Geld & Recht alle pijlers

Verlenging jaarcontract, geen opzegmogelijkheid meer?

28-11-2010 21:29 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even zitten twijfelen of ik het hier moest plaatsen, of bij "studie en werk". Toch maar voor deze gekozen.

Ik heb een jaarcontract gehad wat nu is verlengd met nog eens een jaarcontract. Ik heb alleen een wijzigingsblad gekregen waar in staat dat ik dus een contract voor bepaalde tijd krijg welke van rechtswege eindigt wegens verstrijken van de tijd.

Hierin staat niet meer vermeld dat het tussentijds opgezegd kan worden in achtneming van 2 maanden opzegtermijn.

Dit stond in mijn vorige contract wel. Wat kan ik nu het beste doen? Wil sowieso komende week even bellen met P&O.

Ik heb niet de intentie om binnen korte tijd weg te gaan bij dit bedrijf, echter wil ik deze mogelijkheid wel open houden.
quote:Mousiemous schreef op 28 november 2010 @ 21:29:

Ik heb even zitten twijfelen of ik het hier moest plaatsen, of bij "studie en werk". Toch maar voor deze gekozen.

Ik heb een jaarcontract gehad wat nu is verlengd met nog eens een jaarcontract. Ik heb alleen een wijzigingsblad gekregen waar in staat dat ik dus een contract voor bepaalde tijd krijg welke van rechtswege eindigt wegens verstrijken van de tijd.

Hierin staat niet meer vermeld dat het tussentijds opgezegd kan worden in achtneming van 2 maanden opzegtermijn.

Dit stond in mijn vorige contract wel. Wat kan ik nu het beste doen? Wil sowieso komende week even bellen met P&O.

Ik heb niet de intentie om binnen korte tijd weg te gaan bij dit bedrijf, echter wil ik deze mogelijkheid wel open houden.Als er niets staat is het 1 maand...
quote:spectral schreef op 28 november 2010 @ 21:32:

[...]

Als er niets staat is het 1 maand...Daar zou ik niet zo zeker van zijn!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
idd, want bij mij is het drie maanden! vanuit de cao....
Zoals het bij mij is: het wijzigingsblad regelt enkel datgene dat erin genoemd wordt. Alle overige bepalingen blijven ongewijzigd geldig, dus ook de opzegtermijn.
Bij een contract voor bepaalde tijd dient de opzegtermijn expliciet overeengekomen te worden. Als deze er niet in staat, en er niet verwezen wordt naar een document waarin wel staat dat er tussentijds opgezegd mag worden, dan kan er dus niet opgezegd worden en is het raadzaam om dit alsnog overeen te komen.
Dat dacht ik dus ook al nummerzoveel. Ik neem aan dat ik hier gewoon over kan bellen? Wil namelijk niet mijn eigen glazen ingooien en ben dus niet van plan om weg te gaan. Maar ik zou er wel van balen als straks mijn droomjob voorbij zou komen en ik dus niet weg kan

@Bergamot, het punt is dat bij hetzelfde kopje in mijn oude contract ook stond dat het eindige met verstrijken van de tijd. Maar daarachter stond dan nog dat de opzegtermijn anders 2 maanden was. Maar dat staat er nu dus niet meer bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven