koolvis filet, hoelang in de oven?

26-10-2010 19:59 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoelang en op hoeveel graden moet ik koolvisfilet in de oven doen?

Ik heb een hetelucht oven.

Thnx
Bevroren of ontdooid? Wat voor gerecht maak je ermee (in een sausje, gepaneerd, ingewreven met kruiden, in aluminiumfolie of zonder)?
Staat het niet op het pakje?

Ik meen 180 graden half uurtje maar hangt ervan af of je de vis in blokken hebt of niet
Het gras aan de overkant is niet groen.
Het zijn van die diepvriesblokken al redelijk ontdooid en ingewreven met kruiden.
Die blokken uit de vriezer doe ik bevroren in de hete luchtoven. De temperatuur is dan 180 graden en de vis gaat er tussen de 20-25 minuten in. Van te voren doe ik er een beetje citroensap en peper en zout op. In een andere ovenschotel doe ik dan stukjes tomaat en stukken aubergine of courgette, stukjes knoflook er over en een scheut olijfolie. Dan nog wat krieltjes of aardappelblokjes in de wok klaar maken, mmmm.

Ohja, meestal staat het wel op de verpakking hoor. Misschien met de verse vis niet? Ik heb het altijd uit de diepvries.

Veel plezier met koken!
Ongeveer 20 minuten op 200 graden zou ik zeggen. Maar ja, je zult w.s. verschillende adviezen krijgen, mss moet je gewoon wat uit gaan proberen?
Als ze al ontdooid zijn zou ik ze niet langer dan een kwartier op 200 garden doen. Ik had laatst moten kabeljauw, behoorlijk dik, en die waren na 20 minuten (op een bedje van groente!) heerlijk. Dunne plakken zou ik dus korter doen.
Ik heb ze 20 min op 185 graden gedaan en van die 20 min, 5 min gegrild dus ze hebben een lkkr krokant bovenkantje.

Thnx voor het advies

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven