Water afgesloten morgen hoe zit het dan met de verwarming?

28-09-2010 17:17 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen word hier het water afgesloten in de ochtend een paar uurtjes wegens werkzaamheden. Geen probleem verder want ik douche toch vanavond en voor de rest gebruik ik tijdens die uurtjes geen water.

Maar op het kaartje staat dus ook dat je apparatuur dat water gebruikt niet moet gebruiken en de waakvlam van de geiser moet doven. Maar hoe zit dat dat dan met de verwarming/CV ketel? Als die ook uit moet heb ik dus geen idee hoe dat moet en ik kom er liever niet aan.

Heb hier echt geen verstand van allemaal. Kan de gemeente ook niet meer bellen want ik vond het kaartje te laat.
Stekker eruit trekken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat Fame zegt.
De verwarming is 'n gesloten circuit, dat blijft gewoon functioneren ook al kun je geen (warm) water uit de kraan pakken.
En 't lijkt me logisch dat je niet moet gaan proberen de vaatwasser te draaien als er geen water is, dat zal niet goed zijn voor zo'n apparaat. Stekkers eruit trekken lijkt me redelijk overbodig (bovendien zullen stekkers bij inbouwapparatuur niet eens bereikbaar zijn)
Ik bedoel ook de stekker uit de CV Elninjoo. Daar ging de vraag volgens mij over.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:elninjoo schreef op 28 september 2010 @ 17:20:

De verwarming is 'n gesloten circuit, dat blijft gewoon functioneren ook al kun je geen (warm) water uit de kraan pakken.

Ja, CV is gesloten. Soms verdampt er weleens wat water uit en dat moet dan apart gevuld worden met een slang. CV's zelf zitten meestal niet eens aangesloten op een leiding. Zie ook niet in waarom ik mijn CV zou moeten uitschakelen als ze iets met water gaan doen. Als mijn watermaatschappij aan de slag gaat vragen ze me nooit de verwarming/waakvlam/CV uit te schakelen.

Lijkt me ook compleet irrelevant.
2 verschillende antwoorden. Ben er zelf ook niet zo voor om de stekker eruit te trekken want ik heb geen idee of de ketel dan weer vanzelf aan gaat als ik de stekker er weer in doe.

Maar ik vroeg het me dus af omdat ze het over een waakvlam van de geiser hadden. Dat ding zorgt toch ook dat de verwarming warm wordt als je geen CV hebt? Misschien zit ik er naast want ik heb er echt geen verstand van
Heb je een CV combi-ketel, dus 1 apparaat voor warm water en verwarming?

Of een geiser voor het warme water en een aparte CV ketel?

In het laatste geval hoef je alleen de waakvlam van de geiser te doven, de CV ketel kun je gewoon aanlaten.
De geiser is toch voor warm water uit de kraan? Misschien is het slecht voor de geiser als je de warme kraan open zet waardoor het ding aan slaat terwijl er geen water door komt. Ik denk dat ze daarom aanraden om die uit te doen. De verwarming is een gesloten circuit en gebruikt dus geen water. Die zou dus gewoon moeten werken.
We hebben een combi ketel maar dat is dan ook zowat het enige wat ik weet. Ik laat het dus gewoon maar aan staan.
Een combiketel gebruikt geen water en hoeft dus ook niet uit.

Lees het verhaal van Elninjo nog eens.
Als je geen geiser boven je aanrecht hebt hoef je dus niks te doen, anders dan géén water gebruiken. Dat is alles.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
tja, lijkt me dat je dat gewoon aan kunt laten hoor.... Hier ook een CV-ketel en ik heb nog nooit de stekker eruit gedaan als ze met het water bezig gingen. Gewoon geen water gebruiken verder (en dus ook aparaten die water gebruiken niet)
Je verwarming vul je toch alleen bij als dat nodig is... Die kun je dus gewoon aandoen als het water eraf is morgen!
Ja de cv kun je gewoon aan laten.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven