Chili peper met molen, ook zonder molen?

10-10-2010 08:32 24 berichten
Ben sinds 'n paar maanden helemaal verzot op chilipeper. Ik koop 't van 't merk Drogheria Alimentari bij de AH.

Zou dat spul echter gewoon zonder molen willen kunnen kopen. Zo grote stukken zijn 't niet die vermalen moeten worden. Ook vind ik het niet handig als het potje bijna leeg is. Kan dat deksel er met geen mogelijkheid afkrijgen.

Wie weet waar je losse chili kunt kopen (nee wij hebben geen fatsoenlijke markt in de buurt dus dat valt af) of desnoods hoe je die molentjes van dat soort potjes af kunt slopen?
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je dan gewoon die rode chilipepers? Ik koop ze altijd bij de toko, grote zak voor weinig. Dan kook/bak ik ze in zn geheel mee, of ik prak ze even in de vijzel.

De molentjes ken ik niet dus daar kan ik je verder niet bij helpen.
Ook gedroogd koop je chili bij de toko. Heel of al gecrusched. Hele zak voor weinig! Gebruik het zelf ook heel veel!
Heb je een c1000 in de buurt? Daar hebben ze vaak wel een 'allochtonenschap', daar zou je het moeten kunnen vinden, lijkt me. Anders kan je kijken of je piri piri kunt vinden.
C1000 heet potjes met die chilivlokken en gewoon gaatjes in de deksel, heet daar piripiri
Gut Tila GMTA!
Geen idee of we hier toko's in de buurt hebben. In elk geval niet in de beschaafde wijken van de steden in mijn buurt. Wellicht in de achterbuurten waar de allochonen wonen? Zou 't 'ns moeten opzoeken.

Een C1000 was hier 'n paar jaar geleden nog in de buurt, maar die is weg. AH, Jumbo, Spar, Delhaize hebben 't in elk geval niet los.
Oh ik woon in een achterbuurt. Fijn te weten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:elninjoo schreef op 10 oktober 2010 @ 08:53:

Geen idee of we hier toko's in de buurt hebben. In elk geval niet in de beschaafde wijken van de steden in mijn buurt. Wellicht in de achterbuurten waar de allochonen wonen? Zou 't 'ns moeten opzoeken.

Een C1000 was hier 'n paar jaar geleden nog in de buurt, maar die is weg. AH, Jumbo, Spar, Delhaize hebben 't in elk geval niet los.
Woon niet in de Randstad dus die hebben we hier niet zoveel. De enige buurt die ik ken waar je je zo ongeveer in Turkije waant is achter het station van 'n kleine stad in mijn buurt, en die wijk ziet er nogal verloederd uit.
Okee, niet alleen chili, maar deze is ook heel lekker:

zout gebruik ik niet (gebruik veel kaas, dus dat maakt gerechten al zout genoeg)
*is blij dat ze wel in een achterbuurt woont ipv de boerenkoolsuburbs*
In die buurt waar je je in Turkije waant is vast wel een Turkse winkel. Die hebben meestal ook wel gedroogde rode pepervlokken.
Ik heb de gedroogde chilipepers gewoon in die zakjes van de ah uit het kruidenschap (waar ook de vanillestokjes en de saffraan en laurierblaadjes etc in zitten).

Geen idee of we hier toko's in de buurt hebben. In elk geval niet in de beschaafde wijken van de steden in mijn buurt. Wellicht in de achterbuurten waar de allochonen wonen?

Mijn ouders wonen vlakbij een Turkse groentboer en ik vlakbij een Turkse bakker. Ik dacht dat we geluk hadden met twee fijne winkels in de buurt, maar nu weet ik het: we zijn tokkies en we wonen in een achterbuurt.

Maak anders een tripje naar een echte stad, die hebben altijd wel een toko in het centrum.
anoniem_78097 wijzigde dit bericht op 10-10-2010 11:22
Reden: mislukte quote
% gewijzigd
Kom op, verman jezelf en ga eens naar de Turk in het ghetto.

En koop ook wat Turkse kaas, paprikapasta, Turks brood, Tahin en andere lekkernijen.

Kom daarna even vertellen dat het allemaal best meeviel.
Bij de turk vragen naar pulbiber:

Volgens mij zit er in elke iets grotere stad een toko, niet alleen in de randstad. Zwolle heeft er bijvoorbeeld ook verschillende.

En die toko's zitten ook vaak in het drukbezochte centrum, niet perse tokkie buurt hoor
Ik wou eerst ook de 'Turkse winkel' tip geven, maar aangezien je je kennelijk te goed voel om je te begeven buiten je beschaafde wijk, is dat dus onnodig.

Erg jammer, die bekrompen houding.
Bij ons ziter gewoon een turkse groenteboer gewoon in het winkelcentrum en ik woon in een dorp. Ik wordt er altijd supergoed geholpen en het zijn hele aardige mensen dus ik snap je angst eigenlijk niet. Maargoed even over de pepers ik koop ze daar ook altijd Pul Biber van het merk Nazile.

En er is nog een mogelijkheid online bestellen bij de toko

http://www.onlinetoko.eu/ ... kruiden-specerijen-mixen/

ninjoo toch

idd naar de turkse winkel!
Bij Oil & Vinegar kun je chilipepers in een potje kopen. Zitten in de meeste grote steden wel.
Lijst met de steden waar ze zitten:

Oil & Vinegar Almere -

Oil & Vinegar Breda -

Oil & Vinegar Den Bosch -

Oil & Vinegar Den Haag -

Oil & Vinegar Eindhoven -

Oil & Vinegar Hilversum -

Oil & Vinegar Hoofdkantoor - Oosterhout

Oil & Vinegar Leiden -

Oil & Vinegar Maastricht -

Oil & Vinegar Middelburg -

Oil & Vinegar Nijmegen -

Oil & Vinegar Rijswijk -

Oil & Vinegar Rotterdam -

Oil & Vinegar Rotterdam-Centrum -

Oil & Vinegar Tilburg -

Oil & Vinegar Utrecht -

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven