vriendin zegt afspraak vlak van tevoren af

06-02-2010 19:16 252 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriendin en ik hebben 2 maanden geleden kaartjes voor een leuk feest gekocht. Vriendin heeft net een ander huis gekocht en zit midden in een verhuizing. 's Ochtends elkaar nog gesproken over het tijdstip van weggaan. Belt vriendin zojuist (een uur voordat we hadden afgesproken) op dat ze te moe is om te gaan en of ik erg vind om niet te gaan. Vriendin heeft zo te merken ook visite. Als vriendin dus op de tijd waarop we hadden afgesproken bij mij had willen zijn, had ze dus al in de auto moeten zitten, i.p.v. nog aan het eten te zijn met visite.

Wat vinden jullie hier nou van?
Op de brandstapel d'r mee.
Lullig, en dat zou ik haar vertellen ook.
Daar zou ik goed van balen!
Dat ze dat eerder had moeten zeggen dan had jij nog wat kunnen regelen.
Waarom heb jij haar niet geholpen met de verhuizing?
Vervelend, maar misschien is er iets voorgevallen?...
Dat vind ik asociaal. Dat zou voor mij einde vriendschap zijn....
Dat vind ik asociaal. Dat zou voor mij einde vriendschap zijn....
Vind 't slecht vriendinschap en dat zou ik haar ook laten weten.

Het gemak waarmee ze afzegt en jou dus en passent èn een leuk feest èn de kosten van het kaartje door de neus boort.

Dat had dus echt wel anders gekund!

Balen butterfly!
Vraag een andere vriendin/vriend/buurvrouw/zusje/nichtje of ze meegaat..

En als dit al meer gebeurd is met haar geen feestjes en zo meer afgaan waar je een kaartje voor nodig hebr.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:Teen wrote on 06 February 2010 @ 19:23:

Dat vind ik asociaal. Dat zou voor mij einde vriendschap zijn....Zonder te weten wat er aan de hand is? Drastisch en dramatisch...
Heel erg vervelend voor je. Ik zou er zeker met haar over praten. Misschien heeft ze een goede reden.
Ik zou gruwelijk balen eerlijk gezegd. Bovendien vind ik "moe" een teveel gebruikte reden tegenwoordig. Ik ben ook weleens moe, en dan hijs ik mezelf alsnog van de bank en ga ik toch. Doorgaans heb ik het dan toch hartstikke leuk. Een aantal vriendinnen van mij zijn door de jaren heen zo lamlendig geworden dat ik ze haast niet meer van de bank af kan trekken om iets leuks te doen. Heel jammer.
Ga je nu alsnog naar het feest?
Nou, het zal geen einde vriendschap zijn, maar ik baal hier wel van. Want idd, dan had ik iets anders kunnen inplannen. En dit heb ik haar ook gezegd.

Ik krijg nu het idee dat mevrouw het nu té gezellig heeft met haar visite.
Asociaal.

Zeker vanwege de reden die ze opgeeft. Als ze al 'n tijdje aan 't verhuizen is dan had ze zich dus een avond ervoor ook al kunnen realiseren dat ze 's avonds geen energie meer heeft om nog te willen feesten en dan had ze jou dus tijdig kunnen afbellen.

Groot kans dat het slechts 'n smoes is die ze je ophangt, omdat ze de visite die nu blijkbaar bij haar binnen zit leuker vond dan met jou gaan stappen.
Even bij haar langsgaan kijken wat ze aan het doen is.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dus als ze te moe is om uit te gaan, mag ze ook geen gezellige visite ontvangen?...
Dan ga je gezellig bij haar langs, als het daar echt gezellig is.

Afzeggen heb ik meestal geen probleem mee, maar doe dit dan wel op zo'n tijd dat de ander er nog wat mee kan. Ik denk dat de reden dan ook minder belangrijk is of wordt.
Het klinkt wel een beetje alsof de visite een tikkie te gezellig voor dr is om met jou mee te gaan. Maar dat vind ik helemaal aso.
quote:minny schreef op 06 februari 2010 @ 19:31:

Het klinkt wel een beetje alsof de visite een tikkie te gezellig voor dr is om met jou mee te gaan. Maar dat vind ik helemaal aso.Maar ja dat weet ze dus niet zeker, dat is wat zijn concludeert.
Erg lullig zoiets. Zeker als je vermoed dat ze gezellig met visite in haar nieuwe huisje zit. Als het een goede vriendin is zou het voor mij geen einde vriendschap zijn, maar ik zou de volgende keer wel zorgen dat je met meer mensen kaartjes koopt. Blijkbaar is zij niet zo goed te vertrouwen op dit gebied

Heb je haar ook wel gezegd dat je hier niet blij mee was?
Dat zeg ik....
quote:2010viva schreef op 06 februari 2010 @ 19:32:

[...]

Maar ja dat weet ze dus niet zeker, dat is wat zijn concludeert.Nee idd, maar zo klinkt het wel.
Misschien heeft ze vandaag veel hulp gehad met het nieuwe huis en hebben ze veel werk kunnen verzetten en daardoor de tijd uit het oog verloren? Daarna wil je de helpers ook niet met een lege maag naar huis sturen dus misschien nog wat te eten laten bezorgen?

Heb je niet gevraagd wie je hoorde op de achtergrond? Misschien was het de tv?

Ik zou ook balen hoor maar einde vriendschap? Neuh dat denk ik niet. Probeer een andere vriendin te strikken om mee te gaan naar het feest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven