Januari 2009 (deel 3)

05-01-2011 10:04 1392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Januari 2009 - hier verder!

Deel 2
njb, waarom mail je wen niet even, kun je ook op hyves!
Nou, de dames slapen, dus kan even antwoorden op de vraag wat Chica er allemaal van vindt.

Meestal vindt het ze heel leuk, soms neutraal, soms helemaal niet leuk.

Ze vindt het heel leuk om Chiquita te entertainen met van alles en nog wat, zeker als Chiquita dan gaat lachen is Chica helemaal gelukkig. Als Chiquita slaapt, vergeet ze volgens mij soms gewoon dat ze bestaat, haha. Ook al we met z'n drieën iets gaan doen en Chiquita zit in de draagdoek, is er ook geen vuiltje aan de lucht.

Ze vindt er niks aan als Chiquita aandacht krijgt, terwijl zij dat op dat moment wil. Dan wil ze bijvoorbeeld op schoot, terwijl ik net Chiquita aan het voeden ben. Maar inmiddels heb ik daar een aardige modus in gevonden, in het aandacht verdelen.

Chica krijgt alle aandacht als Chiquita slaapt (en dat is vaak) en andersom krijgt Chiquita alle aandacht als Chica op het kdv is of slaapt. Als man en ik allebei thuis zijn, kunnen we allebei een kind aandacht geven.

Als ik Chiquita ga voeden en ik ben verder alleen met Chica, zorg ik ervoor dat zij helemaal geïnstalleerd is met iets te spelen / eten / drinken (afhankelijk van t tijdstip), zodat ze zichzelf even kan vermaken. Ik heb ook al tijdens de zwangerschap regelmatig verteld dat baby's uit de borst drinken, dus dat was geen verrassing voor haar. Vaak wil ze ook 'helpen' met voeden, dan houdt ze mijn borst vast, haha. Of ze gaat haar pop de borst geven

Al met al is het me reuze meegevallen met de jaloezie. Maar het scheelt waarschijnlijk dat Chiquita een heel makkelijk kindje is dat weinig huilt en veel slaapt en zich ook prima even zelf kan vermaken in de box ofzo.

Zo, dat was even een uitgebreid antwoord zie ik.. Sorry voor de lap tekst!

Wen, zou jij nog een tweede willen, op termijn?
Wat fijn Kittycat, een natuurlijke bevalling en zonder pijnstilling, ik neem aan dat het dan dus niet nodig was? Hopelijk heb je een superbevalling gehad! (hmm, klinkt wat gek maar je snapt het wel)

Lucia, dat klinkt wel relaxt, zoals het gaat. Fijn dat je de aandacht zo kunt verdelen!

Waarmee meteen een antwoord op je vraag aan mij: ja, we willen wel een tweede maar dan liefst als Bloem naar school gaat. Omdat we denken dan meer tijd te hebben voor een baby (nou ja, ik dus, in de praktijk). Nou zijn er ook nog geen rammelende eierstokken/mannelijke evenknie daarvan hoor. Maar waar het voor anderen misschien een nadeel is als er al een kind op school zit ivm ritme, slaapjes in bed e.d., is dat voor ons vermoedelijk veel minder een probleem (slapen in de doek, voeden kan ook onderweg e.d.) en de toekomstige school van Bloem heeft een continurooster. Dat zou betekenen dat ik één keer per dag naar school moet. Dus praktisch en gevoelsmatig wachten we nog even. Al is er altijd de optie dat er toch geen tweede komt ivm uitblijvend gerammel, maar ik verwacht toch wel dat dat wel komt (zou er misschien wel drie willen)
Leuk !!

Van harte gefeliciteerd, Kittycat en man en Elena.

Geniet lekker van jullie zoon en broertje.

Hoop dat alles soepel verlopen is.

Ben heel benieuwd hoe Elena het vind.
wat leuk, babynieuws! Ik vind de naam ook leuk! En een stevige jongen, ben benieuwd naar de foto's!!

Lucia, zoals jij het omschrijft ging het bij ons ook zo n beetje toen uk net geboren was. En nu, nu zitten de twee heren al samen op de bank te kletsen en zijn het echt vrienden. Wel vrienden die als echt vrienden flink kunnen ruzieen. Maar zeker sinds oudste naar school is spelen ze veel liever met elkaar. Oudste heeft meer uitdafgind, dus het uit verveling plagen van uk is voorbij. Uk is helemaal blij als oudste weer thuis komt.

Oh Wen, continu rooster klinkt echt heerlijk. Ik loop 4x per dag op en neer. Ik merk dat ik het behoorlijk irritant vind, loop de hele dag op mijn horloge te kijken. Maar dat zal vast nog wel wennen.

Uk is trouwens het tegenovergestelde van jullie kleintje. Hij is apetrots op zijn nieuwe jas en wil ook nieuw schoenen, net als broer. Helaas voor hem passen de huidige nog prima.

Vanmorgen was hij kwijt. Ik hoorde een hoop gekwebbel vanuit zijn slaapkamer, maar toen de deur openging was hij nergens te zien. Had hij zich met allemaal knuffels verstopt onder het bed, echt lief!
en Wen: dat zijn inderdaad leuke bodywarmers! Maar ik vind ze wel erg duur, voor een bodywarmer die hij bijna alleen in de tuin aan zal hebben met spelen. Ik zoek nog even verder voor een goedkoop exemplaar.
wen, ik snap t wel, dat je nog even wacht met n tweede. Maar toch valt het mij echt reuze mee met het aandacht geven / verdelen. Het enige waar het een beetje aan schort soms is tijd voor mezelf. Maar nu zit Chica bijvoorbeeld lekker te spelen met haar poppen, Chiquita is in dromenland, dus kan ik even forummen

Wat schattig Golfje! Ik kan me ook echt verheugen op de tijd dat mn meisjes gezellig samen kunnen spelen. Nu geniet ik er al zo van als Chica gekkigheid uithaalt en Chiquita daarom zit te lachen..

Chica is de fase terecht gekomen waarin ze zelf wil beslissen wat ze aantrekt.. Vanochtend hoorde ik, terwijl ik Chiquita aan het voeden was, een hele discussie tussen haar en man: 'Nee papa, geen broek aan'. Maillot en een rokje aan. Nee, niet die maillot, díe maillot.. Nu een trui aan, nee, díe trui..' Ook zijn elastiekjes in haar haar uit de gratie, speldjes moeten het zijn..

Gisteren ben ik trouwens voor het eerst voor schut gezet door Chica..;-)

Als zij een beetje zit te hangen en klagen, zeg ik weleens tegen haar 'wat zit je nou te piepen joh'.

Gisteren waren we met z'n 3en in de supermarkt, en daar was een kindje enorm aan het huilen, gillen en zeuren de hele tijd.

Toen we met de winkelwagen langs die van dat kindje reden, zei Chica heel hard: 'Kijk mama, dat kindje zit te piepen!'

Aan de grijnzende blikken van andere klanten te zien, waren ze het helemaal met haar eens, maar die moeder vond het minder grappig geloof ik..
Bedankt voor alle felicitaties en het bekendmaken van het nieuws. Gisteren ben ik samen met Tim alweer naar huis gegaan. Was wel fijn. Alles goed zover, alleen een gigantisch slaapgebrek, pijnlijke borsten ed maar dat hoort erbij zullen we maar zeggen .

Wat betreft de naam hebben we even moeten discussieren na de geboorte. Zo'n 4 namen zijn alsnog voorbijgekomen, maar de naam Tim komt al generaties lang in m'n man's familie voor en hij en zijn vader zouden het erg op prijs stellen als die in de familie gehouden werd. Nou is de naam Tim gelukkig geen ouderwetse naam, al is die in NL veel populairder dan hier (maar dat zie ik wel als een voordeel) dus uiteindelijk heb ik er maar mee ingestemd. Ik vind het nog wel steeds verwarrend dat er 2 Tim's in 1 gezin zijn hoor!

Elena reageert tot zover redelijk goed op de geboorte van haar broertje ook al weet ik niet of ze er al van overtuigd is dat hij 'blijft'. Ze vind babies sowieso erg leuk maar ik zag wel een ietwat jaloerse blik toen we net thuis waren, Tim begon te huilen en ik hem automatisch oppakte om hem te troosten. Vandaag hebben we haar een dagje naar de creche gebracht.

Lucia, leuk om te lezen hoe het bij jullie uitpakt en hoe je omgaat met 2 kleine kinderen. Ik zag de foto's van je meiden en wat wordt Chiquita groot zeg. Het pasgeborene is er al vanaf! Erg grappig trouwens hoe Chica je voor schut zette .

Chili, zag ook leuke vakantiefoto's van Yuna. Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat zodadelijk.

Wen, ik ben benieuwd wanneer bij jullie uiteindelijk de tweede geboren gaat worden. Het is ook wel leuk als Bloem wat ouder is en er een broertje of zusje komt. Ze is er zich dan veel meer bewust van.

Golfje en NJB, ik hoop inderdaad dat jongetjes ook leuk zijn. Ik moest zeggen dat de verrassing groot was toen ik een piemeltje zag . Maar ik was allang blij dat de bevalling voorbij was en ik moet zeggen dat ik er snel aan wen dat we er een zoon bij hebben.

Ik ga nu weer wat uitrusten voordat Timmie wakker is. Helaas heeft hij nog geen dag- en nachtritme gevonden. Hopelijk komt dat snel!
Wat leuk om van je te horen Kitty! Heerlijk dat jullie weer thuis zijn. Uiteraard met de nodige ongemakken, sterkte daarmee.

Chica had ook niet meteen door hoor, dat Chiquita zou blijven, komt vanzelf!

Sterk lekker aan, hopelijk krijg je wat slaap de komende dagen!
heerlijk Itty, al weer thuis! Hopelijk zijn de lichamelijke ongemakken snel voorbij!

Lijkt me inderdaad wel wennen, twee keer de naam Tim. Maar zoals ik hier leest wordt het in de praktijk meer Tim en Timmie? Ik vind Tim wel echt leuk en zeker geen butler associaties, dus ik snap de keuze helemaal. Ik ben benieuwd wanneer er een foto komt!
Leuke naam!
Heb het al via een sms gedaan maar bij deze nogmaals GEFELICITEERD met je zoon Tim Kitty! Een hele leuke naam 't is dat we al een neefje Tim hebben . En een natuurlijke bevallig, goed om te lezen. Hoop ook echt dat het hier gaat lukken. Kan je een beetje genieten of nog steeds veel slaapgebrek?

Bedankt voor je uitgebreide reactie Lucia. Fijn dat het bij jullie tot nu allemaal goed gaat. Enne, die fase komt mij ook erg bekend voor. Hier is het ook: Nee, mama déze rokje aan! Ik laat haar dan ook maar zelf iets uit kiezen de laatste ochtenden. Tenzij het echt geen combi is .

Golfje; ook fijn om te lezen dat het bij jullie zo ging. Hopelijk valt het mij straks ook allemaal mee. Wat een heerlijk ventje heb je toch. Ook erg leuke foto's op hyves.

Wen; je brengt me op een idee. Kijken naar een school met een continue rooster. Lijkt me best prettig ook met mijn werk op circa 3 kwartier rijden. Wanneer moet je je eigenlijk aanmelden voor een school?

Hip; denk jij trouwens nog wel eens na over een tweede? Al weet ik dat je het al druk hebt met Dieke en de ander 2 kids.

Van de week met Yuna naar het cb geweest. Kreeg eerst de wind van voren omdat ik een paar minuten te laat was.. Verder vond ik het een flut bezoek. Kan ze dit? Kan ze dat? Okay, nou dan is het alles prima. Vit D niet vergeten en 2x poetsen. That's it. Heb ik haar daarvoor uit bed gehaald,.. Ze was door heel chagrijnig. Verder al 13,8 kilo en 92 cm.
Oeh balen zeg, van dat CB bezoek.

Over vitamine D gesproken, doen jullie dat braaf elke dag? Ik dus niet.. In de winter krijgt ze wel multivitamine waar het ook in zit, maar voor de rest vertrouw ik eigenlijk ook wel op het feit dat we dagelijk flink buiten komen.

Ik moet a.s donderdag naar het CB met beide meisjes. Gelukkig in de ochtend, dus Chica heeft er geen last van qua slapen. Mn moeder gaat even mee, want anders wordt het wel een gedoe met 2 kinderen aan en uitkleden, Chiquita die prikken krijgt..
Leuk om al wat van je te lezen Kittycat! Kun je je goed laten verwennen?

Hier als het even kan geen vitamine D Lucia, ik vertrouw ook wel op het naar buiten gaan. Als het een dag of wat minder is geven we wel wat, en in de winter ook. Bovendien vergeten we het ook vaak

Chili, hier verschilt het per school, de niet zo beste school hier tegenover kun je je nog wel aanmelden 10 minuten voor je kind 4 wordt ( ) de school die we hebben uitgekozen heeft een wachtlijst als je je kind rond de drie jaar aanmeldt. Wij waren ruim op tijd gelukkig. Beetje té vroeg, maar ja, 't is de enige echt geschikte school dus het was ook wel duidelijk. Ik geloof dat je normaal gesproken bij de derde verjaardag een brief van de gemeente krijgt hoe het in je gemeente werkt met inschrijven en dat je dat dus moet gaan doen.

Lekker dan, zo'n suf bezoek aan het CB. Ik vond die van twee jaar ook behoorlijk nutteloos.

Maar hoeven jullie dan nu pas? Hier is het met 24 maanden.

Bloem is vandaag loeihard gevallen. We gingen lunchen, ik had haar even op een stoel geparkeerd om haar en mijn jas uit te trekken. De stoel had een kleine rugleuning aan de bovenkant, ter hoogte van haar schouders zeg maar. Kiepert ze zo achterover er doorheen plat op haar rug en hoofd. Brullen natuurlijk, wel 10 minuten gehuild, met haar hoofd naar één kant schudden (doen jullie kinderen dat ook bij ernstig huilen? dus niet op en neer, maar heen en weer) Ik was nog blij met dat trucje van 'ontspannen' wat ik haar had geleerd (uitblazen), daardoor kwam ze weer een beetje bij. Een flink glas chocolademelk en de jus van mama later kon ze wel weer lachen gelukkig.

Oh, en ze heeft mijn oude teddybeer (hond) gevonden en gekaapt, die slaapt nu al weken bij haar in bed. Schattig!
Hier ongelofelijke lange wachtlijsten voor school. Heb je ze met 6 weken(!) ingeschreven. (maar was dan ook juf en ik kende de problematiek) Veel heeft het niet geholpen. De school van onze keuze heeft in die vier jaar (dat zoon 4 word) zijn aanname beleid gewijzigd in loting. En je raadt het al: uitgeloot.

Hij staat nog steeds op de wachtlijst, maar gaat nu naar een andere school.

Kitty, fijn dat je weer thuis bent!
Och wat sneu voor Bloem.. Wat een schrik he.. Ik herken dat schudden trouwens niet. Chica krijst dan gewoon enorm hard..

Wij moeten trouwens nu pas naar t CB omdat het dan mooi aansloot bij de afspraak bij de arts van Chiquita. Normaal zouden we met 26 maanden moeten gaan, maar toen moest Chiquita naar de verpleegkundige, dus dan werd het beetje onhandig. Nu hebben we een dubbele afspraak. En blijkbaar is het ook nogal een flutafspraak, dus een maandje eerder of later maakt dan ook niet uit.

Jeetje NJB, zulkje lange wachtlijsten? Bizar zeg.. Ik vind eigenlijk dat ze pas kinderen op de wachtlijst moeten laten zetten bij een jaar of 3. Dan weet je toh ook pas wat voor type kind je kind is en welk type school daar bij past?

Straks moet je je kind al aanmelden als je nog zwanger bent ofzo..

Kitty, hoe is het bij jullie?
In onze gemeente mogen kinderen pas aangemeld worden in het jaar dat ze 3 worden, op alle scholen tegelijk op één vaste dag. Wachttijden kennen we niet, eigenlijk ook geen scholen die slecht staan aangeschreven. KDV is wel een heel ander verhaal. Ik sta al op de lijst voor uk sinds juni 2009 en kan terecht in januari 2012. Schiet dus allemaal niet op.

Kiezen voor een type school op basis van het karakter van het kind gaat eigenlijk alleen maar op voor een oudste, tenzij je daarna altijd naar twee scholen toe wil. Hier is geen continu rooster, maar het is wel zo dat er veel kinderen dagelijks overblijven. Oudste 2 keer. De andere twee dagen haal ik hem tussendoor op, op woensdag is hij de hele dag vrij. Wat ik wel erg fijn vind is dat zowat alle kindjes uit de buurt daar naar school gaan, zodat hij echt veel kindjes leert kennen. En het is ook erg praktisch, as dinsdag ben ik waarschijnlijk net een kwartier later in verband met een externe aspraak op mijn werk. Hij kan dan even mee lopen met de buurman, net zoals hun kindjes wel eens met mij mee gaan of hier een boterhammetje eten.

Vitamine d vergeet ik altijd, heel slecht. Hij krijgt wel zo nu en dan multivitamine en komt elke dag buiten, wel langer dan het aanbevolen kwartier met ontblote handjes en gezicht. Zal dus wel los lopen denk ik zo.

Uk zit in de moppermodus. Hij lag er op tijd in ( 19.00) en heeft tot vanmorgen 7.15 geslapen, maar hij lijkt toch moe. Hij speelt wel, maar met een hoop gemopper en gesteun. De duplo trein moet het nu ontgelden.

Had ik hier eigenlijk al gemeld dat ik tante word van een tweeling, in oktober. Vind het echt helemaal geweldig, verheug me er nu al op!
Golfje, dat is echt bizar, zulke lange KDV-wachtlijsten. Is dat voor één KDV of gaat dat op voor alle? Dan kun je toch niets als ouders?

Wat leuk, een tweeling!

School kiezen op karakter hebben wij niet gedaan, inderdaad omdat een volgend kind wel heel anders kan zijn. We hebben puur gekeken naar welke school het beste bij onze opvoeding past. Vorige week vertelde de moeder van een crèchegenootje dat haar kinderen ook naar die school gaan, dus ze kent er alvast kinderen. En ze was heel erg tevreden, overgestapt vanaf een andere school dus kritisch. Fijn om te horen, ik kende verder nog geen mensen met kinderen daar.
Sorry, heb geen tijd om te reageren. Zit gigantisch met bv te klooien. Momenteel bloeden beide tepels dus man is een kolf kopen om te kijken of dat helpt. Ik heb net wel snel een paar foto's op Hyves gezet. Hopelijk heb ik snel wat meer tijd.
Oeh, das niet fijn Kitty, sterkte!

Wat een leuke foto's... Prachtig kindje hoor!

Wat is Chiquita dan alweer gegroeid!
Ah wat naar Kittycat! Lactatiekundige in de buurt? IBCLC certified? Of anders e-mailconsult bij eurolac.net? Even voor je opgezocht:

Pijnlijke bloedende tepels zijn niet erger dan pijnlijke tepels die niet bloeden. Het probleem is de pijn van de moeder. Aan deze tepelpijn kan vaak behoorlijk wat gedaan worden. Vraag hulp. Soms komt er bij moeders bloed uit de tepels dat duidelijk van binnen in de borst komt en dit gaat meestal niet met pijn gepaard. Dit gebeurt meestal de eerste dagen na de geboorte en het stopt na enkele dagen vanzelf. Blijf doorgaan met de borstvoeding! Als het bloeden niet snel stopt, moet de oorzaak van het probleem worden gezocht.

Het kan zijn dat ze niet goed aanhapt/aangelegd is, dat is meestal de oorzaak van pijn.

link naar pagina over pijnlijke tepels

Maar als er meer speelt zou ik een LK inschakelen

Bedankt Wen. Ik weet wel wat de oorzaak is. Zal het in het kort proberen uit te leggen alhoewel ik eigenlijk op het bv topic moet zijn. Voor degene die niet in bv geinteresseerd zijn, dit stuk mag je overslaan want het is anders erg saai!

Het probleem onstond toen de melk binnenkwam. Ik had ineens ontzettend veel melk en van die pijnlijke opgezette borsten wat in principe normaal is. Alleen, nu hebben we een baby die graag slaapt. Heerlijk zou je zeggen, maar niet als je van die melk af moet. Na een voeding slaapt hij gerust 6 uur achter elkaar. Dus mijn borsten werden steeds pijnlijker en als ik hem dan eindelijk wilde aanleggen lukte dat haast niet omdat hij bijna geen grip meer had. Gevolg, gefrusteerde baby en moeder, baby begint in tepels te bijten, heeft bloeden tot gevolg. Baby wil borst niet meer omdat het naar bloed smaakt, baby krijgt honger en ik kom niet van m'n volle en erg pijnlijke borsten af. Tot overmaat van ramp ga ik me ziek voelen en krijg borstonsteking.

Dat kolven werkt op zich wel maar ik heb het nu al gehad met het steriliseren, voeding opwarmen ed. Verder vind ik het belangrijk dat hij zo snel mogelijk terug aan de borst gaat omdat hij anders teveel aan de fles gewend raakt. Ik heb vanmiddag inderdaad voor advies gebeld. Het schijnt moeilijk te zijn om een lactatiedeskundige te krijgen die in de buurt woont en thuis komt maar de vrouw van LLL die ik belde adviseerde me om de baby in z'n luier op m'n borst te leggen om te slapen en als de baby wakker wordt dan zou de baby vanzelf naar m'n borst moeten kruipen om aan te happen zonder dat het pijnlijk zou zijn. Vanavond belt ze terug. Anders weet ze nog wel iemand waar ik naartoe zou kunnen gaan of die bij ons thuiskomt. Hopelijk is het probleem in ieder geval snel opgelost want ik zou het jammer vinden om de bv op te moeten geven, vooral omdat ik wel over ruim voldoende melk beschik om de baby te voeden.

Ik laat nog wel weten hoe het afloopt! Verder is alles goed trouwens, ook met Elena! Ze is tot nu toe nog erg lief voor haar broertje.
Oei, dat klinkt als een hele pijnlijke samenloop van omstandigheden Kitty! LLL is ook een goede, ja. Hopelijk gaat het snel beter met de hulp!

( ik zie dat ik 'ze' heb geschreven de vorige keer, moet natuurlijk 'hij' zijn. Ben ook zo gewend aan dat jij een dochter hebt)
Ik heb trouwens dit weekend een innige, langdurige ontmoeting met de toiletpot gehad, dit was het resultaat:

De Hema-brilverkleiner paste helemaal niet goed op onze bril, en eigenlijk was die bril ook wel aan vervanging toe. En aangezien Bloem graag op de wc wil zitten maar die kleine billen er nog niet op passen, was dit wel een mooie oplossing
Wat een mooi mannetje is Tim Kitty! Hoop voor je dat de borstontsteking niet door zet en dat het bloeden snel stopt zodat je plezier kunt gaan beleven aan het voeden. Fijn ook om te lezen dat Elena lief is,

Wen; handig zo'n bril zijn ze erg duur? Betekend dit ook dat Bloem al een plasje doet op de wc? Yuna heeft van de week 2x een poepie gedaan op haar potje. Ben totaal niet bezig met haar zinnelijk maken maar ineens riep ze het en deed het toen ook nog. Schrikken trouwens van die val. Naderhand ook geen klachten hoop ik?

Lucia ook leuke foto's op hyves! Meen me trouwens te herinneren dat jij met Chica ook met 2 jaar naar het cb bent geweest? Onze was een beetje verlaat, moeten met een paar maanden dus weer voor de twee en half afspraak bij de arts.

Golfje wat leuk zeg, een tweeling! Van je broer of zus? Of aangetrouwde familie? Mijn zus heeft ook een tweeling, twee heel verschillende meiden. Wel erg leuk maar ook super super druk!

Vriend had maandag het peuter bedje op gezet en ze wilde er gelijk in slapen 's middags. Maar gisteravond kon ze haar draai niet vinden, toen weer in haar oude bed, nieuwe bed, oude bed... pfff ze sliep uit eindelijk pas om 23:15! Vandaag begon ze in het nieuwe bed maar zowel vanmiddag als net, wilde ze toch uiteindelijk weer in haar oude bedje. Ik ben benieuwd wat ze morgenavond doet, dan ben ik er niet en doet vriend haar naar bed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven