Boos om tattoo?

15-06-2010 14:52 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een regelmatige postster hier op het forum, maar nu even een andere nick aangemaakt ivm herkenning.

Het volgende; Ik heb pas een tattoeage laten zetten met het initiaal van mijn kind erin. Superblij ben ik ermee!

Ik heb ook (al jaren) de voorletter van de naam van mijn man op mijn buik staan.

Hij was zeer vereerd en vind het nog steeds heel mooi. Maar nu, de huidige tattoeage viel helemaal niet in de smaak. (zacht uitgedrukt) Afschuwelijk, vreselijk, ziet er niet uit enz.. dat was nog het aardige gedeelte....

Hij doet heel gekwetst, doet alsof ik iets heel vreselijks heb gedaan wat niet mocht. Ik voelde me een kind van 12 die betrapt werd op het jatten van snoep. Ben razend geworden, is ie nou helemaal gek geworden, maar na de woede kwam het verdriet. Ik ben er zo ongelooflijk verdrietig van. Zijn gezicht verried een mengeling van walging en gekwetstheid (is dat een woord?) Volgens hem is het mijn eigen schuld dat hij zo reageert, ik wist dat hij het niet mooi vond en ik heb het toch gedaan. en ik vroeg zijn mening, en die gaf hij. Dat mag, ik verwacht niet dat hij het mooi vind, maar vind de reactie zwaar overtrokken en ongepast. Hij mag het niet mooi vinden, maar als ik er blij mee ben is dat toch oke? (en we hebben het niet over een complete rugbedekkende plaat he...)

Wat wil ik met deze post? Weet ik niet zo goed, wilde iig even mijn verhaal kwijt. De spanning is te snijden hier in huis en dat maakt me onrustig.
quote:elninjoo schreef op 15 juni 2010 @ 15:07:

[...]

Wat zeur je dan? Je wist van te voren al dat hij 't spuuglelijk ging vinden, dan hoef je natuurlijk niet te verwachten dat ie opeens bijdraait als je het tóch laat doen. Een tatoo is geen kledingstuk wat je weer kunt weggooien als je er op uitgekeken bent, hij moet er waarschijnlijk regelmatig tegenaan kijken als ie met je in bed ligt.Het is op haar voet, jij muts.
Ja, dat vind ik echt.
Eens met Nien. Hij had je al laten weten dat hij het er niet mee eens was, jij doet het toch. Dan kan je moeilijk van hem verwachten dat hij het ineens wel een goed idee vindt..

Is het zoiets?? (ongeveer)
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:elninjoo schreef op 15 juni 2010 @ 15:07:

[...]

Wat zeur je dan? Je wist van te voren al dat hij 't spuuglelijk ging vinden, dan hoef je natuurlijk niet te verwachten dat ie opeens bijdraait als je het tóch laat doen. Een tatoo is geen kledingstuk wat je weer kunt weggooien als je er op uitgekeken bent, hij moet er waarschijnlijk regelmatig tegenaan kijken als ie met je in bed ligt.Ik zeur niet, ik ben alleen verdrietig om de heftige reactie van hem. Zoals in OP al aangegeven, hij mag het niet mooi vinden, ieder zijn smaak maar he, leven en laten leven he? Hij had ook kunnen zeggen ik vind het niks, maar leuk voor je dat je er zo blij mee bent. dat was te veel gevraagd blijkbaar.
quote:nazife schreef op 15 juni 2010 @ 15:11:

Zijn reactie lijkt nogal jaloers ja en overdreven. Aan de andere kant, je wist van tevoren dat hij not-amused zou zijn en hebt het toch gedaan. Niks mis mee, maar ja...dan moet je wel maar accepteren dat hij boos is.Mee eens!
Hmmm... ik zou not amused zijn eerlijk gezegd, als mijn echtgenoot onverwacht met een tattoo thuis zou komen. Of als hij iets zou laten zetten waarvan hij wéét dat ik het lelijk vind. Dat ik af en toe een jurkje draag dat hij niet leuk vind: soit. Dat doe ik 's avonds weer uit. Dat mijn haar in zijn ogen wat minder leuk geknipt is: ook soit. (Al bereid ik 'm wel voor op ingrijpender knipbeurten. ) Maar zoiets definitiefs als een tattoo? Nee, dat zouden zowel ik als hij niet kunnen waarderen. Nog los van waaróm hij nou precies boos is (heb je het hém al gevraagd?) vind ik het volkomen legitiem dát hij boos is.

Eigen lichaam of niet, als je er moedwillig dingen aan gaat zitten veranderen (en in zijn ogen zelfs: er lelijker aan gaat maken) dan moet je niet raar opkijken dat hij daar ook een mening over heeft.
Gezellig wel, jij boos? Ikke lekker ook, ullupuh...
Gezellig wel, jij boos? Ikke lekker ook, ullupuh...
quote:binkie14 schreef op 15 juni 2010 @ 15:13:

[afbeelding]

Is het zoiets?? (ongeveer)Ja! (schrok me dood, ik denk dat is mijn voet
quote:Bathu schreef op 15 juni 2010 @ 15:14:

[...]

Ik zeur niet, ik ben alleen verdrietig om de heftige reactie van hem. Zoals in OP al aangegeven, hij mag het niet mooi vinden, ieder zijn smaak maar he, leven en laten leven he? Hij had ook kunnen zeggen ik vind het niks, maar leuk voor je dat je er zo blij mee bent. dat was te veel gevraagd blijkbaar.Je vraagt wat hij ervan vindt, hij vindt het lelijk en vervolgens negeer je het antwoord op je eigen vraag volkomen en laat je dat ding gewoon zetten! Nogal wiedes dat hij kwaad is. Waarom vraag je zijn mening als je er vervolgens finaal overheen walst?
quote:Bathu schreef op 15 juni 2010 @ 15:14:

[...]

Ja! (schrok me dood, ik denk dat is mijn voet

Harstikke mooi.

En naar schoonouders gewoon laarsjes aan!!

Geen punt van maken.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Inderdaad. En je zeurt dus wel.
Ik vind hem wel een beetje een aansteller eigenlijk. Zijn eigen letter op je buik is prima, maar dit inimini-dingetje op je voet is zo verschrikkelijk? Pft. lekker in z'n sop gaar laten koken, hij komt er wel overheen hoor.

Waarom een andere nick aangemaakt eigenlijk, zo privé/persoonlijk is dit toch niet?
quote:Ainne schreef op 15 juni 2010 @ 15:18:

Waarom een andere nick aangemaakt eigenlijk, zo privé/persoonlijk is dit toch niet?Maar wel herkenbaar, natuurlijk.
Ik heb inderdaad gevraagd wat hij er van vindt, en ik heb daarna besloten het toch te doen. Omdat ik het wel heel mooi vind, en het mijn lijf is. Ik vind het belangrijk wat mijn man er van vindt, en hij mag het lelijk vinden, ik vind de manier waarop hij dat uit zwaar overtrokken. Temeer omdat hij de tattoo van zijn letter wel geweldig vnid
Overigens vind ik dat jouw vriend nogal overdreven reageert.

Het niet mooi vinden, oké, maar walging? Beetje overdreven.
quote:qwertuu schreef op 15 juni 2010 @ 15:14:

(Al bereid ik 'm wel voor op ingrijpender knipbeurten. Echt? Zo, dan mag jouw man blij zijn dat hij niet met mij getrouwd is, want dat zou ik echt niet doen. Meestal bedenk ik opeens bij de kapper dat ik toch niet wil bijpunten maar in plaats daarvan gehalveerd en een compleet andere kleur. En dan ga ik echt niet om toestemming bellen!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik snap niet zo goed waarom je zo van je stuk bent van zijn reactie. Hij had toch al laten weten dat 'ie het niks vond? Als jij dan vervolgens toch gewoon je plan doorzet, tja, daar zou ik als partner ook pissed van worden.

Niet dat je man voor jou moet bepalen of je een tattoo "mag" of niet, maar ik krijg niet de indruk dat er vooraf moeite is gedaan om tot elkaar te komen?

Ah, mosterd - sollie
quote:Helenita2 schreef op 15 juni 2010 @ 15:23:

Ik snap niet zo goed waarom je zo van je stuk bent van zijn reactie. Hij had toch al laten weten dat 'ie het niks vond? Als jij dan vervolgens toch gewoon je plan doorzet, tja, daar zou ik als partner ook pissed van worden.

Niet dat je man voor jou moet bepalen of je een tattoo "mag" of niet, maar ik krijg niet de indruk dat er vooraf moeite is gedaan om tot elkaar te komen?

Dat snap ik zelf ook niet zo goed, maar ben echt van slag. Vind het vreselijk als hij zo gekwetst reageert.

We hebben het er wel over gehad, uitgebreid, en heb toen wel aangegeven dat ik het waarsch wel zou laten doen. Hij mag het lelijk vinden, maar gaat niet bepalen of ik het wel of niet doe. en toch raakt het me als hij dan zo enorm fel reageert.

eigen schuld dikke bult?
Dat hij het niet mooi vindt kan, maar om daar boos over te worden.? Je bent toch geen klein kind.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Heel eerlijk, ik vind mijn vriend echt een stuk minder mooi met gemillimeterd haar. Hij heeft daar ooit naar gevraagd, ik heb mijn mening gegeven en de dag erna kwam hij thuis met zo'n mariniers-hoofd Mijn reactie: als je er toch niets mee doet: vraag het dan niet. Nu doe je bewust iets waarvan je weet dat ik het echt 10niks vind. En dat ging om haar dat er na een paar weken al weer een stuk beter uitzag.

Met een zichtbare tattoo (voet) zou ik dus ook wel moeite hebben, hoe klein ook.

Wat ik bedoel: ik snap zijn boosheid wel.
Dat zeg ik....
Ik vind tatoo's meestal niet mooi, dus als mijn man me zou zeggen dat hij een tattoo wil laten zetten, zou ik hem zeggen dat ik het niet mooi zal vinden en dus wellicht met een stuk minder plezier naar dat deel van zijn lichaam zal kijken, maar als het besef dat ik dat deel van zijn lichaam dan minder aantrekkelijk vind, niet opweegt tegen het plezier dat hij aan die tattoo beleeft, dan moet hij het maar doen. Ik zal er zeker niet boos of gekwetst om zijn, ik zal het hoogstens een beetje jammer vinden dat ik hem nu minder aantrekkelijk vind.

Maar de binnenkant van je voet is toch geen opvallende plek en het gaat om een kleine tattoo; ik kan me niet voorstellen dat je man daar moeite mee kan hebben.

Hier moet volgens mij echt iets anders gaande zijn bij je man. Misschien heeft hij het idee dat je in het algemeen weinig rekening houdt met zijn gevoel en zijn smaak? Is dat vaker aan de orde bij jullie?
Je hebt er toch echt zelf voor gekozen, dit had je kunnen verwachten. Weglaseren misschien?
quote:websje schreef op 15 juni 2010 @ 15:33:

Heel eerlijk, ik vind mijn vriend echt een stuk minder mooi met gemillimeterd haar. Hij heeft daar ooit naar gevraagd, ik heb mijn mening gegeven en de dag erna kwam hij thuis met zo'n mariniers-hoofd

.Ik kan je helemaal volgen, ik vind zo'n mariniershoofd ook vreselijk... Maar een heel hoofd is toch een stuk opvallender dan 2 cm van de binnenkant van je voet.
Wat vindt hij er zo erg aan?

Weet je dat?

Is het de vorm, de plaats, überhaupt een andere tattoo dan die je al had? Waar zit zijn afschuw?

Rot trouwens dat je je zo ellendig voelt.

Het zal inderdaad wel bijdraaien allemaal maar leuk is anders als je zelf zo blij bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven