Barcelona mei vak net gezin: tips? Fietstour?
woensdag 8 april 2026 om 07:25
woensdag 8 april 2026 om 08:41
Ik zou even bij de organisatie vragen wat de route is en of het geschikt is voor kinderen van de leeftijd die Julie hebben.
Kan je op Google Maps kijken hoe de wegen op die route er uit zien?
Barcelona is nou niet bij uitstek geschikt voor fietsers, daar hebben ze veel straten met meer rijbanen dan de A2.
Kan je op Google Maps kijken hoe de wegen op die route er uit zien?
Barcelona is nou niet bij uitstek geschikt voor fietsers, daar hebben ze veel straten met meer rijbanen dan de A2.
woensdag 8 april 2026 om 08:43
Ik zou het omdraaien, ga lekker door Barcelona wandelen, en in de omgeving fietsen. Ik vond zelf de fietstour door Barcelona ongemakkelijk. In de voetgangersgebieden mag je fietsen, en dat doen die tours dan ook, op hele drukke plekken al bellend door de mensenmassa, ik vond het maar ongemakkelijk.
Ik zou dus lekker de toeristiche plekken te voet ontdekken en een fietstour door de bredere omgeving plannen, lekker langs de wijnvelden.
Ik zou dus lekker de toeristiche plekken te voet ontdekken en een fietstour door de bredere omgeving plannen, lekker langs de wijnvelden.
woensdag 8 april 2026 om 09:11
Ja ik doe ook regelmatig fietstours door steden, Londen, Parijs, Rhodos stad, Malaga gedaan, maar in Barcelona voelde het niet ok. Ligt misschien ook aan de houding van de gids die ons begeleide, die ging echt zonder rekening te houden met de voetgangers overal dwars doorheen. Zelfde ervaring had ik overigens in de kerstperiode in Brugge, waar het ook ongemakkelijk was om alle voetgangers bijna overhoop te fietsen.
woensdag 8 april 2026 om 09:12
Ik vond fietsen door Barcelona heel goed te doen. Een mooie infrastructuur waardoor fietsen veilig is. Je kan daardoor goed de stad bekijken. Het is zeker de moeite waard om een route te hebben langs de Gaudi architectuur in de stad, helemaal als je de symboliek erachter kent.
Je moet natuurlijk niet als een Nederlander door het verkeer gaan. Dus gewoon keurig wachten op het stoplicht.
Mocht je de Sagrada willen bezoeken, koop de kaartjes ruim vantevoren.
Je moet natuurlijk niet als een Nederlander door het verkeer gaan. Dus gewoon keurig wachten op het stoplicht.
Mocht je de Sagrada willen bezoeken, koop de kaartjes ruim vantevoren.
woensdag 8 april 2026 om 09:42
Zoek even wat filmpjes op van vorig jaar. De inwoners zijn al die toeristen meer dan zat. Spanjaarden kunnen er niet meer wonen omdat alles te duur is. Ik herinner me vooral demonstraties waar toeristen met waterpistolen werden belaagd en uitgescholden.
woensdag 8 april 2026 om 10:30
Wij hebben (jaren geleden) fietstour van fat tire bike tours gedaan in Barcelona en dat was heel leuk! Vraag me af of degene die hier zegt “niet gaan fietsen in drukke steden” ooit een fietstour met gids heeft gedaan. Zelfs in Londen echt prima te doen, ze weten de rustige stukjes en bij korte drukke stukken wordt iedereen duidelijk geïnstrueerd. In Barcelona was t helemaal prima, volgens mij geen drukke weg gehad.
woensdag 8 april 2026 om 10:31
Maar maakt het dan uit of je een fietstour doet of een andere toeristische activiteit doet?vivapimpelmees schreef: ↑08-04-2026 09:42Zoek even wat filmpjes op van vorig jaar. De inwoners zijn al die toeristen meer dan zat. Spanjaarden kunnen er niet meer wonen omdat alles te duur is. Ik herinner me vooral demonstraties waar toeristen met waterpistolen werden belaagd en uitgescholden.
woensdag 8 april 2026 om 10:42
Juist zon fietstour is beter dan gewoon door de stad fietsen. Niet de hele stad is geschikt om te fietsen.
Wat leuke beetje out-of-the-box tripjes:
- Met trammetje naar Tibidabo, er is daar een soort mini-pretparkje maar ook een mooie kerk en een waanzinnig uitzicht, dus leuk voor het hele gezin.
- Wandelen de MontJuic op en dan met de funicular naar beneden (of andersom)
- Door Poble Espanyol struinen
- Met de trein naar het bergklooster Montserrat, daar kan je ook heel mooi wandelen: https://www.montserrat-tourist-guide.co ... errat.html
Wat leuke beetje out-of-the-box tripjes:
- Met trammetje naar Tibidabo, er is daar een soort mini-pretparkje maar ook een mooie kerk en een waanzinnig uitzicht, dus leuk voor het hele gezin.
- Wandelen de MontJuic op en dan met de funicular naar beneden (of andersom)
- Door Poble Espanyol struinen
- Met de trein naar het bergklooster Montserrat, daar kan je ook heel mooi wandelen: https://www.montserrat-tourist-guide.co ... errat.html
woensdag 8 april 2026 om 11:04
Vorig jaar werden ook toeristen op terrassen natgespoten met spreekkoren.Charlie591 schreef: ↑08-04-2026 10:31Maar maakt het dan uit of je een fietstour doet of een andere toeristische activiteit doet?
woensdag 8 april 2026 om 11:36
Maar die toeristen waren dus niet aan het fietsen.vivapimpelmees schreef: ↑08-04-2026 09:42Zoek even wat filmpjes op van vorig jaar. De inwoners zijn al die toeristen meer dan zat. Spanjaarden kunnen er niet meer wonen omdat alles te duur is. Ik herinner me vooral demonstraties waar toeristen met waterpistolen werden belaagd en uitgescholden.
Dus eigenlijk zeg je: ga niet naar Barcelona. Maar er zijn nog veel meer steden waar protesten zijn.
Ik
Zelf heb ik er nooit gefietst, dus daar kan ik niet over oordelen. Wel in Bangkok, als het ergens druk is..
Als je een week naar Barcelona gaat, vind ik een fietstour niet echt iets toevoegen. OV is zo goed, in een week kun je dan wel overal komen wat je wil zien. Ooit een fietstour in Bilbao gedaan, ook van Baja bikes. Bij de stops had je vaak maar 1 minuut om een foto te maken.
Ik vind dan de hop-on hop-off bussen relaxter, kun je zelf bepalen waar je stopt en voor hoe lang.
woensdag 8 april 2026 om 12:32
Ik vind Barcelona geen leuke stad meer om naar toe te gaan. Elke keer als ik er kwam was het drukker, duurder en moest er heel veel met tijdslot gereserveerd worden.
Ik heb 1 x een fietstocht door Milaan gedaan met zo’n fietstour. Ik vond het erg ongemakkelijk. Dwars over een druk plein bij de dom, over smalle stoepjes waar ook mensen wandelen. Voor mij een reden om het niet meer te doen.
Ik heb 1 x een fietstocht door Milaan gedaan met zo’n fietstour. Ik vond het erg ongemakkelijk. Dwars over een druk plein bij de dom, over smalle stoepjes waar ook mensen wandelen. Voor mij een reden om het niet meer te doen.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
woensdag 8 april 2026 om 12:37
Maar waren dat wel nette gezinnen? (Sorry, kon het niet laten.)vivapimpelmees schreef: ↑08-04-2026 08:30Vorig jaar zijn er toeristen aangevallen omdat de Spanjaarden al die toeristen beu zijn. Zeker fietsers moesten het ontgelden.
woensdag 8 april 2026 om 12:44
Ik snap niks van dat fietsen door een grote stad door (meestal Nederlandse) toeristen. Er is vaak een reden dat de fiets in zulke steden niet standaard als vervoersmiddel wordt gebruikt.
Maar als je dat wel leuk lijkt: gewoon doen. En kijk even online naar de reviews. Daar haal je waarschijnlijk meer informatie uit dan van de paar forummers die ook eens in Barcelona gefietst hebben.
Overigens vind ik Barcelona nog steeds leuk voor een weekend weg, ondanks dat het inderdaad erg druk is. De Sagrada Familia is heel bijzonder (vooraf kaartjes kopen), de verschillende Gaudi gebouwen ook. En de mercado la Boqueria is geweldig om rond te kijken en te lunchen.
Maar als je dat wel leuk lijkt: gewoon doen. En kijk even online naar de reviews. Daar haal je waarschijnlijk meer informatie uit dan van de paar forummers die ook eens in Barcelona gefietst hebben.
Overigens vind ik Barcelona nog steeds leuk voor een weekend weg, ondanks dat het inderdaad erg druk is. De Sagrada Familia is heel bijzonder (vooraf kaartjes kopen), de verschillende Gaudi gebouwen ook. En de mercado la Boqueria is geweldig om rond te kijken en te lunchen.
woensdag 8 april 2026 om 12:47
Ik heb het eerlijk gezegd nooit zo gesnapt. Er zijn zoveel veel leukere en mooiere steden in Spanje.
woensdag 8 april 2026 om 12:58
woensdag 8 april 2026 om 13:56
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in