Mode & Beauty alle pijlers

Iemand ervaring met Brazilian Keratin Hair Treatment ?

23-03-2010 02:54 1205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om bij mezelf een Brazilian Keratin Hair Treatment te doen. Heeft iemand hier ervaring mee?
quote:noaya schreef op 20 januari 2011 @ 15:51:

Maar, dit blijft zo de komende paar maanden? Ik kan bijna niet geloven dat mijn haar zo mooi glanzend en glad blijft... Groeit het uit, of merken jullie dat het weer meer gaat krullen en pluizen aan de onderkant?Bij mij groeit het niet uit, maar ik merk heel langzaam dat ik weer meer volume en krul krijg. Maar dat duurt best lang.
quote:TheEmpress schreef op 20 januari 2011 @ 18:11:

Ik heb wel eens gelezen dat die invoersrechten erg kunnen verschillen. Als je eruit gepikt wordt heb je pech, maar het meeste passeert waarschijnlijk gewoon zonder bijzonderheden. Zelf vind ik het nogal al gedoe, buiten dat ik geen creditcard heb, met mogelijk risico op die bijkomende kosten als je pech hebt, schade of kwijtraken, duurt erg lang. Maar als het allemaal lukt, is het wel goedkoper, dat wel. Dingen uit Amerika zijn vaak goedkoper natuurlijk, net als Uggs.ja daarom twijfel ik ook of ik het zal doen,maar op de site staat dat je ook met paypal kan betalen.
Leuk om alle ervaringen te lezen! Ik heb mijn haar een keer permanent laten stijlen bij een Chinees in Amsterdam, dit moet dus uitgroeien. Dit lukte wel goed opzich, maar de onderste centimeters waren echt heel erg dood,gebroken en lelijk! Dat is er ondertussen al helemaal uitgegroeid en ik was aan het zoeken naar iets anders om mn best onhandelbare haar te stijlen..Door alle positieve ervaringen van jullie heb ik de Choco Brazilian Keratin Hairtreatment besteld:D! Ik ben echt super benieuwd en ook of het gaat lukken om het zelf te doen! ga het over een weekje proberen, als ik een paar dagen nergens heen hoef, haha! En ik zal proberen voor en na foto's te plaatsen, want ik vond het erg leuk om die van andere te zien! Zijn er nog meer mensen die foto's hebben hoe het geworden is?? Ben erg benieuwd!
Roos_Oss: Er wordt wel gezegd dat de keratine pas in je haar wordt geperst bij ongeveer 227 graden. Dus als de stijltang dan lager staat trekt het minder goed in lijkt mij, al wordt je haar wel stijl bij een lagere temperatuur. Maar goed het kan natuurlijk ook dat het spul er gewoon snel uit gaat ;), ik kan eigenlijk ook echt niet geloven dat het rond de 3-6 maanden zo blijft na het wassen. We zullen zien!

Verder stijl ik het 2 keer in de week helemaal na t wassen en elke ochtend nog een keertje snel bij. Als het nog nat is gebruik ik meestal van lóreal studio hot straight gladmakende creme, in zon roze flesje zit het. Daarna fohn ik het nooit droog, laat het natuurlijk opdrogen. En daarna stijlen met Biosilk silk therapy (heb t idee dat spul beter werkt dan die van CHI) en de CHItang. Bij mij werkt dit echt heel goed, en doe het maar uit voorzorg want een paar jaar geleden merkte ik wel dat m'n haar ineens droog en dood werd, geen idee hoe 't kwam maar fohnde het en gebruikte volgens mij andere silk.

Verder heb ik geen last gehad van invoerrechten oid. Had daar van tevoren ook niet over nagedacht eigenlijk. Je kan dus blijkbaar pech hebben. Het wordt niet in een doos ofzo verpakt, ze doen het in papier met een soort plastic hoes eromheen, niet echt netjes :O. Maar misschien wel een voordeel bij de duane. Kan ook dat de kosten voor de douane al bij de verzendkosten zijn gerekend, dat zou je even aan die Amerikanen kunnen vragen.
quote:havertje schreef op 11 januari 2011 @ 19:48:

En Hadda, heb je het alweer gewassen, is het nog steeds zo steil?

Of toch weer slag erin?

Mijn haar is nu nog steeds stijl. Ik hoef echt niet meer met een stijltang door mijn haren, scheelt veel werk.

Ben tevreden met het resultaat. Ik was bang dat ik misschien haaruitval zou krijgen van het spul. Maar dat is gelukkig niet zo.

Mijn haar is alleen wel sneller vet dan voorheen. Hebben jullie dat ook.
@Hadda

Ja ik heb nu ook veel sneller vet haar, eerst was het na 1 week nog niet eens vet, nu al na paar dagen, dat is wel jammer want hoe vaker je het wast hoe sneller het eruit gaat.. maarja dat neem ik er dan maar bij
Ik heb ook sneller vet haar, maar dat is vooral de eerste weken. Daarna wordt dat minder en is het weer als normaal. Hopelijk bij jullie ook.
Ik heb ook veel sneller vet haar. Bij mij is het nu 5 weken geleden gedaan. Inmiddels gebruik ik nu ook al gewone shampoo, wat ik voorheen ook gebruikte omdat ik van de shampoo van de kapper ontzettende roos kreeg.
Ik heb afgelopen vrijdag de behandeling laten doen bij de kapper en ik vind het resultaat heel erg tegen vallen. Ik ga terug naar de kapper (een hele bekende dus daar mag je wel wat van verwachten neem ik aan...voor 250,-!) Nu heb ik filmpjes gezien op internet en ik denk dat ze het gewoon te snel gedaan heeft waardoor het niet goed gepakt heeft?

1. mijn haar was niet droog of handoekdroog maar nat, ze heeft het wel eventjes los geföhnd

2. mijn haar pluk voor pluk ingesmeerd met keratine en toen het klaas was niet in laten trekken (ik weet niet of dat moet maar dat zag ik wel op youtube).

3. ze heeft het niet los droog geföhnd maar weer pluk voor pluk en de rest van mijn in een paar plukken gedraaid omhoog (ook o youtube zie ik dat ze dit juist niet doen, lijkt me ook logisch)

4. toen alles geföhnd was, pluk voor pluk gestraight en wederom links en rechts mijn haag omhoog gedraaid.

5. toen het klaar was vond ik mijn haar niet zachter, wel glad uiteraard en het voelde vettig aan. Vooral op mijn hoofdhuid . De kapster zei dat het nog moest intrekken, een dag later was het weg.

6. na de 3e dag mijn haar gewassen en ik zag gelijk dat het niet overal gepakt had. Ik heb lichte slag in mijn haar en dat zit er op sommige plekken nog steeds, het is niet glad wel erg zacht. Mijn haar is niks verandert, wel iets minder pluizig.

Herkennen jullie hoe de behandeling is gegaan of heeft ze het te snel gedaan en daardoor is het niet goed gelukt? Het is wel een keratine behandeling zonder formaldehyde.

Graag jullie reactie want ik baal echt, zoveel geld ...
ikkiemickie, ik kan me niet meer zo goed herinneren hoe het bij mij ging, maar de 1e keer lukte het bij mij ook niet. Ben terug gegaan en vervolgens heeft de kapper het opnieuw gedaan en nu met veel meer keratine. Ik had geen last van een vettig hoofdhuid of vettig haar. Het is nu veel steiler bij mij. Mijn kapper was ongeveer 3,5 uur bezig (beide keren) en mijn haar komt net over mijn schouder. Ik zou zeker terug gaan. Want voor 250 euro mag je inderdaad wel wat verwachten. Ik hoop dat het dan wel lukt.
Bedankt voor je reactie granaatappeltje. Ik heb er nog geen 2 uur gezeten, ik heb ook haar over mijn schouders. Dat is wel erg snel dan vergeleken met jou! Ik heb ook vermoeden dat ze het snel wilde afronden. Ik heb donderdag een afspraak. Na de behandeling (dus voor dat ze het ging fohnen) ging ze het omhoog draaien in kleine knotjes en dat zie je echt, vooral de bovenste laag achterin. Net een wafeltang effect en pluis. Sommige plekken is het wel glad. Misschien kan ik een foto plaatsen.
Ik ga maandagochtend mijn haar met de choco versie doen! En heb dan pas weer donderdag een afspraak, dus kan mooi thuisblijven als ik ook zo'n vetkop krijg zoals de meeste hier..haha, zal jullie op de hoogte houden hoe het is gegaan. Hopelijk lukt het, want het lijkt me echt een mega klus om het zelf te doen, maar we zullen zien!
Ik heb nog een vraagje voordat ik maandag mijn haar ga doen..Op de site staat dat je haar 70-80% droog moet zijn, maar in het foldertje die je krijgt bij de bestelling staat handdoekdroog. Hoe doen jullie dat altijd? En houden jullie tussentijds je haar ook nat en hoe?

Ik kan niet wachten tot het maandag is en ik het eindelijk kan uitproberen:D!!
De choco versie ken ik niet, succes laat weten hoe het gegaan is cato6. Volgens mij moet het bijna zo goed als droog zijn. Op youtube staan er heel veel filmpjes hoe je het zelf kan doen (engelstalig dan)
om terug te komen op mijn artikel, de kapper gaat de behandeling volgende week nog een keer doen. Ze (de kapster die de behandeling gedaan had) gaf het eerst niet toe dat het niet goed gelukt was en toen kwam er een collega en die zag het ook meteen. Ik zal dan een foto plaatsen van de 1e en de 2e keer :-)
Hoi!

Hebben jullie de starterskit gekocht? Is best wel prijzig kan het denk ik beter bij de kapper laten doen
quote:tissam schreef op 29 januari 2011 @ 00:34:

Hoi!

Hebben jullie de starterskit gekocht? Is best wel prijzig kan het denk ik beter bij de kapper laten doen

Voordat je naar de kapper gaat: lees even terug, er zijn er vrij veel die het er zo weer uitwasten, terwijl de doe-het-zelvers hartstikke goed en lang steil haar hebben. En je kan er 2 keer mee doen he, tenminste dat is wel afhankelijk van je haar, lengte en dikte enzo. Ik zelf kon er 2 keer mee doen (half lang, wel dun haar), maar tegenwoordig koop ik de grote flessen, je kan namelijk alles los kopen, dan kan je er helemaal vaak mee doen.

Bij de kapper is het nog 2 keer zo duur en heb je als je pech hebt een behandeling die je er weer uitwast. Het is wel erg makkelijk als iemand het voor je doet.
quote:TheEmpress schreef op 29 januari 2011 @ 09:58:

[...]

Voordat je naar de kapper gaat: lees even terug, er zijn er vrij veel die het er zo weer uitwasten, terwijl de doe-het-zelvers hartstikke goed en lang steil haar hebben. En je kan er 2 keer mee doen he, tenminste dat is wel afhankelijk van je haar, lengte en dikte enzo. Ik zelf kon er 2 keer mee doen (half lang, wel dun haar), maar tegenwoordig koop ik de grote flessen, je kan namelijk alles los kopen, dan kan je er helemaal vaak mee doen.

Bij de kapper is het nog 2 keer zo duur en heb je als je pech hebt een behandeling die je er weer uitwast. Het is wel erg makkelijk als iemand het voor je doet.bedankt voor je reactie! Ik heb halflang dun maar stug haar. Ik denk dat ik ook maar de starterskit koop. Is het ook nodig om de shampoo en conditioner aan te schaffen? of maakt het niet zoveel uit?
Hoi Allemaal,

Ik volg dit topic al een tijdje en overweeg nu ook om een keratine behandeling te ondergaan. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit.

Op Amerikaanse websites lees ik een hoop horror verhalen. Na enig onderzoek op internet ben ik er wel achter gekomen dat ik de Global Keratin wil doen (waarschijnlijk). Ik wil dit laten doen bij een kapsalon in Haarlem. Zelf durf ik hier niet aan te beginnen. Ben bang dat ik het verkeerde bestel en ik ben niet zo handig met dit soort dingen. Ik maak me nog wel zorgen over de dampen die vrij zouden komen tijdens de behandeling...hebben jullie daar veel last van gehad?

Ook maak ik me zorgen over de formaldehyde...Dit schijnt echt super slecht te zijn...vooral de dampen die vrij komen. Op een Amerikaanse website heb ik zelfs gelezen dat dit in je haar blijft zitten en ook heel slecht is voor je haar.....pff nog een hoop twijfels dus. Hoe is de kwaliteit van je haar als de keratine er uit is? Is de kwaliteit van je haar nog hetzelfde als voorheen?

Zou het niet kunnen zijn dat deze behandeling op lange termijn toch slecht blijkt te zijn voor je gezondheid en voor de kwaliteit voor je haar. Ik blijf het toch gek vinden dat je haar stijl wordt...er moeten dus toch chemicaliën in zitten zou je denken?
Ja natuurlijk zitten er chemicaliën in, die zitten overal in, in alles wat je gebruikt aan cremes, parfum, haarverf, make-up, maar ook in voedsel, de lucht die je inademt enz.

Ik zelf zie geen bezwaren, dan doe je zo`n behandeling eens in de paar maanden, daar krijg je niks van hoor. (Ja mooi haar!)
Ik ga zo beginnen met de keratine, eerst nog even lang douchen, haha..pas over 2 dagen kan dat weer natuurlijk. Ben benieuwd hoe het gaat en zal jullie op de hoogte houden! Heb net een mooie installatie gemaakt met spiegels, dus nu moet het gaan lukken!
@ theEmpress: Daar je heb je natuurlijk wel gelijk in. tegenwoordig is alles slecht voor je... Vind het wel spannend. Ik wil het heel graag, maar ben er nog een beetje onzeker over. Hebben jullie erg last van de dampen die vrij komen? of valt dat allemaal mee.Ik ga de eerste keer bij de kapper doen...dan kan ik zien hoe het werkt...met haar verven gaat het bij ook altijd mis als ik het zelf doe . Hoe is de kwaliteit van je haar als de behandeling er uit gaat? Loop je dan voor schut, of valt het mee?

Hoe vaak heb jij de behandeling al gedaan?
Bij de kapper is global keratin formaldehyde vrij, dus niet schadelijk! Thuis kits volgens mij wel??
Bij de kapper is global keratin formaldehyde vrij, dus niet schadelijk! Thuis kits volgens mij wel??
quote:ikkiemickie schreef op 31 januari 2011 @ 14:19:

Nee ook niet. Ook 100% formaldehydevrij.

En als het uitwerkt, loop je niet voor schut hoor, je haar komt dan weer terug langzaam zoals het was.

Geen last van de dampen hier, ik heb het nu een keer of 4-5 bij mezelf gedaan (inderdaad ook met een constructie van spiegels hahahahaha) en 3 keer bij m`n vriendin. Is wel makkelijk hoor (voor haar dan) zelf doen gaat prima, maar laten doen is natuurlijk makkelijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven