Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Ohh Wendy wat erg. Ik weet ook niet goed wat te zeggen.. Ik had het je zo enorm gegund!

Wat nu? Krijg je enige vom van begeleiding vanuit het ziekenhuis? Ik bedoel dan mentale steun. Lieverd, heel veel sterkte! Kus
Wendy...wat verschrikkelijk........knufknuf
G*dverd*mme, dat is wat ik nu denk, ik had het zo gehoopt Wendy!!!!

Heel veel sterkte en ik denk aan je. Kus Doggie
Het voelt nu zo raar om te vertellen hoe ons weekend was, nu ik het bericht van Wendy heb gelezen.

Toch maar proberen.

Het weekend was heel erg leuk en hadden we hard nodig ook. Al was het wel te kort. Zeker om echt tot rust te komen. Maar alle kleine beetje helpen.

Ik heb nog wel ff hard gehuild, want we hebben goed gepraat samen en ik merk dat ik die miskraam niet helemaal verwerkt heb. In het normale leven heb ik er geen last van, maar als we er zo over praten ed, komen de tranen weer. En ook door babyboom, dat had ik opgenomen en heb ik maandagavond gekeken. Dat was zo herkenbaar, ik ging ook met mijn mama naar de echo, fijn beeb kijken en toen bleek net het hartje gestopt te zijn. Huilend voor de tv, lief snapt niet dat ik het dan kijk, maar het is ook gelijk weer een stukje verwerking ofzo.

Verder hard aan de klus, maar het soms heb ik er geen zin meer in, al dat vrijen staat me soms tegen. In het weekendje weg niet, maar bv gister weer wel. Aan de andere kant wil je ook geen maand "missen". Blijft lastig. Vandaag slaan we lekker over. \\:-)//

Miss W, wat onzettend rot dat je weer ongesteld bent geworden. Stom lichaam.

Maar wel knap dat je al die tijd niet teste. Dat zou ik niet kunnen hoor. 1 dag overtijd en hup testen, ben veel te nieuwsgierig en geduld is niet aan mij besteed.
doggie, natuurlijk kan je gewoon vertellen hoe je weekend is geweest! dat staat los van mij hoor..

ik moet vandaag nog tot 1uur werken en dan heb ik een week vrij.. morgen gaan we lekker een weekend weg en ondanks alle ellende heb ik er ontzettend veel zin in.

even weg van thuis, even echt tijd samen..

groetjes wendy
Lieve Wendy,

Ik denk dat wel goed is, even samen eruit. Nu een heel weekend thuis zitten lijkt me ook helemaal niet fijn. Hopelijk kom je even tot rust en kunnen jullie samen goed praten. Ik hoop dat alles toch nog op de een of andere manier goed komt voor jullie,xxx

Krissie, hoe is het nu? Nog steeds lek Geen buikpijn meer?

Wat gaat er nu gebeuren?

Hier is de teleurstelling wel weer een beetje over. Ik heb wel heel veel bloedproppen en draden dus vraag me toch af of er niet een innesteling is geweest omdat ik nooit overtijd ben. Blijft raar.

Volgende week naar de info avond van het ziekenhuis en dan eindelijk!!! de week erna beginnen! Heb er gewoon zin in omdat er dan eindelijk wat gaat gebeuren!

En omdat ik weet dat veel dingen al goed zijn: goed zaad, goede eispong, goede hormomen. Alleen die negetieve slt dat is minder..Maar ja we zullen het zien.

Doggie, fijn dat je het leuk hebt gehad en ik kan me voorstellen dat je het even lastig vindt voor Wendy. Het leven gaat altijd door en soms is dat hard. Ben je lekker uitgerust of hebben jullie flink je ..best gedaan, haha!

Kaetje, hoe is het met jou?

Ik ga zo eens wat doen! Aankomend weekend is mams jarig en zien we lekker de hele familie weer eens. Jullie plannen? Of hangbank plannen
Wendy, je bent heel veel in mn gedachten geweest de afgelopen dagen. Goed dat jullie samen een weekend weg gaan en dat je daarna nog even vrij bent. Het zal veel tijd kosten om jullie hier doorheen te slaan. Ik hoop dat jullie elkaar tot steun kunnen zijn.

MissW, spannend allemaal dat het nu snel gaat beginnen. En inderdaad, misschien was je echt wel even zwanger. Misschien kunnen ze daar over twee weken iets over zeggen?

Ik ben gisteren bloed wezen prikken voor de progesteron. Eind november hebben we pas weer een gesprek en daarna het onderzoek van de eileiders. Ondertussen vliegt de tijd voorbij, het is nu al bijna weer weekend. Jouw weekend klonk toch ook wel goed doggie. Even bijkomen samen. Wij gaan dit weekend de tuin winterklaar maken en mn ouders komen helpen. Daarna willen we gourmetten, dat vind ik wel gezellig en mn ouders ook. Ik heb nog een paar zakken hele leuke roze tulpen gekocht. Allerlei verschillende soorten door elkaar. Die gaan we in potten zetten en dan nog wat andere bloembolletjes in de tuin. Dat wordt wel wat denk ik.

Ik ga nu House kijken. En dan in de reclame naar bed, haha. Vriend ligt er zelfs al in. Zijn jullie ook allemaal zo moe? Zou het door het verzetten van de tijd komen?

groetjes!
Kaetje,

Leuk gourmetten, vind ik ook altijd zo gezellig. En fijn nu dat je er dan ook met je ouders over kunt praten of niet?

Een onderzoek aan de eileiders, is dat dan de hsg die je dan krijgt?

Wendy, ik heb ook veel aan je gedacht..x
Wendy, ik hoop dat jullie dit weekend samen rust vinden en misschien toch ondanks alles wat leuks kunnen doen. Sterkte en heel veel liefs!!!

MissW, zou heel goed kunnen natuurlijk. Er kan zoveel misgaan met het innestellen en omdat je normaal nooit overtijd bent. Heel erg jammer als dat zo geweest is. Ook jij liefs van mij!

Kaetje, eind november pas weer...?? Ze plannen het bij jullie niet echt dicht op elkaar he? Dat is vervelend zeg. Moet je weer wachten.

Veel plezier met gourmetten. Je brengt me trouwens op een idee omdat vanavond met mijn ouders te gaan doen.

Hier gaat alles gewoon zijn gangetje, slapen vanavond bij mijn ouders, dus de broodnodige seks kan ff niet doorgaan. Op een luchtbed vind ik niets...... Nou ja zaterdag dan maar weer........ Het komt er echt niet altijd elke dag of om de dag van. Maar volgens de Babyboom gyn hoeft dat ook niet. Zullen zien. Ik hoefde gister trouwens niet eens te huilen bij het kijken..

Fijn weekend iedereen.
Ik heb t programma niet gezien. Ik zit trouwens nu naar Dr. Phil te kijken en het gaat over superdikke mensen. Echt heel erg! Daar zou je wel om kunnen janken, zo dik zijn deze mensen.....

We gaan trouwens pas later naar de gyn omdat we zelf niet eerder wilden. Nu konden we op een middag en anders kon het alleen 's morgens. En dan valt er een hele lesdag van mij uit. Nu kost het me niet zo veel tijd en dat heb ik liever. Als er nog behandelingen volgen dan zal er nog vaak genoeg iets uitvallen. Ik heb er allemaal niet zo'n haast mee op het moment. Nu al heel veel dingen goed blijken te zijn heb ik steeds meer het gevoel dat onze tijd nog wel komt. Hopelijk is dat ook zo!!!!
Ook al ben je dit weekend weg, toch nog even een voor het slapengaan voor jou Wendy. Gewoon om te laten weten dat ik aan jullie denk. Hopelijk kunnen jullie het dit weekend wat op een rijtje zetten. Zag op het andere topic dat je een doos gaat maken met herinneringen uit deze tijd. Lijkt me een heel goed idee om het te helpen afsluiten. En zo maak je ook iets waar je nog eens naar kan kijken ooit.
he meiden, het weekend was heerlijk.. jammer dat we weer naar huis moesten, dan kom je weer keihard terug in de realiteit! ik ben inmiddels begonnen om alles wat met ons zwanger worden te maken heeft in dozen te stoppen.. aan de ene kant wil ik alles weg hebben maar aan de andere kant is dat ook weer zo definitief! ik voel me zo klote en leeg..

ik heb vandaag nog wel een test gedaan, ik had hem nog liggen en wilde deze niet bewaren, natuurlijk negatief!

ik weet nog niet of ik hier afscheid ga nemen maar ik zal er veel minder zijn dan voorheen..

meiden ontzettend bedankt voor jullie steun en het ga jullie goed.. ik hoop dat ieders wens mag uitkomen en jullie niet de ellende mee hoeven te maken die wij nu mee maken..

groetjes wendy
fijn dat jullie een goed weekend hebben gehad. Even samen zijn.

Ik weet verder niet zo goed wat te zeggen, er is denk ik niks dat jullie verdriet op dit moment kan verzachten.

Jij ook heel erg bedankt voor jouw steun. Ik zal nog heel vaak aan jullie denken, ook als je hier minder komt.
Wendy, een hele dikke knuffel!
Hey Wendy, ik begrijp als je hier niet meer veel zal komen schrijven. Ik wens jullie heel veel sterkte met het verwerken van jullie ´verlies´ en hoop dat jullie samen ondanks alles een hele mooie toekomst tegemoet gaan! Dikke voor jou!
Goedemorgen,

Het voelt wel raar om hier door te schrijven na het verhaal van Wendy. Toch hoop ik dat we onze ervaringen met elkaar blijven delen hier.

Wendy,ik weet niet of je dit nog leest, maar ik wil je de komende tijd heel veel sterkte wensen maar ook geluk. Soms heb je geluk nodig en kun je niet verklaren waarom dingen gebeuren. Ik denk aan en hoop zo dat het goed komt met jullie! We hebben hier iig al gezien dat je ontzettend sterk en moedig bent..liefs van mij!

Hier alles goed. Fijn weekend gehad en nu weer hard aan het werk. Morgen eindelijk de voorlichtingsavond en dan volgende week(!) eindelijk beginnen!!! Ik ben wel een beetje gespannen maar vooral erg blij dat er nu iets gaat gebeuren. Ik wil ook pampers kopen in de stad

We hebben ook wel erg lang moeten wachten. Eind juni/ begin juli was het laatste gyn-bezoek.Toch 4 maanden gewacht en dat is lang als je iets wilt. Minder goed van ons is dat we het in die maanden niet meer geprobeerd hebben, zo van..ach we gaan dan toch naar het ziekenhuis. Dan kom ik nu niet eens op anderhalf jaar proberen vanaf februari 2006.

Misschien ook weer niet zo heel erg lang..

Hoe gaat het met de andere dames hier, nog duf van een heftig weekend

Krissie, is de pijn in je buik al helemaal weg? Je hebt het vast al 100x gezegd..maar wat nu??

Doggie, hoe gaat het met jou? En Kaetje natuurlijk en Loekie!

Liefs Miss
miss w ik hoop ook dat iedereen "gewoon" (voor zover dat mogelijk is) zijn verhalen hier kwijt kan.. en ik kom af en toe even buurten..

dankje voor alle lieve woordjes.. het is zo moeilijk.. iedereen weer de 1e keer zien nadat klote nieuws geeft me een hoop onrust.. ben gewoon zenuwachtig om ergens heen te gaan.. er zit zoveel verdriet in mij, in ons want ook manlief heeft het zwaar.. we porberen door te gaan maar dat is zo heel moeilijk..

groetjes wendy
och lieve Wendy, ik zit met tranen in mn ogen.... Wat een klotesituatie. En inderdaad, nu moeten jullie het langzaam aan iedereen gaan vertellen. Mensen die weten waar jullie mee bezig waren maar misschien ook nog mensen die dat niet wisten. Vreselijk moeilijk, onvoorstelbaar. Ik hoop dat jullie je hier samen doorheen kunnen slaan, door deze moeilijke periode.

Hier weinig nieuws. Nog niet ongesteld terwijl ik het deze week wel verwacht. Verder ook nog helemaal niks te zien terwijl het meestal in het weekend al te zien is bij mij. Durf het al niet meer te hopen. Als het raak zou zijn moeten we onze bruiloft verplaatsen... Zal je net zien, haha. :-D

Maar ik heb mn eisprong de laatse keer niet gevoeld dus weet ook niet precies wanneer mn NOD is. Weet alleen dat het eitje maandag twee weken geleden op knappen stond. In principe kan het dus nog gewoon komen. Maar ik wil t zo graag..... Ach, dat hoef ik jullie ook niet te vertellen.

Nog wel een goed nieuwtje trouwens: Ik mag van mn baas een hele week vrij na de bruiloft en hoef dus niet op de vrijdag te komen werken. Eigenlijk heb ik recht op vier dagen en niet op vijf maar heb het hem gewoon gevraagd. Nu hoeven we niet precies op tijd terug te zijn van onze huwelijksreis en kunnen we eventueel ook wat later weg of wat langer. Hij vond dat ik het wel verdiende omdat ik ook altijd alles wel wil doen. Ben bijvoorbeeld vorig jaar 2 keer op een vrije maandag een hele dag ingevallen voor collega's die er niet waren. (1 was ziek, 1 wilde nog een extra dag vrij na het overlijden van haar vader). Iedereen zei dat ik hartstikke gek was maar zoals ik al wel dacht krijg je zulk soort dingen ook altijd wel weer terug. Wie goed doet, goed ontmoet is het toch?

En zoals MissW ook al vroeg: hoe is het met de rest?

groetjes kaetje.
Kaetje ik wilde je hier even een geven (om niet af te dwalen op het topic van wendy)

ik wilde je niet aan het huilen maken

probeerde met het stuk duidelijk te maken aan de medeforummers die niet bekend zijn met de MMM.

dat adoptie geen "oplossing" is maar een alternatief (of bij sommige mensen een bewuste keuze, maar in dit geval dus niet )

.....dat het absoluut lomp is om over een afscheidsproces van iemands diepgewortelde wens heen te stappen, door met alternatieven aan te komen dragen ...

Dus ik dacht als ik een flinke "klap in je smoel verhaal" neerzet voorkomt mogelijk dat er nog een forummer uit onwetendheid zulke opmerkingen neerzet. Maar of de essentie van mijn relaas ook aankomt bij de niet ervaringsdeskundigen .... dat blijft een kwestie van afwachten.

na twee jaar geduld mogen yamman en ik deze maand naar de gyn ... dan gaat onze MMM ook draaien...
Geeft niks hoor yamuna! Het was denk ik vooral het einde van de beschrijving die ik erg pakkend vond. Het is gewoon kei en keihard dat het ook kan gebeuren dat het niet lukt, zelfs al wil je het nog zo graag en krijg je alle (medische) ondersteuning die er maar is.

Ben ook weer ongesteld geworden. Het feest is weer compleet. Gisteravond laat zag ik al wat bruinigs..... En tot overmaat van ramp krijg ik ineens de ene koortslip na de andere. Eerst midden op mn lip, dan naast mn neus en nu boven mn bovenlip! Dat kan er ook nog wel bij...
Vergeet ik helemaal om jou alle succes van de wereld toe te wensen als jullie je ook in de MMM wagen. Bij deze dus.
Lieve Kaetje, ik moest ook huilen toen ik de postings van Yamuna en Mooncather las. Zij verwoorden alles zo mooi.

Wat een K*Tzooi dat je weer ongesteld bent geworden!!

En dan ook nog die koortslippen. Het zit je niet mee.
even mijn verhaal kwijt; vandaag naar gyn geweest, gaat zaad voor IUI voorbereiden en dan kijken of het geschikt is, over 2 wken terug...
Wendy, veel sterkt ede komende tijd....het is nogal wat...het is de ergste senario die je je kunt voorstellen....hopelijk hebben jullie veel steun aan elkaar, veel liefde toegewenst, dikke knuffel moi
Spannend Loekie!! Hopelijk is het sterk genoeg!! Ik duim voor je

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven