vriend heeft stiekem afspraakje met ex

15-02-2010 12:00 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend, waar ik al 2 en een half jaar heel gelukkig mee ben, heeft vanavond afgesproken met een ex vriendin van hem. Probleem is, dit weet ik omdat ik zijn mail heb gelezen (ja ik weet het, is niet netjes en ik schaam me dood). Ik moet vanavond voor een paar dagen weg (stewardess) en ik had hem nog gevraagd of hij iets leuks ging doen als ik weg was. Hij zei tegen mij dat ie niets ging doen, gewoon lekker op de bank filmpje kijken.

Ik weet dat ik me eigenlijk niet druk hoef te maken het is echt de meest betrouwbare man die ik ken, maar toch zit het me niet lekker. Waarom zegt hij niet gewoon tegen mij wat hij gaat doen? En in het mailtje vraagt zij of hij bij haar langs komt zodat zij haar nieuwe huis kan laten zien. Ik ken dat meisje verder niet en ze hebben ook geen hele lange relatie gehad, maar ik heb er een beetje een naar gevoel bij....

Weet eigenlijk niet zo goed wat ik met dit topic wil bereiken. In ieder geval geen aanval over hoe slecht het is dat ik zijn mail heb gelezen, want dat weet ik al. Ben er niet trots op. Denken jullie dat ik me er gewoon niet druk over moet maken?

Alvast bedankt!
Ik zou hier ook niet tevreden mee zijn. Ik bedoel... heb je hem gevraagd waarom hij toevállig alleen data opgaf aan haar, waarop jij weg was? Als het geen big deal is, kan hij toch ook afspreken als jij er wel bent? Hij had duidelijk geen zin om het erover te hebben/om het te vertellen.

Ik vertrouw het nog niet hoor.... het is idd wel heel toevallig dat die afspraak 'opeens' niet doorging, omdat hij erover begint...

Ik vind het een goeie om hem voor te stellen om mee te gaan als hij haar huisje wil bekijken.
Alarm alarm!
Het valt me steeds weer op hoeveel vrouwen zich met een kluitje in het riet laten sturen.

Alles weer pais en vree met een snertsmoesje....
D-tje, helemaal niet hysterisch hoor, gewoon menselijk.
Ja zo zie ik het dus ook.Met een kluitje in het riet laten sturen....

Ik snap niet dat vele vrouwen zo goedgelovig zijn.

Men kan mij dan wel een achterdochtig mens vinden,maar met kerels moet je gewoon uitkijken..(komt wel heel negatief over maar ik heb mijn ogen gewoon niet in mijn zak)
Ik ben normaal helemaal niet achterdochtig en heb juist een hekel aan vrouwen die mannen bijvoorbaat al het nadeel van de twijfel gunnen en er van uitgaan dat alle mannen bedriegers zijn tot het tegendeel bewezen is.

Alleen op het moment dat een man geconfronteeerd word met een leugen, en er komt eenheel mooi verhaal dat TO geruststelt, dat triggert wel mijn alarmbellen.

Als hij gewon had toegegeven dat ie bij zijn ex was geweest en dat het hem heel erg speet dat ie dit niet had verteld, maar ook had gezegd dat hij zweeg om haar niet ongerust te maken, dan had ik dat gevoel niet gehad. Maar nu komt het niet doorgaan van die afspraak net ff te toevallig uit.
Niet altijd achterdochtig maar toen ik de o.p. las gingen bij mij al alarmbellen rinkelen en dan ben ik 1 en al achterdocht.

Het had niets te betekenen,het ging al niet meer door,maar de afspraakdata was TOEVALLIG dan alleen wanneer TO er niet zou zijn.Jaja.
quote:Mopje74 schreef op 17 februari 2010 @ 18:25:

Dat was toch niet hysterisch.

Kon me jouw reactie goed voorstellen.

Maar ik zou niet zo snel alles geloven en denken dat hij misschien wel een werkmail of andere mailbox gebruikt voor dingen die je niet mag weten.

Nah goed,ik ben misschien wat wantrouwender dan jij.haha je lijkt mij wel ;)
quote:return_of_kreng schreef op 17 februari 2010 @ 18:34:

Ik vind het wel erg "toevallig"dat die afspraak dan net niet doorging. heeft ie al wel een nieuwe afspraak met har gemaakt? En jou al verteld wanneer hij met haar gaat afspreken?

Stel voor dat jullie samen naar haar nieuwe huisje gaan kijken, omdat jij ook wel nieuwsgierig bent naar die ex. En let dan goed op zijn reactie.ik had al voorspeld dat hij dat zou zeggen...
D-tje, ik ben blij dat het weer opgelost is! Ik hoor geen enkele alarmbellen zoals de dames boven mij wel schijnen te horen...
quote:Noa_73 schreef op 18 februari 2010 @ 09:36:

[...]

haha je lijkt mij wel ;)Het is de leeftijd denk ik...
quote:Waterspin schreef op 18 februari 2010 @ 09:41:

D-tje, ik ben blij dat het weer opgelost is! Ik hoor geen enkele alarmbellen zoals de dames boven mij wel schijnen te horen...

Het kan ook best waar zijn, alleen gingen de alarmbellen al af met zijn mailtje naar zijn ex toe om wat te gaan drinken, wanneer zijn eigen vriendin weg is plus hij liegt erover. Dat zijn 3 alarmbellen, niet 1.

Dat hij degene is die het initiatief nam en de afspraak nu ineens niet doorgaat maakt het ongeloofwaardig.Hij wilde toch als eerste wat gaan drinken? Niet zijn ex. En nu wilt hij ineens niet meer? Als zijn ex het initiatief voor de afspraak had genomen had ik hem wel geloofd. Nu niet.
quote:D-tje schreef op 17 februari 2010 @ 18:15:

Hij vond het vooral jammer dat mijn onzekerheid opeens weer zo opspeelt (gaat eigenlijk al een hele tijd goed zonder onzeker gedoe van mijn kant). We hebben er nog een tijd over gesproken dat ik het niet zozeer erg vind als hij met haar afspreekt, maar dat hij dat dan eerlijk tegen me moet/kan zeggen. Uiteindelijk zei hij dat hij het zich wel kon voorstellen dat het raar op mij over kon komen als hij met haar af zou spreken en het mij niet vertellen. Hij had het niet verteld omdat het in zijn ogen geen big deal was, niet de moeite van het vertellen waard.!

Nu speelt hij de bal terug, zodat JIJ aan jezelf gaat twijfelen.. je wordt gemanipuleerd waar je bij staat.

En niet de moeite van het vertellen waard????? Terwijl jij 5 x vraagt wat hij gaat doen als jij een paar dagen weg bent???

Uh.....
Sorry hoor D-tje maar je slikt zijn verhaal zomaar? Hij had toevallig de afspraak al afgezegd? Pfff.....

Alles is nu weer goed?

Die tip om hem voor te stellen samen haar nieuwe huis te bekijken vond ik wel heel goed! Waarom doe je dat niet?
Jij hebt gevraagd wat hij die avond ging doen en toen zei hij: 'Gewoon rustig op de bank zitten', dat is een leugen geweest. Dus niet 'ik vond het geen big deal'

Ik denk dat je vriend van plan was je te gaan belazeren met je ex terwijl jij in het buitenland was.

Maar... fijn dat jij gerustgesteld bent nu.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Inderdaad....waarom heeft hij dan niet tegen jou gezegd dat ie zijn vader ergens mee ging helpen toen jij vroeg wat hij ging doen?
Zo, dat zijn weer veel reacties!

Mijn verhaal was natuurlijk een beknopte versie van ons gesprek. Ik kan me voorstellen dat het voor jullie niet overkomt als een betrouwbaar iemand die de waarheid spreekt. Maar ik kon hem tijdens het gesprek in de ogen kijken en ik weet dat hij de waarheid spreekt. Dat het afspraakje niet doorging had te maken met familie omstandigheden (opa ligt op sterven). Hij vertelde meteen al dat hij later wel een keer bij haar huisje gaat kijken omdat hij het leuk vind om te zien waar ze woont. Als het zover is stel ik inderdaad misschien wel voor om mee te gaan, als ik daar zin in heb. Hij had data op gegeven wanneer ik weg was, omdat ik al niet zoveel vrij ben en hij dan het liefste thuis wil zijn (of met gezamelijke vrienden wat afspreken). Met vrienden spreekt hij ook meestal af als ik er niet ben, dus zo gek vond ik dat niet.

Verder voel ik me eigenlijk niet geroepen om mijn vriend nog meer te verdedigen, want het is MIJN vriend en IK vertrouw hem
quote:Suy schreef op 18 februari 2010 @ 10:53:

Inderdaad....waarom heeft hij dan niet tegen jou gezegd dat ie zijn vader ergens mee ging helpen toen jij vroeg wat hij ging doen?Dat was voor zijn opa opeens in het ziekenhuis werd opgenomen
Ok, duidelijk verhaal D-tje. Je hebt ook helemaal gelijk hoor. Het is ook jouw vriend, jouw leven. Als jij je er nu goed bij voelt, dan is het goed. Klaar. Dan ben ik blij voor je.
Waarom zou hij nu tegen jou moeten vertellen waar hij allemaal naartoe gaat als jij er niet bent? Het gaat je niets aan waar hij naartoe gaat. Wat nu als zijn plannen veranderen? Moet hij je even bellen om dat door te geven?

Dat hij liegt over een afspraak (hij zegt naar zijn vader te gaan en hij gaat ergens anders naartoe) dat vind ik vreemd maar je hoeft toch niet precies te weten wat iemand uitvoert als je niet samen bent?
quote:hanZie schreef op 18 februari 2010 @ 13:04:

Waarom zou hij nu tegen jou moeten vertellen waar hij allemaal naartoe gaat als jij er niet bent? Het gaat je niets aan waar hij naartoe gaat. Wat nu als zijn plannen veranderen? Moet hij je even bellen om dat door te geven?Dat hoeft hij ook helemaal niet. Het is alleen vaak zo dat ik, voor ik wegga vraag of hij nog wat leuks gaat doen. Gewoon interesse tonen zeg maar en of hij nou met vrienden weggaat, naar een voetbalwedstrijd of weet ik veel dat maakt me niet uit. Maar als hij zou achterhouden dat hij met een ex heeft afgesproken, dan vind ik dat niet zo netjes.
.
quote:D-tje schreef op 18 februari 2010 @ 13:14:

[...]

Dat hoeft hij ook helemaal niet. Het is alleen vaak zo dat ik, voor ik wegga vraag of hij nog wat leuks gaat doen. Gewoon interesse tonen zeg maar en of hij nou met vrienden weggaat, naar een voetbalwedstrijd of weet ik veel dat maakt me niet uit. Maar als hij zou achterhouden dat hij met een ex heeft afgesproken, dan vind ik dat niet zo netjes.Oke, ik las dat hij nu van te voren tegen jou moet zeggen waar hij allemaal naartoe gaat en wat hij gaat doen omdat jij onzeker bent.
Oke D-tje je hebt idd gelijk.

Het is jouw vriend, jij hebt hem in de ogen gekeken en jij vertrouwt hem!

Succes verder!
Wat fijn dat het is opgelost!

Zal wel een opluchting zijn he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven