Kijken en negeren
dinsdag 7 april 2026 om 23:15
In de sportschool kijkt er al maandenlang een trainer regelmatig naar me van veraf, maar van dichtbij word ik standaard genegeerd. Als hij bijvoorbeeld bij de deur van een zaal staat om iedereen welkom te heten voor een groepsles, dan kijkt hij niet naar me, slaat hij me over of draait hij zijn hoofd weg. In die tientallen keren dat ik door die deur ben gelopen, is het hem niet één keer gelukt om gedag te zeggen, wat maakt dat ik het ondertussen ook maar niet meer doe. Als we elkaar tegenkomen in een gangpad ben ik volledig lucht. Ook heb ik een keer gemerkt dat toen hij mij aan zag komen lopen, hij snel het gangpad ernaast nam of zich omdraaide en weer terugliep. Tijdens een les kijkt hij niet overdreven veel naar me, maar op sommige momenten merk ik gewoon dat hij me visueel opzoekt (al dan niet via een spiegel).
Ik ben verward, voel me er ongemakkelijk bij en ik vind het ook pijnlijk, waar ik dan weer van baal omdat ik juist naar de sportschool ga om te ontspannen (in de zin van "even weg van huis en kinderen"). Hij is getrouwd en rond de 30 jaar oud, ik ben ruim 15 jaar ouder. Heb zelf geen partner.
Wat zouden jullie doen? Het gesprek aangaan?
Ik ben verward, voel me er ongemakkelijk bij en ik vind het ook pijnlijk, waar ik dan weer van baal omdat ik juist naar de sportschool ga om te ontspannen (in de zin van "even weg van huis en kinderen"). Hij is getrouwd en rond de 30 jaar oud, ik ben ruim 15 jaar ouder. Heb zelf geen partner.
Wat zouden jullie doen? Het gesprek aangaan?
woensdag 8 april 2026 om 20:20
Ach nein.
Je weet nooit waar iemand mee worstelt. Dat TO hier over een op het oog onbelangrijk probleem begint, wil niet zeggen dat ze voor de rest niks aan haar hoofd heeft.
En problemen zijn altijd relatief. Jij loopt nu te chagrijnen op het forum maar er zijn wereldwijd mensen met ongetwijfeld grotere zorgen dan dat jij hebt. Langs die meetlat kunnen we het forum meteen wel opdoeken.
woensdag 8 april 2026 om 20:46
woensdag 8 april 2026 om 21:06
Nou, dan kunnen we dat maar beter voor zijn.
Weer helemaal bijgelezen. Nog wat reacties op reacties:
- Ik vind mezelf zeker geen Doutzen Kroes 2.0 (I wish!), maar (even voor de beeldvorming hè, dames!) heb wel hetzelfde figuur alleen dan minder gespierd. En ze heeft ook een mooier gezicht dan ik.
- Hij kijkt niet naar me als ik met apparaten bezig ben, want hij geeft alleen groepslessen. Het kijken gebeurt vooral in de wandelgangen bij het binnenkomen van en weer weggaan uit de sportschool, en soms tijdens de les.
- Ik vraag niet om dolenthousiast te worden begroet, maar basic beleefdheidsvormen zou ik wel zo prettig vinden. Gelukkig denken er een aantal, waaronder blijfgewoonbianca, daar ook zo over. Ik breng mijn kinderen ook bij dat dit heel belangrijk, net zoals "alsjeblieft" en "dankjewel", jullie niet dan?
En natuurlijk is dit geen wereldprobleem, ik wilde gewoon even sparren om te zien of iemand een paar goede "openingszinnen" voor me had. Ik heb een paar goede ideeën opgedaan, waarvoor dank.
Weer helemaal bijgelezen. Nog wat reacties op reacties:
- Ik vind mezelf zeker geen Doutzen Kroes 2.0 (I wish!), maar (even voor de beeldvorming hè, dames!) heb wel hetzelfde figuur alleen dan minder gespierd. En ze heeft ook een mooier gezicht dan ik.
- Hij kijkt niet naar me als ik met apparaten bezig ben, want hij geeft alleen groepslessen. Het kijken gebeurt vooral in de wandelgangen bij het binnenkomen van en weer weggaan uit de sportschool, en soms tijdens de les.
- Ik vraag niet om dolenthousiast te worden begroet, maar basic beleefdheidsvormen zou ik wel zo prettig vinden. Gelukkig denken er een aantal, waaronder blijfgewoonbianca, daar ook zo over. Ik breng mijn kinderen ook bij dat dit heel belangrijk, net zoals "alsjeblieft" en "dankjewel", jullie niet dan?
En natuurlijk is dit geen wereldprobleem, ik wilde gewoon even sparren om te zien of iemand een paar goede "openingszinnen" voor me had. Ik heb een paar goede ideeën opgedaan, waarvoor dank.
woensdag 8 april 2026 om 22:05
Ommetje schreef: ↑08-04-2026 17:14Ik zou echt geen gesprek aangaan. Zeggen dat je het “pijnlijk vindt dat je niet hartelijk genoeg begroet wordt of zelfs vragen waarom hij je niet groet maar wel steeds kijkt”, levert denk ik een ontzettend ongemakkelijk en kort gesprek op.
Groet hem als je wil maar wat hij doet, zou je echt los moeten laten. Tenzij je hem inderdaad echt leuk vindt en ondanks je ontkenningen, vind ik het daar toch op lijken.
Adviseer je me nu om, als ik hem leuk had gevonden, achter een getrouwde man aan te gaan?
woensdag 8 april 2026 om 22:38
blijfgewoonbianca schreef: ↑08-04-2026 16:18Ik zou me wel ff afvragen wat ik die man / naaste van die man ooit aangedaan heb , denk ik. En daarna een groet afdwingen : dat het maar wel duidelijk is dat ik door heb dat hij raar doet.![]()
Hoe zou jij dit doen dan?
woensdag 8 april 2026 om 22:43
Pelle schreef: ↑08-04-2026 15:53Haar interpretatie van zijn gedrag.
Hij groet terug als ze groet (alleen niet enthousiast genoeg), helpt haar vriendelijk als ze hulp nodig heeft.
Is vriendelijk en correct tegen iedereen (T0’s woorden). Maar hij wordt door sommigen weggezet als een incel of een Andrew Tate.
Dat zegt natuurlijk vooral iets over de denkbeelden van de mensen die dat beweren. Het zijn nogal zotte uitspraken (inderdaad).
woensdag 8 april 2026 om 22:57
Uiteraard, om vervolgens zelf het goede voorbeeld te geven. Dat kun je op de sportschool ook doen. Succes!
donderdag 9 april 2026 om 07:11
Hieruit maak ik toch op, zoals ik helemaal in het begin al zei, dat je niet eens in zijn groepsles zit en hij jouw trainer niet is.
Nu zeg je dat hij naar je kijkt bij het binnenkomen en elders zeg je dat je niet eens de kans krijgt om hem te begroeten omdat hij je negeert.
Ik heb eerder het idee dat jij hem heel erg in de gaten houdt.
donderdag 9 april 2026 om 10:04
Flandrien schreef: ↑09-04-2026 07:11Hieruit maak ik toch op, zoals ik helemaal in het begin al zei, dat je niet eens in zijn groepsles zit en hij jouw trainer niet is.
Nu zeg je dat hij naar je kijkt bij het binnenkomen en elders zeg je dat je niet eens de kans krijgt om hem te begroeten omdat hij je negeert.
Ik heb eerder het idee dat jij hem heel erg in de gaten houdt.
Als ik hem in de sportschool zie, bijv. bij de receptie of hij staat elders een flesje water te vullen of wat dan ook en hij ziet mij vanaf een zekere afstand, dan kijkt hij langdurig.
Als ik hem in de wandelgangen tegenkom, dus we lopen op elkaar af, dan zegt hij geen gedag en kijkt me ook niet aan. Of hij draait zich om en loopt weer terug.
Als ik bij hem een les volg en hij staat bij de deur iedereen binnen te laten, ook dan kijkt hij mij niet aan en groet hij niet.
donderdag 9 april 2026 om 10:08
Tja, goede vraag. Maar ik denk dan eerder: wie zou er niet onzeker worden constant afgewezen te worden? Dat kunnen sommigen overdreven vinden, maar zo voelt het voor mij. Het is structureel mij vermijden, zie voorbeelden hierboven. Het is niet dat mijn zelfvertrouwen eraan gaat, maar het geeft me wel te denken, en dan vooral in het negatieve, zo van: "Heb ik een keer iets verkeerd gedaan/gezegd?" Maar ik kan werkelijk echt niets bedenken wat ik fout heb kunnen doen, vooral omdat we nooit contact hebben (gehad). Dus dan blijft er volgens mij maar één optie over, en dat is dat hij me vermijdt omdat hij me leuk/aantrekkelijk vindt. Sorry, ik kan er niets anders van maken.
donderdag 9 april 2026 om 10:09
blijfgewoonbianca schreef: ↑09-04-2026 07:44Je kent zijn naam toch wel, lijkt me ? Dan bij het passeren een duidelijk “ hallo, Carlos “ .
Oké, duidelijk. Ga ik zeker proberen.
donderdag 9 april 2026 om 10:23
Dalton schreef: ↑09-04-2026 10:04Als ik hem in de sportschool zie, bijv. bij de receptie of hij staat elders een flesje water te vullen of wat dan ook en hij ziet mij vanaf een zekere afstand, dan kijkt hij langdurig.
Als ik hem in de wandelgangen tegenkom, dus we lopen op elkaar af, dan zegt hij geen gedag en kijkt me ook niet aan. Of hij draait zich om en loopt weer terug.
Als ik bij hem een les volg en hij staat bij de deur iedereen binnen te laten, ook dan kijkt hij mij niet aan en groet hij niet.
Zelf ben ik vaak in gedachten, dan lijkt het voor mijn omgeving of ik op afstand naar ze staar terwijl mijn ogenblik in feite op oneindig staat. Het gebeurt me ook vaak dat ik in gedachten langs anderen wandel in gangen of op paden. En dat ik terugkeer op mijn passen omdat me nog iets om te doen binnenschiet. En dat ik voordat een gezamenlijke activiteit begint nog even in gedachten mijn actielijst langsloop om te checken of ik alles op orde heb om daadwerkelijk te kunnen starten. Het klinkt voor mij dus of die man druk is in zijn hoofd ipv druk met jou. Al blijf ik het fascinerend vinden hoe jij alles wat hij doet en laat op je eigen persoontje betrekt alsof jij het middelpunt van zijn leven bent, terwijl je waarschijnlijk simpelweg een van de vele bekende gezichten van een van zijn groepslessen bent die hij op gezette tijden passeert op een van zijn werkplekken.
donderdag 9 april 2026 om 10:33
donderdag 9 april 2026 om 10:47
Groet hij wel anderen ( als hij niet bij de deur staat ) ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 9 april 2026 om 10:49
Maar waarom? Wat boeit het dat hij je niet uit zichzelf enthousiast begroet?
Everything is possible for the one who believes.
donderdag 9 april 2026 om 10:54
Maar waarom zou hij jou negeren als hij je leuk vindt? Dat slaat toch nergens op? Ook getrouwde mannen kunnen gewoon praten met een andere vrouw dan hun partner he?Dalton schreef: ↑09-04-2026 10:08Tja, goede vraag. Maar ik denk dan eerder: wie zou er niet onzeker worden constant afgewezen te worden? Dat kunnen sommigen overdreven vinden, maar zo voelt het voor mij. Het is structureel mij vermijden, zie voorbeelden hierboven. Het is niet dat mijn zelfvertrouwen eraan gaat, maar het geeft me wel te denken, en dan vooral in het negatieve, zo van: "Heb ik een keer iets verkeerd gedaan/gezegd?" Maar ik kan werkelijk echt niets bedenken wat ik fout heb kunnen doen, vooral omdat we nooit contact hebben (gehad). Dus dan blijft er volgens mij maar één optie over, en dat is dat hij me vermijdt omdat hij me leuk/aantrekkelijk vindt. Sorry, ik kan er niets anders van maken.
donderdag 9 april 2026 om 10:55
Het idee van meisjes plagen, kusjes vragen? Een beetje kinderlijk vooral.
Everything is possible for the one who believes.
donderdag 9 april 2026 om 10:58
In de voorbeelden van TO lees ik dat totaal niet. Dan zou hij toch juist ook af en toe wat kruimels aandacht moeten geven? Maargoed, ik denk dat TO gewoon totaal niet op de radar van deze jongeman zit…
TO: als her je echt zo veel doet dan kan je hem eens aanspreken dat je her idee hebt dat hij jou actief uit de weg gaat, of dat klopt? Dan heb je antwoord. Maar ga er nier van uit dat de sfeer dan gezelliger wordt…
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in