Borstvoedingsvragen
donderdag 18 november 2010 om 12:29
Welkom op het algemene borstvoedingsvragen-topic. Hier kun je al je vragen over borstvoeding kwijt. Ervaren borstvoedingsmoeders zullen zo goed mogelijk je vragen proberen te beantwoorden. Let erop dat het gaat om moeders die geen opleiding hebben gehad op gebied van borstvoeding. Hun antwoord vervangt dus niet het consult bij een lactatiekundige of de ondersteuning door een vrijwilliger bij een borstvoedingsorganisatie.
Voor gezondheidsproblemen raden wij aan om een arts of een gediplomeerd deskundige op gebied van borstvoeding in te schakelen.
Voor discussie is op dit topic geen plaats.
Zoek je een goed boek om je voor te bereiden op borstvoeding? Lees dan:
Borstvoeding, van Mary Broekhuijsen en Stefan Kleintjes
Handboek borstvoeding van La Leche League
Borstvoeding geven, een antwoord op veel vragen van Adrienne de Reede
Betrouwbare informatie over borstvoeding op internet vind je op de volgende sites:
Algemene site met (bijna) alles over borstvoeding: www.borstvoeding.com
Borstvoedingsforum van de verenigde borstvoedingsorganisaties: www.borstvoedingsforum.nl
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk: www.borstvoedingnatuurlijk.nl
La Leche League Nederland: www.lalecheleague.nl
Nederlandse Vereniging van Lactatiekundigen: www.nvlborstvoeding.nl
Voor mensen die full time kolven een link naar een oud topic met veel tips:
Tips voor fulltime kolven
Voor gezondheidsproblemen raden wij aan om een arts of een gediplomeerd deskundige op gebied van borstvoeding in te schakelen.
Voor discussie is op dit topic geen plaats.
Zoek je een goed boek om je voor te bereiden op borstvoeding? Lees dan:
Borstvoeding, van Mary Broekhuijsen en Stefan Kleintjes
Handboek borstvoeding van La Leche League
Borstvoeding geven, een antwoord op veel vragen van Adrienne de Reede
Betrouwbare informatie over borstvoeding op internet vind je op de volgende sites:
Algemene site met (bijna) alles over borstvoeding: www.borstvoeding.com
Borstvoedingsforum van de verenigde borstvoedingsorganisaties: www.borstvoedingsforum.nl
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk: www.borstvoedingnatuurlijk.nl
La Leche League Nederland: www.lalecheleague.nl
Nederlandse Vereniging van Lactatiekundigen: www.nvlborstvoeding.nl
Voor mensen die full time kolven een link naar een oud topic met veel tips:
Tips voor fulltime kolven
vrijdag 25 maart 2011 om 14:44
Mikske, als je geen piepjonge baby meer hebt is elke keer uitkoken niet nodig. Uitkoken zorgt ervoor dat de melk beter houdbaar is. Ik kook alles alleen donderdagavond uit (pannetje op vuur met beetje azijn idd) omdat de melk die ik vrijdg kolf tot maandag bewaard moet worden. Overige gekolfde melk wordt volgende dag (of uiterlijk dag erna) gedronken.
Tussen kolfbeurten spoel ik alles met warm water af. 'S avonds in n sopje en naspoelen met heet water. Daarna op een schone theedoek zetten. Uurtje later is alles vanzelf droog en kan t opgeruimd. Kolfonderdelen gaan in n plasticbakje (past alsof t ervoor gemaakt is) in de tas. Uitgekookte flesjes gaan met dop erop in een grote plastic bak op een keukenschap. Flesjes die niet uitgekookt maar slechts gewassen zijn gaan zonder dop in de plastic bak. Zo weet ik welke flesjes ik moet pakken voor 'langer houdbare melk'.
Compu, geen hooikoorts ervaring, maar kijk even op borstvoeding.com Als je daar zoekt op medicatie krijg je en lijst met medicatie en t effect op bv.
Tussen kolfbeurten spoel ik alles met warm water af. 'S avonds in n sopje en naspoelen met heet water. Daarna op een schone theedoek zetten. Uurtje later is alles vanzelf droog en kan t opgeruimd. Kolfonderdelen gaan in n plasticbakje (past alsof t ervoor gemaakt is) in de tas. Uitgekookte flesjes gaan met dop erop in een grote plastic bak op een keukenschap. Flesjes die niet uitgekookt maar slechts gewassen zijn gaan zonder dop in de plastic bak. Zo weet ik welke flesjes ik moet pakken voor 'langer houdbare melk'.
Compu, geen hooikoorts ervaring, maar kijk even op borstvoeding.com Als je daar zoekt op medicatie krijg je en lijst met medicatie en t effect op bv.
vrijdag 25 maart 2011 om 19:51
Miske: dochter is ruim 6 maanden en ik kook niets meer uit. was alles in een sopje, spoel het dan wel na en laat het dan drogen (gebruik magentronsterlisator als afdruiprek, dat dan weer wel) heb een bak bovenop de keukenkastjes staan met de flesjes en mijn kolven in een los bakje op de aanrecht.
als ik naar mijn werk ga heb een een koeltasje met twee vakken wat voor bv gemaakt lijkt te zijn. bovenin past precies mijn plastic bak waarin twee kolven passen en in het onderste vak past precies de plastic bak met koelelementen waar dan precies twee 260 ml flessen in passen. deze bak zet ik dan in zijn geheel in de koelkast op mijn werk.
als ik naar mijn werk ga heb een een koeltasje met twee vakken wat voor bv gemaakt lijkt te zijn. bovenin past precies mijn plastic bak waarin twee kolven passen en in het onderste vak past precies de plastic bak met koelelementen waar dan precies twee 260 ml flessen in passen. deze bak zet ik dan in zijn geheel in de koelkast op mijn werk.
vrijdag 25 maart 2011 om 20:52
Ik kom weer een positieve consultatiebureauervaring melden. Vandaag voor 11 maandenbezoek bij mijn favoriete verpleegkundige geweest. Krijgt nog borstvoeding, prima, hoe veel voedingen nog? Ik: op kdv dagen 2 avond, 2 nacht en 1 's ochtends. Als ik thuis ben veel meer, zeker na kdv week hangt ze de halve dag aan de borst. Vpk reageert begrijpend: even bijtanken. Verder geen commentaar. Heb zelfs verteld dat ik regelmatig in slaap voed. Geen probleem!
Verder helaas minder, de lengtecurve buigt af, ondanks alle voedingen en enorme hoeveelheden bijvoeding. Misschien vanwege ziekte en de drukte van kruipen etc, maar vpk vond toch dat we haar na moesten laten kijken door de kinderarts, ook vanwege alle allergieën en ziekte etc. Dus volgende week naar de huisarts voor een verwijzing.
Verder helaas minder, de lengtecurve buigt af, ondanks alle voedingen en enorme hoeveelheden bijvoeding. Misschien vanwege ziekte en de drukte van kruipen etc, maar vpk vond toch dat we haar na moesten laten kijken door de kinderarts, ook vanwege alle allergieën en ziekte etc. Dus volgende week naar de huisarts voor een verwijzing.
vrijdag 25 maart 2011 om 21:09
@miske; ik bewaar alle flesjes op een speciaal flessen rekje ( te koop bij prenetakl voor E2,50) ideaal ding daar kunnen intotaal 6 flesjes op. Na het drinke/kolven spoel ik ze af met warm water en eens in de week steriliseer ik.
Nog een week en dan ga ik stoppen met volledig te kolven. K is dan 1,5 jaar en ze lust de melk op een of andere manier niet meer
.Vind het echt jammer voor mijn overvolle vriezer want al die vele flessen waar ik zo m'n best voor heb gedaan kan ik weg gaan gooien want ze lust het echt niet meer.
Had gekeken voor de moedermelkbank maar daar komt de melk niet voor in aanmerking aangezien K ouder is dan een jaar schijnbaar is de samenstelling van de melk dan anders.. zonde he had ik ipv de gootsteen een klein babytje er blij mee kunnen maken maar ja van te voren wist ik ook niet dat ze het op een dag niet meer zou lusten.
Nog een week en dan ga ik stoppen met volledig te kolven. K is dan 1,5 jaar en ze lust de melk op een of andere manier niet meer
.Vind het echt jammer voor mijn overvolle vriezer want al die vele flessen waar ik zo m'n best voor heb gedaan kan ik weg gaan gooien want ze lust het echt niet meer.
Had gekeken voor de moedermelkbank maar daar komt de melk niet voor in aanmerking aangezien K ouder is dan een jaar schijnbaar is de samenstelling van de melk dan anders.. zonde he had ik ipv de gootsteen een klein babytje er blij mee kunnen maken maar ja van te voren wist ik ook niet dat ze het op een dag niet meer zou lusten.
vrijdag 25 maart 2011 om 21:11
Zuster, Marlies Dekkers heeft hele mooie voedingsbeha's. Behoorlijk aan de prijs, maar wel nog enigzins sexy.
En dat je meisje was gaan stuiteren van de starbucks , erg leuk!
Mikske, ik drink ook wel eens een wijntje, maar zorg ook dat er minimaal 3uur tussen wijn en voeding zit.
Ik doe mijn kolfspullen iedere dag afwassen en in de magnetronsterilisator (op het werk spoel ik met heet water) en hier staat alles in het keukenkastje.
Allis, zieke kindjes zijn zooooo zielig! Hopelijk is ze snel beter!
Fussie, fijn dat het CB zo positief was!
Lucia, mijn meisje slaapt ook van 19.30 tot 7.30 uur vanaf dat ze 10 weken is(op wat nachten wakker i.v.m tandjes/ziek zijn en honger na). Heerlijk! Geniet ervan.
Wij aten in het begin vaak als ons meisje in bed lag. Misschien is dat iets voor jullie? Zo rond 19.30 uur?
Surface, voor de onkunde van je CB. Wat een domme adviezen worden er soms toch gegeven! Goed dat je na 3,5 week al zo sterk in je schoenen staat dat je je eigen plan trekt. Ik ben blij dat 'mijn' cb borstvoeding enorm stimuleert. Toen ik een afbouwschema vroeg vlak voor het einde van mijn verlof (just in case, weggegooid uiteindelijk), zei ze juist dat het zonde was om op te geven omdat het zo goed ging.
Ik dubbelcheck ook altijd of ik alle lagen kleding weer goed heb gedaan na het kolven. Je zult maar zo uit de kolfkamer stappen....
Beng, 13 maanden, wat een prachtige tijd! Lijkt me toch wel een beetje verdrietig als het dan voorbij is, ook al kun je op een hele mooie periode terugkijken.
Even tussendoor posten.
En dat je meisje was gaan stuiteren van de starbucks , erg leuk!
Mikske, ik drink ook wel eens een wijntje, maar zorg ook dat er minimaal 3uur tussen wijn en voeding zit.
Ik doe mijn kolfspullen iedere dag afwassen en in de magnetronsterilisator (op het werk spoel ik met heet water) en hier staat alles in het keukenkastje.
Allis, zieke kindjes zijn zooooo zielig! Hopelijk is ze snel beter!
Fussie, fijn dat het CB zo positief was!
Lucia, mijn meisje slaapt ook van 19.30 tot 7.30 uur vanaf dat ze 10 weken is(op wat nachten wakker i.v.m tandjes/ziek zijn en honger na). Heerlijk! Geniet ervan.
Wij aten in het begin vaak als ons meisje in bed lag. Misschien is dat iets voor jullie? Zo rond 19.30 uur?
Surface, voor de onkunde van je CB. Wat een domme adviezen worden er soms toch gegeven! Goed dat je na 3,5 week al zo sterk in je schoenen staat dat je je eigen plan trekt. Ik ben blij dat 'mijn' cb borstvoeding enorm stimuleert. Toen ik een afbouwschema vroeg vlak voor het einde van mijn verlof (just in case, weggegooid uiteindelijk), zei ze juist dat het zonde was om op te geven omdat het zo goed ging.
Ik dubbelcheck ook altijd of ik alle lagen kleding weer goed heb gedaan na het kolven. Je zult maar zo uit de kolfkamer stappen....
Beng, 13 maanden, wat een prachtige tijd! Lijkt me toch wel een beetje verdrietig als het dan voorbij is, ook al kun je op een hele mooie periode terugkijken.
Even tussendoor posten.
vrijdag 25 maart 2011 om 22:13
Er zijn nog veel andere recepten Jacjac, als je wilt Ik geloof o.a. in Opperdepop van Albert Heijn (las ik dat nu hier? of ergens anders?)
Balen zeg. Ik kan me moeilijk voorstellen wat voor relatie je nu precies hebt met je kolf, het is toch anders dan bij een live 'laatste voeding' of afbouwen. Maar het is dan toch de afsluiting van een periode. Wel heel erg petje af zeg, 1,5 jaar kolven, ik denk dat je aardig uniek bent daarmee.
Reglisse, voor je CB! Wel vervelend dat haar groei niet zo goed gaat, zit ze onderin de curve? Hopelijk kan een arts jullie verder helpen (met iets simpels)
Balen zeg. Ik kan me moeilijk voorstellen wat voor relatie je nu precies hebt met je kolf, het is toch anders dan bij een live 'laatste voeding' of afbouwen. Maar het is dan toch de afsluiting van een periode. Wel heel erg petje af zeg, 1,5 jaar kolven, ik denk dat je aardig uniek bent daarmee.
Reglisse, voor je CB! Wel vervelend dat haar groei niet zo goed gaat, zit ze onderin de curve? Hopelijk kan een arts jullie verder helpen (met iets simpels)
vrijdag 25 maart 2011 om 22:55
Hier ook een positieve CB ervaring. Had een verpleegkundige die ik nog nooit eerder had gezien. Ze begon met de groeicurve van DL te laten zien, omdat ze zo fantastisch volgens dr lijntje groeide. Dus ik zei trots: en dat al 7 maanden op mama-melk
Nou ik heb nog nooit zo veel complimenten gehad als gister. En dat we de bijvoeding rustig aan doen is ook helemaal prima.
Echt leuk om een keer een positieve CB ervaring te hebben!
De hooikoorts vraag: je kunt bepaalde corticosteroid-neusspray veilig gebruiken. Gebruik zelf beclometason, die heb ik zelfs in mn zwangerschap gebruikt.
Ik kook nog steeds elke avond alle spulletjes in n pan op t vuur uit. Is dus helemaal niet zo vaak meer nodig met 7 maanden??? (dat scheelt heel wat tijd...)
Heb mn kolf standaard in mn werk-tas zitten. En de kolfschelpen passen precies in een hydrofielwashandje.
Beng 13 maanden, super, mooie tijd!
Ik draag helemaal geen voedingsbh's. Alleen aan t begin gedaan, maar al vrij snel weer overgegaan naar mooie voorgevormde BH's. Wip m'n borst er gewoon uit
Nou ik heb nog nooit zo veel complimenten gehad als gister. En dat we de bijvoeding rustig aan doen is ook helemaal prima.
Echt leuk om een keer een positieve CB ervaring te hebben!
De hooikoorts vraag: je kunt bepaalde corticosteroid-neusspray veilig gebruiken. Gebruik zelf beclometason, die heb ik zelfs in mn zwangerschap gebruikt.
Ik kook nog steeds elke avond alle spulletjes in n pan op t vuur uit. Is dus helemaal niet zo vaak meer nodig met 7 maanden??? (dat scheelt heel wat tijd...)
Heb mn kolf standaard in mn werk-tas zitten. En de kolfschelpen passen precies in een hydrofielwashandje.
Beng 13 maanden, super, mooie tijd!
Ik draag helemaal geen voedingsbh's. Alleen aan t begin gedaan, maar al vrij snel weer overgegaan naar mooie voorgevormde BH's. Wip m'n borst er gewoon uit
zaterdag 26 maart 2011 om 13:08
quote:ananas107 schreef op 25 maart 2011 @ 21:11:
Surface, voor de onkunde van je CB. Wat een domme adviezen worden er soms toch gegeven! Goed dat je na 3,5 week al zo sterk in je schoenen staat dat je je eigen plan trekt.
Dat komt waarschijnlijk omdat ik bij mijn dochter redelijk snel doorhad dat je soms gewenste antwoorden moet geven in plaats van de waarheid. Zo kreeg mijn dochter al vanaf een half jaar geen nachtvoedingen meer. Volgens haar dossier wel te verstaan. in werkelijkheid heeft ze die nog maanden gehad. HEt CB was daar om redenen die me nooit duidelijk zijn geworden erg op tegen.
Gisteren heeft een LK meegekeken met een voeding. Het was overduidelijk dat zoon nog niet tevreden was na de voeding. Waarschijnlijk zit er inderdaad meer achter dan alleen regeldagen en dat heeft met mijn fysieke toestand te maken. Ze had nog 1 tip voor me die ik niet had geprobeerd, de rest al wel (tsja, dit topic goed doorgenomen ).
Heeft iemand van jullie ervaring met de combi borstvoeding en pernicieuze anemie (icm antistoffen tegen de intrisic factor)???
Surface, voor de onkunde van je CB. Wat een domme adviezen worden er soms toch gegeven! Goed dat je na 3,5 week al zo sterk in je schoenen staat dat je je eigen plan trekt.
Dat komt waarschijnlijk omdat ik bij mijn dochter redelijk snel doorhad dat je soms gewenste antwoorden moet geven in plaats van de waarheid. Zo kreeg mijn dochter al vanaf een half jaar geen nachtvoedingen meer. Volgens haar dossier wel te verstaan. in werkelijkheid heeft ze die nog maanden gehad. HEt CB was daar om redenen die me nooit duidelijk zijn geworden erg op tegen.
Gisteren heeft een LK meegekeken met een voeding. Het was overduidelijk dat zoon nog niet tevreden was na de voeding. Waarschijnlijk zit er inderdaad meer achter dan alleen regeldagen en dat heeft met mijn fysieke toestand te maken. Ze had nog 1 tip voor me die ik niet had geprobeerd, de rest al wel (tsja, dit topic goed doorgenomen ).
Heeft iemand van jullie ervaring met de combi borstvoeding en pernicieuze anemie (icm antistoffen tegen de intrisic factor)???
zaterdag 26 maart 2011 om 20:49
Surface wat was de tip en wie van jullie heeft er pernicieuze anemie??
Roel had ook ernstig anemie. Ik weet niet wat haar geboorte gewicht was, maar ze is gestart met bloed voor (ik gok) 2,5 kilo en de groei die ze nu doormaakt, daar is geen bloed tegenop te maken dus. Roel had uiteindelijk op tijd door dat hij zelf bloed moest gaan maken, maar kreeg na een half jaar toch een bloedtransfusie omdat hij via de bv en zijn eten toch te weinig ijzer binnenkreeg.
Roel had ook ernstig anemie. Ik weet niet wat haar geboorte gewicht was, maar ze is gestart met bloed voor (ik gok) 2,5 kilo en de groei die ze nu doormaakt, daar is geen bloed tegenop te maken dus. Roel had uiteindelijk op tijd door dat hij zelf bloed moest gaan maken, maar kreeg na een half jaar toch een bloedtransfusie omdat hij via de bv en zijn eten toch te weinig ijzer binnenkreeg.
zaterdag 26 maart 2011 om 21:16
quote:wen schreef op 25 maart 2011 @ 22:13:
Ze zit gelukkig niet onderin, gewicht gemiddeld, lengte bovengemiddeld. Maar lengte buigt opeens vrij scherp af, niets gegroeid in 2 maanden. Op zich geen reden tot zorg, maar de vpk vond het hele verhaal bij elkaar toch wat zorgelijk, allergieën zijn nog steeds niet helemaal onder controle. In voorbereiding op het gesprek met de huisarts ook maar even Stefan Kleintjes om zijn mening gevraagd. Ideaal zo'n dietist die je gewoon kunt mailen en niet steeds persoonlijk hoeft te verschijnen.
Waar ik ook blij mee was, ik had idee dat reglibaby niet zo lekker was, hees, verkouden (en dat drie dagen na het einde van een ab-kuur). Zegt de verpleegkundige uit zichzelf: dan haal je de inenting toch volgende week?
Ze zit gelukkig niet onderin, gewicht gemiddeld, lengte bovengemiddeld. Maar lengte buigt opeens vrij scherp af, niets gegroeid in 2 maanden. Op zich geen reden tot zorg, maar de vpk vond het hele verhaal bij elkaar toch wat zorgelijk, allergieën zijn nog steeds niet helemaal onder controle. In voorbereiding op het gesprek met de huisarts ook maar even Stefan Kleintjes om zijn mening gevraagd. Ideaal zo'n dietist die je gewoon kunt mailen en niet steeds persoonlijk hoeft te verschijnen.
Waar ik ook blij mee was, ik had idee dat reglibaby niet zo lekker was, hees, verkouden (en dat drie dagen na het einde van een ab-kuur). Zegt de verpleegkundige uit zichzelf: dan haal je de inenting toch volgende week?
zaterdag 26 maart 2011 om 22:34
zondag 27 maart 2011 om 14:25
Ik zet gewoon de lege flesjes in de vaatwasser en de schelpen van de kolf ook, ik haal wel even het membraam er af. Dan laat ik alles uitlekken op een rekje. De melk bewaar ik in de koelkast, helemaal achterin. Zoon is vier maanden en steriliseer niets. De vaatwasser wast op 60 graden, dat lijkt me heet genoeg.
Vandaag heeft hij voor het eerst peer gegeten, dat ging er goed in. De nieuwste inzichten zijn dat je vanaf vier maanden mag bijvoeden, dus ik heb dat eens geprobeerd. Zoonlief vond het een prima idee.
Vandaag heeft hij voor het eerst peer gegeten, dat ging er goed in. De nieuwste inzichten zijn dat je vanaf vier maanden mag bijvoeden, dus ik heb dat eens geprobeerd. Zoonlief vond het een prima idee.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
zondag 27 maart 2011 om 18:36
heeft er iemand eravring met de combi bv en sporten. wil toch nu wel weer gaan beginnen nmet hardlopen maar vraag me af of die combi goed te doen is omdat beide natuurlijk wel energie vragen. Zijn er dan nog zaken waar ik op moet letten of heeft iemand nog specifieke tips ( naats een hele goede bh)?
zondag 27 maart 2011 om 21:44
zondag 27 maart 2011 om 21:53
Belle, de Nederlandse kranten hebben er inderdaad van gemaakt dat de nieuwste inzichten aangaven dat starten bij vier maanden beter was, maar dat was niet de inhoud van het artikel waarop ze zich baseerden. Daar stond alleen in dat er voldoende aanleiding was om de zesmaandengrens nog eens kritisch te bekijken.
zondag 27 maart 2011 om 22:26
De potjes fabrikanten zullen erg graag zien dat de nieuwste inzichten weer terug gaan naar 4 maanden. Ik heb andere inzichten Belle. Ik denk toch echt dat zolang je kindje niet kan kauwen, niet kan zitten en de darmen nog niet goed alles op kunnen nemen, je er niet aan moet beginnen. Laat die darmen nog rustig rijpen zodat ze het straks echt aankunnen en je nu niets beschadigt.
Jlsecret: goed aanhappen idd en bij moedwillig bijten streng optreden.
Ff iets anders in het kader van reclamecode:
Ik ben lid van de VOC Vereniging van Ouders van Couveuse kindjes, en bij een bijeenkomst gisteren hoorde ik dat sommige pro-borstvoeding ziekenhuizen de VOC blaadjes weghalen omdat er een N*tricia reclame achterop staat.
Mijn eerste idee was dat het zijn doel voorbij schiet dacht ik. Maar ik vind ook dat een tijdschrift gericht op premature en zieke babies, JUIST geen kunstvoeding moet aanprijzen. Aan de andere kant.... het gratis krantje moet ook betaald. Wat vinden jullie?
Jlsecret: goed aanhappen idd en bij moedwillig bijten streng optreden.
Ff iets anders in het kader van reclamecode:
Ik ben lid van de VOC Vereniging van Ouders van Couveuse kindjes, en bij een bijeenkomst gisteren hoorde ik dat sommige pro-borstvoeding ziekenhuizen de VOC blaadjes weghalen omdat er een N*tricia reclame achterop staat.
Mijn eerste idee was dat het zijn doel voorbij schiet dacht ik. Maar ik vind ook dat een tijdschrift gericht op premature en zieke babies, JUIST geen kunstvoeding moet aanprijzen. Aan de andere kant.... het gratis krantje moet ook betaald. Wat vinden jullie?
anoniem_91783 wijzigde dit bericht op 27-03-2011 22:48
Reden: dubbele ontkenning
Reden: dubbele ontkenning
% gewijzigd
zondag 27 maart 2011 om 22:44
Ik vind eigenlijk dat zo'n blad voor ouders van zulke kwetsbare baby's (en eigenlijk elke vereniging voor ouders van baby's) zich niet in zou moeten laten met reclame van kunstvoedingsfabrikanten, omdat het direct raakt aan iets wat zo belangrijk is voor deze groep baby's. Het gezondheidsaspect weegt dan zoveel zwaarder. Bovendien mogen ze officieel geen reclame maken voor onder de 6 maanden en wat doen ze dan op een blaadje voor ouders van pasgeboren baby's?
Er moeten toch ook wel andere adverteerders of sponsors te vinden zijn, lijkt me. En anders het gratis blaadje wat dunner, minder glossy of minder vaak uit laten komen. Ik ben eigenlijk blij te lezen dat ziekenhuizen hier zo scherp op zijn.
Er moeten toch ook wel andere adverteerders of sponsors te vinden zijn, lijkt me. En anders het gratis blaadje wat dunner, minder glossy of minder vaak uit laten komen. Ik ben eigenlijk blij te lezen dat ziekenhuizen hier zo scherp op zijn.
zondag 27 maart 2011 om 22:53
Er ontstond een discussie natuurlijk en iemand zei: ja maar die reclame is gericht op ná het eerste half jaar. Het blaadje krijgen wij ook nog steeds dus de doelgroep is idd wel ruimer. Het blaadje is heel informatief en is best mooi en glossy. Kan minder idd. Het is wel hun grootste sponsor en bij elke bijeenkomst liggen hun notitieblokjes klaar.
zondag 27 maart 2011 om 23:23
Haha, gericht op na het eerste half jaar? Ja, dat willen ze je graag doen geloven. Maar ondertussen zit hun merknaam tóch maar mooi in je hoofd, zeker als sponsor van een nobel doel als zo'n oudervereniging. Als je dan als ouder van een premature baby voor het kunstvoedingsschap staat ivm een overstap op flesvoeding, koop je dan het eigen merk of dat merk dat jouw vereniging ondersteunt? Of als je twijfelt of je nog borstvoeding wil blijven geven, dan is daar dat merk dat zoveel belang hecht aan de gezondheid van premature baby's. En het geeft ze ook een schijn van 'goed', kennelijk is het een product dat ook is goedgekeurd door de verening van ouders van premature baby's, dat idee.
Aan de ene kant wel heel begrijpelijk dat zo'n financiële injectie wordt aangegrepen met beide handen, maar die boodschap moet je volgens mij gewoon niet af willen geven.
Hebben ze ook invloed op de inhoud van het blad eigenlijk?
Aan de ene kant wel heel begrijpelijk dat zo'n financiële injectie wordt aangegrepen met beide handen, maar die boodschap moet je volgens mij gewoon niet af willen geven.
Hebben ze ook invloed op de inhoud van het blad eigenlijk?