Man wil de kat een spuit laten geven, maar ik (nog) niet

06-04-2010 20:18 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil heel graag jullie mening over het volgende:

We hebben een kat van nog geen drie jaar oud, die in november een maand vermist was en uiteindelijk - door mij - teruggevonden werd op marktplaats. Ik zeg "door mij" er bewust bij omdat iedereen liep te janken maar niemand ging zoeken.

Het bleek dat ze was aangereden en een verlamde staart had. Onderzoek bij de dierenarts leverde op dat ze eigenlijk prima hersteld was, en dat er niet veel aanleiding was om te veronderstellen dat ze haar blaas niet meer onder controle had.

Helaas klopte die diagnose niet. Als ze ergens ligt te pitten is het daarna drijfnat van de pies. Het rare is: niet altijd. Soms is het dagenlang gewoon droog. Als ze nou op de vlloer (plavuizen) ligt of op een andere plek die ik makkelijk kan afnemen, of op een plek waarvan ik de boel makkelijk kan wassen, dan kan ik er eigenlijk wel mee leven. We hebben sowieso al een op dieren aagepast huis, alleen de bank is een probleem.

Mijn probleem nu is dat mijn man het zat is en de kat wil laten afmaken. En daarin mijn steun wil (omdat de kids anders uit hun dak gaan). Ik wil mijn steun niet geven, want:

- de DA heeft ons medicijnen gegeven die de blaas onstpannen, zodat ze beter voelt dat ze naar de bak moet (dat doet ze ook gewoon). Niemand geeft die medicijnen, behalve ik, maar ik werk ca. 50 uur per week, dus het schiet er soms bij in.

- We wonen zo dat ze makkelijk naar buiten kan als wij er niet zijn (lullig, maar beter levend buiten dan binnen en dood toch). Probleem: ik ga het eerst weg en niemand anders zet de kat naar buiten en als ik wegga, is ze soms niet klaar met eten.

- Als het misgegaan is, wordt de boel weggeveegd met een beetje keukenpapier, maar een echt sopje maken (jezus moet je mij horen....) gebeurt niet. Het wordt gewoon niet goed schoongemaakt, dus het stinkt meer dan nodig hoeft te zijn. .

Kortom, ik vind dat er veel te weinig is gedaan om te zorgen dat heirmee te leven is. Als het echt niet meer te doen is, heb ik geen moeite met het spuitje, want ik wil zowel kwaliteit van leven voor de kat (heeft ze) als voor mij (wordt minder).

Er is met mijn man absoluut niet over te praten. Hij is er klaar mee, maar als ik dan met mijn argumenten kom zegt ie geen woord meer terug. Vervolgens is ie te laf om tegen de kids (voor jullie begrip: die zijn 21 en 23 dus ik mag toch hopen op enig verstand zeg) te zeggen waar het over gaat, want als die weten dat hij dit zomaar beslist worden ze kwaad en dat durft ie niet aan.

Heel verhaal, mijn concrete vraag: zit ik nou te zeiken omdat ik vind dat er gewoon niet genoeg gedaan is voor het beest? Als echt alles geprobeerd is vind ik het geen probleem meer hoor, maar ik vind gewoon dat er te weinig op wordt ingezet, t beest is verdorie nog geen drie.....

???
Nee jij zeikt niet!

3 jaar vind ik erg jong om zo makkelijk het beiltje erbij neer te gooien.

Als jij er nog tijd,moeite en geld in wilt steken zou je man daar best even geduld voor moeten kunnen opbrengen.

Als de dierenarts zegt dat het niets meer gaat worden is er altijd nog tijd om over inslapen te praten toch.....waarom nu al?

En dan nog wat: heeft de kat pijn???

Zo niet zou je diertje toch op een boerderij kunnen onderbrengen?
Wáárom neemt de rest van de familie niet wat verzorging van de kat op zich? Kom op zeg, jij hoeft toch niet overal voor op te draaien? medicijnen geven en kat naar buiten laten, het is niet echt een ramp lijkt me zo.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Heeft de kat er last van?

Als jij die kat was zou jij dan nog willen leven?

Als de kat zich verder prima voelt en er geen last van heeft, zou ik hem no way afmaken. Als een mens niet meer zindelijk is maak je die toch ook niet af?
Wat een slappe zak die man van je.

Ik zou hem niet steunen en je kinderen gewoon vertellen hoe het zit.

Ze zijn allemaal oud genoeg zou je zeggen!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Nee je zeikt niet ( dat doet je kat..nee sorry dat is flauw)

Ben het helemaal eens met Biebelie.
hoi Biebelie, dank voor je reactie. Ik vind drie jaar dus ook veeeeeel te jong ja. En ik woon op een (soort) boerderij, hij kan overal zijn behalve op de bank dan.

Mijn kat heeft absoluut geen pijn, beest is 100 % gelukkig, maar mijn man heeft last van de stank. Ik ook hoor, dus als de DA zegt dat er niks meer mogelijk is denk ik dat ik toch voor onszelf ga kiezen, maar zover is het gewoon nog niet. Er is nog een hoop mogelijk, ik heb nog twee katten die - uit eigen vrije wil - dag en nacht buiten zijn.

t Is echt lastig dat er niet over te praten is. Ik ben echt niet weekhartig, maar ik vind dit echt TE snel en TE kort door de bocht.
Ik zou de kids de keus geven: ofwel zorgen ze ervoor dat de rotzooi wordt opgeruimd, ofwel einde kat.
Zeg tegen die man van je dat hij zelf een spuit krijgt als ie blijft zeiken...
Als je op 'n boerderij woont kun je de kat toch gewoon buiten houden? Dan zeikt ie binnen tenminste niks onder en buiten kan ie z'n gang maar gaan.
zijn er geen luiers voor de kat?
Als je een dier neemt, moet je er gewoon voor zorgen. Punt. Behalve als het dier lijdt, dan zou je kunnen denken aan inslapen. Niet omdat hij tot last is, of het teveel werk is terwijl je met iets meer inspanning het probleem zou kunnen terugdringen. Dan moet je geen kat nemen. Wel zou je kunnen denken aan een ander liefdevol onderkomen.
Jaaah Nikki, oud genoeg maar wijs?? Pffff t zijn mannen.... das ook exact de reden dat ik niet gezegd heb waar t over gaat, ze zijn t altijd met Pa eens (gadverdegadvder ergens een slaggie gemist....)

MMp, die kat voelt zich als God in Frankrijk, ze heeft geen pijn, eet goed, gaat graag naar buiten - alleen niet als ik dat wil maar das een kwestie van tijd....

Lilith LOL als ik hun voor elk mankement een spuit moet laten geven.....

Spijker dank je, ik heb dezelfde vraag. Ze vinden t zielig als ie naar buiten moet (t was ook wel errug sneeuwerig) maar t alternatief is die spuit....

Bedankt, ik denk dat ik niet voor niks weer een pot ruzie hebt getrapt....
Er is in Aarle-Rixtel een heel goed tehuis voor katten en honden met mankementen. Het heet Stichting Dierenthuis en het aanbieden van dieren gaat via asiels. Dus als je dat wat lijkt, even contact opnemen met een asiel bij je in de buurt en vragen of zij je daarbij kunnen helpen.
Man, doe niet zo moeilijk, trek gewoon een leuk pak aan.
En een mooi hok buiten maken?

Zeg maar ala luxe groot hondenhok,stukkie vloerbedekking erin.

Kun je smorgens als je weg gaat de katten buiten zetten met bakje eten en drinken en als je savonds weer thuiskomt kun je kat evt weer binnen laten....dan gaat er niets fout als je er niet bij bent.

quote:sapphire schreef op 06 april 2010 @ 20:37:

MMp, die kat voelt zich als God in Frankrijk, ze heeft geen pijn, eet goed, gaat graag naar buiten - alleen niet als ik dat wil maar das een kwestie van tijd....

En dat zou reden zijn voor een spuitje?

Gewoon alles afmaken wat je tot last is
Jemig wat zijn jullie allemaal snel... Bedankt!!

Heb al gezegd dat ie zelf een spuit krijgt omdat ik van zijn gezeik meer last heb. Misschien dat ie daarom niet meer verder wilde praten , mijn taalgebruik is niet altijd even tactisch....

Eens dat je voor het beest moet zorgen, ook als er wat mis gaat, en inderdaad, ik woon zo dat buiten bivakkeren geen probleem hoeft te zijn (ze kan ook nog in het tuinhuis slapen, overdekt, warm, vol kussens (om op te pissen )

Ik ben blij dat ik van jullie hoor dat ik niet een of ander weekhartig alien ben...

En die kids mag ie zelf doen, HIJ wil die kat toch elimineren, lost ie het maar op ook hoor.
quote:sapphire schreef op 06 april 2010 @ 20:37:

Spijker dank je, ik heb dezelfde vraag. Ze vinden t zielig als ie naar buiten moet (t was ook wel errug sneeuwerig) maar t alternatief is die spuit....

Nu sneeuwt t niet meer hoor!

En snap ik het nou goed dat de kat gewoon z'n plas kan ophouden als hij altijd de medicijnen krijgt? dan is gewoon iedereen verantwoordelijk voor die medicijnen lijkt me, en niet jij alleen.

Toen ik nog thuis woonde en een van onze honden incontinent werd hadden we de regel: wie het het eerst ziet moet het opruimen. En dat deed iedereen, ook ik en mijn broers die nog thuis woorden. Wel zo normaal hoor.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Whoomii, dank je, maar dat zou toch te gek voor woorden zijn eigenlijk? Net als jouw hokjes Biebelie, ik heb verdorie een prachtig tuinhuis waar ie kan slapen, ik woon zo dat ie echt niemand tot last is, al gaat ie de hele nacht liggen krijsen buiten..

Ik vind t eigenlijk wel een beetje lollig, ik kreeg t idee dat ik een soort geitensok was en nu denk ik meer dat ik juist stoer ben om voor mn kat op te komen.

Detail: ik wou die kat niet, hij kwam er ineens mee aandragen zonder bericht vooraf (hihi)
Nee Spijker, dat weet ik niet zeker, die medicijnen maken dat ie beter voelt dat ie naar de bak moet (want dat doet ie namelijk wel).

Ik denk zelf dat het probleem is dat ze door die verlamming niet voelt dat ze moet. Als zwe dat wel zou voelen, denk ik dat ze gewoon naar de bak (of buiten) gaat.
quote:Mayala schreef op 06 april 2010 @ 20:37:

Als je een dier neemt, moet je er gewoon voor zorgen. Punt. Behalve als het dier lijdt, dan zou je kunnen denken aan inslapen. Niet omdat hij tot last is, of het teveel werk is terwijl je met iets meer inspanning het probleem zou kunnen terugdringen. Dan moet je geen kat nemen. Wel zou je kunnen denken aan een ander liefdevol onderkomen.Precies, daarom ben ik ook zo pissed (oeps verkeerde woordkeus). Als echt niks meer helpt, vind ik het were een andere zaak, dan lijd IK en dat vind ik ook vervelend hoor.... maar er is gewoon niet genoeg gedaan. Ik ga haar nergens anders onderbrengen, ze kan hieroveral zijn zonder dat haar blaas een probleem is......
Je bent te goed voor je vent!

Als hij door gaat met zeiken moet je 'm zeggen dat hij mee mag naar de dierenarts, 2 voor de prijs van 1.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Als je de kat wil laten inslapen wil je mij dan eerst bellen, ik heb contacten met privé-opvanghuizen.
3 jaar is inderdaad wel erg jong. Anderzijds kan ik je man wel een beetje begrijpen. Wij zitten in een totaal andere situatie, onze hond, 16 jaar (!) plast sinds de zomer ook overal waar het uitkomt, en echt, het is vreselijk, het gaat ontzettend stinken, ook al dweil ikde hele dag met chloor. Van de week bij de dierenarts geweest, het is echt een praktisch probleem zei hij, maar dat wil niet zeggen dat het geen probleem is.

Nogmaals TO, een heel andere situatie, maar toch .....We hebben nog geen beslissing genomen, blijven maar uitstellen, maar de dierenarts zij dat hij er helemaal in mee kon gaan.

16 jaar is dan ook wel wat anders als 3 jaar he?
quote:sapphire schreef op 06 april 2010 @ 20:46:

Ik vind t eigenlijk wel een beetje lollig, ik kreeg t idee dat ik een soort geitensok was en nu denk ik meer dat ik juist stoer ben om voor mn kat op te komen.

Ik zou het eerder 'gewoon, menselijk en je plicht' willen noemen ipv stoer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven