Geld & Recht alle pijlers

Wie schaamt zich voor de Aldi of Lidl?

18-11-2010 12:03 474 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie wat topics over de Aldi en vraag me het volgende af.

Ik volg een opleiding en tijdens een bijeenkomst gaf de docent aan de aldi vreselijk te vinden en en zich ook te schamen voor een bezoek hieraan. Hij is echt een merkenman en de Aldi past daar niet bij.

Waarschijnlijk zegt de supermarkt dus iets over je status? Ik ga zelf naar de AH maar ook naar de Dirk Aldi en Lidl. Ik schaam me hier absoluut niet voor, voor de Aldi en Lidl. Ik doe liever leukere dingen met mijn geld dan het besteden aan dure producten die ergens ander ook goed en goedkoper zijn. Ik had het er met mijn man over en die gaat dus ook niet graag naar de Aldi, ook een soort gene

Zijn er meer mensen die zich schamen voor goedkope winkels en zo ja, waarom dan? En heeft het met status te maken? En wat denken jullie als iemand met een peperdure auto, dure kleding de Aldi binnenstapt?

Lekker veel vragen he..
Ik vind luisterboeken niks. Ik laat graag mijn eigen fantasie de loop tijdens het lezen en daar doet zo'n stem dan afbreuk aan.
quote:shahla schreef op 18 november 2010 @ 14:27:

[...]

Het is net hoe je het bekijkt, denk ik. Aan de ene kant is het wèl impulsief omdat je op dát moment beslist dat je het product wat ineens daar ligt in de aanbieding (waar je thuis helemaal niet mee bezig was) met je meegaat. Aan de andere kant kun je ook vinden dat het niet impulsief is. En impulsief betekent dan 'ik heb het eigenlijk niet nodig maar ik neem het toch mee omdat het in de aanbieding is, ik het kan betalen en ik wel zorg dat ik het nodig heb'.

Het is dan niet impulsief als het om een product gaat waar je al een tijdje af en toe eens aan hebt gedacht om het aan te schaffen en nu is daar de aanbieding.

Oh, zo ben ik er eigenlijk niet mee bezig.

Bepaalde producten zijn gewoon altijd wel ergens in de aanbieding en als ik die bepaalde producten nodig heb dan kijk ik waar op dat moment die aanbieding loopt.
quote:latoya schreef op 18 november 2010 @ 14:30:

Ik vind luisterboeken niks. Ik laat graag mijn eigen fantasie de loop tijdens het lezen en daar doet zo'n stem dan afbreuk aan.

Ook dat.

E-reader vind ik trouwens ook niks, vind van een beeldscherm lezen niet fijn.
quote:fashionvictim schreef op 18 november 2010 @ 14:22:

[...]

En zo ben ik eigenlijk ook altijd geweest. Dat komt misschien omdat ik niet zo erg van winkelen hou.

Mens, ga dan ook niet de hele dag winkelen. Dat is dan toch juist een gruwel? Ik hou ook niet van winkelen in de zin van uren in het centrum rondhangen, ene winkel in, andere uit om maar iets te zoeken van je gading. Niks voor mij.

Ik heb zelf allang in mijn hoofd wat ik kan gebruiken en wat niet. Af en toe duik ik een winkel in als ik er toevallig langs kom en kijk of er aanbiedingen zijn van producten (onthouden in mijn hoofd) die ik nog nodig had. Is het er met een prijs die mij aanstaat neem ik het mee. Niet? Is het shoppen direct klaar.

Mijn shopping hangt dus samen met toevalligheid en gelegenheid. Ik ga niet bewust shoppen in de hoop dat ik dat ene product ga vinden. Ik kom toevallig langs een bepaalde winkel omdat ik iets anders aan het afhandelen was. Die kan ik meteen even meepakken maar er zit een systeem achter.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:fleurtje schreef op 18 november 2010 @ 14:31:

[...]

Oh, zo ben ik er eigenlijk niet mee bezig.

Bepaalde producten zijn gewoon altijd wel ergens in de aanbieding en als ik die bepaalde producten nodig heb dan kijk ik waar op dat moment die aanbieding loopt.

Bij mij moet het gewoon dan net toevallig in de aanbieding zijn als ik daar die dag er in de buurt ben. Ik ontvang geen folders meer dus daar kan ik niet meer op afgaan.

Maar als ik echt per direct iets nodig heb, kijk ik online waar het in de aanbieding is en dan haal ik het op.

De rest kan allemaal wachten tot ik het toevallig tegen kom.
quote:fleurtje schreef op 18 november 2010 @ 14:32:

[...]

Ook dat.

E-reader vind ik trouwens ook niks, vind van een beeldscherm lezen niet fijn.Eens. Ik moet de geur van het papier en de verse inkt ruiken.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:fleurtje schreef op 18 november 2010 @ 14:32:

[...]

Ook dat.

E-reader vind ik trouwens ook niks, vind van een beeldscherm lezen niet fijn.

Heb je het al eens geprobeerd? Een echte e-reader dus, niet welk ander foefje dan ook op welk apparaat dan ook.

Ik was ooit ook erg afwachtend, want scherm en lezen dat is geen lekkere combinatie, punt, klaar, uit. Tot ik een e-reader in mijn handen kreeg. De techniek achter e-inkt is dusdanig dat het enorm ontspannen en prettig leest. Sterker nog, ik kan langer lezen met een e-reader dan ik een boek kon lezen voor wat betreft de ogen. Sindsdien lees ik weer als de oude boekenverslaafde die ik ooit was. Had het opgegeven i.v.m. kortdurend kunnen "kijken" bij boeken en niet kunnen vasthouden van boek, en heb mijn hobby nu weer terug.

Wel verslavend, letterlijk 90% die in aanraking komt met een e-reader in deze omgeving die heeft er zelf binnen no time ook eentje. Vooral in de 50+ generatie zie ik dat hier gebeuren. Zal wel aan het makkelijk vergroten van de letters liggen.
when you wish upon a star...
@Pixidust, ja, heb weleens een 'echte' geprobeerd, vind het heel onprettig lezen.
quote:fleurtje schreef op 18 november 2010 @ 14:22:

[...]

En die acht cd's zitten in een pakket en dat pakket kost vier euro?yep
quote:Pixiedust schreef op 18 november 2010 @ 14:39:

[...]

Wel verslavend, letterlijk 90% die in aanraking komt met een e-reader in deze omgeving die heeft er zelf binnen no time ook eentje. Vooral in de 50+ generatie zie ik dat hier gebeuren. Zal wel aan het makkelijk vergroten van de letters liggen.

Wat is 'deze' omgeving?

Kom zelf uit een boekenomgeving en dan is het misschien niet zo gek dat ik (en de meeste mensen om mij heen) het niet prettig vind....
quote:nouschi schreef op 18 november 2010 @ 14:27:

[...]

Ga je met het vliegtuig.Die hobbelen soms ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:shahla schreef op 18 november 2010 @ 14:35:

[...]

Mens, ga dan ook niet de hele dag winkelen. Dat is dan toch juist een gruwel? Ik hou ook niet van winkelen in de zin van uren in het centrum rondhangen, ene winkel in, andere uit om maar iets te zoeken van je gading. Niks voor mij.

Nou ja, soms heb je natuurlijk gewoon dingen nodig. Ik ga ook vrijwel nooit winkelen, vreselijk vind ik dat. Maar bijvoorbeeld als kind nieuwe schoenen nodig heeft dan ga ik de stad in voor nieuwe schoenen. En dus niet voor een jas. Of als ik zelf een spijkerbroek nodig heb, dan kan ik 100 paar leuke schoenen zien terwijl ik in een straf tempo door de stad scheur, maar daar word ik dan niet door "verleid" zeg maar. Want ik ben in de stad voor een spijkerbroek. Zo bedoelde ik het meer. Ik winkel ook vrij snel, omdat ik dus vantevoren weet waar ik naar op zoek ben en alles wat dat niet is links laat liggen. Echt zo van winkel in - - oh, hebben ze niet - next .

Vriendinnen van me gaan de stad in voor een jas en komen met 3 truien, een rokje uit de uitverkoop en ook nog die leuke sokken thuis maar zonder jas, je kent dat wel. Als ik naar de stad ga voor een jas en ik vind geen leuke dan kom ik met niks thuis. Dus vandaar: geen impulsieve shopper en dus ook niet echt een koopjesjager want koopjesjagen werkt alleen als je niet vantevoren weet wat je wil hebben of het niet erg vind om door rekken vol shit die je niet nodig hebt en waar je niet naar op zoek bent te worstelen.
Am Yisrael Chai!
Ah, FV heeft de so called mannelijke manier van winkelen. Ik ook. Áls ik al winkel. Man, wat heb ik een hekel aan winkelen.
quote:fleurtje schreef op 18 november 2010 @ 14:47:

Ah, FV heeft de so called mannelijke manier van winkelen. Ik ook. Áls ik al winkel. Man, wat heb ik een hekel aan winkelen.Oh, heet dat zo? Ja, dat klopt dan denk ik wel. Ik noem het meestal functioneel winkelen. Dat geslenter heb ik de schurft aan en ik hou ook niet van met anderen winkelen.
Am Yisrael Chai!
Ik heb het niet breed en ik ga heel vaak naar de aldi, ik haal daar bijna alles behalve vleeswaren en als ik iets uitgebeider wil koken, bv kip madras, tandoori etc ga ik naar de plus. Wat ik allemaal in sla bij de aldi, en wat ik moet betalen... Daar wordt ik echt blij van. En nee ik schaam me zeker niet. Ik zou me bijna dom voelen als ik voor ongeveer het zelfde veel meer kwijt ben in een andere winkel..
quote:Pixiedust schreef op 18 november 2010 @ 14:39:

[...]

Heb je het al eens geprobeerd? Een echte e-reader dus, niet welk ander foefje dan ook op welk apparaat dan ook.

Ik was ooit ook erg afwachtend, want scherm en lezen dat is geen lekkere combinatie, punt, klaar, uit. Tot ik een e-reader in mijn handen kreeg. De techniek achter e-inkt is dusdanig dat het enorm ontspannen en prettig leest. Sterker nog, ik kan langer lezen met een e-reader dan ik een boek kon lezen voor wat betreft de ogen. Sindsdien lees ik weer als de oude boekenverslaafde die ik ooit was. Had het opgegeven i.v.m. kortdurend kunnen "kijken" bij boeken en niet kunnen vasthouden van boek, en heb mijn hobby nu weer terug.

Wel verslavend, letterlijk 90% die in aanraking komt met een e-reader in deze omgeving die heeft er zelf binnen no time ook eentje. Vooral in de 50+ generatie zie ik dat hier gebeuren. Zal wel aan het makkelijk vergroten van de letters liggen. Volgens mijn 50+ collega is dat ding vooral populair omdat je met reumatische handen zo lastig papieren bladzijden omslaat.
quote:fashionvictim schreef op 18 november 2010 @ 14:49:

[...]

Oh, heet dat zo? Ja, dat klopt dan denk ik wel. Ik noem het meestal functioneel winkelen. Dat geslenter heb ik de schurft aan en ik hou ook niet van met anderen winkelen.

Met anderen winkelen vind ik helemaal hell. Heb dat een keer gedaan, vind het echt verschrikkelijk. Die ander wilde heel veel passen en dan sta je daar maar te wachten terwijl ik totaal niet geïnteresseerd ben in of het staat of niet etc. Liefst zou ik dan even buiten gaan roken. Precies, zoals een man. Of liever gezegd: zoals de mannen die je vaak op zaterdagmiddag buiten de winkel ziet staan. Totdat ze langs een Dixons ofzo komen, dan mag de ander wachten.

En omdat ik me opgelaten voel als ik een half uur in een boekwinkel wil doorbrengen, ga ik liever alleen de stad in.

En van slenteren word ik moe. En agressief. Vooral als er slenteraars vóór me lopen.
Dan nog even een andere vraag in ket kader van boodschappen doen.

Halen jullie ook paracetamol en andere "medicijnen" bij de supermarkt of gaan jullie daar toch echt voor naar een drogist?

Ik koop het maar net waar ik ben of het nou bij de super of bij een drogist is.
Het gras aan de overkant is niet groen.
quote:Kampen86 schreef op 18 november 2010 @ 14:59:

Halen jullie ook paracetemol en andere "medicijnen" bij de supermarkt of gaan jullie daar toch echt voor naar een drogist?

Ik koop het maar net waar ik ben of het nou bij de super of bij een drogist is.Meestal bij drogist. Denk er niet aan bij AH.
Paracetamol bij AH.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:fashionvictim schreef op 18 november 2010 @ 14:45:

[...]

Nou ja, soms heb je natuurlijk gewoon dingen nodig. Ik ga ook vrijwel nooit winkelen, vreselijk vind ik dat. Maar bijvoorbeeld als kind nieuwe schoenen nodig heeft dan ga ik de stad in voor nieuwe schoenen. En dus niet voor een jas. Of als ik zelf een spijkerbroek nodig heb, dan kan ik 100 paar leuke schoenen zien terwijl ik in een straf tempo door de stad scheur, maar daar word ik dan niet door "verleid" zeg maar. Want ik ben in de stad voor een spijkerbroek. Zo bedoelde ik het meer. Ik winkel ook vrij snel, omdat ik dus vantevoren weet waar ik naar op zoek ben en alles wat dat niet is links laat liggen. Echt zo van winkel in - - oh, hebben ze niet - next .

Vriendinnen van me gaan de stad in voor een jas en komen met 3 truien, een rokje uit de uitverkoop en ook nog die leuke sokken thuis maar zonder jas, je kent dat wel. Als ik naar de stad ga voor een jas en ik vind geen leuke dan kom ik met niks thuis. Dus vandaar: geen impulsieve shopper en dus ook niet echt een koopjesjager want koopjesjagen werkt alleen als je niet vantevoren weet wat je wil hebben of het niet erg vind om door rekken vol shit die je niet nodig hebt en waar je niet naar op zoek bent te worstelen.

Ja, zo ongeveer werkt het bij mij ook.

Ik sta er uiteraard als de kids wat nodig hebben maar dan zijn we vaak na één of twee winkels wel klaar. Waar we voor gaan, komen we mee thuis en niet een bergje meer. Want ik ben dan allang blij dat we hebben waar we voor kwamen en dan wil ik gauw weer weg. (Zoon is daar heel blij mee.) Wat jouw vriendinnen doen, ken ik wel maar komt slechts in minieme mate voor. Dat is dan meer de toevalligheid van ergens tegenaan lopen m.b.t. een product waarvan ik al een tijd geleden had besloten dat ik het nog wilde hebben en/of nodig had.

In elk geval doe je mij geen plezier door me uit te nodigen voor een dagje winkelen. ;)
Ik kom niet graag bij de Lidl omdat ik het meeste niet te vreten vind. Alleen voor WC spullen en hondenvoer ga ik wel eens naar Aldi/Lidl. Het zullen nooit mijn winkels worden.
quote:bbibi schreef op 18 november 2010 @ 14:50:

Ik zou me bijna dom voelen als ik voor ongeveer het zelfde veel meer kwijt ben in een andere winkel..Niet dom maar verkwistend. Als je het ergens kan krijgen voor minder ga je er toch niet elders bewust meer voor betalen. Dat vind ik zonde van mijn geld.
quote:fleurtje schreef op 18 november 2010 @ 14:57:

En van slenteren word ik moe. En agressief. Vooral als er slenteraars vóór me lopen.Ik haal ze dan altijd in. Ik vind het echt vervelend als anderen me qua tempo belemmeren.
quote:Kampen86 schreef op 18 november 2010 @ 14:59:

Halen jullie ook paracetamol en andere "medicijnen" bij de supermarkt of gaan jullie daar toch echt voor naar een drogist?

Ik koop het maar net waar ik ben of het nou bij de super of bij een drogist is.Ik ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven