ANDIJVIE: stinkende wc vloer

29-09-2010 13:30 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon ondertussen een jaar in mijn 'nieuwe' huis.

Nou heb ik het vermoeden dat de vorige bewoner een richtings vermogen had van een dronke tor.

En de wc vloer stinkt dat we hier een jaar terug binnen kwamen ben ik begonnen met een fles bleek over de vloer van de wc leeg te gooien. Gevolgd door verschillende schoonmaak middelen het afgelopen jaar.

Telkens weer komt die penetrante oude pies lucht weer terug.

Wie kan mij vertellen wat het wondermiddel is om dit weg te krijgen?
Ik ben ook ernorm benieuwd naar dit antwoord, heb precies hetzelfde probleem in het huis waar ik sinds maart woon. Van alles geprobeerd: chloor, vloerenschoonmaakspul, allesreiniger, biotex... Soms is het even weg, maar dan komt het opeens weer terug.
Een nieuwe vloer?

Nee sorry, geen idee! Hopelijk ga je hier het antwoord vinden :-)
UF2000 van Ecodor.

Dat is een spulletje dat urine neutraliseert.

Is via internet te koop, voor een tientje geloof ik.

Het wordt ook gebruikt in openbare toiletten en op plaatsen waar men nogal eens dee neiging heeft om de wc te laten voor wat het is.
Misschien zit het meer in een lekkage in het riool.

Woon je in een huurhuis? Dan zou je de eigenaar / woningbouw er eens op aan kunnen spreken.
als je zeker weet dat het de vloer is, en niet bijvoorbeeld een lekkende afvalwaterleiding,de rubber ring achter het toilet waar vies water uit komt, of iets anders.... dan kun je overwegen de vloer opnieuw af te smeren, dan is de stank wel weg denk ik?
Misschien kan je de wc van zijn plek halen en de vloer onder de wc schrobben? Wie weet wat er allemaal door kiertjes daarheen is gelopen.... Blehhh, vies hoor.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Kijk dat ga ik proberen Cateautje!

Thax!
Schoonmaakazijn? Gebruik ik altijd als de kat ergens geplast heeft namelijk.
Begin eens met een onderzoekje of je partner/kinderen wellicht lekken op de vloer/spetteren op de tegels.

Dan

1, ook tussen de scharnieren van de bril boenen.

2, Plee van de plek halen en schrobben.

3, kijken of de rioolbuis wel goed aangesloten is

4, nieuw vloertje leggen
Ik heb de pot al eens los gehaald van de vloer, om te kijken of hij nog wel goed afsluit etc. Dus het kan geen 'nieuwe' urine zijn.

Het is echt zo'n lucht wat je bij oude huurhuizen en (basis)scholen ook ruikt. Ik denk niet dat het aan het toilet zelf ligt dus.

Je vloer opnieuw tegelen of smeren? Dan blijft de stank toch op de onderste laag tegels zitten, komt dat er dan niet met de tijd doorheen?

Ik wil namelijk wel een andere vloer er op tegelen, maar wacht daar mee tot ik die stank weg heb.
de bleek een flinke tijd inlaten trekken?
Het zou ook uit de voegen kunnen komen, die zijn natuurlijk veel poreuzer dan tegels of een toiletpot.
quote:kjong schreef op 29 september 2010 @ 13:43:

Begin eens met een onderzoekje of je partner/kinderen wellicht lekken op de vloer/spetteren op de tegels.Partner is geen lekker quote:Dan

1, ook tussen de scharnieren van de bril boenen.die worden iedere schobbeurt meegenomenquote:2, Plee van de plek halen en schrobben.Ook gedaanquote:3, kijken of de rioolbuis wel goed aangesloten is

Dan zou ik een deel van de wc helemaal open moeten slopen?

Dan blijf ik weg gewoon met sprays ed. aan de gang gaan hoor.

quote:4, nieuw vloertje leggenGewoon over die stinkvloer heen?
Vergeet niet de muren (en evt deur, weet niet hoe je wc eruit ziet) eromheen te schrobben, daar kunnen zich ook heel wat pisspetters verzamelen.
quote:_Carrera_ schreef op 29 september 2010 @ 13:40:

Schoonmaakazijn? Gebruik ik altijd als de kat ergens geplast heeft namelijk.Azijn werkt goed idd
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Misschien dat het helpt om de klep zoveel mogelijk dicht te laten.

Zelf gooi ik er af en toe een of twee ontkalkingstabletten (voor kunstgebit) in en die laat ik dan zo lang mogelijk weken.

Van mijn vorige bewoner had ik een gigantische kalkaanslag in de wc-pot. Ik heb zelfs het plafond moeten doen. Hij zat altijd op dezelfde plek te roken. Stinken deed bij mij het hele huis.

Zoveel mogelijk luchten voor zover dat mogelijk is.
Hier maakt de schoonmaakster een paar keer per jaar ons bedrijstoilet schoon met een stoomreiniger. Een lucht dat er dan uit ons brandschone hokje komt, niet te harden.

De lucht trekt in de voegen, en met een stoomreiniger stoom je dat weg.
Misschien de vloer in de week zetten met een sopje van biotex?

Daar zitten enzymen in die de geur afbreken.
quote:kusunum schreef op 29 september 2010 @ 13:47:

[...]

Partner is geen lekker

Is het een man? Dan is het een lekker!
quote:Troeta schreef op 29 september 2010 @ 14:56:

[...]

Is het een man? Dan is het een lekker!

Yep.

En spetteraar.
tenzij hij altijd zit
Het Viva forum is papaja.
...ontmand te wezen.
Azijn is trouwens ook perfect om groene aanslag van je tuintegels te verwijderen
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Waarom impregneer je de vloer neit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven