Inrichten huis, kostenplaatje
maandag 20 september 2010 om 17:44
maandag 20 september 2010 om 17:47
Het ligt er ook aan "hoe duur"je smaak is. Ik denk eigenlijk dat er geen zinnig woord over te zeggen is. Kijk als ik zeg dat mijn twee banken bij elkaar 2000 euro kosten, wat heb jij er dan aan? Hiervoor zat ik op een Ikea bank van 300 euro. Tis maar net waar jij naar op zoek bent!
Maar als je niet van alles het duurste wilt dan denk ik dat je met
achtduizend euro een heel eind kunt komen ja.
Maar als je niet van alles het duurste wilt dan denk ik dat je met
achtduizend euro een heel eind kunt komen ja.
maandag 20 september 2010 om 17:51
quote:justbeingmar schreef op 20 september 2010 @ 17:45:
Ik moet inderdaad alles opnieuw aanschaffen, een nieuw bed,nieuwe bank, en de vloer zullen mijn grootste uitgaven worden..
Ook hier weer: een bed heb je vanaf een honderd of drie helemaal compleet (leenbakker), bij een echte beddenzaak koop je daar bij wijze van spreken nog niet eens de lattenbodem voor.
Kijk naar wat jij het belangrijkste vind om nu je geld aan te spenderen (bijvoorbeeld goed bed en goede bank). Bestek / pannen / potten etc. vervang je wel in de loop der tijd.
Zoals iemand al zei: maak een soort budget, ga kijken wat dingen kosten en hoeveel jij waarvoor over hebt!
Super leuk om te doen lijkt me, dus ik wens je heel veel plezier met het verzamelen van je eigen spulletjes!
Ik moet inderdaad alles opnieuw aanschaffen, een nieuw bed,nieuwe bank, en de vloer zullen mijn grootste uitgaven worden..
Ook hier weer: een bed heb je vanaf een honderd of drie helemaal compleet (leenbakker), bij een echte beddenzaak koop je daar bij wijze van spreken nog niet eens de lattenbodem voor.
Kijk naar wat jij het belangrijkste vind om nu je geld aan te spenderen (bijvoorbeeld goed bed en goede bank). Bestek / pannen / potten etc. vervang je wel in de loop der tijd.
Zoals iemand al zei: maak een soort budget, ga kijken wat dingen kosten en hoeveel jij waarvoor over hebt!
Super leuk om te doen lijkt me, dus ik wens je heel veel plezier met het verzamelen van je eigen spulletjes!
maandag 20 september 2010 om 17:52
Bedoel je de gehele inboedel ? Incl borden en pannen e.d ?
Pfff dat is door de jaren heen bij elkaar gespaard (uitzet bv)
Maar bank koste 1000 euro , eettafel koste 400 euro , 4 stoelen gratis gekregen. 2 bijzettafeltjes 100 euro , tv kast 350 euro. Gordijnen bij elkaar zo'n 800 euro.
Laminaat was maar 500 euro , kledingkast 150 euro , tv 600 euro , home cinema set 250 euro .. Tjeetje op hoeveel zit ik inmiddels ?
Pfff dat is door de jaren heen bij elkaar gespaard (uitzet bv)
Maar bank koste 1000 euro , eettafel koste 400 euro , 4 stoelen gratis gekregen. 2 bijzettafeltjes 100 euro , tv kast 350 euro. Gordijnen bij elkaar zo'n 800 euro.
Laminaat was maar 500 euro , kledingkast 150 euro , tv 600 euro , home cinema set 250 euro .. Tjeetje op hoeveel zit ik inmiddels ?
maandag 20 september 2010 om 17:52
quote:justbeingmar schreef op 20 september 2010 @ 17:45:
Ik moet inderdaad alles opnieuw aanschaffen, een nieuw bed,nieuwe bank, en de vloer zullen mijn grootste uitgaven worden.. Als je een Hästens bed, een Leolux bank en Bruynzeelparket koopt, kom je toch heel anders uit dan met een ikeabankje en bed en zelfgelegd kliklaminaat van de bouwmarkt. Het is zo duur als je het zelf wilt/kunt maken.
Ik moet inderdaad alles opnieuw aanschaffen, een nieuw bed,nieuwe bank, en de vloer zullen mijn grootste uitgaven worden.. Als je een Hästens bed, een Leolux bank en Bruynzeelparket koopt, kom je toch heel anders uit dan met een ikeabankje en bed en zelfgelegd kliklaminaat van de bouwmarkt. Het is zo duur als je het zelf wilt/kunt maken.
maandag 20 september 2010 om 17:55
Maar het meeste geld gaat zitten in die verradelijke kleine dingen zoals , kwastje hier , kwastje daar , , schuurpapier , spijkers , boormachine die je toch echt wel nodig hebt etc aah ships toch te weinig verf nog maar een potje halen dan , oja douchegordijn helemaal vergeten en zo zijn er tig dingen te noemen die je pas koopt wanneer je in t huis bent aan t klussen. Je komt altijd weer onverhoopte dingen tegen zoals bv een kozijntje die ergens toch een beeeeeetje rot is dus duw je m vol met albastine maar ene tube albastine is geen 2euro bv.
maandag 20 september 2010 om 17:56
maandag 20 september 2010 om 17:58
Ja, ik ben grote ikea fan dus hier zullen mijn meubels ook vandaan komen..
Een goede bank vind ik belangrijk, een bank dus deze zullen duurder zijn dan de rest.. Daarnaast de vloer, wil laminaat en dat is natuurlijk ook afhankelijk van de oppervlakte van het huis..
Was is jullie ervaring met koelkasten en wasmachines, droger? marktplaats of nieuw?
Een goede bank vind ik belangrijk, een bank dus deze zullen duurder zijn dan de rest.. Daarnaast de vloer, wil laminaat en dat is natuurlijk ook afhankelijk van de oppervlakte van het huis..
Was is jullie ervaring met koelkasten en wasmachines, droger? marktplaats of nieuw?
maandag 20 september 2010 om 17:59
Reken dus op je meubels e.d maar gauw richting 5000 euro.
Maar op marktplaats kan je regelmatig goedkope dingen vinden. Zo ben ik aan mijn koelvries , wasmachine en droger gekomen. Een stelletje dat ging samenwonen en dingen *dubbel* hadden. En alle 3 dingen waren nog geen jaar oud. Bonnen e.d zaten er nog bij.
Maar op marktplaats kan je regelmatig goedkope dingen vinden. Zo ben ik aan mijn koelvries , wasmachine en droger gekomen. Een stelletje dat ging samenwonen en dingen *dubbel* hadden. En alle 3 dingen waren nog geen jaar oud. Bonnen e.d zaten er nog bij.
maandag 20 september 2010 om 18:03
Laminaat 70 vierkante meter 498 euro
Muren spuiten 900 euro
Bank, eetkamerstoelen, hocker 800 euro
Dressoir, 3 spiegels boven dressoir, tvmeubel, muurplank, eetkamertafel 1200 euro.
Tv+surroundsysteem 1700 euro
Salontafel 150 euro
Boxspring 1180 euro
Kledingkast 1, 150 euro
Kledingkast 2, 700 euro
Lampen etc 300 euro
Wasmachine droger 600 euro
3 billyboekenkasten ikea 105 euro
Rolgordijnen slaapkamer 100 euro
En dan heb ik nog allemaal kleine uitgaves verf, schroefje hier schroefje daar...
1e huis dus allessss moest nieuw pfff
Mijn moeder heeft in de loop der jaren pannenset bijelkaar gespaard, supermooi vierkant servies, bestek, linnengoed, handdoeken etcc dus dat heb ik allemaal niet hoeven kopen.
Heb t allemaal van mn spaargeld gekocht.
Het enige wat ik nog niet heb is vitrage.
Muren spuiten 900 euro
Bank, eetkamerstoelen, hocker 800 euro
Dressoir, 3 spiegels boven dressoir, tvmeubel, muurplank, eetkamertafel 1200 euro.
Tv+surroundsysteem 1700 euro
Salontafel 150 euro
Boxspring 1180 euro
Kledingkast 1, 150 euro
Kledingkast 2, 700 euro
Lampen etc 300 euro
Wasmachine droger 600 euro
3 billyboekenkasten ikea 105 euro
Rolgordijnen slaapkamer 100 euro
En dan heb ik nog allemaal kleine uitgaves verf, schroefje hier schroefje daar...
1e huis dus allessss moest nieuw pfff
Mijn moeder heeft in de loop der jaren pannenset bijelkaar gespaard, supermooi vierkant servies, bestek, linnengoed, handdoeken etcc dus dat heb ik allemaal niet hoeven kopen.
Heb t allemaal van mn spaargeld gekocht.
Het enige wat ik nog niet heb is vitrage.
maandag 20 september 2010 om 18:04
Als je budget 8000 euro is, maak dan een begroting waarin je alles essentials aanschaft voor 7000 euro. Die andere 1000 euro heb je nodig voor de dingen waar je niet direct op had gerekend. Bij een laminaatvloer hoort bijv ook een ondervloer en plintjes. Je kunt de latex, verf, kwasten en schuurpapier goed uitrekenen, maar vergeet ook niet de rolmaat.
En in mijn ervaring ben je heel veel kwijt aan 'kleine dingen': een emmertje/dweil/schoonmaakmiddel, het hangertje voor je wc papier, de prullenbak, handdoeken, onderlakens, enz. Dat zijn allemaal kleine dingen die bij elkaar echt heel veel geld kosten! Een tripje naar de Wibra, Hema en Ikea kan daarvoor al heel nuttig zijn.
En in mijn ervaring ben je heel veel kwijt aan 'kleine dingen': een emmertje/dweil/schoonmaakmiddel, het hangertje voor je wc papier, de prullenbak, handdoeken, onderlakens, enz. Dat zijn allemaal kleine dingen die bij elkaar echt heel veel geld kosten! Een tripje naar de Wibra, Hema en Ikea kan daarvoor al heel nuttig zijn.
maandag 20 september 2010 om 18:13
Oh als je alles nog moet kopen:
Wasmachine,
Koelkast
Fornuis
Stofzuiger
TV
Potten, pannen, bestek
Kasten
Meubels,
Gordijnen
Vloerbedekking
Linnengoed
Dan wordt het denk ik ook wel goed MP zoeken. En gratis op te halen.
Mijn eerste huis was ik met de inrichting alleen al 40.000 gulden kwijt (20 jaar geleden!). En toen had ik mijn linnengoed, bestek, servies, pannen, bed en kledingkasten, bureau enz. al. Had wel alles nieuw gekocht, wasmachine, droger, koelkast, stofzuiger, tv. En niet de goedkoopste merken. Ook dure meubels, vloerbedekking en gordijnen.
Maar het gaat hard, het geld vliegt je zak uit.
Wasmachine,
Koelkast
Fornuis
Stofzuiger
TV
Potten, pannen, bestek
Kasten
Meubels,
Gordijnen
Vloerbedekking
Linnengoed
Dan wordt het denk ik ook wel goed MP zoeken. En gratis op te halen.
Mijn eerste huis was ik met de inrichting alleen al 40.000 gulden kwijt (20 jaar geleden!). En toen had ik mijn linnengoed, bestek, servies, pannen, bed en kledingkasten, bureau enz. al. Had wel alles nieuw gekocht, wasmachine, droger, koelkast, stofzuiger, tv. En niet de goedkoopste merken. Ook dure meubels, vloerbedekking en gordijnen.
Maar het gaat hard, het geld vliegt je zak uit.