Geld & Recht alle pijlers

Kleding retour gestuurd, wacht al 4 weken op mijn geld terug

27-04-2026 16:29 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een maand geleden heb ik bij een online winkel 2 kledingstukken gekocht die beide niet pasten. Dus deze meteen de volgende dag geretourneerd. De dag erna kreeg ik een mail waarin stond dat ze mijn retour hadden ontvangen en dat het bedrag binnen 14 werkdagen zou worden teruggestort.
Inmiddels zijn we 4 weken verder en heb ik mijn geld nog steeds niet terug. Ik heb al gebeld en dan wordt gezegd dat ze het doorgeven maar dat het erg druk is. Op de mail die ik heb verstuurd kreeg ik een automatisch antwoord.

Het is een online winkel met ook 2 'stenen' winkels in het oosten van het land.

Iemand een idee wat ik nu nog kan doen om mijn geld terug te krijgen?

O ja, en ik las inmiddels op reviewsites dat veel meer klanten hetzelfde probleem hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ikzelf zou elke dag bellen tot ik het geld retour heb. Vier weken, dan heb je echt genoeg geduld gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou een brief/e-mail sturen dat je hen in gebreke stelt en dat je juridische stappen onderneemt indien je niet binnen 5 dagen je geld terug hebt.

Al een paar x gehad dat het dan ineens wel meteen betaald wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet je zeker dat je het niet terug gehad hebt. Heb ooit eens gehad dat ik dacht wat duurt die terug betaling lang. Bleek dat ze al terug gestort hadden maar dan onder een naam die ik niet herkende en gek genoeg was er geen belletje gaan rinkelen.

Als de winkel niet zo heel ver weg zit zou ik langs gaan om je geld op te halen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou dreigen met rechtsbijstand.
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
27-04-2026 17:07
Weet je zeker dat je het niet terug gehad hebt. Heb ooit eens gehad dat ik dacht wat duurt die terug betaling lang. Bleek dat ze al terug gestort hadden maar dan onder een naam die ik niet herkende en gek genoeg was er geen belletje gaan rinkelen.

Als de winkel niet zo heel ver weg zit zou ik langs gaan om je geld op te halen.
Nee, zeker dat ik het nog niet heb terug gehad.
En nee, de winkel zit op 1,5 uur rijden, dus even langs gaan is geen optie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreigen met rechtsbijstand? Wel heel voorbarig
14 werkdagen is niet 2 weken maar bijna 3 weken
En je wacht nu 4 weken. Exact 4 weken of eigenlijk toch een paar dagen korter? Ook 2e paasdag was geen werkdag en vandaag ook niet. Dat maakt de wachttijd dus langer dan 3 weken volgens de regels die zij hanteren.
Dus als het exact 4 weken is nu zit je misschien net op 2 a 3 dagen te late terugbetaling.. ik zou even geduld hebben en hun uitleg dat het druk is meenemen in mn oordeel. Geef ze nog een paar dagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou in elk geval woensdag weer even bellen als je dan nog steeds niets binnen hebt. Met de vraag of zij kunnen zien op welke status de terugbetaling staat en dat jij nog niets hebt ontvangen. Tot je je geld hebt zou ik om de dag wel een belletje wagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
*jaline schreef:
27-04-2026 20:03
Dreigen met rechtsbijstand? Wel heel voorbarig
14 werkdagen is niet 2 weken maar bijna 3 weken
En je wacht nu 4 weken. Exact 4 weken of eigenlijk toch een paar dagen korter? Ook 2e paasdag was geen werkdag en vandaag ook niet. Dat maakt de wachttijd dus langer dan 3 weken volgens de regels die zij hanteren.
Dus als het exact 4 weken is nu zit je misschien net op 2 a 3 dagen te late terugbetaling.. ik zou even geduld hebben en hun uitleg dat het druk is meenemen in mn oordeel. Geef ze nog een paar dagen.
Nee het is al langer dan 4 weken. Daarbij las ik op een sites met reviews dat het probleem al sinds begin februari speelt en dat er mensen zijn die al 6 weken op hun geld wachten.
Ik ga morgen weer bellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je niet met creditcard of paypal betaald?
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat ook een review achter op trustpilot. Daar wordt vaak snel op gereageerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanmiddag weer met de online winkel gebeld. Gezegd dat het nu lang genoeg geduurd heeft en ik informatie ga inwinnen bij het juridisch loket en de consumentenbond tenzij het geld overmorgen op mijn rekening staat. Ongeveer een uur later een mail ontvangen waarin staat dat de status van mijn bestelling is veranderd naar 'terugbetaald'. Ik ben benieuwd of ik nu werkelijk het geld binnenkort op mijn bankrekening zie verschijnen.
@Nanouk, ga ik doen. Heb gezien dat er bij die winkel al veel meer mensen problemen hebben met de retourzendingen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven