wc onder de rand.. pas op: ranzig verhaal.

vrijdag 16 april 2010 om 16:58
Gatverdegatver. Niet lezen aub als je niet tegen een goor verhaal kan.
Ik ben recent verhuisd en heb net de badkamer plus wc even flink geschrobt. Nu schrok ik behoorlijk want toen ik met de borstel onder de rand ging kwamen er een hele rits bruine stukken af.Er kwam geen eind aan. Ik ging bijna over mijn nek, heb een hele tijd staan schrobben, iedere keer weer nieuwe wc erin gespoten.
Is dit wat ik denk wat het is..? Een pot die jaren niet onder de rand is schoongemaakt? Ik snap niet dat zoiets uberhaubt kan, heb het nog nooit eerder gezien.
Ik ben recent verhuisd en heb net de badkamer plus wc even flink geschrobt. Nu schrok ik behoorlijk want toen ik met de borstel onder de rand ging kwamen er een hele rits bruine stukken af.Er kwam geen eind aan. Ik ging bijna over mijn nek, heb een hele tijd staan schrobben, iedere keer weer nieuwe wc erin gespoten.
Is dit wat ik denk wat het is..? Een pot die jaren niet onder de rand is schoongemaakt? Ik snap niet dat zoiets uberhaubt kan, heb het nog nooit eerder gezien.
vrijdag 16 april 2010 om 17:01
quote:DeKenau schreef op 16 april 2010 @ 16:58:
Is dit wat ik denk wat het is..? Een pot die jaren niet onder de rand is schoongemaakt? Ik snap niet dat zoiets uberhaubt kan, heb het nog nooit eerder gezien.Het is waarschijnlijk geen stront maar een laag kalk.... tja had ik ook toen ik hier kwam wonen. Nadat ik het eens goed geschrobt heb, maak ik er me er niet meer druk om. Het is nu schoon en ik hoef niet uit mijn plee te eten immers.
Is dit wat ik denk wat het is..? Een pot die jaren niet onder de rand is schoongemaakt? Ik snap niet dat zoiets uberhaubt kan, heb het nog nooit eerder gezien.Het is waarschijnlijk geen stront maar een laag kalk.... tja had ik ook toen ik hier kwam wonen. Nadat ik het eens goed geschrobt heb, maak ik er me er niet meer druk om. Het is nu schoon en ik hoef niet uit mijn plee te eten immers.
anoniem_103632 wijzigde dit bericht op 16-04-2010 18:00
Reden: onnodig quoten
Reden: onnodig quoten
% gewijzigd
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

vrijdag 16 april 2010 om 17:19
Ik had die aanslag in de wc toen ik mijn huis kocht. Heb er een speciaal soort tabletten in gegooid waardoor het oploste. Moest je de hele nacht laten intrekken.
Wel genant: het zag eruit alsof de plee heel vies was. Terwijl ik 'm telkens boende! Maar het duurde twee weken totdat alles was opgelost. BAH!
Wel genant: het zag eruit alsof de plee heel vies was. Terwijl ik 'm telkens boende! Maar het duurde twee weken totdat alles was opgelost. BAH!
vrijdag 16 april 2010 om 17:21
quote:Appelsientje schreef op 16 april 2010 @ 17:19:
Ik had die aanslag in de wc toen ik mijn huis kocht. Heb er een speciaal soort tabletten in gegooid waardoor het oploste. Moest je de hele nacht laten intrekken.
Wel genant: het zag eruit alsof de plee heel vies was. Terwijl ik 'm telkens boende! Maar het duurde twee weken totdat alles was opgelost. BAH!die kun je niet onder de rand laten bruisen....
Wel genant: het zag eruit alsof de plee heel vies was. Terwijl ik 'm telkens boende! Maar het duurde twee weken totdat alles was opgelost. BAH!die kun je niet onder de rand laten bruisen....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
vrijdag 16 april 2010 om 17:22
quote:DeKenau schreef op 16 april 2010 @ 17:07:
Het leken echt stukken stront
Ben wel enorm opgelucht dat het 'maar' kalkaanslag is!
Poeh.Kalk wordt gewoon vies bruin als je er niks aan doet....
Het leken echt stukken stront
Ben wel enorm opgelucht dat het 'maar' kalkaanslag is!
Poeh.Kalk wordt gewoon vies bruin als je er niks aan doet....

vrijdag 16 april 2010 om 17:29
vrijdag 16 april 2010 om 17:32
Wat ik zou doen om alles weg te krijgen is een nacht proppen wc papier die zijn natgemaakt met schoonmaakazijn tussen die rand stoppen. Dan kan het de hele nacht weken. Dan haal je 'smorgens de proppen met handschoenen aan weg, niet doortrekken want dan krijg je verstopping, en dan komt er niet alleen kalk maar ook stront van de vorige bewoner naar boven!
Heb je al het afvoerputje (zwanenhals) van de wasbak aan de binnenkant bekeken :puke: ?
Heb je al het afvoerputje (zwanenhals) van de wasbak aan de binnenkant bekeken :puke: ?
vrijdag 16 april 2010 om 17:32
Je hoeft toch niet een schoonmaakmiddel voor de wc in de wc te gooien? Ik heb mijn wc schoongemaakt met een goedkope kalkverwijderaar voor de badkamer. Gewoon iets tegen kalk opspuiten, goed in laten trekken en weg is het. Werkt beter dan schoonmaakazijn voor zo'n soort klus
Denk niet dat je dit soort aanslag met bleek goed wegkrijgt...
Denk niet dat je dit soort aanslag met bleek goed wegkrijgt...
vrijdag 16 april 2010 om 17:43
Toen wij de sleutel van ons huis kregen had ik eigenlijk al besloten dat we een nieuwe pot moesten plaatsen. Bij de bezichtigingen had ik namelijk al gezien dat de pot vol met aanslag en andere drek zat en waarschijnlijk gewoon nooit meer schoon zou worden. Groot was mijn verbazing toen ik de 1e dag eventjes de achtergebleven borstel (die ik nog niet weg had gegooid) door de pot heen haalde. Ik had toen nog geeneens schoonmaakmiddel staan want we zaten in de 1e klus fase dus gewoon een borstel en meer niet. Met een paar ferme vegen was de pot schoon. Echt zo raar. We hadden het huis voor de sleuteloverdracht echt 2x bekeken, en 2x had ik die smerige aanslag gezien. Was het gewoon los vuil! Je gaat je huis toch niet door kopers laten bezichtigen zonder de pot schoon te maken, ongelofelijk!
Hoe dan ook: die pot heb ik dus niet hoeven te vervangen en is nu lekker brandschoon.
Hoe dan ook: die pot heb ik dus niet hoeven te vervangen en is nu lekker brandschoon.