LGZW Deel IV

05-08-2009 20:52 3865 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens even kijken of we hier verder kunnen....

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281 14 september Chiekmeisje geboren!!! Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271Laalbaby geboren 3 aug!!! Nemovisje2611 Nov? 18-10 Heeft een ei!! Sjipperdepip311JAAAA! 16 maart 2010 Kloppend hartje gezien 29 okt 20 weken echo DoubleDutch311 14 oktober Kimberley geboren Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Helemaal heel met een hartje!!!

Elevmeisje is 3 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! Alles goed.

1 november pretecho Sproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231 Miniemeisje geboren 3 sept Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Een kloppend

Alles goed! Luaska311 Luusbaby geboren!!! 4 aug

Hier vind je deel 3
Effe snel voor Sproetekind. Chiek had laatst een goede tip van een site waar ze ook losse bedjes enzo verkopen. Zit nu op mijn werk dus ik weet het even niet uit mijn hoofd. Thuis heb ik ‘m op de computer opgeslagen. Maar misschien dat Chiek nog voor die tijd langs komt fietsen.
Hoi hoi,

Nou, Caat is weer bij de mensen hoor. Ik heb dus duidelijk iets verkeerds gegeten zondag en dat er die nacht allemaal uitgegooid. Gisteren bleef ook alles erin, maar wat voelde ik me een dweil zeg. Blegh... kon alleen maar slapen en bankhangen. Vreselijk. Minicaat was gelukkig bij schoonmama. Echt heel raar hoor als je merkt dat je niet zo goed voor je kleintje kan zorgen als anders. Geen leuk gevoel.

En nu is Caatman een beetje ziekjes. Diarree maar waarschijnlijk van zijn broer overgenomen, want ik had dus echt geen buikgriep. En het is nog wel onze trouwdag vandaag. Drie jaar samen, maar allebei wat slapjes dus. Nou ja, we vieren het in onze vakantie nog wel een keer goed. Hij had wel bloemen laten bezorgen. Lief he?

Sproet: Leuke vakantie gehad lees ik, ook al was het in een wat lager tempo? Ik had gewoon helemaal gemist dat je zou gaan. Sorry hoor. Ik schaam me diep.

Ik ben zo benieuwd hoe dat zal gaan zo'n eerste vakantie. Wij gaan over 2 weken naar Zuid-Spanje. En eigenlijk wil ik daar ook wel van alles doen, maar toch minder dan anders. Minicaat kan ik normaal gesproken ook wel overal mee naartoe nemen, maar te veel prikkels zijn hier ook funest hoor. Op een gegeven moment is het te veel en dan is hij ontroostbaar en gilt echt heel hard. We zullen wel zien. Ik ben sowieso van plan tussen 12 en 15 zelf ook een siesta in te lassen. Minicaat laten slapen en wij ook lekker koel binnen liggen slapen of lezen. Lekker relaxt.

Heb je nog tips? Wat moet ik echt niet vergeten mee te nemen? Wat is handig??

Chiek: Fijn dat je weer een goede nacht had. Hoop voor je dat het maagzuur wegblijft. Hoe gaat het nu verder overdag? Kom je de dagen een beetje door? Ik hoop het voor je.

Mien: Spannend daar bij jou. Ben erg benieuwd en zal het hier in de gaten houden.

Pien: Jij gaat bijna op vakantie toch? Wanneer nou precies? Oh, spannend zeg. Zou zo met je meegaan als we de kleine niet hadden gehad. Maar goed, dat komt over een paar jaar wel weer. Ben heel benieuwd hoe je het gaat hebben.

Elev: Mooie jas inderdaad. Groot gelijk ook dat je hem hebt gekocht.

Beng: Fijn dat je hoofdpijn af en toe wat minder is. Wat voor apparaat gebruikten ze dan? En heb je nog accupunctuur geprobeerd trouwens?

Neem; Fijn dat je lekker alles eruit hebt gegooid bij je directeur. Heel belangrijk volgens mij, want als je het hebt uitgesproken, dan kan er ook wat aan worden gedaan en dan blijkt het vaak ook veel minder moeilijk te zijn dan je van tevoren hebt bedacht.

Nou, ik ga Minicaat maar weer op bed leggen. Hij ligt nu in de box te spelen en Caatman is in slaap gevallen op de bank. Arme schat. Te weinig geslapen de laatste twee dagen en voor mij en voor Minicaat gezorgd.
Ik had een pak maat 1 Chiek ( die gratis in de blije doos zat), toen hebben we er nog wel 1 bij gekocht maar daarna over naar 2 en dat was wel beter. Van maat 2 had ik drie pakken gekocht (die zijn ook groter, die 1 pakjes zijn toch halve pakken? ik weet het nu al niet meer!) en daar heb ik nog 2 luiertaarten van gekregen en die ben ik nu aan het opmaken, als die op zijn kan ze denk ik al naar 3. Maar ik weet niet of onze reus nu zo gangbaar is (nu al maat 62, unbelievable). Moet trouwens zo naar het consultatiebureau!

Mien spannend, toen ik mijn slijmprop verloor (v.a. donderdag geloof ik ) ben ik dat weekend bevallen!

Sproet vakantie klinkt heerlijk maar kan me voorstellen dat sproetekinds hang naar regelmaat even een kleine tegenvaller was. In dat soort dingen merk je dat een kind toch wennen is en dat jij altijd degene bent die je aan moet passen (bijna altijd in ieder geval)

ok dit bericht staat al open va 10u. eerst maar eens posten
hahaha Luus, dat was grappig, dat jij dacht dat Sproet een kind van 9 kilo niet zo veel vond.

Caatje, ik wil straks graag al jouw tips over Zuid-Spanje, want daar willen wij in november ook heen. Chiek, er wordt hier verder niks concreets gepland tot eind oktober, want dan komt het jaarlijkse schip (scheepje ) met geld (muziekrechtenuitkering), en wat we precies gaan doen en vooral hoe duur hangt van de grootte van het schip af.

En gelukkig dat jij je nu weer beter bent, en dat je schoonmoeder kon inspringen om voor caatmini te zorgen.. Hopelijk wordt caatman niet al te ziek.

Chiek, waarom hadden jullie het bed eigenlijk nog niet omhoog? Dat is zo lekker met in- en uit bed stappen de laatste weken, ik dacht dat ik liever nooit meer in een laag bed zou slapen.

MvM kwam net, en dit is de laatste plasweek! Wat beng en Pien ook al schreven: toch weer een soort mijlpaal. Kreeg het echo-fotolijstje net, ga boontje lekker inlijsten, want jullie hebben gelijk: hartstikke mooie echo. En toen ik er gisteren nog eens naar keek, vind ik het toch wel heel bijzonder.. De komst van dit kind dringt zóveel langzamer tot me door dan bij elevmeisje, gek is dat. Sproet, ik vond het zo lief dat je schreef dat dit kind zelfs nog wat extra's kreeg: een grote zus.
Oh, Pien, ik ben wel benieuwd naar die site van Chiek. Wacht het wel even af vandaag.

Caat, gelukkig ben je alweer beter. Gaar voel je je dan hè? Als je helemaal niets meer in je lichaam hebt en zo slapjes bent. En nu dus die arme Caatman. Gefeliciteerd trouwens met jullie 'lederen bruiloft'

Mard, past Mardmini serieus al in maat 62?! En is dat dan ook voor de lengte of alleen voor haar spekarmpjes? Sproetekind hangt hier en beetje tussen 62 en 68 in, maar vooral in de lengte worden de rompertjes 62 wat te strak.

Elev, leuk zo'n scheepje met geld. Dat had ik vroeger altijd met de teruggave van de belasting, was ook altijd zo'n leuke meevaller. Laatste jaren moet ik helaas altijd bij bij betalen door freelance werk.
Ach Elev ik vind het zo schattig hoe je dat zegt over dit kindje. Ik geloof dat ik het ook wel snap dat het deze keer wat langzamer doordringt. Maar dit kindje (die inderdaad nu al heel mooi op de foto staat) komt er echt.

En trouwens stiekem heb ik het af en toe ook nog dat het niet helemaal doordringt. Bedacht me gisteravond ook voor het eerst dat voor de binding met je kindje het misschien wel beter is om te weten of het een J of een M is. Nu blijft het nog zo vaag. Hoewel ik de verrassing echt te leuk vind.

Oh en even iets heel anders Pienman en ik hadden gisteravond zowaar een jongensnaam die we allebei leuk vinden.
Oh, Caat, je vroeg nog wat je mee moet nemen op vakantie. Jullie gaan met het vliegtuig toch? Moet je even op de site van de airline kijken wat je allemaal extra mee mag nemen voor een baby, is vaak best veel.

Ik weet niet of je in een appartement zit of een hotel ofzo, maar iets om water mee te kunnen verwarmen (gasfornuis/waterkoker +thermosfles) is wel handig. In het huisje waar wij zaten, zat veel chloor in het water, dus voor Sproetekind hebben we steeds water gekocht, maar dat moest dus nog wel opgewarmd worden steeds. En wij hadden een voorraad melkpoeder mee, omdat we niet zeker wisten of ze in de supermarkt dezelfde voeding zouden verkopen.

Ik was heel blij dat we het wipstoeltje mee hadden, vindt hij vaak toch leuker dan de hele tijd op een kleedje liggen (kind ligt al de halve dag in bed natuurlijk).

Heb je al een reisbedje? Wij hebben die van T*opmark gekocht, was voor 29 euro in de aanbieding bij Baby*dump. Oh, nu nog steeds, is misschien ook voor anderen wel goed om te weten. Is precies hetzelfde ding als die van Koelstra, maar dan zonder wieltjes. Meteen ook een extra matrasje en klamboe aangeschaft.

En een paspoort (of bijschrijving bij jullie) niet te vergeten!
Nou ja, keek ik net in mijn mail. Had ik een mail van mijn oma dat ze zo ziek was geworden zondagnacht. Heb haar net gebeld. Precies hetzelfde dus. Maar wat het dan is geweest?? Ze woont in een seniorenflat en ze had gehoord dat er een buikgriepvirus heerste. Maar voor 1 nachtje?? Zij ook dus en ook vandaag weer wat meer op de been. En nu dus Caatman. Hoop maar dat het niet overslaat op Minicaat.

Elev: Oh lekker zo'n schip met geld. Leuk vooruitzicht. En ja, ik zal alle tips tzt wel op de groep zetten. Moet mezelf ook nog even voorbereiden. Tijd vliegt zo. Normaal was ik er al lang mee bezig geweest.

Sproet: Is dat een lederen bruiloft? Haha. wist ik echt niet. Maar goed, hier allebei slapjes dus die lederen bruiloft vieren we in Spanje wel.

Nog tips trouwens?? Wij gaan vliegen, dus ik kan helaas niet alles meenemen. Afgelopen weekend wel al een oefenweekend gehad. Helemaal naar Groningen en 1 nachtje blijven slapen. Maar wat je dan meesleept. Tjongejonge. Wij hadden 1 weekendtas en Minicaat een hele wagen vol zooi.

Was wel erg leuk bij oma. Ze had hem voor het laatst gezien toen hij 5 weken was, dus dit was echt een grote sprong voor haar.

Oh en Sproet, kan je niet kijken voor een bedje op marktplaats? Wij kopen daar de laatste tijd steeds meer. Laatst een supermooi bureau voor mijn nieuwe werkkamer voor 20 euro. En donderdag gaat Caatman kijken voor een ouderwetse schommelstoel voor in Minicaat's slaapkamer. Ik wil hem gaan voorlezen. Minicaat wil 's avonds namelijk maar niet slapen en dat wil ik er toch inkrijgen. Dus wil ik hem gaan voorlezen (vind ik leuk) en er een heel ritueel van maken zodat hij weet dat het dan bedtijd is.

Mard: Jeetje nu al maat 62?? Ben ook wel benieuwd of dat niet te lang is dan?

Minicaat zit ook tussen maat 62 en 68 net als Sproetekind trouwens. Gek dat dat zo kan verschillen en wat is Sproetekind dan gegroeid. Hij loopt nu dus gelijk met Minicaat met maat kleding.
quote:sproet1978 schreef op 01 september 2009 @ 14:40:

Oh, Caat, je vroeg nog wat je mee moet nemen op vakantie. Jullie gaan met het vliegtuig toch? Moet je even op de site van de airline kijken wat je allemaal extra mee mag nemen voor een baby, is vaak best veel.

Ik weet niet of je in een appartement zit of een hotel ofzo, maar iets om water mee te kunnen verwarmen (gasfornuis/waterkoker +thermosfles) is wel handig. In het huisje waar wij zaten, zat veel chloor in het water, dus voor Sproetekind hebben we steeds water gekocht, maar dat moest dus nog wel opgewarmd worden steeds. En wij hadden een voorraad melkpoeder mee, omdat we niet zeker wisten of ze in de supermarkt dezelfde voeding zouden verkopen.

Ik was heel blij dat we het wipstoeltje mee hadden, vindt hij vaak toch leuker dan de hele tijd op een kleedje liggen (kind ligt al de halve dag in bed natuurlijk).

Heb je al een reisbedje? Wij hebben die van T*opmark gekocht, was voor 29 euro in de aanbieding bij Baby*dump. Oh, nu nog steeds, is misschien ook voor anderen wel goed om te weten. Is precies hetzelfde ding als die van Koelstra, maar dan zonder wieltjes. Meteen ook een extra matrasje en klamboe aangeschaft.

En een paspoort (of bijschrijving bij jullie) niet te vergeten!Oh je hebt al tips gegeven. Vroeg er net weer om, maar dubbel gepost. Supertips trouwns. Maare, zo'n klamboe, waat heb je die gekocht? Bedje staat daar al. We hebben een appartement, maar vind een klamboe wel handig.
Caat, volgende week gaan we weer naar het CB, dan weet ik precies hoe lang en zwaar Sproetekind nu is. Ik gok op 63 cm en 6340 gram. Delaatste keer zat hij al op de gewone curve, dus die 3 weken heeft hij sowieso al ingehaald.

Ja, wat een volksverhuizing hè? Gelukkig gaan jullie straks niet voor maar één nachtje naar Spanje.

Ja, ik heb ook al op MP gekeken, maar wij kopen daar al zoveel, dat ik het wel leuk vond om eindelijk eens iets nieuws te kopen (het kampeerbedje was het allereerste nieuwe meubelstuk tot nu toe), maar misschien dat ik toch weer overstag ga voor een tweedehandsje.
Oh en wij hebben ook maar meteen een paspoort voor Minicaat aangeschaft. We weten helemaal niet wanneer we weer naar China gaan. Volgens mij wel nodig daar, maar zag pas een aflevering van Oprah. (ja, ben wel een huismoedermuts op de dagen dat ik thuis ben)

Maar daar ging het over ontvoeringen en ze gaven dus als tip om toch een paspoort voor je kind aan te schaffen i.p.v. bijschrijven. Wanneer je kind namelijk ontvoerd word en het heeft nog geen paspoort dan kunnen de ontvoerders toch vrij makkelijk een paspoort aanvragen. Beetje paranoia misschien maar vond het toch wel een goede tip.
Klamboe bij de Baby*dump. Die span je met een elastiek om het bedje heen.
Wat ik zo raar vind, is dat nergens in zijn paspoort staat dat wij zijn ouders zijn. Ik heb dus expres in mijn eigen nieuwe paspoort laten zetten dat ik echtgenote van Sproetman ben, omdat mijn achternaam niet overeen komt met Sproetekinds achternaam en als ik alleen met hem zou reizen, zou ik net zo goed met het kind van een ander op stap kunnen zijn. En bewijs dan maar eens dat het je eigen kind is bij de douane.
Leuk dat je Minicaat gaat voorlezen trouwens. Ik zing wel eens een liedje, maar dat lijkt hem nog niet gek veel te doen (kan natuurlijk aan mijn zangkunsten liggen). Dansen vind hij wel heel leuk. Maar Minicaat wil dus nog steeds de hele avond gezellig bij jullie zitten?
Sproet, hier dan het verlossende antwoord ; Knuffelkamers!

Ik zit trouwens net te bladeren in een Leen Bakker folder, en daar verkopen ze ook bedjes los, zie er nu eentje staan die denk ik aan jouw eisen voldoet (effen wit, strak, en met hoofd en voeteneind) voor 119 euro. Misschien een idee?

Fijn dat je je weer wat beter voelt Chicaatje! En gefeliciteerd met je trouwdag!

Elev, klossen kun je pas bij week 36 ophalen, ben vandaag 36 weken, dus vandaar nu pas

Minie, 9 kilo opeens?! Maar alsnog is dat heel weinig hoor, gemiddeld is iets van 14 toch? Dat ga je nooit meer redden, dus alles onder controle! Keurige bloeddruk trouwens!
Wat grappig dat hij dansen zo leuk vind. Heb je al eens met hem voor een spiegel gestaan. Heb dat pas met Minicaat ontdekt en dat vindt hij super. Hij gaat gelijk lachen als hij zijn eigen spiegelbeeld ziet en vindt dat ook heel interessant.

En hij wil er 's avonds inderdaad nog steeds bij zitten. We proberen hem wel eens op bed te leggen. Vooral na een dagje creche aangezien hij daar ook nauwelijks slaapt, maar dat lijkt nauwelijks uit te maken. Lukt dus bijna nooit. Hij krijst dan gewoon alles bij elkaar en beneden is hij supervrolijk.Nu vind ik dat echt niet zo erg, maar ik ben dus echt bang dat wij op een gegeven moment met een wakkere peuter zitten die 's avonds constant zijn bed uit klimt omdat hij niet wil slapen. Gelukkig slaapt hij 's nachts wel door.

Maar goed. Dat wil ik dus gaan veranderen door er een avondritueel van te maken zodat hij snapt dat het dan echt bedtijd is. Pas na de vakantie hoor, want dat gaat daar natuurlijk niet lukken aangezien wij 's avonds graag nog een terrasje pakken en hij gaat natuurlijk overal mee naar toe.

Maar ik heb goede hoop. Nu kijken hoe dat gaat uitpakken.
Dank Chiek, alleen stelt Sproetman nóg een eis: geen MDF. Dus die baan Leenbakker valt af. Zal eens op die knuffelkamers kijken, klinkt gezellig in elk geval!
Mijn bericht heeft een tijdje open gestaan, nu staat het een beetje gek tussen de andere berichten...

Elev, ook al gaat het genieten van de nieuwe baby nu anders/ minder snel dan met elevmeisje destijds, probeer toch af en toe een "ik ben zwanger-momentje" te hebben, gewoon genieten van wat er allemaal aan het gebeuren is in je buik.... het is tenslotte echt wel heel bijzonder!

Geen mdf dus sproet.... veeleisende vent heb jij zeg!

Van die andere site komen ze zelfs aan huis bezorgen, zonder dat daar extra kosten bij komen, wie weet vind je daar iets!

En het is toch logisch dat sproetekind minicaat aan het inhalen is? Minicaat is tenslotte half aziatisch terwijl sproetekind een kaaskoppie is; die zijn natuurlijk groter.
quote:chica1978 schreef op 01 september 2009 @ 15:16:

En het is toch logisch dat sproetekind minicaat aan het inhalen is? Minicaat is tenslotte half aziatisch terwijl sproetekind een kaaskoppie is; die zijn natuurlijk groter.

Hahaha, hier moet ik dus even om lachen. Weet je wat zo gek is. Iedereen die Minicaat ziet, zegt dat hij zo lang/groot/stevig is en dat terwijl hij echt precies op de groeicurve zit. Raar he?
Ik zit trouwens weer eens Oprah te kijken en daarin gaat het om het moederschap en hoe vreselijk zwaar het is. Iedereen vertelt de waarheid over hoe het nu echt is. En natuurlijk is het zwaar, maar volgens mij leggen ze de lat daar in de US wel heel hoog hoor. Herken dat echt niet zo. Maar ja, Minicaat is natuurlijk nog maar 4 maanden en deze moeders hebben allemaal al kinderen die veul ouder zijn, maar toch. Vind het toch allemaal wat overdreven daarzo.
Ik wilde net zeggen " ik zit oprah te kijken.. " maar chicaatje was me voor. Ik ben dus ook een doos aan het worden maar daar is verlof voor toch? Als ik nou zeg dat ik ook nog een rol chocoladekoekjes (met suikertjes erop, hhmmm) naast me heb liggen, is het plaatje helemaal compleet

Net vertelt een vrouw dat ze haar tweeling al 3 weken niet in bad heeft gedaan Huh??! En een andere moeder verteld dat haar kinderen zeker 2 keer per week pizza als ontbijt krijgen....
Hihi, en onze kaaskop moet ook nog wel even groeien want bij het CB hebben ze een lengte van 185,5 cm voorspeld!

Ja, Sproetman heeft als ex-meubelmaker wel wat eisen, hij zou zelfs het liefst iets designerigs willen zelfs (en nee, hij heeft geen zin om zelf iets moois te maken )
ok, Sproetekind moet een flesje, ik ga ook even Oprah erbij aanzetten
luusbaby moet ook flesje, misschien dat ik ook maar even oprah erbij aan zet!
Ben dus terug van CB: Luusbaby weegt nu 4060gr (is dus 1035gr boven geboortegewicht in 1 maand) en nog steeds 52cm (is dus 6cm groter dan zijn geboortelengte).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven