Struggles lange relatie
donderdag 9 juli 2026 om 14:53
Hoi,
Moet even spuien…
Man vindt dat hij te weinig aandacht krijgt. Oa te weinig actie in bed. Heeft hij gelijk in, er is weinig/geen actie in bed. Nu denk ik: ja, duh, ik ben kapot nadat ik de hele dag de kar heb getrokken qua werk en kids en huishouden dan heb ik de pijp leeg, plus heb wat voorwaarden qua gezelligheid nodig voor ik op hem spring.
Zegt ie net: het is oké als je me niet meer aantrekkelijk vindt. Dat is niet zo en dat zei ik ook. Zegt ie: als je er niks mee doet als ik met een stijve piemel voor je sta, dan weet ik genoeg (nl dat ik hem niet meer aantrekkelijk zou vinden)… Euh….
Want daar moet ik van “aan” gaan?!
En nu zou het goed zijn om eens te praten over dat hij daar dus blijkbaar onzeker over is, maar dat zegt ie dan dus niet, hoewel hij volgens hem alles op tafel legt.
Zucht
Moet even spuien…
Man vindt dat hij te weinig aandacht krijgt. Oa te weinig actie in bed. Heeft hij gelijk in, er is weinig/geen actie in bed. Nu denk ik: ja, duh, ik ben kapot nadat ik de hele dag de kar heb getrokken qua werk en kids en huishouden dan heb ik de pijp leeg, plus heb wat voorwaarden qua gezelligheid nodig voor ik op hem spring.
Zegt ie net: het is oké als je me niet meer aantrekkelijk vindt. Dat is niet zo en dat zei ik ook. Zegt ie: als je er niks mee doet als ik met een stijve piemel voor je sta, dan weet ik genoeg (nl dat ik hem niet meer aantrekkelijk zou vinden)… Euh….
Want daar moet ik van “aan” gaan?!
En nu zou het goed zijn om eens te praten over dat hij daar dus blijkbaar onzeker over is, maar dat zegt ie dan dus niet, hoewel hij volgens hem alles op tafel legt.
Zucht
donderdag 9 juli 2026 om 15:32
Denk dat er maar weinig vrouwen zijn die alleen daarvan 'aan' gaan. En veelzeggend dat hij denkt dat dat voldoende is voor jouArianne_40 schreef: ↑09-07-2026 14:53(...) als je er niks mee doet als ik met een stijve piemel voor je sta, dan weet ik genoeg (nl dat ik hem niet meer aantrekkelijk zou vinden
Werk aan de winkel dus, m.n. voor die man
donderdag 9 juli 2026 om 15:43
Heb je aangegeven dat je gewoon moe bent aan het einde van de dag? Of dat het niet sexy is als jij alles moet doen en hij niet?
Dit hoor je vaak als één persoon bijna overal verantwoordelijk voor is. Want ipv bv 2 kinderen, heb je er 3... de partner.
Dus het gesprek dat jullie moeten hebben, gaat over het verdelen van taken. Niet alleen de praktische verdeling, maar ook de mentale verdeling.
En ja, niets zo onsexy als een man die alles aan jou overlaat.
Dit hoor je vaak als één persoon bijna overal verantwoordelijk voor is. Want ipv bv 2 kinderen, heb je er 3... de partner.
Dus het gesprek dat jullie moeten hebben, gaat over het verdelen van taken. Niet alleen de praktische verdeling, maar ook de mentale verdeling.
En ja, niets zo onsexy als een man die alles aan jou overlaat.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 9 juli 2026 om 16:33
Eens met iedereen hierboven!
Hij wat meer aandacht schenken aan alle rest eromheen, jij nadenken/fantaseren over sex, alternatieve tijden/plekjes en zorgen dat jij ook zin krijgt.
Een vluggertje op de middag is bijvoorbeeld ook leuk. Kun je 's avonds gewoon lekker je bed inploffen.
Iedereen blij. Goed dat het besproken is nu, dan kunnen jullie daarop verder voortborduren. Is er verder wel genoeg genegenheid, liefde enzo tussen jullie?
Ik herken het wel vanuit mijn laatste relatie. Ik vind sex uiteindelijk toch wel een soort smeermiddel in de relatie, wel nodig om verbonden te blijven samen.
Hij wat meer aandacht schenken aan alle rest eromheen, jij nadenken/fantaseren over sex, alternatieve tijden/plekjes en zorgen dat jij ook zin krijgt.
Een vluggertje op de middag is bijvoorbeeld ook leuk. Kun je 's avonds gewoon lekker je bed inploffen.
Iedereen blij. Goed dat het besproken is nu, dan kunnen jullie daarop verder voortborduren. Is er verder wel genoeg genegenheid, liefde enzo tussen jullie?
Ik herken het wel vanuit mijn laatste relatie. Ik vind sex uiteindelijk toch wel een soort smeermiddel in de relatie, wel nodig om verbonden te blijven samen.
donderdag 9 juli 2026 om 16:33
Dit bedoel ik!Waitingforthenight schreef: ↑09-07-2026 16:31Zou zeggen: ik vind je nog aantrekkelijk en wil wél seks, maar dat werkt bij mij anders dan bij jou. Er is ruimte voor opwinding als... en dan duidelijk maken wat voorwaarden zijn op ruimte voor opwinding te maken in je hoofd.
Beter gezegd
donderdag 9 juli 2026 om 16:44
Yep want een stijve van je vent is hetzelfde als een dickpick van een vreemde.gonniegijsje schreef: ↑09-07-2026 15:53Uhm ja als vrouwen hitsig worden van een erectie dan zou flirten door het sturen van een dickpic een groot succes zijn. En dat is niet bepaald iets dat goed werkt![]()
Zo te lezen heeft manlief een stukje educatie nodig...
To, bespreek de bedenkingen uit je OP met je man.
donderdag 9 juli 2026 om 16:51
Nou dit inderdaad.Waitingforthenight schreef: ↑09-07-2026 16:31Zou zeggen: ik vind je nog aantrekkelijk en wil wél seks, maar dat werkt bij mij anders dan bij jou. Er is ruimte voor opwinding als... en dan duidelijk maken wat voorwaarden zijn op ruimte voor opwinding te maken in je hoofd.
Wel deels herkenbaar trouwens hoor, ik heb mijn man dit ook uitgelegd en hij snapt het wel, maar af en toe wil hij eigenlijk toch nog meteen actie omdat hij zelf wel meteen zin heeft en voelt hij zich wat afgewezen als dat bij mij weer eens niet zo werkt.
happyapple wijzigde dit bericht op 09-07-2026 16:59
1.36% gewijzigd
donderdag 9 juli 2026 om 16:56
werk aan de winkel voor beiden. Zoiets is een gezamelijk issue!
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
donderdag 9 juli 2026 om 19:30
donderdag 9 juli 2026 om 20:27
Een man die denkt dat een vrouw zin krijgt door voor haar te gaan staan met een stijve, is echt totaal niet bezig met het seksleven van beiden. Die is bezig met zijn eigen behoeften. To, is dat altijd zo geweest? Want dan begrijp ik heel goed dat seks de zoveelste opdracht van de dag is, ipv een ontspannen, gezamenlijke bezigheid. Weet je man waar jij van ontspant en wat jij prettig vindt?
donderdag 9 juli 2026 om 20:42
Ik zou ook geen zin in seks hebben met een man die zich laat verzorgen alsof hij 1 van mijn kinderen is.
Verwachten dat jij hitsig wordt van de aanblik van zijn stijve pielemuis klinkt ook erg kinderachtig.
Dit probleem begint ver buiten de slaapkamer, dus laat je niet aanpraten dat jouw libido het probleem zou zijn.
Ik denk dat relatietherapie hier gepast is.
Verwachten dat jij hitsig wordt van de aanblik van zijn stijve pielemuis klinkt ook erg kinderachtig.
Dit probleem begint ver buiten de slaapkamer, dus laat je niet aanpraten dat jouw libido het probleem zou zijn.
Ik denk dat relatietherapie hier gepast is.
donderdag 9 juli 2026 om 21:03
donderdag 9 juli 2026 om 22:01
Misschien opzoek naar een andere man?Blossom_86 schreef: ↑09-07-2026 21:03Ik ga juist wel aan van een man die denkt aan zijn eigen behoeften, die actie onderneemt en het laat merken. Had gewild dat mijn man altijd zo was
Juist door er open over te praten en het gewoon te doen, deel je iets wat echt van jullie samen is. Uiteindelijk is het toch gewoon lekker en fijn?
donderdag 9 juli 2026 om 22:01
Misschien opzoek naar een andere man?Blossom_86 schreef: ↑09-07-2026 21:03Ik ga juist wel aan van een man die denkt aan zijn eigen behoeften, die actie onderneemt en het laat merken. Had gewild dat mijn man altijd zo was
Juist door er open over te praten en het gewoon te doen, deel je iets wat echt van jullie samen is. Uiteindelijk is het toch gewoon lekker en fijn?
vrijdag 10 juli 2026 om 08:58
Het probleem is niet de seksualiteit maar de communicatie. Jij moet eerst opwarmen en je hoofd leeg hebben. En hij maakt zijn hoofd juist leeg door seksualiteit te hebben. En heeft veel vaker zin. Continu afwijzing zorgt voor frustratie. Maar continue op je hoede moeten zijn voor onverwachte en ongewenste intimiteit ook. Waardoor jij het kunt gaan vermijden (ik zoen/knuffel maar niet want stel hij wil meer). Wat kan helpen is seks te gaan plannen. Klinkt niet romantisch maar dan kan jij er rekening mee houden en jezelf opwarmen voor dat moment. Ook kan je bespreken waarin hij zou kunnen helpen in jullie leven.
Uiteindelijk is seksualiteit wel onderdeel van een gezonde relatie als je niet in een verstandshuwelijk of broer-zus relatie zit. Het ontbreken daarvan zonder gezamenlijke instemming is een relatie probleem en negeren daarvan kan ervoor zorgen dat hij straks met zijn wortel voor een andere dame staat. Stel dat jij echt niet meer wilt dan kan je de relatie ook openen en hem andere contacten toestaan in overleg. Wil je dat niet dan moet je beiden aan de bak om jullie gezamenlijke probleem op te lossen. Desnoods met een professioneel persoon erbij. Even investeren maar beter dan een scheiding.
Uiteindelijk is seksualiteit wel onderdeel van een gezonde relatie als je niet in een verstandshuwelijk of broer-zus relatie zit. Het ontbreken daarvan zonder gezamenlijke instemming is een relatie probleem en negeren daarvan kan ervoor zorgen dat hij straks met zijn wortel voor een andere dame staat. Stel dat jij echt niet meer wilt dan kan je de relatie ook openen en hem andere contacten toestaan in overleg. Wil je dat niet dan moet je beiden aan de bak om jullie gezamenlijke probleem op te lossen. Desnoods met een professioneel persoon erbij. Even investeren maar beter dan een scheiding.
vrijdag 10 juli 2026 om 14:11
vrijdag 10 juli 2026 om 15:39
Oh mijn ex heeft ook wel verglijkbare uitspraken gedaan, ook terwijl hij geen ene moer uitvoerde en ik vrijwel het hele huishouden, werk en kinderen in mijn eentje deed. Misschien stond hij daar niet in vol ornaat, maar de situatie is verder zeer herkenbaar.ZaphodBeeblebrox schreef: ↑10-07-2026 13:58Echt grappig, ik zie het al voor me, staat die kerel daar zo in vol ornaat en dan gaan zeuren dat je er niets mee doet. Ik vind het verhaal dus bijzonder leuk, maar helaas geloof ik het niet.
Trouwens: ik verwacht niet dat TO nog terugkomt
zaterdag 11 juli 2026 om 02:04
Ik heb het ook irl weleens zo meegemaakt.Molshoop schreef: ↑10-07-2026 15:39Oh mijn ex heeft ook wel verglijkbare uitspraken gedaan, ook terwijl hij geen ene moer uitvoerde en ik vrijwel het hele huishouden, werk en kinderen in mijn eentje deed. Misschien stond hij daar niet in vol ornaat, maar de situatie is verder zeer herkenbaar.
Trouwens: ik verwacht niet dat TO nog terugkomt
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in