Gezondheid alle pijlers

Meniscus/ Lopen met krukken

08-08-2009 20:25 498 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

SInds 3 weken heb ik fikse problemen met mijn meniscus.

Mijn knie is 'op slot' geweest. Gelukkig is hij daarna wel weer 'uit het slot' geschoten, maar sindsdien heb ik er forse problemen mee. Ondertussen bij de orthopeed en fysio geweest. Er is een MRI gemaakt, waarvan ik de uitslag na het weekend hoor.

Sinds 3 weken geleden is het steeds slechter geworden, en lopen zonder krukken gaat helemaal niet meer. 's Avonds leg ik vaak een ijspak op mn knie omdat hij gloeit en zeer doet.

Na 3 weken op krukken hoop ik alleen nog maar dat de orthopeed er iets aan kan doen en dat hij me niet wegstuurt met: 'Het gaat wel weer over'..

Ook zou ik wel wat tips voor het lopen met krukken kunnen gebruiken, want je voelt je behoorlijk 'gehandicapt' als je in de keuken staat met je colaatje en 2 krukken en je eigenlijk geen idee hebt hoe je weer op de bank moet komen...
Hey LaMessalina,

Fysio's a la McSteamys heb ik daar nog niet gesignaleerd, dus we zullen het met koffie en gemak moeten doen

Jouw nieuwe diagnose klinkt inderdaad "logisch" met de klachten die je hebt. Ik heb er ook wel eens van gehoord.

Kan fysio je dan verder helpen of wordt het orthopedenwerk?

Maar het blijft nog een beetje gissen wat het nu precies is, toch?

Ik heb inmiddels 4 diagnoses gehad en bij alle 4 kwamen ze overeen met de klachten die ik had dus ik dacht steeds dat dat het was. Ik ga voorlopig even uit van diagnose nr. 4. De diagnose die het meest tegenvalt van de 4, maar wel waarvan ik denk dat dit het inderdaad wel eens zou kunnen zijn.

Gisteren heb ik er ook nog een nieuwe diagnose bijgekregen, (niet ipv van) maar een kwaal/afwijking die ik ook heb aan mijn knieen en die nog niet benoemd was en die ook mede mijn klachten en pijn veroorzaakt.

Wat ik wel lastig vind, is dat mijn knieproblemen veroorzaakt worden door een anatomische afwijking aan mijn benen, knieen en kniepezen en daar dus niks aan veranderd kan worden.

Alleen als alle "gewone" behandelmogelijkheden geen resultaat opleveren dan kan overwogen worden om te opereren. Maar ik begreep dat ze dan zo'n beetje alle botten in mijn benen moeten gaan breken en pezen moeten gaan verleggen om mijn benen te gaan corrigeren. Aangezien dat aan 2 benen moet gebeuren ben ik dan jaren aan het revalideren. Nou dat is ook niet iets waar ik op zit te wachten en weet ook niet of ik dat er voor over zou hebben.

Vandaag zoals verwacht flinke spierpijn in mijn bovenbenen. Maar dat is alleen maar mooi vind ik zelf, heb ik tenminste het gevoel dat er iets gebeurd.

Verder gisteravond en vannacht niet meer pijn dan anders gehad. Had ik wel verwacht.

En vandaag qua knieen zelfs een redelijke dag gehad. Ben naar de kapper geweest om mijn haar te laten pimpen (highlights en knippen, was ook heel hard nodig na 2 maanden), boodschappen gedaan, klein beetje huishouden gedaan en lekker gekookt. Wel alles binnen een straal van 200 meter, dus niet heel veel hoeven lopen. Geen wereldprestaties natuurlijk, maar al weer iets meer dan alleen maar bankzitten. Tot nu toe vandaag nog niet echt pijn gehad, wel veel irritatie. Voelt ook niet echt fijn, maar is toch nog altijd aangenamer dan pijn. Zit nu op de bank en blijf daar ook de rest van de avond (...en laat Muisman lekker voor me zorgen), want ik merk dat mijn knieen nu wel een beetje op zijn voor vandaag.

Dus ben niet ontevreden.

Hey Suz,

Hoe is je eerste werkdag vandaag gegaan? Heb je beide benen op de grond gehouden of al lekker gejumpt op de trampoline met de kindjes?
Hoi!

LM het klinkt idd wel aannemelijk wat de fysio zei! Benieuwd of de orthopeed het ermee eens is. En nog belangrijker: wat te doen!

Muis, dat verhaal van alle botten breken etc klinkt niet relaxed. Volgens mij moet je dan alleen maar doen als de klachten echt niet opwegen tegen al dat gedoe (met misschien mogelijk weer meer complicaties etc).

Lekker dat je weer eea kon doen vandaag!

Vanochtend weer fysio, zij gaf tav dat stukje bot aan dat dat natuurlijk niet te verhelpen is met fysio, maar dat het probleem nu vooral is dat spieren en banden/weefsels gevoelig zijn door kijkoperatie en daar kan ze wel wat aan doen. Dus ik hoop dat pijn die ik nog steeds voel waar ik denk dat het bot waarschijnlijk af is, weg gaat trekken komende tijd.

Ik heb vandaag idd weer 1 kind behandeld en dat voelde echt zo fijn! Eindelijk weer een beetje normaal. We hebben niet op de trampoline gesprongen haha dat doen we nog maar even niet, maar wel andere dingen gedaan, oa met auto's gespeeld, maar dan moet ik toch een beetje oppassen hoe ik dat doe zo op de grond haha. Niet teveel op knieën leunen enzo.

Daarna nog wezen eten met collega's (en toen wilde ik naar huis; geen treinen... grrrr..lang leve de NS. Met een aantal mensen uiteindelijk een taxi gedeeld, nu wel thuis) Maar voel wel dat ik er een lange dag op heb zitten, knie is wel warm en pijnlijk weer. Zo lekker slapen, kan knie uitrusten

Tot later!
Ha allemaal,

Vandaag de hele dag thuis niks gedaan. Hoewel, op een relaxbedje in de tuin liggen is natuurlijk ook een bezigheid -;)

Heb wel lekker van het mooie weer genoten, maar toch duurde da dag vandaag erg lang. Wil zo graag er weer eens lekker op uit!

Zit ook even in een klein dipje. Morgen zijn we 5 jaar getrouwd en hadden voor komend weekend een weekendje weg geboekt om dat te vieren, maar dat heb ik dus geannuleerd. Muisman is morgen en vrijdag vrij, maar met mijn knieen komen we op dit moment niet verder dan thuis een beetje hangen en zitten...en dat doe ik nu al 2 maanden.

We kunnen het thuis natuurlijk ook gezellig maken, maar dat is toch niet helemaal mijn idee om ons 5-jarig huwelijksjubileum te vieren. Muisman is ook een beetje teleurgesteld, hij vindt dat we morgen maar gewoon moeten proberen om er op uit te gaan en dan maar te zien hoe het gaat. Ik zou het zo graag willen, maar als ik zie hoe weinig ik op dit moment maar kan en daar al veel pijn en klachten van heb dan vrees ik dat ik al heel snel niet meer vooruit kom morgen en dan?

Ik baal er gewoon een beetje van, ook omdat ik merk dat het voor Muisman nu ook allemaal lang genoeg geduurd heeft dat we niet samen erop uit kunnen.

Suz, zo'n ingrijpende operatie is echt de allerlaatste stap hoor. Hoeveel pijn, klachten en beperkingen ik op dit moment ook heb, ik denk niet dat ik uiteindelijk voor zo'n operatie zou kiezen. Ik ga er nu nog steeds vanuit dat fysio mij een heel eind verder kan gaan helpen.

Fijna avond allemaal!
Hai allemaal,

Muis, je dip is herkenbaar, ook ik zit er in vandaag.

Ik snap ook goed dat je het zat bent om maar in en rond huis te hangen, en je man ook. Mijn vriend vindt het ook niet geweldig. Ineens ligt je sociale leven volledig plat..

Ook heb ik na 5 weken strompelen er een hard hoofd in of de ortho van vrijdag een oplossing aan kan dragen.

Vandaag foto's opgehaald in ene ziekenhuis, thuis een kopietje gebrand, en nu ze vrijdag meenemen. Maar ja, dan kom ik daar met die foto;s onder de arm, dan moet die man ze nog gaan bekijken en tegelijk mij te woord staan.

kWeenie, mijn vertrouwen is gewoon een beetje weg.

Hey LaMessalina,

Staat op de CR-rom ook het radiologieverslag van de MRI. Of heb je die al op papier? Zo nee, bel dan de radiologie dat ze het verslag alsnog even faxen naar de poli orthopedie voor vrijdag.

Maar als het goed is, moet de orthopeed zelf ook een MRI kunnen beoordelen.

Wat ik wel vind, is dat je toch vaak hoort dat er op een MRI niks te zien is en als ze je open snijden ze toch vanalles tegen komen.

Volgens knie-fysio is er behoorlijk wat schade aan mijn kniepezen, maar is daar op een MRI niks van te zien. Zelf had ik op internet gevonden dat je het wel kan zien op een MRI.

Het blijft vaag allemaal hoor.

Ik snap je frustratie helaas maar al te goed, steeds maar weer afwachten en steeds een andere diagnose. Op een gegeven moment is het vertrouwen gewoon weg.

Hoewel ik veel vertrouwen in de duskundigheid van mijn nieuwe fysio heb, heb ik ook zoiets van "eerst zien, dan geloven".

Ik zou de orthopeed vrijdag heel duidelijk proberen te maken dat je nu uitsluitsel wil en niks meer even wil afwachten want op deze manier kun je toch ook niet verder.

Ik ga zo nog maar eens bedenken wat we morgen eventueel kunnen gaan doen en waarbij ik niet zo veel hoef te lopen.

Tot slot * geeft LM een oppepper *
.
Hai meiden,

Muis, dan je wel voor je oppepper, kan ik goed gebruiken.

Panienka, dat is een goed idee, ik kan ook tegen de ortho zeggen dat ik wel even wil wachten op een beoordeling, dat haalt de druk er dan mss af bij hem.

Ondertussen ben ik behoorlijk gespannen over morgen. Als hij nu weer zegt 'het is niets, en je moet gelóven dat het goed komt' ,dan schop ik die krukken het huis uit en ga ik voortaan wel kruipend door het leven..

Na ja, dan weet ik het gewoon niet meer. Het is toch niet zo dat ik me hier een beetje aan zit te stellen..

Muis, wat dacht je van lekker eten en een biosje pikken vanaaf? Dat is goed te doen. Bios bellen dat je een plek nodig hebt met beenruimte en inklapbaar viskrukje mee, dan kan je lekker zitten en je door Muisman laten verwennen met popcorn.

Panienka, wat goed om te horen dat je al weer mag hardlopen.

Ik heb dat vorig jaar ook eens een blauwe maandag geprobeerd. Na een 5 tal (toch wel serieuze) pogingen kwam ik erachter dat hardlopen niet voor mij is weggelegd. Ik kreeg echt óveral pijn. Heupen, rug, knieën, enkels, jeetje wat is dat zwaar zeg. Maar het ziet er altijd zo lekker uit, mp3 op je hoofd en rennen maar.

Ach, ik houd het wel bij fietsen, als dat ooit weer lukt tenminste..
Ha meiden,

Logisch die dipjes toch! Heel herkenbaar! Na een aantal weken heb je je eigen bank en tuin wel gezien idd. Ik was dan altijd zooo blij als iemand met de auto langskwam en mij meenam naar haar/zijn tuin

Muis, een rolstoel is idd zo gek nog niet. Een vriendin van mij heeft toevallig ook knie-problemen momenteel, pas geopereerd en is nu met rolstoel naar Londen. Dat reisje had ze al zo lang geleden geboekt, ze wilde niet afzeggen. En dan is Londen nog niet zo makkelijk met rolstoel denk ik, metro in, metro uit.

Ik zou idd toch iets leuks proberen te doen, etentje oid, want 5 jaar getrouwd is zeker reden voor een feestje ondanks alles!

Morgen je 2e fysio sessie toch? Succes!

LM, ik snap je gedachten mbt morgen. Hopelijk stelt hij wel een goede diagnose en nog belangrijker, komt hij met een ander plan dan afwachten. Afwachten lijkt mij ook niet heel zinvol nu toch, er is toch duidelijk iets aan de hand, lijkt mij toch wel dat hij dat ook merkt. Zo niet, dan snap ik de zorg ook niet meer. Ik ga voor je duimen! Iig veel sterkte!

Panienka, wat goed dat je kan gaan hardlopen! Dan zijn je knieën wel weer sterk genoeg dus. Fijn!!!

Ik heb vandaag weer paar uurtjes gewerkt en 2 kids behandeld, het blijft een beetje zoeken en nu toch wel weer last (je loopt ook meer heen en weer dan je denkt). Morgen weer fysio en zo gaan we van het een naar het ander

Take care ladies!
Hoi,

Houd het even kort. Niet zo'n beste dag.

De dag begon wel goed, kreeg uitgebreid ontbijt op bed van Muisman en 5 dozen bonbons, voor elk jaar dat we getrouwd zijn een doos -:) en een mooie bos rozen gekregen.

* deelt bonbons in alle smaken uit *

Na het ontbijt stap ik uit ben, doe 3 stappen en wordt ineens ontzettend duizelig en alles wordt zwart en boem daar lag ik in de gang, flauwgevallen. Maar gelukkig heeft de valpartij me geen nieuwe blessures opgeleverd.

De rest van de dag dus rustig aan gedaan en thuis gebleven.

Ben nog steeds licht in mijn hoofd, maar we gaan straks wel even lekker uit eten.

@ LM, alvast heel veel succes morgen!

Ik heb morgenvroeg weer fysio-training.

Ik reageer morgen wat uitgebreider.
Hey allemaal,

Ik voel me vandaag gelukkig weer helemaal fit na mijn kleine black out van gisteren.

Gisteravond nog heerlijk uit eten geweest.

En zodra mijn knieen weer wat meer aankunnen, gaan we alsnog een weekend weg.

Muisman heeft ook al voorgesteld om een rolstoel te huren, maar ik zie dat helemaal niet zitten. Voor mijn gevoel is dat eerder een stap achteruit en een stap vooruit. Maar ik ben me er ook wel van bewust dat als verbetering nog lang op zich laat wachten, ik toch iets zal moeten regelen als ik er even tussen uit wil. Ik kan moeilijk nog maanden thuis blijven zitten.

Vanochtend de 2e fysiotraining gehad en ging goed! Een extra oefening erbij gekregen en een andere oefening is iets zwaarder gemaakt. Alles bij elkaar 1.45 uur bezig geweest en

dat wordt wrs. nog meer.

Tijdens het doen van de oefeningen voel ik dat mijn beenspieren en kniepezen flink aan het werk gezet worden, maar heb dan geen pijn (.....maar naar verwachting morgen wel flinke spierpijn).

Fysio vond het een goed teken dat de pijn en klachten na de 1e training niet waren toegenomen, dat had hij namelijk wel verwacht.

Het lijkt gisteren en vandaag ook iets beter te gaan met mijn knieen en pezen, maar durf er nog niet op te rekenen dat ik dit als echte vooruitgang moet zien of dat het gewoon een soort van toevalstreffer/beginnersgeluk is.

Fysio waarschuwde al dat het herstel met ups en downs zal verlopen.

Maandag mijn 3e fysiotraining!

Vriendin van mij heeft bijna 3 maanden geleden haar achillespees gescheurd is geopereerd en heeft 2 maanden gips gehad. Is nu zo'n 2 weken uit het gips en belde me vanochtend dat ze woensdag opnieuw haar achillespees gescheurd heeft tijdens fysiotherapie! Dezelfde pees maar dan op een andere plaats. Nu hoefde ze niet geopeerd te worden maar ze zit nu weer 2 maanden in het gips.

Wat ontzettend balen!

@ Panienka, oh wat fijn dat je weer mag hardlopen. Heerlijk lijkt me dat! Ik kan heel goed voorstellen dat je helemaal blij bent.

Ik trainde altijd 4-5x per week in de sportschool, loopband, crosstrainer, fiets, roeien, steppen en krachttraining. Ik mis het wel hoor, maar eerst maar eens de gewone dagelijkse dingen weer zonder pijn kunnen doen en dan eens verder kijken wat ik nog mbt sporten zal kunnen.

@ LM, hoe is het gegaan vandaag?
.
Hai allemaal,

Van 9 tot 12 in het Zhuis gezeten. Deze ortho vond mijn klachten ook een beetje diffuus, omdat het eigenlijk van alles een beetje is, en het niet duidelijk op het een of het ander wijst.

Maar hij zag ook wel dat het zo niet langer ging, en dat mijn knie gewoon ontzettend pijnlijk en gevoelig is.

Dus over ongeveer 10 dagen krijg ik een kijkoperatie.

Hèhè...

Niet dat ik daar nu zo op zit te wachten, maar ik ben wel blij dat er wat gebeurt!

Ortho ( in dit geval een zeer voortvarend arts-assistent) vertelde me dat de kans dat hij niéts vindt ook 50% is, omdat er op de MRI niet veel te zien was. Ook legde hij me de voor en nadelen uit van de operatie. En hij vertelde dat als er een kraakbeenbeschadiging zit hij er eigenlijk niet veel aan kan doen en het dan een ander verhaal wordt.

Mocht hij iets kleins vinden dan wordt het meteen verholpen, als de problemen groter zijn, dan moet ik nogmaals geopereerd worden.

Vervolgens het rondje anestesist etc gedaan (wat een vrolijke vent! ) en nu kan ik maandag bellen voor de precieze datum van de kijkoperatie.

Pff, ik kijk er bijna naar uit!

Muis, wat vervelend dat je flauw gevallen bent, gelukkig voel je je nu wel een stuk beter, en ook nog leuk uit eten geweest!

Goed te lezen dat de fysio meteen al de goede kant opgaat, dat is een opsteker na al die weken frustratie.

Ik ben bekaf van al het rondgehuppel dus ik ga ff kalm aan doen. Kom later nog wel weer posten.

Fijn dat jullie allemaal zo meeleven.
Ha Panienka,

Doe maar rustig aan hoor met mailen.

Heb voor de komende week wel wat afleiding, ook buitenshuis (wordt fijn gehaald en thuisgebracht door vriendinnen) en hoop snel iets mobieler te zijn zodat ik af en toe toch even kort eruit kan.

Ik sta er zelf ook wel even van te kijken hoor dat ik meteen al zo hard aan de slag moet, heel wat anders dan de benadering van mijn andere fysio....rustig aan rustig aan rustig aan rustig aan rustig aan rustig aan....en vooral rustig aan.

Ik vreesde dan ook meteen het ergste voor mijn knieen na de 1e training en vandaag maar het valt mee. Ik ga er nu maar vanuit dat deze fysio weet wat hij doet.

Wel zijn het hele lichte oefeningen, bijna gewichtsloos, maar wel erg effectief als je ze goed uitvoert.

Dat ik zo lang bezig ben, komt denk ik door de vele herhalingen. Bij één oefening ben ik met alle herhalingen 25 minuten per been bezig. 2 andere oefeningen zijn 4x15 per been. Mijn conditie is ook een stuk minder, maar de oefeningen zijn ook met een mindere conditie goed te doen. En ik moet dus ook mijn bovenbeenspieren flink trainen zodat die sterker worden waardoor mijn knieen dus wat meer ontlast worden.

Nou, we zullen het gaan merken de komende weken!

Zet 'm op in de sportschool!!

Fijn weekend allemaal!!
Hoi LM,

Aan de ene kant jammer dat je nu eigenlijk nog niks weet, maar wel fijn dat je klachten nu serieus genomen worden en er nu middels een kijkoperatie gericht gezocht gaat worden of ze iets kunnen vinden.

En 10 dagen is best snel en dan heb je het maar gehad. Hopenlijk kun je daarna eindelijk verder richting herstel!!

Ik hoop zo erg dat mijn kleine vooruitgang geen toevalstreffer is, maar een beloning van mijn inzet bij de fysio. Maar ik weet niet of fysio al zo snel resultaat kan opleveren. Ik merk het vanzelf wel de komende dagen.

Groetjes,

Muis
.
Hoi allemaal,

Vanmorgen kwam de frustratie mn oren uit. Mijn knie doet ontzettend pijn na het gemanipuleer en rondgehops van gister. Dus ik plan een dagje rustig op de bank met álle delen van Lord of the Rings.

Rond elven een telefoontje, heeft mijn vader vannacht op de intensive care doorgebracht..

Het enige wat ik wilde was er naar toe, en dat kon dus niet. Gelukkig gaat het nu weer goed, en is hij inmiddels weer thuis, maar oooh shit, wat voel je je dan gehandicapt!!

En gefrustreerd!

Gelukkig heb ik broer en zus, dus die waren er wel, maar toch..

Balen, balen, balen..

En mijn knie doet verrot veel zeer, kan er weinig mee.

Dus zo maar weer op de bank.

Muis, dat is écht hard werken bij die fysio van jou zeg. Help me herinneren dat ik daar niet naar toe ga..

Is de vooruitgang nog steeds te merken? Of overheerst de spierpijn..

Panienka, dank voor je inside info over de ingreep, dan weet ik een beetje wat me te wachten staat en wat voor hulp ik moet regelen in die dagen,

Vanochtend vroeg was er iets over knieproblemen op tv, maar toen ik een volledig open knie in de operatiekamer zag, heb ik snel weggezapt. Brrrr..i am scared!

De bank it is for now!
Hoi allemaal,

Had even geen beschikking over PC (weer eens gecrasht) dus vandaar dat ik wat later reageer!

LM wat 'fijn' dat je een kijkoperatie krijgt! Hopelijk dan eindelijk meer duidelijkheid wat er nou precies aan de hand is. Ga je onder volledige narcose of ruggenprik?

Ik kon trouwens echt niet meteen zonder krukken in huis strompelen, veel te veel pijn! Maar neem aan dat je dat zelf dan wel het beste aanvoelt (zou bij mij trouwens ook kunnen komen dat ik na 1 dag al trombose kreeg...grrrr).

Ik zou trouwens wel goede pijnstillers voor thuis vragen, ik zat thuis s avonds aan de max paracetomol en nog ging ik door de grond (en had ik zkh al extra diclofenac oid gehad). Die pijn kwam achteraf waars doordat ze het stuk waar het bot weg was, gepolijst/geveild hebben ofzo. En aangezien ze bij jou ook aan kraakbeenschade denken... Nou afwachten, 10 dagen is iig goed te overzien!

Maar wat schrikken rondom je vader zeg! Dan wordt je natuurlijk helemaal met je neus op de feiten gedrukt dat je er niet zomaar even naartoe kan... Sterkte!

Muis, zo dat zijn behoorlijk intensieve fysio behandelingen zeg! Hoe is t vandaag? Erg veel spierpijn?

Mindere conditie is zeker herkenbaar, normaal sport ik 3/4x in de week, als je dan 2 maanden niks doet, dan holt je conditie achteruit natuurlijk. Ben nu weer voorzichtig aan t opbouwen met spinnen, doe nog niet alle oefeningen mee, maar het valt mij nog mee wat ik al kan.

Fijn weekend allemaal!
Hey LM,

en natuurlijk ook alle anderen!

Wat zul jij geschrokken zijn en als je dan ook nog eens geen kant opkunt dan voel je je helemaal dubbel machteloos en gefrustreerd!

Fijn dat je vader in elk geval weer thuis is!

Volgens mij is een kijkoperatie wel een beetje een misleidend woord/ingreep. Dat suggereert toch een beetje alsof ze alleen maar even in de knie kijken en verder niks doen. Als ze alleen "kijken" en verder niks doen dan ben je volgens mij redelijk snel op de been en heb je er maar weinig pijn aan.

Bij een vriendin van mij hebben ze alleen gekeken, konden niks vinden en is weer gehecht. Ze heeft er nauwelijks pijn aan gehad.

Maar als ze kijken en daarbij meteen de kwaal opereren dan heb je een "echte operatie" en is de hersteltijd ook veel langer. Dat is ook wel logisch want dan is er ook veel meer gebeurd in de knie.

Maar ik spreek (nog) niet uit ervaring.

Spierpijn valt me mee, had veel erger verwacht. Na de 1e fysiotraining vorige week was het veel erger. Maar ik had gisteren mijn spieren zo goed aangespannen en getraind dat ik echt een beetje trilbenen had na afloop. Blijkbaar wennen mijn spieren al aan de oefeningen.

Helaas was mijn beetje vooruitgang van korte duur, gisteravond en vandaag weer pijn aan mijn knieen, maar niet meer dan anders. Dus gelukkig levert de fysio in elk geval niet nog meer pijn en klachten op.

Het rare is dat ik nu wel momenten heb dat de pijn en klachten helemaal weg zijn en heb dan het gevoel dat ik alles weer kan met mijn knieen. En het volgende moment (zonder dat ik verder iets gedaan heb) is de pijn er ineens weer. Maandag maar eens aan fysio vragen wat dat betekent.

Groetjes,

Muis
reclame
.
Hoi allemaal,

Ik weet dat het lief bedoeld is, maar toch liever geen verhalen over de operatie, de pijn, de narcose van iedereen en alle vrienden, neven, nichten, buren enz enz.

Ik doe geen oog meer dicht zo!

(Ja, ik weet het, ik ben een schijterd!) Ik kan er gewoon niet tegen..

Buiten dat, het verloopt toch bij iedereen anders.

Juist ómdat ik zo'n schijterd ben, ga ik ook onder volledige narcose. Ik ging al zowat van mn stokje bij de narcotiseur van alleen al de uitleg van de ruggeprik, tot hij lachend zei dat hij me wel lekker helemaal in slaap zou maken.

De schat.

Met paps gaat het inmiddels weer goed.

Ik ga verder met mijn LOTR marathon..
Goedemorgen allemaal!

LaMessalina, je hebt helemaal gelijk hoor, wij moeten je niet onnodig bang gaan maken met onze verhalen. Elke operatie is toch weer anders en wordt anders ervaren.

Maar de tip van pijnstilling vind ik wel een goede. Vraag er gewoon voor de zekerheid om, misschien heb je het helemaal niet nodig, maar voor het geval dat dan heb je het in huis.

Ik ben net zo'n schijterd als jij hoor, ik hoef het ook allemaal niet te zien of te horen.

Heb jarenlang in ziekenhuizen gewerkt en chirurgen vroegen me vaak of ik eens mee wilde kijken tijdens operaties, maar heb er altijd voor bedankt. Brrrr......

Super dat je vader weer goed opgeknapt is!

Morgen weer fysiotraining!

En ik wil gaan proberen om toch heel voorzichtig en rustig de dagelijkse dingen weer op te pakken. Ik ben het zo beu allemaal en ik heb het gevoel dat het vele zitten en rustig aan doen ook niet echt veel verbetering oplevert.

Ik heb nu al zolang pijn dat het volgens mij ook niet heel veel erger kan worden als ik wel wat dingen voorzichtig ga doen. Dan toch maar liever iets doen met pijn dan niets doen ook met pijn.

Het lijkt ook wel hoe meer ik zit hoe meer mijn kniepezen "schrikken" als ik ga staan en lopen. Misschien toch maar eens proberen om de knietjes een beetje soepel te houden. Nou, ik zie wel hoe het gaat, maar als ik het niet probeer dan weet ik het natuurlijk ook niet.

Ik ga vandaag lekker in de tuin op mijn relaxbedje relaxen en vanavond lekker barbecuen.

Fijne zondag!
Jaha Muis, lekker op een relaxbedje in de tuin is natuurlijk niet je knieën soepel houden hè! (tenzij je ze smeert met een smakelijke chardonnay.. )

Vandaag ook in de tuinstoel doorgebracht. Mn rug (waar ik altijd al last van had) speelt erg op, ik denk door het krukken gehannes. Knie gaat ietsje beter.

Geghe, ik werk ook al jaren in een Zhuis, maar kan ook nergens tegen..

Mss nog een handige link voor iedereen:

http://www.despecialistenwijzer.nl/default.asp

FIjne avond!

LM
.
quote:LaMessalina schreef op 23 augustus 2009 @ 18:27:

Jaha Muis, lekker op een relaxbedje in de tuin is natuurlijk niet je knieën soepel houden hè! (tenzij je ze smeert met een smakelijke chardonnay.. )

Ik was nog vergeten te vertellen dat ik morgen begin

Heb vandaag nog een rustdag genomen, na 9 weken zitten kan één dagje zitten en liggen er ook nog wel bij toch?

Enne...mijn knietjes zijn vandaag al een beetje ingelopen met een paar glaasjes rosé, dus dat moet helemaal goed gaan als morgen het echte werk begint.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven