hameren. Etcetera.
Ik vraag me gewoon af wat iemand in godsnaam allemaal ophangt in een net gerenoveerd (nieuwe keuken, toilet en badkamer aangebracht door woningcorporatie) 3 kamer huurappartement.
Dus verbouwen/renoveren hoeft niet, alleen dingen ophangen. Het is ook niet zo dat ze er nog niet wonen, dat doen ze al sinds oktober/november.
Jankerd
Ik reageer ook weer eens even: wie heeft er (ooit) met buurtbemiddeling te maken gehad en hoe heeft dit uitgepakt? Of ook, hoe heb je jezelf erop voorbereid?
Krijg motto niet verwijderd :-)
iceteapeach schreef:
21-03-2026 00:12
Ik reageer ook weer eens even: wie heeft er (ooit) met buurtbemiddeling te maken gehad en hoe heeft dit uitgepakt? Of ook, hoe heb je jezelf erop voorbereid?
Oh dat klinkt niet goed…. Sterkte alvast!

Hier zijn de klussers van het huis naast ons al weken bezig. Veel lawaai, veel geschreeuw, harde muziek, zelfs op zaterdag aan het werk. Geen idee hoe lang het allemaal gaat duren.
Wat ons vooral heel erg irriteert is dat de koper nog niet 1x langs is geweest om zich even voor te stellen, uitleggen wat er gaat gebeuren en een telefoonnummer achter te laten voor overlast……
Nou ik breek weer even in om te klagen over onze klussende buren. Ik vraag me echt oprecht af of die mensen niet gewoon iets zinnigs kunnen gaan doen met hun leven, anders dan klussen en tuinieren. Gewoon iets waar anderen geen last van hebben. En als er nou alleen in de weekenden tijd voor zou zijn... Die kerel zit zogenaamd in de ziektewet, maar heeft alle energie om thuis aan de gang te zijn en sigaretten te roken de hele dag door. Dan denk ik: een administratief baantje gaat echt wel lukken voor 4u per dag. Bah wat een vervelende irritante mensen.
Djessy schreef:
08-02-2026 18:22
Ik vraag me gewoon af wat iemand in godsnaam allemaal ophangt in een net gerenoveerd (nieuwe keuken, toilet en badkamer aangebracht door woningcorporatie) 3 kamer huurappartement.
Dus verbouwen/renoveren hoeft niet, alleen dingen ophangen. Het is ook niet zo dat ze er nog niet wonen, dat doen ze al sinds oktober/november.
Nou dit. Hoe veel kan een mens nou eenmaal timmeren en boren in een net gerenoveerd huurhuis. Hier hetzelfde probleem.
Nadinexxx schreef:
21-03-2026 11:55
Nou ik breek weer even in om te klagen over onze klussende buren. Ik vraag me echt oprecht af of die mensen niet gewoon iets zinnigs kunnen gaan doen met hun leven, anders dan klussen en tuinieren. Gewoon iets waar anderen geen last van hebben. En als er nou alleen in de weekenden tijd voor zou zijn... Die kerel zit zogenaamd in de ziektewet, maar heeft alle energie om thuis aan de gang te zijn en sigaretten te roken de hele dag door. Dan denk ik: een administratief baantje gaat echt wel lukken voor 4u per dag. Bah wat een vervelende irritante mensen.
Vreselijk is dat he? Wat wij hier de laatste tijd ook weer hebben, dan de hele avond door elke keer 1 gat boren ofzo. Hoop kabaal, half uur niks, weer 1 gat boren........ Ik weet niet hoor, maar als ik een kast in elkaar zet of een plank ophang dan is dat misschien even een uur boren of timmeren. En niet de hele avond door elke keer 1 spijker of gat met tijdlange tussenpozen......
Nadinexxx schreef:
21-03-2026 11:56
Nou dit. Hoe veel kan een mens nou eenmaal timmeren en boren in een net gerenoveerd huurhuis. Hier hetzelfde probleem.
Ik heb me er ook over verbaasd hoeveel er geklust is in mijn woning. Toen ik hier kwam wonen waren er schrootjes aangebracht, plavuizen gelegd, een open trap dichtgemaakt en een afvoer voor een houtkachel aangebracht. Dat allemaal in ca vijf jaar in een destijds nieuwe woning.
Uiteraard wilden we die aanpassingen niet overnemen toen wij er kwamen wonen, dus het meeste konden de vorige bewoners er weer uitslopen.

Ik snap het ook niet. Als je zonodig wilt klussen, kóóp dan eerst een huis.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

merano schreef:
22-03-2026 11:15
Ik heb me er ook over verbaasd hoeveel er geklust is in mijn woning. Toen ik hier kwam wonen waren er schrootjes aangebracht, plavuizen gelegd, een open trap dichtgemaakt en een afvoer voor een houtkachel aangebracht. Dat allemaal in ca vijf jaar in een destijds nieuwe woning.
Uiteraard wilden we die aanpassingen niet overnemen toen wij er kwamen wonen, dus het meeste konden de vorige bewoners er weer uitslopen.

Ik snap het ook niet. Als je zonodig wilt klussen, kóóp dan eerst een huis.

Mwah, als iemand zo van klussen houdt dan zal het eruit slopen ook zo'n probleem niet zijn. Leuk toch, als je je huis naar eigen smaak kunt maken terwijl je het ook nog leuk vindt om te doen, ook al huur je het?

Daarnaast is het ook een beetje raar om te doen alsof een huis kopen voor iedere klusser weggelegd is.
Kost ook geld, hè? Natuurlijk pas je het huis een beetje naar je zin aan. Je legt laminaat of iets dat er makkelijk weer uit kan, hangt raambekleding op en behangt of verft een paar wandjes. Maar je gaat toch geen structurele aanpassingen doen in een huurwoning waar je 5 jaar woont?

Die poeplelijke schrootjes hebben ze er overigens zelf weer uitgehaald toen ze vertrokken, maar de in cement gelegde plavuizen verwijderen en het egaliseren van de vloer heeft de verhuurder gedaan.
Ik denk dat ze daar nog wel een leuke rekening van hebben gekregen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

iceteapeach schreef:
Ik, maar geen goede ervaring mee.
Mijn buren organiseerden kerkdiensten vanuit huis,zo'n 4x per week.Na klagen bij de woningbouw kwam er een gesprek met de buren,buurtbemiddeling en mijzelf.
Buurman is daar geflipt en heeft alleen maar zitten schreeuwen daar dat het niet waar was,terwijl de bewijzen aanwezig waren.
Na een half uur waarin ik constant werd onderbroken en voor vies en vuil ben uitgemaakt ben ik weggegaan.
Naderhand ontving ik een verslag waarin stond dat er afspraken gemaakt waren tussen de buren en mij.Niet dus.
Ik heb daarna een gesprek bij de woningbouw geeist,pas daarna zijn de buren officieel gewaarschuwd en zijn iig de kerkdiensten opgehouden.
Dit heeft de buren heel boos gemaakt en nu zetten ze gewoon hard een kerkdienst aan terwijl ze zelf niet eens thuis zijn.
Ik meld dit steeds en er wordt nu een dossier opgebouwd maar ondertussen is dit al jaren aan de gang.
iceteapeach schreef:
Bij ons heeft het niet geholpen. Aan 2 kanten hadden we met 1 buurman problemen. Politie stelde buurtbemiddeling voor. 56 en 52 waren bereid om het gesprek aan te gaan. 54 gaf aan politie aan ook. Tot 1 dag voor het gesprek en 54 alles cancelde. Dan kan buurtbemiddeling verder ook niets meer. Ik ben uiteindelijk (niet alleen om die reden) verhuisd. Ik heb nu onwijs lieve buren. Nummers 52 en 54 hebben nog letterlijk na mijn vertrek in de haren gehangen.
Carpe Diem!
iceteapeach schreef:
Vaak is de relatie dan al zo verziekt dat het ook niet meer goed komt.

Bij ons is er een soort negeer-gedoogbeleid uit gekomen.

Maar goed, even opschrijven wat je precies wilt bespreken is wel handig. Zodat je in alle emotie niet belangrijke zaken vergeet (als je er al aan toe komt en niet iemand wegloopt).

Ik hoop dat het bij jullie helpt
coetje schreef:
23-03-2026 09:17
Ik heb daarna een gesprek bij de woningbouw geeist,pas daarna zijn de buren officieel gewaarschuwd en zijn iig de kerkdiensten opgehouden.
Dit heeft de buren heel boos gemaakt en nu zetten ze gewoon hard een kerkdienst aan terwijl ze zelf niet eens thuis zijn.
Ik meld dit steeds en er wordt nu een dossier opgebouwd maar ondertussen is dit al jaren aan de gang.
Helemaal aan het begin van mijn wooncarriere (rotwoord) had ik ook te maken met een woningbouwvereniging én een overlastbuurman. Volgens mij is hun default-instelling pappen en nathouden want écht iets doen waardoor de overlast stopt is te moeilijk en zal vaak neerkomen op de overlastveroorzaker laten verhuizen maar wat doe je dan die nieuwe buren aan.
Probeer zelf in een positie te komen dat je opties hebt en zelf de buurt en buren kan kiezen. Voor de rest leef ik erg met iedereen mee :hug:
iceteapeach schreef:
Ik! wel goede ervaringen mee. Probleem was niet meteen verholpen, maar het gesprek was goed en er was wel iets meer begrip. Dus ik kijk er alsnog best positief op terug.

Voorbereiden hoeft niet, hou het bij hoe het voor jou is, en wat je graag anders zou willen zien.
Daadkracht is mooi, even rustig ademhalen ook
Nadinexxx schreef:
21-03-2026 11:55
Dat hadden wij op de camping. Buurman zat in de ziektewet na een operatie en werkte in de bouw. Vervolgens heel de dag klussen op de camping, zelfs op het dak van de caravan. Nou, dan kan je ook werken hoor. En ondertussen zijn vrouw de heg laten snoeien.
Daantje1970 schreef:
24-03-2026 09:05
Dat hadden wij op de camping. Buurman zat in de ziektewet na een operatie en werkte in de bouw. Vervolgens heel de dag klussen op de camping, zelfs op het dak van de caravan. Nou, dan kan je ook werken hoor. En ondertussen zijn vrouw de heg laten snoeien.
Och vreselijk! Zit je voor de rust en ontspannenheid op de camping.
Is je buurman Bob de Bouwer.

Mag dat wel op de camping? Zoveel verbouwen/klussen? Want veel mensen zullen hier last van hebben.
En dan heb ik het nog niet eens over zijn werksituatie...

Ik vraag mij nu ineens af hoe mijn buren tegen mij aankijken. Ik loop ook ziek thuis, en ben soms ook lekker in de tuin bezig. Maar niemand ziet dat ik ieder anderhalf half uur, 30 minuten plat moet liggen in huis vanwege de klachten. Anders kom ik de dag niet migrainevrij door.
Ik heb een soort bosje voor de deur aan de overkant. En sommige buren vinden dat een prima stortplaatst.

Er liggen een stapel veren van een kapotte kussen, er ligt aarde en vorig jaar lag er lange tijd een zwembadtrap...

Maar dat is niks met de overlast die ik hier zo af en toe lees
CocaCola schreef:
24-03-2026 09:21
Ik heb een soort bosje voor de deur aan de overkant. En sommige buren vinden dat een prima stortplaatst.

Er liggen een stapel veren van een kapotte kussen, er ligt aarde en vorig jaar lag er lange tijd een zwembadtrap...

Maar dat is niks met de overlast die ik hier zo af en toe lees

Maar dat illegaal vuilstorten vind ik echt wel een enorme ergernis hoor!
Ik bracht gisteren oud papier naar de dichtstbijzijnde container, en ergerde me echt kapot aan de teringzooi die naast deze containers was gedumpt (ook glasbak en kleding container)
Van verrotte kussen van een bankstel, tot 2 speakers en lege verf blikken.
Daar zijn milieustraten voor! Maar nee, dump het gewoon naast een papiercontainer! Ben je er net zo goed vanaf.
Ik ben echt geen heilige, maar zoiets vind ik echt tenenkromend en asociaal.
En dan zit jij er nog recht bovenop te kijken ook! Dat is absoluut wél ergelijk en geeft overlast.
Ja ik weet niet wie het heeft gedaan, want anders wil ik best aanbieden om te helpen met naar de gemeentewerf te brengen ofzo...

Nog een ergenis...

Ik heb aan de andere kant een speeltuin voor de deur met een zandbak.
Vorig jaar zag ik een buurman met een kruiwagen zand eruit halen en meenemen.

Toen hij voor de tweede keer zijn kruiwagen vol ging scheppen ben ik verhaal gaan halen.

Buurman zag het probleem niet, want hij kwam zand te kort voor zijn voortuin en hij had al zoveel kubb gekocht en kwam te kort.

Daarna ging hij voor een derde keer.

De zandbak is nu een stukje leger. Zijn tuin is overigens wel prachtig geworden.
iceteapeach schreef:
Wij hebben dat gedaan ivm extreme geluidsoverlast. Heeft bij ons helaas niets opgeleverd en wij zijn uiteindelijk verhuisd.
De buren bleven hangen in: wij vinden dat het moet kunnen (dat wij met een koptelefoon op zaten in ons eigen huis om het geluid te dempen 7 dagen per week).
Zijn beide buren van goede wil, dan kan het best een optie zijn, maar wel met goede buurtbemiddeling.
Bij onze buurtbemiddeling stond de bemiddelaar toe dat de buren ons uitscholden en dan is zo'n poging gedoemd te mislukken.
Die buren waren ook niet van goede wil, die wilden tot elke prijs hun zin door drukken.
Uiteindelijk vonden ze het toch niet heel leuk om te horen dat wij hun gedrag zo zat waren dat we het huis verkocht hadden. Het is er nu helemaal gezellig...... de kopers van ons oude huis en die buren staan regelmatig schreeuwend naar elkaar op straat en in de tuin.
Ik heb medelijden met de heel rustig buren die daar weer naast wonen.
dolfine wijzigde dit bericht op 24-03-2026 20:50
16.95% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven