Tetteretteee - hier tetteren we lekker verder
donderdag 3 juni 2010 om 23:25
Hier is alweer deel 7 van de plek waar we niet alleen lekker tetteren over onze dieren maar ook kletsen over alle andere zaken die ons bezig houden: offtopic kennen we hier niet!
Een voorproefje van onze mooierds
Meetetteren mag altijd en we zijn dol op foto's
Deel 6 vind je hier: Tetterettes tetteren nog steeds verder
Een voorproefje van onze mooierds
Meetetteren mag altijd en we zijn dol op foto's
Deel 6 vind je hier: Tetterettes tetteren nog steeds verder
vrijdag 11 juni 2010 om 10:09
Ik heb geen idee wat beessies zijn. Blijkbaar moet ik toch iets vaker bij de Albert Heijn komen.
Ik werd vanochtend wakker om 7.30 van dochter die op mn bed stond te slaan 'opstaan, je komt te laat'
Ik werd toch wel ietsjes katerig wakker omdat het bij die mogelijke baan wel om een 0-uren contract gaat en het onregelmatig werk is. Ik wil niet iets niet kunnen omdat ik toevallig een kind heb maar ik maak het mezelf soms wel knap lastig. Het ís gewoon lastiger met kind. Heb ik wel voldoende opvang voor avonden en weekenden?
Its: die arme katten toch van je
Bieb: Is het nog gelukt met de opbouw van je werkdagen?
Rat:
Ik werd vanochtend wakker om 7.30 van dochter die op mn bed stond te slaan 'opstaan, je komt te laat'
Ik werd toch wel ietsjes katerig wakker omdat het bij die mogelijke baan wel om een 0-uren contract gaat en het onregelmatig werk is. Ik wil niet iets niet kunnen omdat ik toevallig een kind heb maar ik maak het mezelf soms wel knap lastig. Het ís gewoon lastiger met kind. Heb ik wel voldoende opvang voor avonden en weekenden?
Its: die arme katten toch van je
Bieb: Is het nog gelukt met de opbouw van je werkdagen?
Rat:
vrijdag 11 juni 2010 om 10:09
Goedemorgen dames,
Even een vraagje.. hopelijk is er nog iemand.
Gisteren rond een uur of 11 kwam mn witje na het buitenspelen binnen en begon gelijk te kotsen. Ik dacht nog.. ah wat lief, zijn eerste kots. Daarna kotste hij er gelijk schuim uit.
Een uurtje of wat later kotste hij er weer schuim uit.
's avonds heeft hij wel wat gourmet mousse gegeten, maar ook maar een klein beetje.
En nu eet hij zijn brokjes ook al niet op, terwijl hij normaal als een verliefde kat om je benen staat te dralen om maar wat extra te mogen.
Mn schoonmoeder zei al dat ik misschien wat rijstenat voor hem moest maken. Dus vochtige rijst zeg maar.
Ik ben ongerust
Even een vraagje.. hopelijk is er nog iemand.
Gisteren rond een uur of 11 kwam mn witje na het buitenspelen binnen en begon gelijk te kotsen. Ik dacht nog.. ah wat lief, zijn eerste kots. Daarna kotste hij er gelijk schuim uit.
Een uurtje of wat later kotste hij er weer schuim uit.
's avonds heeft hij wel wat gourmet mousse gegeten, maar ook maar een klein beetje.
En nu eet hij zijn brokjes ook al niet op, terwijl hij normaal als een verliefde kat om je benen staat te dralen om maar wat extra te mogen.
Mn schoonmoeder zei al dat ik misschien wat rijstenat voor hem moest maken. Dus vochtige rijst zeg maar.
Ik ben ongerust
Poelepoelepoelepoes!
vrijdag 11 juni 2010 om 10:14
vrijdag 11 juni 2010 om 10:29
vrijdag 11 juni 2010 om 11:57
Heartwork: kan ook zijn dat er gewoon wat niet lekker zit bij Witje. Vooral als ze buiten komen, weet je nooit wat ze allemaal oppeuzelen. Mijn katten kotsen regelmatig ook alleen wat schuim op. Maar als je je zorgen maakt, is een belletje naar de DA natuurlijk zo gedaan.
Teun heeft ook wel eens zo'n off day. Beetje kotsen, veel slapen, chagrijnig
Ik hoorde net trouwens belletjesgeluiden uit mijn klerenkast komen. Ik kijken: ligt die gekke Teun diep in slaap bovenop mijn schoenen!! Dat ligt toch niet lekker
Klets: wat een leuk filmpje. Ze is snel bijgetrokken zeg, had ik niet verwacht. En wat een mooie oogjes zeg! Vind wel dat ze gewoon bij jou moet blijven hoor, ze heeft nu haar vertrouwen gegeven
Ik zit beetje in meeleesstand. Mijn rug gaat eindelijk iets beter. Dacht ik gisteren ook, maar dat was maar even en toen ging het weer mis. Heb de HA gebeld en kreeg een extra lading pijnstillers en een stripje slaaptabletten, omdat ik al 3 nachten klote sliep door de pijn. Werd vanochtend dan ook pas om 930 wakker, helemaal dizzy. Ben geen slaappillen gewend
Teun heeft ook wel eens zo'n off day. Beetje kotsen, veel slapen, chagrijnig
Ik hoorde net trouwens belletjesgeluiden uit mijn klerenkast komen. Ik kijken: ligt die gekke Teun diep in slaap bovenop mijn schoenen!! Dat ligt toch niet lekker
Klets: wat een leuk filmpje. Ze is snel bijgetrokken zeg, had ik niet verwacht. En wat een mooie oogjes zeg! Vind wel dat ze gewoon bij jou moet blijven hoor, ze heeft nu haar vertrouwen gegeven
Ik zit beetje in meeleesstand. Mijn rug gaat eindelijk iets beter. Dacht ik gisteren ook, maar dat was maar even en toen ging het weer mis. Heb de HA gebeld en kreeg een extra lading pijnstillers en een stripje slaaptabletten, omdat ik al 3 nachten klote sliep door de pijn. Werd vanochtend dan ook pas om 930 wakker, helemaal dizzy. Ben geen slaappillen gewend
vrijdag 11 juni 2010 om 12:11
tetters! We zijn onderweg naar de bruiloft en het was toch weer even stressen om in juiste outfit en met de goeie spullen mee van huis te gaan. Goeie humeur is in ieder geval mee;-].
HW, sterkte met witje! DA bellen lijkt een goed idee.
Myleen, kook ze en veel plezier vanavond!
Voor alle tetters: een goed begin van het weekend!
HW, sterkte met witje! DA bellen lijkt een goed idee.
Myleen, kook ze en veel plezier vanavond!
Voor alle tetters: een goed begin van het weekend!
vrijdag 11 juni 2010 om 12:24
HW, ik zou idd even bellen naar de DA, misschien dat er een haarbal dwars zit of een grasspriet of dat ze iets van buikgriep (kunnen katten dat hebben? vast wel) heeft. Succes hoor!
TH, veel piezelier vandaag!! Wel een benauwd dagje voor een bruiloft hoor!
Biebs, hoe ging het bij de ba?
TH, veel piezelier vandaag!! Wel een benauwd dagje voor een bruiloft hoor!
Biebs, hoe ging het bij de ba?
Ik ben mijn eigen bananenschil
vrijdag 11 juni 2010 om 12:26
Slof, leuk hè als je geen slaappillen gewend bent Maar wel ff nodig denk ik, goed slapen is essentieel voor herstel.
Bij mij gaat slapen trouwens echt beter, ik slaap dieper en langer en toen ik vanochtend vroeg naar de wc moest was ik ook echt slaapdronken, ik kan me niet meer herinneren wanner ik dat voor het laatst geweest ben. Zat slaperig te grijnzen op de wc dus!
Bij mij gaat slapen trouwens echt beter, ik slaap dieper en langer en toen ik vanochtend vroeg naar de wc moest was ik ook echt slaapdronken, ik kan me niet meer herinneren wanner ik dat voor het laatst geweest ben. Zat slaperig te grijnzen op de wc dus!
vrijdag 11 juni 2010 om 12:49
Uiteraard heeft mijn dierenarts vandaag geen spreekuur, zul je altijd zien.
Heb net met vriend/schoonmoeder gebeld en afgesproken dat als er niets verandert is om 2 uur ik naar de dierenarts hier in de stad ga.
Dat is 5 min lopen dus dat moet goed komen.
Dus nu tik tak tik tak.. is het al 2 uur?
Dus ja.. heb al kattenmelk geprobeerd, haarbalpasta, yoghurt, mousse, maar hij trekt overal zijn neus voor op.
Vriend zei: je let er gewoon te veel op. Komt ook omdat ik heel de dag thuis zit en wordt alles wat hij doet heel groot.
is ook wel zo. ik let er nu natuurlijk 24/7 op.
stomme katten.. lijken net kinderen
Heb net met vriend/schoonmoeder gebeld en afgesproken dat als er niets verandert is om 2 uur ik naar de dierenarts hier in de stad ga.
Dat is 5 min lopen dus dat moet goed komen.
Dus nu tik tak tik tak.. is het al 2 uur?
Dus ja.. heb al kattenmelk geprobeerd, haarbalpasta, yoghurt, mousse, maar hij trekt overal zijn neus voor op.
Vriend zei: je let er gewoon te veel op. Komt ook omdat ik heel de dag thuis zit en wordt alles wat hij doet heel groot.
is ook wel zo. ik let er nu natuurlijk 24/7 op.
stomme katten.. lijken net kinderen
Poelepoelepoelepoes!
vrijdag 11 juni 2010 om 12:56
Ja, dat lijkt me wel. Zeker als je uitlegt dat je eigen da geen spreekuur heeft vandaag. Ik snap je goed hoor, ik ben ook heel de dag thuis en toen Joep vorig jaar zo ziek was stond ik ook bij elk piepje te stressen. Je zit er idd misschien teveel bovenop maar als je je niet prettig voelt bij hoe Witje nu is, gewoon langsgaan bij de da!
vrijdag 11 juni 2010 om 14:11
Ik ben er weer en heb WEEEEKEND!!!!!
Om 13u had ik de afspraak bij bedrijfsarts,aardige man.
ik geloof dat ik niet te boek sta als aanstelster
hij stelde voor om in 2 maand geleidelijk te zorgen om weer volledig aan het werk te zijn (en ik had zelf nog wel 1 maand in gedachte....)
iedere 2 weken een uur per dag erbij.
Dus vanaf volgende week 5 uur per dag werken,twee weken lang en daarna 2 weken 6 uur per dag enz...
goed vooruitzicht!!
[ego uit]
Heartwork hoe is het nu met poezel?
dierenarts nog gebeld?
Olijf voor slapen!
zou die melamine nou dan toch echt werken..
vrijdag 11 juni 2010 om 14:38
zo mijn huis is oranje
en met mijn cavia's gaat het redelijk. Kemke is langzaam weer de oude alleen ottelientje blijf kwakkelen. Hopen dat het nieuwe medicijn een beetje wil helpen
Fijn olijf dat je nu weer beter slaapt
HW, gewoon de DA bellen als je het niet vertrouwd
Biebs, dat klinkt als een fijne regeling
en met mijn cavia's gaat het redelijk. Kemke is langzaam weer de oude alleen ottelientje blijf kwakkelen. Hopen dat het nieuwe medicijn een beetje wil helpen
Fijn olijf dat je nu weer beter slaapt
HW, gewoon de DA bellen als je het niet vertrouwd
Biebs, dat klinkt als een fijne regeling
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
vrijdag 11 juni 2010 om 14:39
Ik ben net terug van de DA. Hij had koorts 40.1 graden. Dikke, rode en opgezette slokdarm en beetje slijm in zn longen (vandaar het kuchend overgeven).
Bleek dat hij een grote haarbal van sjors (het was zo rood.. hij heeft een witte vacht) dwars zat en hij waarschijnlijk iets verkeerds uit de tuin heeft opgegeten. De dierenarts heeft het verwijderd en een penecilline prik gegeven en voor thuis een anti biotica kuur.
Kreeg wel een compliment van de DA.
Dat ik mijn kat zo goed ken. (heb maar niet gezegd dat ik al 4 maanden thuis zit en daardoor alle gekke dingen van ze weet ).
Ohja.. en hij was te dik. 5.9 kg met zijn 11 maanden. Hij hoort 4/ 4,5 te wegen. Oops.
En natuurlijk begon de DA weer over vlooien. Gisteren nog met mijn vriend gekeken of ze vlooien hadden dmv kammen en geen een vlooi te bekennen. Ik ga naar de DA en opeens zitten er een stuk of 30..
Bleek dat hij een grote haarbal van sjors (het was zo rood.. hij heeft een witte vacht) dwars zat en hij waarschijnlijk iets verkeerds uit de tuin heeft opgegeten. De dierenarts heeft het verwijderd en een penecilline prik gegeven en voor thuis een anti biotica kuur.
Kreeg wel een compliment van de DA.
Ohja.. en hij was te dik. 5.9 kg met zijn 11 maanden. Hij hoort 4/ 4,5 te wegen. Oops.
En natuurlijk begon de DA weer over vlooien. Gisteren nog met mijn vriend gekeken of ze vlooien hadden dmv kammen en geen een vlooi te bekennen. Ik ga naar de DA en opeens zitten er een stuk of 30..
Poelepoelepoelepoes!
vrijdag 11 juni 2010 om 14:44
vrijdag 11 juni 2010 om 14:46