Dorpsstraat revisited

16-09-2010 09:40 2507 berichten
Alle reacties Link kopieren

In alfabetische volgorde: werk in uitvoering en "under construction"

C2'tje

D2'tje

L2'tje
Olva*shot it is - enorm ranzig spul. De akwarius potjes zijn stukken beter te hachelen. Werd overigens vandaag bijna gelynched op het bureau dat ik potjes had gegeven aan Bengelien in mijn pogingen om haar aan het vlees te krijgen.

De CB-arts maakte een venijnige opmerking in de trant van "hoef je die troep ook niet meer te kopen, nergens goed voor, al helemaal niet als ze het toch niet eet". Ze zijn wel heeeeeel erg pro-rapley bij ons

Bengelien haar shirtje is overigens nog prima schoon geworden in de was, best knap. Zelf is ze ook weer schoon geworden na een lekker soppie !
Jeetje vond het geloof ik niet zo Hij was blij dat hij weer mee naar huis mocht.

Wel een beetje sneu eigenlijk. Alle kinderen bij elkaar...zijn vaste leidster dacht dat het een beetje te druk was voor hem. Jeetje vindt veel goed als het bekend terrein is en niet te druk.

Toen we afgelopen weekend weg waren, kon ik dat ook goed merken aan hem. We waren toen in het zwembad en dat laat Jeetje alles maar over zich heen komen. Er was bijvoorbeeld een jonger kindje wat zijn speelgoed afpakte en dan kruipt mijn kleine jongen eigenlijk een beetje in elkaar. Het is dus zeker geen haantje de voorste...meer een verlegen ventje.

Wat dat betreft kan ik dan vanmiddag wel plaatsen.

Ik heb trouwens wel de foto's gezien die de fotograaf op de creche heeft gemaakt. Mooi! Maar ook dat vond Jeetje een beetje spannend, dus hij staat er niet echt lachend op...maar wel heel mooi serieus. De foto's zijn ook niet zo geposeerd, dus ik ben heel blij met het eindresultaat.

Zaterdag vieren we Sinterklaas met de familie...dan zal ik wel foto's maken.
Leukleukleuk Mien, lekker helemaal jullie thuis van maken. Lekker fris verfje, heerlijk. Kan me indenken dat het onwijs begint te kriebelen nu. Nog 2 weken!
Ben heel benieuwd naar de creche foto's van de fotograaf Laal en natuurlijk van het sintfeest (ook van komend weekend). Jammer dat Jeetje er niet echt van heeft kunnen genieten.
TZ, Bengman is een aan project bezig waarin grotezus de hoofdrol speelt. Hopelijk maakt hij het af en is hij er zelf tevreden over, dan kan ik het resultaat evt meebrengen naar de volgende meet - jij komt toch?!
Duft, hoe was je weekendje weg?
Oh echt, Beng? Zo'n project als ik denk (als we gezien hebben bij jullie en op de groep)? Ben benieuwd! Ik kom zeker volgende meet, ik wilde een dezer dagen nog even op de groep vragen wie er nou zeker weten komt, dan kan ik eventueel nog een gewijzigd aantal doorgeven.
Oh Mien, ik kan me opeens helemaal inleven in jouw BB-verslaving, want ik ben sinds anderhalve dag niet meer los te koppelen van mijn nieuwe iPhone. Man, wat kan dat ding veel.
Ja echt, ik vind 'm al heel mooi. Hij heeft natuurlijk allemaal mooie foto's gemaakt van jouw meisjes. Alleen verschillen we van mening over verder uitwerken. Ik houd van vaag en niet te hard, vooral voor een klein meisje. Mooi grijs ipv zwart/wit zeg maar. Bengman houdt meer van harder en zwarter....

En je hebt een aaifoon?! Mard isvast heel jaloers. Krijg jij 'm van de sint Mard?
Oh ik ben ZOOOO nieuwsgierig! Wat gaat-ie kosten?

Ik ben gezwicht, ja. Krap een jaar geleden zat ik nog een vurig pleidooi tegen te houden, dat het zo onromantisch is dat je nooit meer kunt verdwalen of op de bonnefooi een restaurantje zoeken etc, dat alles zo onder controle is. Maar ik ben een opportunist want man heeft er nu een half jaar één en ik vind m zoooooo handig (vooral als ik de weg kwijt ben enzo ). Nu moest ik een nieuw toestel en kon je bij vodafone ook een iphone krijgen dus het werd me wel heel makkelijk gemaakt.. *verliefde zucht*
voor alle principes van TZ die allemaal lijken te verdampen !

project is niet besteld he, dus kost nix. Hij vindt het leuk om te doen. Misschien kan ik wel een sneakpreview regelen. Even een fotootje maken en uploaden. Hoewel een foto altijd minder mooi is, maakt het sowieso harder.
Hee, hee, ik heb nog heel wat principes over hoor! Ik had er gewoon heel veel.

(Nu ik er over nadenk is mijn principe tegen een autoritaire opvoeding ook redelijk aan het verdampen deze dagen, als laatste poging om de draak van grotezus te temmen.)
Oh oh oh wat leuk! (ik vergat even te reageren op het kunstwerk van grotezus)
je kunt ook e-books lezen op je aaiphone lees ik net linkje
Ik ben jaloers!!!! Maar ik heb man al verteld dat ik ook echt een aaifoon wil en verdiend heb, misschien laat ik deze telefoon ook wel verdrinken (per ongeluk gebeurd met de vorige) en dan moet ik wel....

Ik ben helemaal niet in de stemming om gezellige verhaaltjes te typen. Hele intensieve (maar leuke) cursus achter de rug en ik ben gaar. Morgen nog 1 dagje werken en dan vrijdag lekker vrij en op zoek naar cadeaus en winterkleren voor MM.

Ik lees wel trouw mee en ik wil even Caat een geven.
Kreeg vandaag trouwens een doosje kleurpotloden bij een bestelling. Moest gelijk aan grotezus denken die het zoooo raar vond dat wij geen kleurpotloden of stiften hadden. "Alle normale mensen hebben kleurpotloden of stiften, ik vind het maar raar"
Cake*walk heeft leuke rokjes in de collectie Mard! En er is al opruiming bij veel winkels.
Welterusten meisjes, ik ga lekker naar mijn warme bed toe. Tot morgen!
quote:Bengal schreef op 01 december 2010 @ 21:53:

Kreeg vandaag trouwens een doosje kleurpotloden bij een bestelling. Moest gelijk aan grotezus denken die het zoooo raar vond dat wij geen kleurpotloden of stiften hadden. "Alle normale mensen hebben kleurpotloden of stiften, ik vind het maar raar" Dit heb ik even gemist. Maar alsnog
Wat een lekker ding toch, die grotezus! Maar Beng, het ís toch ook heel raar?!

Vind jouw CB trouwens wel pusherig zeg met hun Rapley en hun vlees. Het heeft ook erg lang geduurd voordat Sproetekind met enige regelmatig vlees at hoor, was lange tijd gewoon te taai voor z'n kiesloze bekkie en ik vond het ook 'gedoe' (waarom weet ik al niet eens meer ). Houdt Bengelien van een gekookt ei? Want dat heb ik Sproetekind vaak gegeven, kreeg hij toch genoeg proteïnen binnen. En dan als tussendoortje wat gedroogde abrikoosjes voor z'n ijzer.

Laal, die lieve Jeetje die helemaal overdonderd was door het Sinterklaasgebeuren . Kan ik me alles bij voorstellen hoor! Ook wel lief dat hij dat een beetje van z'n moeder heeft, dat kat-uit-de-boom-kijkerige.

Krieb, balen dat je keel nog niet minder wordt, maar je leeft gelukkig dus nog steeds

Duft, hoe is het met je? Was je nou afgelopen weekend met je vriendin op pad? Of was dat alweer het weekend daarvoor?

Vanavond zat ik met Sproetekind op de bank. Hij was een puzzel aan het maken en ik las een tijdschrift. Klapt hij opeens mijn tijdschrift dicht en zegt 'disss' (=dicht) en stopt een boekje in m'n handen om voor te lezen. Lekker bijdehandje!
Oh ja inderdaad nog even over eten, baby's en CB's.

Beng ik heb ook al een enkele keer gemerkt dat je bij het CB niet echt nieuwe/handige/goede tips krijgt wat betreft eten. Bij ons vragen ze er de laatste twee keer al niet eens meer naar. (Misschien omdat Pienmini goed groeit en wij er niet over zijn begonnen.) Maar als er eens een keer iets is dan vind ik niet dat we nou zulke handige tips of adviezen krijgen.

Ik heb de komende keer ook wel wat voedingsgerelateerde vragen, ik ben benieuwd wat ze daarop te melden hebben.

Oh en vlees is juist Pienmini's favoriet (kind van zijn vader). Hij peutert zelfs de kleinste stukjes vlees tussen de rest van zijn eten uit om die eerst op te peuzelen. Hij eet nu (vrijwel ongekruid, weet niet zo goed wat ik er voor hem op kan doen, wil geen zout gebruiken) kip, gehakt, zacht bieflapje. Had laatst een stukje varkenshaas gegeven maar dat kreeg ie inderdaad niet weg. Ei lust hij niet, net als kaas.

Gister heeft ie heel goed gegeten. Ik was helemaal blij.

TZ heb je nog geslapen? Of alleen maar met je aaiphone gespeeld?

Sproet, jij hebt gewoon ook een uberslim kind joh! In ieder geval heel schattig.
Hihi, hier is ook vlees favoriet. Luba is er gek op. Bijna net zo gek als op stukken aardappel, die vist ie zo van mijn bord af.

Alhoewel luba wel de afgelopen 2 weken nauwelijks avondeten heeft gehad. Hij wil pertinent niet. Spuugt alles weer uit. Maakt niet uit wat we hem voorschotelen (potjes, alle smaakjes of zelfgemaakt eten, ook alle smaakjes) hij wil gewoon geen avondeten. Het is best wel een drama. Uiteindelijk geven we dus steeds maar een boterham om hem niet op lege maag naar bed te doen. Weet alleen niet goed hoe we hier nu uit moeten komen? Ook afleiden wat normaal wel eens helpt, werkt niet eens meer. Ook zegt ie vaak 'auw' als iets zijn mondje in gaat (lucky shot), maar ik denk niet dat ie pijn heeft, want 'auw' is zijn nieuwe woordje, maar volgens mij gebruikt ie het nog niet altijd in de juiste context.

Hij heeft sinds gisteren weer een nieuw woord: 'bumba'. Heel handig.... :-) En sinds vandaag zegt ie ook 'uit'.

Aaifoon! Ik wil ook een, maar vind het zo duur. Ik zit te overwegen om een htc te nemen. Lijkt nogal op de iphone.

Die sproetekind, haha klapt ie zo je tijdschrift dicht. Ze kunnen al zo goed aangeven wat ze zelf willen he?

Hahahaha en die GZ! Alle normale mensen hebben kleurpotloden of stiften!! Geweldig! Schrijf je die uitspraken wel op TZ? Lijkt me zo leuk om dat soort uitspraken te verzamelen van je kind.

Wat leuk die sinterklaas bezoekjes! Wij vieren zondag sinterklaas met Luusman's familie. Alleen komt de sint zelf niet, maar wel 4 pieten. Ben benieuwd wat luba daar van vindt.
Oohh en Caatje, gelukkig is het dus al minder geworden!! Kan je maandag nou pas de VK bellen hierover?
Die Sproetekind. Hij regelt het wel even. Grotezus vond het wel vreemd dat jullie geen potloden hadden, ja , vooral omdat jullie wel Bengelien hebben. 'Mensen met kinderen hebben toch altijd potloden?'

Lastig, Luus, vooral omdat je geen zin hebt in nachtelijk eten als hij met honger wakker wordt. Grotezus heeft het zoals ik eerder zei ook gehad rond 1 jaar en een paar maanden. Gaat weer over! Beng, ik vind ze ook wel extreem bij jullie kdv hoor. Sowieso vreemd die nadruk op vlees, wat als je vegetarisch bent? Kleinezus lust trouwens ook graag ei, ook lekker op brood (zacht koken en lekker uitsmeren).

Even trots trouwens, weet je wat ze van de week opeens deed? Ik zei: waar is mama's neus? En toen kwam er een zwabberend vingertje langzaam in mijn richting en wees ze mijn neus aan. Ze wordt zo groot, ik had helemaal niet in de gaten dat ze al zoveel verstaat en begrijpt. Ze kan nu ook een soort van zwaaien (op willekeurige momenten tijdens de dag) en haar armen in de lucht gooien waarbij ik dan hieperdepiep hoera moet zeggen. Ik vond dat bij Bengelien zo schattig dat we dat meteen even geoefend hebben. Volgende week gaat ze wennen op het kdv, ze begint in januari.

Oh ja, die uitspraken van Grotezus schrijf ik wel op, maar meestal ben ik een heleboel alweer vergeten voordat ik daar de tijd voor neem. Dat kind is echt een wandelende aflevering van Kids say the darndest things.

Wil iedereen in navolging van Pien (jeuj!) even haar komst op de meet van volgende week bevestigen?
Oh gelukkig, dus GZ had dat rond die tijd ook. Hoe lang duurde dat? Gelukkig wordt Luba niet midden in de nacht wakker er van. Ook niet als we hem een keer geen boterham geven (1 keer vergeten hem iets anders als avondeten te geven) of wanneer hij echt heel weinig heel gegeten als avondeten. Hij wordt er gelukkig ook niet vroeger van wakker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven