Geld & Recht alle pijlers

Komt een deurwaarder echt 2 dagen na een dwangbevel?

07-09-2010 13:22 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week donderdag heb ik een dwangbevel van de belastingdienst ontvangen. Er stond nog een bedrag open van 137,00, waarvan ik dacht dat het al lang betaald was...

Gisterenavond heb ik een acceptgiro gepost om dat bedrag te betalen: eigenlijk te laat dus, omdat je een dwangbevel binnen 2 dagen moet betalen. (E-dentifier van ABN is stuk, heb nog geen nieuwe ontvangen dus het moest op die manier)

Ik vraag me nu af: moet ik er rekening mee houden dat er morgen ineens een deurwaarder op de stoep staat? Of gaat daar wat langer overheen?

En kan die ter plekke controleren of ik betaald heb?
Ik zou in ieder geval een telefoontje plegen dat je de acceptgiro betaald hebt. Wel een beetje suf dat je dit vrijdag niet geregeld hebt natuurlijk.
Je kan ze ook even opbellen dat je inmiddels betaald heb, en kijken wat hun er van zeggen!! Waarschijnlijk zullen ze dan een notitie maken en sturen ze er niemand op af.
Lekker slim. Dat soort zaken kan je beter gelijk contant aflossen als je al zover bent dat er een dwangbevel is.

Ja je moet er rekening mee houden dat er morgen een deurwaarder op de stoep staat. Als jij geen bewijs hebt van betaling, kan je niet zoveel meer op dat moment.

Wat natuurlijk wel kan is NU contact opnemen met de schuldeiser en de deurwaarder, scheelt hen morgen weer een bezoekje.
Mosterd
Ik zou in ieder geval melding ervan maken dat je het via een accept giro hebt overgemaakt. Ik weet niet of ze nog zo lang willen wachten maar laat in ieder geval iets van je horen voordat er een deurwaarder op de stoep staat.
Ik zou de deurwaarder gewoon even bellen en het uitleggen. Maar waarschijnlijk was je sneller geweest als je de acceptgiro direct bij het postkantoor had betaald (kost wel extra geld) of bij de ABN zelf met een edentifier....

Ik zou in ieder geval niet af gaan wachten totdat de deurwaarder voor de deur staat. Dan krijg je misschien wel extra kosten.
Natuurlijk heb ik al gebeld, maar ze maken er bij de belastingdienst geen notitie van...

Dat het niet slim is om het nu pas te betalen weet ik ook wel, maar zoals ik al schreef, ik was in de veronderstelling dat dat bedrag al lang betaald was.
Je moet dan ook niet de BD bellen maar de deurwaarder, nightwish. Die is nu degene die jouw betaling in behandeling neemt. Daar betaalt de BD ook voor.

Heb je de deurwaarder al gebeld?
Ja die staat voor je deur, kan je bewijzen dat je het geld hebt overgemaakt?

Ik heb het ook weleens gehad ging om een groter bedrag (teveel ontvange ZT), kreeg elke keer wel een brief maar daar stond niet op aanmaning, uiteindelijk bleek dat ik een maand achterliep met betalen (na ja een maand, ik had 4 dagen te laat betaald, waardoor ze het niet voor die maand rekenden)

En zo geschiedde, maar ik kon bewijzen dat ik maandelijks betaalde en dus ook gelijk een extra maand betaald heb en dat was geen probleem, maar die meneer was hier wel, de horror.
BD werkt niet met een deurwaarder, ja die van hunzelf.
Nee, want dat is een deurwaarder van de BD. Hoe kom ik aan dat nummer dan? Want ik neem aan dat dat gewoon iemand is die bij de BD werkt?
@Zusenzoo: na hoe lang stond die vent dan op de stoep? Echt na 2 dagen?
Ja, maar heel schappelijk hoor en ik kon op mijn pc direct een betaaloverzicht laten zien en het bezwaarschrift wat ik had ingediend etc, dus toen ging ie weer weg.
quote:nightwish schreef op 07 september 2010 @ 13:31:

Nee, want dat is een deurwaarder van de BD. Hoe kom ik aan dat nummer dan? Want ik neem aan dat dat gewoon iemand is die bij de BD werkt?Wat staat er in je dwangbevel (en de communicatie die daarvoor mogelijk al is geweest)?
TD de communicatie daarvoor is meestal erg primitief en niet duidelijk dat het om een aanmaning gaat, echt niet.

Bij de BD wel te verstaan he, vooral met de toeslagen, je krijgt gewoon hetzelfde overzicht als anders, alleen staat er ergens in een hoekje aanmaning ipv kennisgeving, erg onduidelijk, want het lijkt gewoon op je betaaloverzicht, tenminste bij mijn geval.
Poeh, bizar zeg...

Maar hoe dan ook: er staat toch altijd ook bij de BD een telefoonnummer vermeld op de brieven? Of een naam en kantoor van de BD-inspecteur oid?

En anders is het afwachten en aannemen dat een deurwaarder net als bij Z&Z genoegen neemt met een blik op je telebankieren.

Maar hoe kom je nou zo ver uiteindelijk? Een aanmaning, oke, maar een dwangbevel?
Tuurlijk is het bij de BD wel dudielijk wanneer het om een aanmaning gaat, moet je zelf beter opletten
Het gaat bij mij om teveel ontvangen kinderopvangtoeslag. En inderdaad, het was mij ook niet duidelijk dat ik 2 weken terug een aanmaning kreeg, want die zag er gewoon hetzelfde uit als het overzicht dat ik daarvoor heb gekregen.

Op het dwangbevel staat dat de betaling 2 dagen na de datum van ter post bezorging op de rekening van de BD moet staan.
Hmmmm....handige situatie.

Krijg je na 1 aanmaning al meteen een dwangbevel op je dak trouwens? (heb nog nooit zoiets meegemaakt, vandaar de vraag)
Na 2 of 3 aanmaningen een dwangbevel TD heb ik begrepen, maar ze zijn daar gewoon niet zo snugger, net als ik trouwens, want ik was wel 4 dagen te laat begonnen met betalen aan de afbetaling, waardoor dus aanmaningen werden verstuurd ipv betalingsoverzichten, maar ja ik zag ze als betalingsoverzichten(ze zien er ook echt uit als de betalingsoverzichten bealve dan dat ene woordje ergens), aangezien ik netjes iedere maand betaalde, snap je het nog....

Ging trouwens dus echt nergens over, zo zonde van het belastinggeld, ze konden zo zien dat ik maandelijks overmaakte (4 dagen te laat) maar ja toch mijn eigen schuld, voortaan pluis ik de toeslagenbriefjes extra goed door.

Dat er geen aanmaning ergens staat ipv mededeling.
Saar is echt niet duidelijk hoor, echt niet, gaat over de toeslagen trouwens hé, niet de gewone belasting, daar is het wel duidelijk, dan heet het gewoon aanslag ipv teruggave
Z&Z, wat vaag dat ze die 4 dagen te late betaling dan niet een keer hebben ontdekt. De belastingdienst
Dan start gewoon de procedure hebben ze mij verteld en wachten ze op reactie van mij, die ze niet kregen omdat ik dacht netjes een betalingregeling gestart te hebben....

Leuker kunnen ze het niet maken.

Nu kreeg ik weer in Aug ineens 342,- ZT, ik wil niks meer krijgen van ze, want ik heb er geen recht op, wij verdienen te veel, nu moet ik weer het geld opzij zetten tot hun een definitieve berekening maken..... en so on met de KOPT/KT grrrrrr
Maar TO ze zijn wel schappelijk hoor en het gaat om een klein bedrag dus zorg voor bewijzen dat je het betaald hebt en maak je geen zorgen, het is gewoon horror ineens zo een roze brief in naam van de koningin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven