Durf te vragen deel 24

23-01-2026 16:22 2758 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beantwoord de vraag van je voorganger, en stel een nieuwe.

De laatste vraag:

Hoe weet je dat het tijd is een nieuw topic te openen / dat het oude vol is?
Nee. Vanmiddag een beetje. Maar dat is ook niet zo gek als je loopt te tuinieren in de volle zon.

Waar heb jij je buik vol van?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Van een boze brutale puber in het elftal van mijn kind die elke wedstrijd vreselijk vervelend is. Net ouders en kind aangesproken (ging gelukkig goed) maar jeetje van dat kind heb ik mijn buik even vol op dit moment.

Heb jij gerookt en zo ja hoe lang?
Van mijn 18e ongeveer echt tot ik denk 28, toen hadden we een appartement gekocht en moesten we sparen. Voor mijn 18e rookte ik ook wel maar stiekem en alleen met uitgaan.

Zou jij een superkracht willen hebben en zo ja welke?
Ik zou willen kunnen vechten als een superheld. Dan zou ik hopelijk wat minder bang aangelegd zijn en mensen helpen die belaagd worden.

Breng jij wel eens eten naar daklozen die door de stad struinen, of overweeg je dat of helemaal niet en waarom?
Ik heb ze wel eens eten gegeven ja. En laatst hielp ik een dakloze uit Duitsland naar een plek waar hij kon eten (klooster in de buurt).

Heb jij ook van die lawaaiige buren die zodra het mooi weer is, in zo’n ellendig lawaai bubbelbad gaan zitten, en dat heel hard roddelen over alles? :whistle:
Voor iedereen een groene tuin
Nee, gelukkig rustige buren hier. Hopelijk blijft het zo.

Airco in huis en aan?
Wel airco hier maar die gaat in augustus aan op standje eco. Hij staat dan op 25 alleen de nacht. Wij zijn hitte redelijk gewend. Ik vind het dan fris. Man niet.
Kun jij tegen hitte?
Ik vond het vandaag meevallen met 29-30 graden hier maar wel wind. Dat maakt een groot verschil met drukkend windstil, dat vind ik véél te heet.

Ben je fan van Wilfred Gene?
Nee, totaal niet :P

Heb jij snachts een nachtlampje aan?
Nee, rolluik dicht en pikkedonker.

Weet jij, zonder op te zoeken, wat we vieren met Pinksteren?
Ja, dat hoef ik niet op te zoeken.

Situatie: Tot 01.30 harde (als in: je wordt er wakker van) muziek in een woonwijk in het kader van een feestje?
Kom jij tandenknarsend de nacht door en hoop je dat het eindelijk eens stil wordt, maar doe je niks? Bel je om 00.00 de politie in de (vaak ijdele) hoop dat ze er even langs rijden? Denk jij bij jezelf "ach, moet kunnen, zo af en toe een feestje, zou ik eigenlijk ook even langs kunnen gaan voor een biertje?". Of ben jij zelf diegene die dit normaal vind en staat morgen in de startblokken voor iets vergelijkbaars?
Dat je er wakker van wordt vind ik niet normaal. Als dit de eerste keer bij die buren is zou ik me weer omdraaien en verder proberen te slapen. Of meezingen in bed.

Wat is het laatste dat je io Youtube hebt bekeken?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Een kinderliedje met kleinkind

Kun je ook niet slapen?
Ik lig idd wakker sinds half uur :(

Heb jij het ook zo warm?
Ik heb er deels last van. Chronische pijn, dus te warm is niet heel fijn. Maar ik hou van de zon. En dus ga ik op dit soort dagen mee met de flow. Er mentaal niet tegen vechten maakt het al koeler.
En bovendien slaap ik het beste als ik geen laken/deken/dekbed bovenop me heb liggen en dat kan alleen in de zomer boven 25 graden. Dus op die achterlijke buren van vannact na heb ik heerlijk geslapen.

Gebruik jij (vaak) chatGPT? En zo ja waarvoor?
Af en toe, was laatst op zoek naar een b&b en via chat gevraagd in een bepaalde regio en met beschikbaarheid en prijzen. En gevonden en geboekt.

Hoeveel en wat voor boeken lees jij per jaar?
Stuk of 4-5. Variërend van roman, biografie tot thriller. Ik zou wel meer willen lezen maar kan mezelf er niet voor motiveren op dit moment.

Waar kan jij jezelf niet voor motiveren?
Afvallen en sporten. En dat houdt me erg bezig de laatste tijd want ik voel me steeds minder fijn in mijn lijf.

Blijf jij wel eens een hele dag in je pyjama?
Nee, niet meer. Vroeger wel, maar ik werd daar heel lui van :P

Heb jij ook zo’n plafondventilator boven je bed?
Ja, ik heb die het liefst het hele jaar door aan dat ding sinds ik opvliegers heb :P

Heb jij nu je tuindeur /schuifpui open of alles dicht?
Eenbeetjevanditendat schreef:
24-05-2026 10:08
Afvallen en sporten. En dat houdt me erg bezig de laatste tijd want ik voel me steeds minder fijn in mijn lijf.

Hier hetzelfde helaas.
dolfje schreef:
24-05-2026 10:47
Hier hetzelfde helaas.
:hug:

Ja, mijn tuindeur staat even open nu. Maar ik denk dat ik het zo al ga sluiten. Het wordt warm.

Hoe vaak sproei jij je tuin nu met deze dagen?
Gisteren wel even mijn tuin gesproeid. Ik heb een kleine gesloten groene tuin waar het al snel heel warm wordt.

Eet jij voldoende groente en fruit?
Ja, maar dat komt vooral omdat ik dat erg lekker vind
Heb jij groente of fruit planten of bomen in je tuin?
Nee heb alleen een terras met bakken onkruid :P

Wat heb jij aan tuinmeubelen staan?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven