Brekende Vliezen!
dinsdag 5 oktober 2010 om 11:37
38,5 week zwanger en mijn kindje is nog niet volledig ingedaald... dat betekent dat als mijn vliezen breken ik direct plat moet liggen en naar t ziekenhuis moet. Prima... doen we...
Ja zei de gynaecoloog dus zorg dat je niet te ver van huis bent en dat je altijd de mogelijkheid hebt om weg te komen...
Maar ik ken niemand bij wie de vliezen gebroken zijn in de supermarkt/tijdens t winkelen/op visite bij iemand anders...
Julie wel?? Vertel vertel!
Ja zei de gynaecoloog dus zorg dat je niet te ver van huis bent en dat je altijd de mogelijkheid hebt om weg te komen...
Maar ik ken niemand bij wie de vliezen gebroken zijn in de supermarkt/tijdens t winkelen/op visite bij iemand anders...
Julie wel?? Vertel vertel!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
woensdag 6 oktober 2010 om 13:34
Bij 39+1 zat ik op de fiets en dacht ik dat ik inconinent aan het worden was.Elke keer als ik bewoog verloor ik wat vocht.
Dag erna vk gebeld en moest ik naar zkh ivm 24uur gebroken vliezen. Ctg en hup weer naar huis.Ben ook nog naar de supermarkt enzo geweest.Bij 39+3 bij schoonouders voor de deur braken mijn vliezen echt. Blij dat die vloegolf niet in de supermarkt was gekomen!! Uurtje of 14 later is ze geboren.
Maar bij een niet goed ingedaald kindje wel gaan liggen hoor!!
Hier ook een kennis waarbij dat bijna fout ging!
Succes!
Dag erna vk gebeld en moest ik naar zkh ivm 24uur gebroken vliezen. Ctg en hup weer naar huis.Ben ook nog naar de supermarkt enzo geweest.Bij 39+3 bij schoonouders voor de deur braken mijn vliezen echt. Blij dat die vloegolf niet in de supermarkt was gekomen!! Uurtje of 14 later is ze geboren.
Maar bij een niet goed ingedaald kindje wel gaan liggen hoor!!
Hier ook een kennis waarbij dat bijna fout ging!
Succes!
woensdag 6 oktober 2010 om 14:13
Ik ben het met Solomio eens: ga echt echt liggen als je vliezen breken en het kindje is nog niet ingedaald. Waar het bij Solomio zelf bijna mis ging en bij een kennis van fellowes ook, heb ik tijdens mijn stage op de Neonatologie meegemaakt dat het dus echt mis was. Ze hebben dat kindje niet meer kunnen reanimeren! En als je dat nou kunt voorkomen door in de Appie op de vloer te liggen, dan doe je dat toch?
Maar om je niet bang te maken: misschien heb je wel eerst weeen en daalt het kindje verder in daardoor, of misschien ben je lekker thuis en kun je op de bank/in bed gaan liggen. Mijn vliezen scheurden (ze braken dus niet echt) om 5 uur 's ochtends, gewoon chill in bed.
Maar om je niet bang te maken: misschien heb je wel eerst weeen en daalt het kindje verder in daardoor, of misschien ben je lekker thuis en kun je op de bank/in bed gaan liggen. Mijn vliezen scheurden (ze braken dus niet echt) om 5 uur 's ochtends, gewoon chill in bed.
woensdag 6 oktober 2010 om 17:51
Bij mij braken mijn vliezen 's nachts, en het druppelde een beetje (en ik vond het STINKEN....). Twee-en-halve dag later was mijn dochter er pas. Heb in de tussen nog boodschappen gedaan, naar de McDonalds geweest en 2x naar het ziekenhuis voor controle of ik nog genoeg vruchtwater had.Uiteindelijk ingeleid en na 13 uur was dochter er. Voelde als een hele lange bevalling....
maandag 11 oktober 2010 om 12:13
Je hoort of ziet (in films vooral) wel eens dat plotseling de vliezen breken en dat vervolgens het vruchtwater in een plas op de grond ligt in bijvoorbeeld de supermarkt, op de dansvloer op een bruiloft, op straat enz.
Mijn vraag is, in hoeverre gebeurt zoiets in het echt?
Wat zijn jullie ervaringen?
Mijn vraag is, in hoeverre gebeurt zoiets in het echt?
Wat zijn jullie ervaringen?
maandag 11 oktober 2010 om 12:33
Bij de eerste 2 werden ze door de vk gebroken. Bij de laatste verloor ik ineens om 8 uur 's morgens wat druppels vocht.
Met proppen maandverband enzo nr 1 naar school gebracht nr 2 naar de psz en nog wat boodschappen gedaan, er was nog geen wee te bekennen, die begonnen pas om 17 uur. Toen om 18.30 nr 3 er was kon de vk achteraf zien dan mijn vliezen aan de bovenkant niet gebroken maar gescheurd waren en daar spijpelde het vruchtwater naar buiten, ze had het zelf nog niet eerder gezien in haar jaren lange vk zijn....
Met proppen maandverband enzo nr 1 naar school gebracht nr 2 naar de psz en nog wat boodschappen gedaan, er was nog geen wee te bekennen, die begonnen pas om 17 uur. Toen om 18.30 nr 3 er was kon de vk achteraf zien dan mijn vliezen aan de bovenkant niet gebroken maar gescheurd waren en daar spijpelde het vruchtwater naar buiten, ze had het zelf nog niet eerder gezien in haar jaren lange vk zijn....
maandag 11 oktober 2010 om 12:53
maandag 11 oktober 2010 om 12:54
Voor de klas...
Ja echt. Ik was 34 eneenhalve week zwanger en zou pas met 36 wk met verlof gaan. Dat liep even anders dus. Het was overigens geen echte plons, maar het kwam met kleine scheutjes, dus ik had in eerste instantie niet eens door dat het mn vliezen waren. Ben gewoon doorgegaan met lesgeven (had op de wc even een maandverbandje uit de automaat gehaald) en daarna op de fiets naar huis -toen was ik inmiddels zo zeiknat dat er wel een lichtje ging branden, ja.
Ja echt. Ik was 34 eneenhalve week zwanger en zou pas met 36 wk met verlof gaan. Dat liep even anders dus. Het was overigens geen echte plons, maar het kwam met kleine scheutjes, dus ik had in eerste instantie niet eens door dat het mn vliezen waren. Ben gewoon doorgegaan met lesgeven (had op de wc even een maandverbandje uit de automaat gehaald) en daarna op de fiets naar huis -toen was ik inmiddels zo zeiknat dat er wel een lichtje ging branden, ja.