Niet kunnen zwemmen

07-07-2010 19:21 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben een meisje van 18 jaar jong en ik kan niet zwemmen.... Ik had zwemles vroeger, stopte er mee, kon toen al wel redelijk zwemmen. Maar later toen ik met vrienden zwemde, is al dus een tijdje geleden hoor, ging het toch iets verkeerd.

In ieder geval, ik kan nu dus niet zwemmen. En ik baal daar wel van. Mijn vrienden weten het niet echt... behalve een paar. Ik schaam me er dus voor. Ik wil wel graag leren zwemmen, maar ik weet niet van wie of wat... Ik hoop dat jullie me een beetje begrijpen, dat ik me er een beetje voor 'schaam'. Wat zouden jullie doen? Ja les volgen, maar waar? Ik heb bijvoorbeeld echt geen zin om tussen 8-jarigen te zitten!
Ook hier in het zwembad zijn er zwemlessen voor volwassenen. Gewoon even bellen naar de zwembaden bij jou in de buurt. Je moet je er niet voor schamen, is niet nodig.
Ja, gewoon even bellen naar een zwembad in de buurt, dan zullen ze je vast vertellen dat ze dat ook doen. Ik wil je ook best helpen zoeken, maar dan moeten we weten in welke regio je zoekt en wellicht houd je die info liever prive.
En verder, echt, je hoeft je niet te schamen! Er zijn ook kinderen van 5 die vloeiend Chinees spreken, dat is toch ook niet genant?
Ik woon in omgeving Den Bosch....
Haha, nee klopt! goed voorbeeld !!!
Kijk eens op Sportiom.nl, dat is de eerste die ik er bij google uit krijg...
quote:nummerzoveel schreef op 07 juli 2010 @ 21:39:

En verder, echt, je hoeft je niet te schamen! Er zijn ook kinderen van 5 die vloeiend Chinees spreken, dat is toch ook niet genant?Huh? Die vat ik even niet.
@Ste

Waarom zou TO zich moeten schamen voor iets wat zij niet kan en veel kinderen wel? Veel kinderen spreken Chinees, dat doet TO vermoedelijk ook niet. Daar zal ze zich waarschijnlijk niet voor schamen. Dus waarom zou dat bij zwemmen dan wel moeten? Het is maar net wat je wel of niet geleerd hebt...
Bij sportiom gaat het pas weer in september van start.. Terwijl ik graag in deze vakantie het wil leren.. verder zoeken dan maar?
Je kan zo te zien oko de gemeente bellen:

http://www.servicepuntspo ... 4F70104B69#doelstellingen
Ik ga een heel foute grap maken:

*gelukkig zal je Benno L voorlopig niet meer tegenkomen als zwemleraar*
Ik heb geen tips, maar TO: ik vind het superstoer dat je voor zwemles gaat! Echt goed!
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Zwemles is trouwens nog een van die typische dingen die je niet altijd even makkelijk op internet terug kunt vinden. De zwembaden in de buurt bellen werkt beter.
Golfbad in Oss (via de reddingsbrigade kun je zwemlessen volgen voor volwassenen)

Heijdensports in Oss

Aquarest in Heeswijk
Dankje xDoortjex,

Ik twijfel nog wel een beetje. Wil het liefst prive les, maar is een beetje lastig te vinden!
Maud, ik kan ook niet zwemmen en ik ben véél ouder dan jij!

Stoer hoor, dat je dit gaat doen!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Veel succes!

Ik kan niet goed zwemmen, het lijkt meer op een net niet zinkende hond als ik 'zwem'.

Vroeger ben ik tijdens zwemles eerder afgehaakt (kreeg extreme astma aanvallen van de chloorlucht in het zwembad) en heb daardoor ook nooit écht leren zwemmen.

Op les gaan is niks om je voor te schamen!

Erg goed juist dat je het wil oppakken!
niks om je voor te schamen hoor. Dat meen ik. Het zou fijn zijn als je ergens les kunt krijgen, er zijn zeker lessen voor volwassenen. Ik zie al wat links zo her en der langs komen. De gemeente kan vaak ook helpen. Kijk eerst eens in het lokale zwembad. Zwemmen wordt belangrijk gevonden omdat we zoveel water hier hebben, dus worden er veel lessen gegeven. Succes! Hoop dat je eens laat horen hoe het gaat en of je al kunt zwemmen!!
quote:nummerzoveel schreef op 07 juli 2010 @ 21:18:

@ksenija

In ons land wordt er nogal op gehamerd omdat wij relatief erg veel water hebben waardoor de kans op verdrinking enorm toeneemt.Dat heb je overal en we wonen niet aan het water allemaal, denk dus niet dat dat de reden is. Maar doet er ook verder niet toe.
@Ksenija

We hoeven daar niet over in discussie gegaan maar ik weet zeker dat dat de reden wel is. Veel gemeenten hebben budgetten voor schoolzwemmen en elke keer dat de discussie oplaait of dat niet afgeschaft moet worden is de reden om het door te laten gaan het feit dat Nederland niet veilig is voor kinderen die niet kunnen zwemmen.
Ach ik heb nog een groter probleem kan met veel moeite fietsen, mijn ouders hebben me dat nooit geleerd; Kan als ik moeite doe stukken rechtdoor fietsen op een fietspad. Maar in het verkeer durf ik niet. Idem met autorijden heb les gekregen via de rijschool en via vriend en het lukte langs geen meter, heb heel veel schrik op de weg. Als ik een auto zie aankomen blokkeer ik.
Wat goed dat je het wilt leren!

Misschien een kleine troost: een vriendin van mij kon niet fietsen (komt uit Oost-Europa, bij haar was fietsen geen normale gewoonte die je als kind leert)... fietsles genomen!!

Ik heb vaak om haar moeten lachen als ze stijf zittend voorbij kwam op haar fiets en afstapte in de bochten (durfde ze nog niet). Zwemmen: er is maar een beperkt aantal mensen dat jou ziet in een zwembad! En die mensen kunnen het zelf ook niet! Dus probeer er iets leuks van te maken. Dan kun je achteraf heel trots zijn op jezelf! Succes!
Ik heb ook wel eens gehoord van zwemcursussen voor volwassenen, maar dan paar dagen achter elkaar. Was toen volgens mij in Maastricht of omgeving. Zou even googlen (kon het zelf niet zo gauw vinden..:-) ) of zwembad bellen.

Je zal zien dat er veel meer mensen zijn op zo'n cursus. Zwemmen is hartstikke leuk en straks kan je lekker meedoen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven