Kraamcadeau dat de "cirkel van het leven" symboliseert

11-08-2010 20:45 15 berichten
Een van mijn beste vriendinnen gaat binnenkort bevallen. Tegelijkertijd is haar moeder terminaal ziek en het gaat erom spannen of zij de geboorte van haar kleinkind wel of niet nog zal meemaken. Ik wil mijn vriendin graag iets cadeau geven wat de cirkel van het leven symboliseert, zodat in dit cadeau ook het (naderende) afscheid van haar moeder een plaats krijgt. Ik heb ooit iets gehoord over een levensboom, ik heb hierop gegoogled maar kan niets vinden. Of andere tips voor een passend cadeau? Ik ben erg aan het zoeken naar iets gepast en omdat het een hele goede vriendin van me betreft, wil ik ook graag iets persoonlijks geven in plaats van een "gewoon" babycadeau. Hebben jullie suggesties?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Ik heb een vriendin die in een situatie zit die wat lijkt op jouw verhaal. Ik wil ook iets persoonlijks geven. Ik ben benieuwd naar de reacties...
Mooi idee. Maar jammer genoeg geen suggesties hier.

Geniet van de geboorte en sterkte met het troosten van je vriendin.
Een ring.
IK denk dat je een geboorteboom bedoelt...zie deze link:

Link geboorteboom...
Wat een moeilijke en verdrietige situatie...
-dubbele fotollijst met foto van haar moeder met haar als baby en foto van je vriendin met baby. Liefst nog in beetje zelfde houding; dat je het echt kan vergelijken

-medaillon met foto,'s moeder en baby
tweemaal het boek 'mam vertel eens' om herinneringen in vast te leggen
misschien eens langs gaan bij een goede edelsmit, en dan een persoonlijk sieraad te laten ontwerpen, of iets om bijvoorbeeld neer te zetten.
Levensboom kan diverse betekenissen hebben (waar van ik er een paar kon) en de eerste link vaan levensboom op google was deze;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Levensboom

Aan de hand van wat je geven wil kan je zeker uit de betekenissen ideeen op doen.
quote:zakdoekjeopviva schreef op 11 augustus 2010 @ 21:34:

Levensboom kan diverse betekenissen hebben (waar van ik er een paar kon) en de eerste link vaan levensboom op google was deze;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Levensboom

Aan de hand van wat je geven wil kan je zeker uit de betekenissen ideeen op doen.Oh in dat geval kan ik er vreselijk naast zitten met mijn optie Als dat zo is, sorry!
quote:Leergierig schreef op 11 augustus 2010 @ 21:05:

-dubbele fotollijst met foto van haar moeder met haar als baby en foto van je vriendin met baby. Liefst nog in beetje zelfde houding; dat je het echt kan vergelijken

-medaillon met foto,'s moeder en baby

Mooi!

Mijn schoonvader kreeg te horen dat hij longkanker had op de dag dat onze kleintjes werden geboren, en wij dus ook..

Geloof me, zoiets is pittig.
Ja, dat vind ik echt.
Misschien een idee om te kijken op de site van Happinez (tijdschrift)? http://shop.happinez.nl/webshop.htm

Zij hebben in elk geval wel symbolische artikelen, wie weet zit er iets bij.
Triquetra
Excuses voor mijn wat late reactie, maar bedankt voor jullie reacties. De levensboom die ik op de site van Happinez vond, is een beetje wat ik in gedachten had, dus deze ga ik bestellen.

Iedereen bedankt voor jullie input!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven