Jonge kat laatste tijd erg suf en sloom
zondag 27 maart 2011 om 16:26
Hallo allemaal,
allereerst voor de goede orde: vriend heeft afspraak gemaakt met DA, helaas pas woe einde van de dag. Morgen wil ik even bellen of het eerder kan.
Onze jonge kater van bijna een jaar die altijd druk en speels was is ineens erg suf en sloom.
Hij slaapt voornamelijk veel en kijkt wat suffig uit zn ogen.
Ik maak me zorgen, ik heb het gegoogled en dan komen er ziektes uit als nierfalen etc. Maar omdat hij zo jong is vraag ik me dit af. Ik wist natuurlijk dat katers na castratie rustiger worden maar dit is wel een heel groot verschil.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of moet ik me toch maar niet druk maken en wachten tot woensdag bij de DA? Ik begrijp dat jullie ook geen glazen bol hebben maar ik vraag me af of ik me erg zorgen moet maken en wat het zou kunnen zijn.
allereerst voor de goede orde: vriend heeft afspraak gemaakt met DA, helaas pas woe einde van de dag. Morgen wil ik even bellen of het eerder kan.
Onze jonge kater van bijna een jaar die altijd druk en speels was is ineens erg suf en sloom.
Hij slaapt voornamelijk veel en kijkt wat suffig uit zn ogen.
Ik maak me zorgen, ik heb het gegoogled en dan komen er ziektes uit als nierfalen etc. Maar omdat hij zo jong is vraag ik me dit af. Ik wist natuurlijk dat katers na castratie rustiger worden maar dit is wel een heel groot verschil.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of moet ik me toch maar niet druk maken en wachten tot woensdag bij de DA? Ik begrijp dat jullie ook geen glazen bol hebben maar ik vraag me af of ik me erg zorgen moet maken en wat het zou kunnen zijn.
maandag 28 maart 2011 om 23:53
Liene, ik ben geen dierenarts ( wel veel ervaring met katten) maar ik vind dit verhaal twijfelachtig. Een kat krijgt geen 40 graden koorts van een andere kat. Bovendien schrijf je dat hij ineens suf en sloom is en je hebt die andere kat al een jaar maanden? Bovendien zeg je dat het wel goed gaattussen de twee katten?
Heeft de dierenarts een uitgebreide check gedaan? Urine en bloed gecontroleerd?
Ik zou alert blijven want ik heb het idee dat er meer aan de hand is.
dinsdag 29 maart 2011 om 09:08
Draakje dat vond ik ook, ik was zelf niet bij de arts. Maar ze kon verder neits vinden. Over 2 weken controle. En als het binnen paar dagen niet goed gaat terug. Dus als ik morgen/don geen verbetering zie wil ik direct terug.
Ze heeft ook geen bloed geprikt dat zou dan gebeuren als t niet beter gaat. Ik heb ze nu apart gezet. Dus kan als ik straks thuis ben zien wat hij heeft gegeten.
Ze heeft ook geen bloed geprikt dat zou dan gebeuren als t niet beter gaat. Ik heb ze nu apart gezet. Dus kan als ik straks thuis ben zien wat hij heeft gegeten.
dinsdag 29 maart 2011 om 09:12
Djuuls, Ik heb deze kat vanaf aug vorig jaar. Is daar als kitten aan komen lopen, toen wat viezig door vlooien etc. Zij zijn toen naar DA gegaan die heeft hem "opgelapt". Bleek niet te klikken met eigen kat dus hebben wij hem geadopteerd.
Nieuwe asielkat hebben we sinds eind jan. Ze stoeien weleens, en ik kan ook echt zien dat de asielkat dominanter is en zijn postuur draagt daar ook aan bij.
DA heeft voor zover ik weet geen bloed of urine gecontroleerd. Dus ik hou het in de gaten inderdaad!
Wat betreft de koorts: ik dacht misschien is ie door t weinig eten ziekjes geworden.
Baal ervan dat ik het niet eerder heb opgemerkt. Zag ze altijd samen eten, maar ik ga er natuurlijk ook niet naast zitten. Nu hou ik het goed in de gaten.
Nieuwe asielkat hebben we sinds eind jan. Ze stoeien weleens, en ik kan ook echt zien dat de asielkat dominanter is en zijn postuur draagt daar ook aan bij.
DA heeft voor zover ik weet geen bloed of urine gecontroleerd. Dus ik hou het in de gaten inderdaad!
Wat betreft de koorts: ik dacht misschien is ie door t weinig eten ziekjes geworden.
Baal ervan dat ik het niet eerder heb opgemerkt. Zag ze altijd samen eten, maar ik ga er natuurlijk ook niet naast zitten. Nu hou ik het goed in de gaten.
dinsdag 29 maart 2011 om 10:14
Als het niet verbetert kun je altijd een bloedtest laten doen.
Laat dan ook testen op Aids en leucose. Je weet niet waar dit kitten vandaan komt, wie de moederpoes is en wat hij opgelopen kan hebben. Aids en Leucose komt regelmatig voor onder zwerfkittens/ katten. Het is makkelijk aan te tonen via een bloedtest ( vraag om de Snaptest van Idexx). Binnen een paar minuten heb je de uitslag.
Laat dan ook testen op Aids en leucose. Je weet niet waar dit kitten vandaan komt, wie de moederpoes is en wat hij opgelopen kan hebben. Aids en Leucose komt regelmatig voor onder zwerfkittens/ katten. Het is makkelijk aan te tonen via een bloedtest ( vraag om de Snaptest van Idexx). Binnen een paar minuten heb je de uitslag.
dinsdag 29 maart 2011 om 16:24
quote:Djuuls04 schreef op 28 maart 2011 @ 23:53:
Liene, ik ben geen dierenarts ( wel veel ervaring met katten) maar ik vind dit verhaal twijfelachtig. Een kat krijgt geen 40 graden koorts van een andere kat. Bovendien schrijf je dat hij ineens suf en sloom is en je hebt die andere kat al een jaar maanden? Bovendien zeg je dat het wel goed gaattussen de twee katten?
Inderdaad ik heb er ook geen goed gevoel bij.
Een kat krijgt geen koorts van een andere kat.
Een kat kan wel stres krijgen van een andere dominanten kat.
Als hij maar geen buikvliesontsteking of iets dergelijk heeft.
Ben benieuwd hoe het nu met hem is.
Hou je ons op de hoogte?
Succes
Inderdaad ik heb er ook geen goed gevoel bij.
Een kat krijgt geen koorts van een andere kat.
Een kat kan wel stres krijgen van een andere dominanten kat.
Als hij maar geen buikvliesontsteking of iets dergelijk heeft.
Ben benieuwd hoe het nu met hem is.
Hou je ons op de hoogte?
Succes
dinsdag 29 maart 2011 om 18:14
Hallo,
Ik zou die koorts kunnen indenken doordat hij verzwakt was dat erbij gekregen?
Hij heeft vandaag misschien drie brokjes op. Ook het krachtvoer wilde hij niet. Wel was hij geinteresseerd in de zalm die wij op onze bord hadden liggen. Ik ben dus nog snel naar de dierenwinkel gesneld om vloeibaar eten te halen, ik denk misschien wil hij dat wel! Dus zakjes van Royal Canin gehaald. Ik voor zn neus gezet, begon hij ervan te likken, maar daar bleef het (grotendeels) wel bij. Terwijl hij er eerst gek op was als ik ze eens meebracht.
Morgenochtend ga ik weer bellen.
Hoe herken je buikvliesontsteking? Hij heeft wel bobbel onder zn buikje maar ik dacht altijd dat dat zn navel was? Schiet me ineens te binnen. Ik ga even googlen.
En morgen ochtend direct bellen!
Ik zou die koorts kunnen indenken doordat hij verzwakt was dat erbij gekregen?
Hij heeft vandaag misschien drie brokjes op. Ook het krachtvoer wilde hij niet. Wel was hij geinteresseerd in de zalm die wij op onze bord hadden liggen. Ik ben dus nog snel naar de dierenwinkel gesneld om vloeibaar eten te halen, ik denk misschien wil hij dat wel! Dus zakjes van Royal Canin gehaald. Ik voor zn neus gezet, begon hij ervan te likken, maar daar bleef het (grotendeels) wel bij. Terwijl hij er eerst gek op was als ik ze eens meebracht.
Morgenochtend ga ik weer bellen.
Hoe herken je buikvliesontsteking? Hij heeft wel bobbel onder zn buikje maar ik dacht altijd dat dat zn navel was? Schiet me ineens te binnen. Ik ga even googlen.
En morgen ochtend direct bellen!
dinsdag 29 maart 2011 om 18:37
Sam wij zijn gistermiddag 17.15 bij de DA geweest, die heeft onderzocht medicatie gegeven en krachtvoer meegegeven met het advies kijk het vandaag aan. Zoals je had kunnen lezen. Nu hij vandaag niet / weinig eet ga ik weer actie ondernemen.
Ik hou niet zo van die verwijtende reacties, ik vind dat echt vervelend, ik doe alles voor die beestjes.
Ik heb zojuist met noodhulp aan lijn gezeten. Die hebben me doorgeschakeld met DA. Na overleg, moet ik de kat morgen tussenn 8 en 9 brengen. Dan krijgt hij uitgebreid onderzoek. Hopelijk weet ik dan meer!
Nu ligt hij lekker te slapen. Maakt verder wel alerte indruk maar is wel moe.
Ik hou niet zo van die verwijtende reacties, ik vind dat echt vervelend, ik doe alles voor die beestjes.
Ik heb zojuist met noodhulp aan lijn gezeten. Die hebben me doorgeschakeld met DA. Na overleg, moet ik de kat morgen tussenn 8 en 9 brengen. Dan krijgt hij uitgebreid onderzoek. Hopelijk weet ik dan meer!
Nu ligt hij lekker te slapen. Maakt verder wel alerte indruk maar is wel moe.
anoniem_112549 wijzigde dit bericht op 29-03-2011 18:39
Reden: te snel getypt
Reden: te snel getypt
% gewijzigd
dinsdag 29 maart 2011 om 18:56
Oke geeft niet, ik voelde me aangevallen. Ik voel me rot voor het beestje en probeer ook te handelen naar rato gevoel vs verstand.
Ik wil ook niet gaan paniekzaaien. Maar ik kan gelukkig morgenochtend meteen terecht. Zometeen mn manager ff bericht sturen dat ik later ben.
Hij ligt nu lekker te slapen onze rooie kater.
Ik wil ook niet gaan paniekzaaien. Maar ik kan gelukkig morgenochtend meteen terecht. Zometeen mn manager ff bericht sturen dat ik later ben.
Hij ligt nu lekker te slapen onze rooie kater.
dinsdag 29 maart 2011 om 22:32
Ik vind dat je het prima doet. Een kat moet ook even de tijd hebben te kunnen herstellen. Vaak zie je wel dat als ze koorts hebben en je geeft ze een koortsremmer (ik ga er van uit dat hij dat gehad heeft), dan voelen ze zich met 2 uur een heel stuk beter en veel katten beginnen dan zo te (vr)eten. Helaas niet alle katten zoals die van jou. Om vanavond de spoed te bellen, vind ik "iets te snel", maar ik snap dat je je aangevallen voelde door de rest. Wel fijn dat ze morgen bloed af gaan nemen en verder onderzoek gaan doen. Sterkte!
woensdag 30 maart 2011 om 09:29