Werk & Studie alle pijlers

sollicitatie leerling kraamverzorgster

23-04-2010 08:44 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
eigelijk een beetje aan de late kant om hulp te vragen maar:

wie weet wat er een beetje gevraagt word bij een solliitatie voor leerling kraamverzorgster?

wil het graag goed doen omdat ik er super veel zin in heb!!

Dat een verzorgster goed foutloos kan schrijven...
goeie tip

:S
Kijk, jij kan tegen een grapje! Ook goed voor je sollicitatieprocedure!
vond hem helemaal niet grappig:@

zit hier heel wanhopig achter me computer en dan maak jij grapjes :P

haha stommerd :D
vmbo k of t

En anders een mbo niv 2!

succes
Ik heb geen ervaring met solliciteren voor kraamverzorgster, maar in het algemeen zullen ze het volgende willen weten:

- wat is je opleiding, en is die relevant?

- wat is je werkervaring tot nu toe, en is die relevant?

- waarom wil je deze functie?

Kun je goed aangeven waarom je zo graag in deze baan aan de slag wil? Dus met meer dan: het lijkt me leuk.
Ik denk dat TO de eisen wel weet maar meer doelt op de vragen die ze zullen stellen tijdens een gesprek?

In ieder geval moet je voorbereid zijn op de algemene vragen zoals:

- Waarom wil je dit werk/opleiding gaan doen?

- Wat zijn je sterke kanten?

- Wat zijn je zwakke kanten?

Etcetc
Ik wist niet eens dat je tegenwoordig gelijk als leerling moest gaan solliciteren.

Ik ben nog uit de tijd dat ik gewoon op school mijn opleiding kreeg en stages moest lopen.

Dit terzijde...

Ik neem aan dat je je verdiept hebt wat het vak inhoud dus dat je precies weet wat je aanspreekt aan het vak.

Als je enthousiast bent over het vak hebben ze dat snel genoeg door.

Vergeet daarbij ook de andere kant niet..dat het dus zwaar kan zijn zeker in gevallen waar het minder goed of zelfs slecht afloopt.

Dat je laat weten dat je jezelf ervan bewust bent dat je bv ook in een gezin gaat komen waar het kindje overlijd of zelfs al overleden is. Je mag dan natuurlijk best laten weten dat je dat bv moeilijke dingen gaat vinden.

Kortom wees eerlijk. Als je zo graag kraamverzorgster wilt worden komt het vast goed !

Succes !!!
ik had laatst ook een sollicitatie. en zulke vragen stelde ze ook wel. maar vaak weet je het wel maar om het dan te vertellen daar. vaak toch zenuwen denk ik!

bedankt i.i.g
quote:love2dance schreef op 23 april 2010 @ 09:34:

Ik wist niet eens dat je tegenwoordig gelijk als leerling moest gaan solliciteren.

Ik ben nog uit de tijd dat ik gewoon op school mijn opleiding kreeg en stages moest lopen.

Dit terzijde...

Ik neem aan dat je je verdiept hebt wat het vak inhoud dus dat je precies weet wat je aanspreekt aan het vak.

Als je enthousiast bent over het vak hebben ze dat snel genoeg door.

Vergeet daarbij ook de andere kant niet..dat het dus zwaar kan zijn zeker in gevallen waar het minder goed of zelfs slecht afloopt.

Dat je laat weten dat je jezelf ervan bewust bent dat je bv ook in een gezin gaat komen waar het kindje overlijd of zelfs al overleden is. Je mag dan natuurlijk best laten weten dat je dat bv moeilijke dingen gaat vinden.

Kortom wees eerlijk. Als je zo graag kraamverzorgster wilt worden komt het vast goed !

Succes !!!

tegewoordig kan je werken/leren.

de werkgever betaald dan jou opleiding.

andaar dat je eerst word uitgenodigd in een gesrpek om te kijken of je geschikt bent..
ttsss, lijkt het je verstandig om met je hoofd op het internet te staan, zou je niet liever wat anoniemer zijn hier?
Computer says nooooo
die sollicitatie die je al gedaan hebt was die ook voor de opleiding kraamverzorgster?

(Zoja probeer dan terug te halen uit dat gesprek wat er werd gevraagd en waarom je niet aangenomen bent op dat moment).

Verder mag je natuurlijk altijd gewoon jezelf voorbereiden op een gesprek, komt denk ik ook wel goed over op diegene waarmee je het gesprek hebt.

Zet dus gewoon voor het gesprek al wat dingen op papier.

Wat korte kreten bv wat jij leuk vind, graag doet , goede kanten van je, waar moet je nog aan werken.

Maar bv ook vragen die je zelf hebt aan hen.

Wanneer moet je op gesprek komen?

Fijn dat je trouwens voor deze opleiding tegenwoordig ook werken/leren combineert...Ik denk dat je zo meer leert over het vak dan ik destijds.

( heb de brede opleiding gedaan icm met gezins,bejaarden,gehandicapten en kraamzorg)
quote:ttsss schreef op 23 april 2010 @ 09:26:

vond hem helemaal niet grappig:@

zit hier heel wanhopig achter me computer en dan maak jij grapjes :P

haha stommerd :DDank voor de opbeurende woorden.... Maakt me mijn dag goed
Computer says nooooo
Deze week zag ik ook een vacature voor leerling kraamverzorgster langskomen. Volgens mij is het vooral erg belangrijk dat je heel gemotiveerd overkomt/bent. Dat je hier echt voor wil gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven