Gezondheid alle pijlers

Hoestdrank. Welke werkt en is ook nog een beetje lekker?

15-01-2011 11:31 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb griep en moet behoorlijk hoesten (prikkelende hoest momenteel). Vannacht zo hard geblaft dat ik volgens mij mijn hele appartementencomplex heb wakker gemaakt.

Ben dus op zoek naar een hoestdrank (mijn vader is zo lief die te komen brengen) die de prikkel wat dempt. Maar die ook nog een beetje binnen te houden is. Ben namelijk nogal misselijk.

Wie o wie heeft de gouden tip?
Komt er ook slijm los?
Bij kriebelhoest helpt codeine het beste. Maar dat is op recept.

Bij vastzittend slijm: als er maar acetylcysteine in zit. Helpt mij wel. Maar officieel is het nooit bewezen dat het goed helpt heb ik eens ergens gehoord.
Ik heb bruistabletten van de Samenwerkende Apothekers (inderdad, met acetylcysteïne), waardoor het slijm los komt. In een half glas water, smaakt een beetje naar frambozen en is prima weg te krijgen.

Van de dokter heb ik codeïnetabletten gekregen, tegen de hoestprikkel.

Ben er al een week of 7 zoet mee en daarom vorige week toch maar naar de dokter geweest. Het wordt wel minder, niet meer hoesten vanuit mijn tenen, maar het is nog steeds niet weg. Ik hoor er heel vele mensen over.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb begin deze week hoestdrank van Natterman gehaald. Die voor droge en prikkelhoest. Voor mijn gevoel heeft het wel geholpen, de prikkelhoest is verdwenen en het komt nu echt los. Smaakt ook lekker!
bisolvon werkt bij mij altijd goed.

en dropsiroop bij pijnlijke keel.. ben er nog niet achter of hij goed helpt of ik het gewoon gebruik omdat het zo lekker is
acetylcysteine is inderdaad om vastzittend slijm los te maken.

Maar als ik jou was zou ik voor een hoestprikkeldempend middel gaan bv noscapine drank of noscapect tabletten. in combi met een verzachtende tijmsiroop heeft mij dat vorig jaar wel verlichting gegeven. Beterschap!
Ik heb ook altijd Bisolvon, met name als het vastzittende hoest is.

Heb zelf ook al weken last van zo'n vervelende kriebelhoest, maar bij mij bleek gewoon mijn astma weer op te spelen....

Voor kriebelhoest werkt inderdaad codeine het best, maar helaas op doktersrecept.

Van Daro heb je ook hoestdrank en tabletten tegen kriebelhoest. Zit in een rode verpakking met de naam Retard er op.

Linkje naar informatie over Daro Retard
Als je al misselijk bent is iets met noscapine niet zo geweldig. Of is mijn gezin het enige wat gaat kokhalzen bij hoestdrankjes waar noscapine in zit? Vlak na het slikken krijgen we allemaal een soort kriebel die het kokhalsreflex opwekt. Ik en mijn man houden het wel binnen, maar de kinderen gaan eerst heel erg hoesten en daarna over hun nek. Niet echt een jofele bijwerking.
Bij de apotheek vragen om een hoestdrank wat een huisarts ook geeft. Ik kreeg Noscapine.

En maandag huisarts bellen voor codeinetabletten.
Ik heb paracetamol met codeïne. Neem aan dat dat ook helpt?!
Pure codeine ga je heus niet krijgen door ff te bellen hoor..

Je hebt wel producten met codeine erin, zoals een pijnstiller of bruistablet ofzo. Maar meestal werkt dat niet tegen de hoest maar tegen pijn. Een hoestdrankje werkt vaak best goed.
quote:Badeendtje schreef op 15 januari 2011 @ 11:51:

Pure codeine ga je heus niet krijgen door ff te bellen hoor...Ik dus wel.
quote:Badeendtje schreef op 15 januari 2011 @ 11:51:

Een hoestdrankje werkt vaak best goed.Vandaar dit topic. Zie door de bomen het bos niet. En het gaat me met name om iets waar ik geen kokhalzingen van krijg. Ben daarom blij met de suggesties.
Bisolvon, werkt en is nog best lekker ook!
quote:viva1973 schreef op 15 januari 2011 @ 11:52:

[...]

Ik dus wel.Ik ook hoor! heb ze afgelopen donderdag ook gehaald bij de apotheek. Mijn huisarts doet hier gelukkig niet moeilijk over. Ik geef zelf ook altijd aan dat ik er niet veel hoef maar dat ik even een paar nachtjes wil doorslapen. Ik krijg er dan doorgaans een stuk of 5 (bel 1 x per jaar naar de h.a. om ze te vragen)
Ik heb altijd bruistabletten van Bisolvon tegen vastzittend slijm. Werkt heel goed!

Tegen de prikkelhoest (bij mij alleen 's nachts) helpt alleen codeïne, maar dat krijg je inderdaad alleen op recept.
Natteman heeft hoestdrank met codeïne! Gewoon bij drogist te halen.
Hoestdranken werken volgens mij niet geven hooguit even wat verlichting.

Je kan net zo goed op een snoepje of dropje zuigen zei de assistente van de huisarts tegen mij.

Wat mij wel een beetje verlichting geeft is een paar druppels toco tholin op een lepel honing.

En een extra kussen pakken s''nachts dat je een beetje hoger ligt.
Ok. Bisolvon en Natterman dus. Met codeïne?

Waar smaken ze naar? Misschien stom dat ik daar zo de nadruk op leg, maar ik heb naast al dat gesnotter/gesnuif/gekreun/gezweet/gehoest niet ook nog de behoefte om over te geven en ben helaas erg misselijk.
Gisteren was er dokter op tv, die zei dat je ook soep kunt eten ipv hoestdrank slikken.

Geen idee of het werkt
quote:Christiane04 schreef op 15 januari 2011 @ 12:04:

Ok. Bisolvon en Natterman dus. Met codeïne?

Waar smaken ze naar? Misschien stom dat ik daar zo de nadruk op leg, maar ik heb naast al dat gesnotter/gesnuif/gekreun/gezweet/gehoest niet ook nog de behoefte om over te geven en ben helaas erg misselijk.Ik heb even op de verpakking gekeken. Die hoestdrank van Natterman bevat codeine. Beetje zoetige smaak. Maar ik vind hem niet misselijk makend.
quote:friezinnetje schreef op 15 januari 2011 @ 12:05:

Gisteren was er dokter op tv, die zei dat je ook soep kunt eten ipv hoestdrank slikken.

Geen idee of het werkt Ik ga zo een kopje kippensoep eten. Weet alleen niet of ik daar vannacht om 03.41 ook aan denk.
Tijmsiroop. Is goedkoop en universeel, want werkt zowel tegen pruikkelhoest als tegen vastzittend slijm. Bovendien heeft het een groot voordeel: als je prikkelhoest stiekem aan het overgaan is in een productieve hoest, lost het het slijm op. Zit je aan een hoestprikkeldemper, dan blijft het slijm in je luchtwegen en heb je kans op een longontsteking.

Sinds ik door verkeerde hoestsiroop - namelijk een hoestprikkeldemper, want dan kon ik toch lekker slapen - een longontsteking opliep, hou ik me braaf aan de tijmsiroop. Of een andere slijmoplosser. Want dempen, dat doe ik niet meer.

Consumentenbond roept al jaren dat tijmsiroop het beste werkt en het goedkoopste is.
Dennensiroop van het huismerk van het Kruidvat helpt altijd heel snel, zowel tegen een prikkelhoest als tegen vastzittend slijm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven