getuige geweest van zelfmoord gisteren

03-09-2010 17:23 160 berichten
Ik wil hier iets kwijt wat ik gisteren mee heb gemaakt:

Ik stond in de keuken om koffie te gaan zetten,rond 7:50 s'ochtends en toen hoorde ik een harde gill,een klap en het was ff

een paar seconden stil.Toen hoorde ik een paar meisjes en kinderen beneden gillen (het was rond schooltijd)en ik dacht eerst

dat die klap misschien een schot of een ontploffte brommer waaruit de brand was ontstaan.Dus ik ging naar buiten kijken (stond op de 7e verdieping)en toen keek ik eerst naar rechts naar de meiden en toen naar links.

Toen zag ik het afschuwelijke:Er lag daar eens mens op de grond,een man,1 meter naast onze auto en bloedspetters overal.Ik schrok me rot.Ik zag hem liggen,helemaal zonder leven en alles,gewoon afschuwelijk en iedereen beneden gewoon in shock.Iemand heeft dan een wit doek over hem gelegd.

Het was zelfmoord.Degene is van de 11e verdieping gesprongen.

Hoorde dat het iemand van 30 was met 2 kinderen en woonde niet

in onze flat.Ik vind de beelden afschuwelijk en zie hem nog steeds

liggen.Inmiddels gaat het beter omdat ik daarover heb gepraat.

Heb zelf mijn vriend gebeld dat hij ff naar me toen kwam en dat heeft hij toen ook gedaan.

En ik had nog een drukke dag ook.Heb het huishouden gedaan,boodschappen,sollicitatiegesprek voorbereid,rennen en vliegen en dezelfde dag nog 13:30 gesprek.Dat is wel goed gelukt

maar ik was gisteren doodmoe ook vanwege het malen en sporten

lukkte niet.Het koste me gewoon energie.

Ik ken die persoon dan wel niet maar het doet me wel verdriet om

dit te zien en ik ben enorm geschrokken.Ik kon moeilijk in slaap komen gisteren maar heb voor de rest redelijk geslapen.

Ik vind het allemaal heel heftig,die grill,de klap en dan het lichaam dat ik zag liggen.De grill klonk als een oerkreet met emoties en pijn die eruitmoesten.

Ik ben blij dat ik hem niet heb zien vallen en mijn vriend was net

de deur uit en 5 minuten weg,heeft het gelukkig niet gezien.Hij heeft ook een neef gehad die zelfmoord gepleegd heeft en heeft

hem ook zien liggen

Maar dat hij slechts 1 meter naast onze auto is gevallen vind ik zelf op dit moment nogal eng.En ik vind het ook heel erg voor de

kinderen en de andere mensen die beneden stonden.

Met mij gaat het nu weer goed en ik zal het ook een plek kunnen

geven,heb vrienden en familie om me heen maar dan alsnog ben ik enorm geschrokken en het doet me alsnog verdriet dat deze jonge man het leven niet meer aankon.En als iemand zoiets van plan is dan hou je degene vaak niet tegen zo triest het ook is.

Wat ik met dit topic wil:Ik wil niet meer dan mijn ei kwijt,zeker geen aandachttrekster uithangen en vroeg me af of er meer zijn die

dit mee hebben gemaakt zoiets?

Bedankt voor het luisteren!Ik weet niet of het vandaag nog gaan

lukken om te reageren.
Alle reacties Link kopieren
Ik log bijna nooit meer in, maar voor dit bericht van jou wel Geraldine. Potverdorie Geraldine, dat jij dit mee moet maken. Ik geef je bij deze een ontzettend dikke knuffel!!!! Vreselijk.
Nee, ik heb het niet zelf meegemaakt maar een vriend van mij wel. We waren 's avonds uitgeweest en toen hij thuiskwam hoorde hij ook iemand vallen, diegene was ook op slag dood.

Die vriend was vrij nuchter en maakte er zelfs vrij snel grapjes over, maar hij was toch best wel een tijd van slag, zeker wel een week.

Het duurt wel een tijd voordat je dit kunt vergeten, heb je geen slachtofferhulp aangeboden gekregen?
Zoiets gebeurt niet alleen in onze flat.De schrik zat er gisteren

goed in en ik moest ook gewoon huilen.

Bedankt voor jullie steun!
lexis,nee die heb ik niet aangeboden gekregen.Ik heb hem niet

zien vallen.Het gaat nu ook wat beter dan gisteren.Dat ik mijn

ei hier kwijt kan helpt.
Phoee heftig!! .

Weet voor de rest even niet zo goed wat ik er op moet zeggen...
ja, toen ik nog in de flat woonde heeft ook een man bedacht te springen toen ik naar school ging om 8u. En met mij nog veel andere kindertjes op de basisschool.

Ik heb het dan alleen gehoord omdat mijn moeder zorgde dat ik het niet zag. Ik was 8 ofzo.

Het is vreselijk, en ik denk dat inderdaad er goed over praten je goed zal doen.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
bel slachtofferhulp als je daar behoefte aan hebt. Het is verschrikkelijk dat zoiet gebeurt en dat je dat gezien hebt, logisch dat je je raar voelt... je zou onmenselijk zijn als je er geen problemen mee zou hebben.
Heel veel sterkte meid ......
Je hoeft hem toch niet te hebben zien vallen voor hulp?

Je hebt het allemaal gehoord, en hebt het lijk gezien. Lijkt mij genoeg?
Geraldine,

Ik leef dus daadwerkelijk met je mee.

sterkte.
quote:lexis schreef op 03 september 2010 @ 17:28:

Nee, ik heb het niet zelf meegemaakt maar een vriend van mij wel. We waren 's avonds uitgeweest en toen hij thuiskwam hoorde hij ook iemand vallen, diegene was ook op slag dood.

Die vriend was vrij nuchter en maakte er zelfs vrij snel grapjes over, maar hij was toch best wel een tijd van slag, zeker wel een week.

Het duurt wel een tijd voordat je dit kunt vergeten, heb je geen slachtofferhulp aangeboden gekregen?Dat is ook heftig en het is niet niets.
Jeetje, wat heftig! Kan me heel goed voorstellen dat je flink van slag bent (geweest).
Geraldine wat afschuwelijk, hoop dat je gauw van die schok zal bekomen, en wat fijn dat je vriend er meteen voor je was. Sterkte, met alles!
Wat bijzonder dat je buurvrouw hier ook is!
quote:luna30v schreef op 03 september 2010 @ 17:31:

Geraldine,

De wereld is klein.

Ik woon in dezelfde flat als jij.. ik was ook thuis heb het nodige meegekregen.

Ik leef dus daarwerkelijk met je mee.

sterkte.

Luna!!!Jij ook veel sterkte meid! Je woont in dezelfde flat?Hoe

is het ermee?
jeetje wat een verhaal, ik hoop dat je het een plekje kan geven.

sterkte ermee.
Oh bah Geraldine en Luna Wat naar voor jullie.

Wat Wintermuts al schreef: zoek contact met Slachtofferhulp als je daar behoefte aan hebt.
Wat vreselijk om dit mee te maken. Praat er veel over en indien nodig professionele hulp.

Heel veel sterkte!

Wat erg, en voor jou een hele heftige ervaring.

Praat er over zoveel als je behoefte aan hebt, dat is belangrijk om het te verwerken.

En inderdaad kan je ook slachtofferhulp inschakelen, misschien vind je dat wat overdreven, maar dit soort ervaringen kunnen meer impact op je hebben dan dat mensen vaak denken.

Sterkte
Dames,ik ben bezig met verwerken en dat gaat me lukken omdat ik vrienden en familie heb die voor me klaarstaan!

De reden van dit topic omdat de schrik er goed inzat gisteren.
Vreselijke Geraldine! Heel veel sterkte.. Mocht je er nog erg last van gaan krijgen, kun je eventueel naar slachtoffer hulp.
Dat wij elkaar hier treffen.

Ik heb ook wel even wakker gelegen vannacht.

Maar ik snap precies wat je bedoeld met je verhaal.

Godzijdank nooit meegemaakt, wel een aantal pogingen gedurende m'n opname en ook die beelden komen nog regelmatig boven dus ik kan me een beetje voorstellen wat het met je doet.

Heel veel sterkte en blijf erover praten zolang je er behoefte aan hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven