Mei 2009

06-03-2011 20:00 2620 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Hier kunnen we voorlopig weer even lief en leed en aankopen met elkaar delen!!

Ik heb wel de tabel aangepast, hoop dat jullie dat geen probleem vinden!

Nick Kindje Verjaardag Rozerood Thirza17 aprHelemi Ishan25 aprKaatje_82 Lukas27 aprSnok Binck27 aprSanne069 Tess30 aprilChicaa Jolijn5 meiDoggie Tim14 meiVisje1 Norah14 meiHippiechickNYC Tess14 meiJanets Watse15 meiElza35 Joy-Anna18 meiSuzzel Lucas19 meiPotsiedikkie Mieke24 meiJulia1979 Eline25 meiBarakuda Nick2 juniBobbie Sofie2 juniKosmic Emily3 juni
Oh ik ben boos op dochter! Ze gooide net haar bordje eten door de keuken!! Ze heeft op de gang gestaan (ik denk bijna 10 minuten) en daarna vroeg ik of ze nog wilde eten (stom) dat wilde ze, maar ze zette bord met aardappel en broccoli opzij en vroeg doodleuk om yoghurt (Jokurt) met een heel zielig smoeltje, nou nee dat krijgt ze dus niet. Vriend is squashen dus ik ga haar in bad doen en in bed. Ben voor het eerst echt boos!

Sanne, hahah nou wat een taalproblee he! ;) grinnik, laat ze maar een poepie ruiken daar op het CB!

Juul, kom op even doorzetten (morgen dus weer) en dan hoeheeeeeeeeee!
Sanne, taal probleem???? Nou dan hebben we hier een enorme spraak stoornis hoor!!! Er komen sinds een maand eigenlijk weinig tot geen nieuwe woordjes bij!! maak me er nog steeds niet druk om, hij snapt alles. En kan alles nog beter duidelijk maken!

Wel verstandig om even wat gas terug te nemen met hardlopen anders heb je straks echt geen zin meer en dat zou heel zonde zijn!! Ik herken het wel hoor, heb ook wel eens van die dagen, dat ik denk: waarom ren ik hier eigenlijk???

Elza, oooh, die Joy toch!! hebben jullie het weer bijgelegd??

Ga morgen een dagje naar de camping waar schoonouders staan, manlief vertrekt om 5.00 al en komt wo-avond weer terug, lekker de tijd aan mezelf. Woensdag is in de stad (5km verderop) HET grote kaatsevenement, de PC (komt dan w.s wel in hart van nederland met piet paulusma) wil dan thuis zijn om op de lokale omroep de standen bij te houden, erg jammer dat ik s'avonds niet naar de stad kan, altijd zo gezellig, net een reunie van leeftijdsgenoten!!
Janets, komt wel goed met dat kletsen!

Heb het niet echt bijgelegd. wilde niet opeens doen alsof er niets aan de hand was en toen ik haar naar bed bracht wilde ik een knuffel geven, zegt ze doodleuk 'nee, slapen' en wees naar haar ledikant. Zit ik hier met een rotgevoel!

Janets veel plezier morgen, wat bedoel je met PC?
Kom ff binnenvallen....echt waardeloos dat ik niet meer regelmatig schrijf want ben draad beetje kwijt!

Ben ook aan t oriënteren voor kamer. Ik vind de spullen van oliver furniture erg leuk en dat zit echt in me hoofd want zelfs kidsfactory kon me afgelopen zaterdag niet bekoren op Accessoires na dan dus ga wrs morgen boel maar bestellen. Maak wel foto's als t klaar is want haal over wat vandaan haha

Praten; denk dat binck gemiddeld is. Begrijp m vaak en wordt steeds meer bijdehand. Gezellig hè mamma? Harddddstikke leuk mamma....lust je ook een brrodje poep (ome Willem) en stuiken van t liedje zingen....soms gebrabbel soms weer zinnen.....

Winterjassen jacht is al geopend?...

Geen fiets nog; ga daar ook maar eens naar kijken. Hier wishbone ook nog altijd favoriet

X
Overigens Janets ik herken wat je zegt, dat had binck paar maanden geleden. Net of t stilstond. Nu opeens heel veel nieuwe woorden.
Hihi die Joy 'nee slapen' Die was het kennelijk nog niet vergeten dat ze op de gang had gestaan. Bord met eten wordt hier ook wel eens aan de kant geschoven trouwens (niet door de keuken gegooid), zonder dat Sofie een hap heeft gegeten. Ik laat het meestal gaan, als ze zelfs d'r vlees niet wil, dan heeft ze echt geen trek.

Van de week heeft Sofie een heel ei gegeten, tot voor kort spuugde ze ei altijd uit, vond ze het vies, maar ineens lust ze het toch.

Hi snok, alles goed verder ? Leuk weer het kamertje van Binck opnieuw inrichten !

Goedemorgen trouwens En wat een heerlijk weer vandaag, sorry voor de dames die moeten werken !
Inderdaad Bobbie, heerlijk weer! geniet er lekker van.

Ik zit op kantoor en heb weer geen zin.... zou het komen doordat de vakantie er aan zit te komen???

Haha Elza, niet te schuldig over voelen hoor. Ik vind het sowieso al bijzonder dat je na 2 jaar pas voor de eerste keer echt boos wordt

Janets, veel plezier vandaag op de camping! Geniet lekker van het mooie weer.
Ja Bobbie, wrijf het er nog maar even in van het mooie weer

Zag overigens dat het weer toch weer een beetje bijgesteld was van het weekend dus wie weet...kan ik eindelijk een keer naar het huisje van mijn ouders.

Grappig dat Sofie geen ei lustte tot voor kort. Hier krijgt Tess altijd iedere zondagochtend een ei en vaak wilt ze dan die van mij ook nog. En chocolade-eieren vind ze ook erg lekker

Ah Elza, die Joy...wat een stouterd! Maar zooooo herkenbaar!

Tess schuift het bord ook wel's te hard aan de kant waardoor ik het net van de tafel op kan vangen. Meestal ben ik wel voorbereid Van de week gebeurde het ook nog met die poffertjes in het restaurant.

Tess heeft er een handje van om niet aan tafel te komen als wij gaan eten...nouja, graag of niet, dan geen eten....ruim ik de tafel op dan komt ze opeens met een jammerig stemmetje "ikke eten, ikke eten"

Ja, wie denkt ze nou in de maling te nemen

Overigens geef ik wel gewoon een toetje ook al heeft ze niks gegeten maar meestal hoeft ze die dan ook niet.

Op de gang zetten doe ik de minuten naar de leeftijd dus ongeveer 2 min.

Ja Snok, hoest verder? Ben benieuwd wat je uit hebt gezocht/gaat zoeken.

Hier hoeft er weinig te gebeuren aan Tess d'r kamertje, alleen een nieuw bedje. Heb alles wit/grijs/zilver/lichtroze en vind ik nog steeds erg leuk.

Janets, zo zie je maar....Tess stond ook een tijd stil met praten en nu gaat ze opeens heel rap. Ik hoor soms woorden dat ik denk, hoe kom je daar nou opeens aan...net alsof ze het wel had opgeslagen al die tijd. Veel plezier op de camping, heerlijk weer voor!

Tadaaaaaa, Tess heeft gisteren een portie fruit gegeten op het kdv!!!!!!! Ze vond het nog lekker ook zei ze. Ik hoop dat haar darmen het verdragen na 2 jr Ik werd nog meegetrokken naar de mierenhoop waar ze vorige week midden in had gezeten, "mama kijk, mama kijk, beesjes beesjes" Gelukkig heeft ze er geen trauma aan overgehouden dus
quote:Julia1979 schreef op 02 augustus 2011 @ 10:38:

Haha Elza, niet te schuldig over voelen hoor. Ik vind het sowieso al bijzonder dat je na 2 jaar pas voor de eerste keer echt boos wordt

.

Haha, ja inderdaad. Zeker de laatste maanden moet ik echt optreden en af en toe goed boos worden...ze is met vlagen flink aan het uitproberen dus er zijn van die dagen bij dat ik continue grenzen aan het stellen ben.

Zeker nu ze op de peutergroep zit kan ze echt heel bijdehand thuiskomen en dingen doen die ze duidelijk van de oudere kindjes heeft gezien.
Hey dames, ik kom hier ook nog eens binnenvallen. Hoe gaat het met jullie? Met ons alles heel goed hoor, Abby is een schat van een dochter, die totaal niet op haar mondje gevallen is (integendeel, op alles weet ze wel iets gezegd) en voor de rest gaat het super met ons
Elza, na 2 jaar voor de eerste keer boos op je dochter? Zolang heb ik het niet uitgehouden hoor. Vlak voor haar 2de verjaardag had ze last van 'peuterpuberteit', ze haalde het bloed echt van onder mijn nagels. Toen heb ik haar ook serieus gestraft (vermits we klein wonen was haar in haar bed zetten - al was het maar voor 1 minuutje - de enige optie). Daarna is ze toch wekenlang een engeltje geweest . Ze was een beetje geschrokken denk ik .

Wie is bij jullie trouwens 'de strenge'? Bij ons ben ik dat, dochter krijgt meer gedaan van papa dan van mama. En dat weet ze maar al te goed .
Grappig hé, die uitspraken van die kleintjes. Abby is een echte spraakwaterval, niet te doen. Dat mondje staat geen 2 seconden stil, en alles wat ze hoort, herhaalt ze. En niet alleen de goede dingen hoor . Wij mogen al heel hard opletten met wat we doen of zeggen, want de onthaalmoeder weet alles. En omgekeerd ook natuurlijk . Zo was er onlangs een huilbaby bij de onthaalmoeder en mijn vriend en schoonpa waren er over bezig, terwijl Abby aan het spelen was (dus wij dachten: die hoort dat niet). Vriend zegt tegen schoonpa: ach, het is een 'truntje'. Gaat Abby dat niet gaan doorvertellen aan de onthaalmoeder, die lag dubbel natuurlijk, en vriend zag knalrood toen ze het hem zei
Hey hallo Fien!!! Wij vroeg ons al af waar je was gebleven!

Goed te horen dat het allemaal goed gaat, natuurlijk ben je inmiddels ook geopereerd, alles ok? Ja we moeten echt gaan oppassen wat we zeggen met die kleine papagaaitjes in de buurt ;)

Tja ik was na 2 jaar voor het eerst echt heel boos, dus niet voor het eerst boos hoor. hahah...

Vanmorgen was alles weer koek en ei tussen mama en dochter, wel moest ze weer huilen toen ik haar op het KDV had gebracht.

Mooi weer dus ! Hier niet... helaas hebben wij nu regen, hoewel het nu droog is maar de hele ochtend heeft het geregend bah ongezellig.

Ga zo naar de kapper.
heeeehallllloooo ik ben weer thuis!

Janets; ben benieuwd of we vlak bij jullie zaten. (Beetsterzwaag) Heb heerlijke dagen gehad, en nog met de neus in de boter gevallen...zaten we zomaar ineens tussen de skutsjesailfeesten..(geen idee hoe je dat schrijft!:))

bootje varen was heerlijk, nu durf ik weer vaker te gaan met emily, ze heeft eigenlijk niet eens oog gehad voor het water..haha..en dat vond moeders prima!

Elza; die joy...eten gooien..foei! en dat slapen komt vanzelf..nog een mooie jurk gevonden voor het bal? en schoenen al binnen?

Snok; winterjassen seizoen geoepend, wat denk je zelf? natuurlijk! Zit nog in de orientatiefase!

had het zelfde bij de kidsfactory...zit niet voor niets zelf achter de naaimachsjien...ben je al bij die nieuwe winkel geweest in de oude kidsfactory in A`dam???

Bobbie gaat goed met n of niet??? lekker hoor, lekker genieten van je verlof!

Sanne; die tess....hier ook een kleine spraakwaterval, hersenen werken beter ofzo haha....niet slapen doordeweeks is niet handig. ze hebben ook bedjes toch? jammer dat er geen kooitjes zijn...dan kan ze er niet meer uit...winkelen met sjagkind is niet leuk!

Julia; heeft de schop geholpen??? bijna vakantie. lekker hoor!

hier merk ik een enorme fantasie, nep soep naar mij komen brengen, samen nep thee drinken, (dus gewoon uit handjes) Dan is ze een prinses en van de week vroeg iemand hoe haar haar naam was...zegt madam...suus...naja! en er zijn hier geen suusen in de buurt...
Ja, heb jullie verwaarloosd, weet ook niet hoe het komt.

Ja hoor, operatie is ook al bijna 2 jaar achter de rug (eind oktober). Heb er totaal geen last van (is zalig eigenlijk, geen 'maandelijkse' ongemakken meer), behalve als Abby op mijn arm zit en ze stampt er met haar voetjes in, da's wel wat opletten.

Abby heeft 2 onthaalmoeders, vermits haar 'eerste' onthaalmoeder zwanger is, zal ze nog even bij een andere moeten gaan. Bij de eerste onthaalmoeder weende ze ook altijd, bij de tweede bijna niet. Maar bij de tweede onthaalmoeder zijn het bijna allemaal kindjes van haar eigen leeftijd, bij de andere onthaalmoeder is ze al bijna een jaar de oudste en er zit toch een klein jaartje verschil met het volgende kindje.

In januari mag ze naar school, als het aan haar lag, ging ze nu al .

Zijn jullie kindjes al zindelijk? Abby kan wel maar wilt niet. Ik wil haar ook niet forceren en laat het effe voor wat het is.

Doen jullie kleintjes eigenlijk nog een middagdutje? En hoe laat gaan die eigenlijk slapen? Als Abby langer dan 2u slaapt in de namiddag, is het 'feestje' tot 23u in haar bed. We krijgen haar er ook bijna niet in. Dus nieuwe regel (sinds een dag of 14) is nu: 's middags max 2u slapen, om 20u pyjama aan, om 20u30 in bed. Na een half uurtje slaapt ze dan meestal wel.
Kos, neee is niet echt in de buurt, wij wonen op zo'n 10 km onder Harlingen (misschien ben je over de afsluitdijk gekomen?? dan ben je daar langs gereden)

Toch fijn om er even tussen uit te zijn geweest.

Elza, die Joy toch, zolang zelf ook boos blijven, niet leuk om haar zo op bed te leggen, mar gelukkig was het vanochtend weer goed dus. De PC staat voor ..........uhhhh weet ik eigenlijk niet maar zo heet die kaats partij, alleen de allerbeste kaatsers (alleen heren) mogen daar aan mee doen.

Fien, fijn dat het zo goed gaat bij jullie! Lekker genieten!

Gister superdag op de camping!! Kids hebben zich prima vermaakt, ik was rond half 10 thuis en toen de kids gedoucht, die zagen er niet uit! Zal zo eens wat spulletjes klaar zoeken voor de vakantie, morgen moet alles toch echt in de auto worden geladen. Hoop dat manlief niet al te laat vanavond thuis komt, heeft 2 lange werkdagen gemaakt en wil dat hij morgen ook nog wat actief mee helpt met pakken!!
Goh wij hebben hier onverwacht een schitterende dag gehad! Het trek nu dicht met zeemist, maar het was zalig! Janets heb je alles gepakt? Lijkt me een hele klus met zo'n groot gezin, ik vind het altijd al een boel werk . PC is dus een kaatsclub, uh Perfect Caatsen?

Kossie wat fijn dat jullie hebben genoten!!

Schoenen nog niet binnen, wel een mail van Bella bellissima met track&trace nr. Ze hebben ook navraag gedaan en TNT beweert dat het is afgeleverd. Fijn! Alleen niet bij moi!

Fien ja meestal slaapt ze nog! Alleen niet op kdv en vanmiddag had ik haar na een halve dag spelen met hoop kindjes in haar nieuwe bed, maar daar kon ze ne 1,5 nog niet slapen!! Pff
Nou ladies... Ze slaapt in haar nieuwe bedje hoor! In slaapzakje, niet te veel tegelijk
En Elza, heeft Joy lekker geslapen in haar mooie nieuwe bedje ?

Da's ook raar dat TNT zegt dat de schoenen zijn bezorgd. Ik hoop dat ze snel terecht zijn !

Hebben jullie het mooie weer ingepikt van ons gisteren Ze hadden een stralende dag met zon voorspeld, maar bij ons heeft het 's morgens en 's middags geregend ! En geen straaltje zon gezien. Het ziet er nu beter uit, alhoewel er vanmiddag weer regen komt ..

Joepie Janets, bijna op vakantie ! Succes met pakken !

Kos, lekker bijgekomen in Friesland ? Wanneer ga je nu precies met verlof, is denk ik al bijna ?!

Met N. gaat alles goed, vanmiddag even langs het cb om hem te laten wegen. Ben benieuwd ! Ik blijf nog steeds onzeker hoor of ie wel genoeg binnen krijgt met de BV.
Was te snel met posten ..

Wilde nog even zeggen dat Sofie zo ontzettend lief en vrolijk was gisteren. Mijn ouders waren bij ons. Sofie is echt gek op mijn moeder. Zij doet echt allemaal gekke dingen met haar (ook met mijn nichtjes hoor), rennen, dansen, verstoppertje spelen en zo. Zodra mijn moeder binnenkomt is Sofie helemaal vrolijk en dol, gaat ze lopen springen, dansen, echt zo leuk om te zien. Gisteren ook, mijn moeder was net binnen, wil gaan zitten, zegt ze 'nee oma niet zitten oma dansen' , lekker ding
Hoi Fien, fijn dat alles zo goed gaat bij jullie. Ik las in een ander topic dat Abby al bijna naar school gaat! Heel bijzonder, bij ons gaan kindjes pas met 4 jaar naar school!

Heerlijk Bobbie als Sofie zo lief op je moeder reageert!

Ben benieuwd wat N. weegt.

Kos hoi, zag dat je het fijn gehad hebt! fijn voor jullie

Elza, wat goed dat Joy in haar bedje heeft geslapen. Is het goed gegaan vannacht? Ik zag de foto op FB voorbij komen.

Ik wilde gisteravond nog even een ego post doen, maar mijn mobiel liep vast en ik had geen laptop bij de hand grrr.

Eline heeft weer haar niet willen slapen fase.. (gaaaaaap)

in de nacht van dinsdag op woensdag ging ze pas om HALF ELF slapen, ik dacht die wordt pas rond een uur of negen wakker, maar nee hoor half zes wilde ze een fles (doen we al maanden niet meer maar goed) Dus gister een behoorlijk chagerijnig dametje gehad. Haar middag slaap was ook maar een klein uurtje, dus lang niet genoeg om alles in te halen.. Gister om half acht stipt naar bed, maar ze viel pas om half negen in slaap en vannacht om 4 uur was het weer bal... We hebben haar maar tussen ons in genomen tot 7 uur vanmorgen, dus ik ben behoorlijk gesloopt... Zal wel weer een fase zijn, of misschien pikt ze van mij mijn spanning voor de vakantie wel op.... Moet ik toch maar weer even zennnnnn worden fijne dag allemaal!!
Ja is inderdaad raar hé, hier 'mogen' (maar niet moeten hoor, da's vanaf 5 jaar) vanaf 2,5 jaar naar school. Maar ook geen dag eerder. Eigenlijk zou ze vanaf november al mogen, maar omdat ze pas op 15 mei is geboren, mag ze maar vanaf januari. En ze ziet het al helemaal zitten, haar schooltasje zit al klaar met een pamper en een slabbetje in, haha .
Julia, bij ons was het net zo. Was nu al maanden aan de gang dat Abby pas na 21u (soms pas om 21u30) ging slapen. Daarna hield ze nog K3 show tot na 23u!! Dat kon gewoon niet meer zijn, wij konden 's avonds niks meer doen, alles draaide rond Abby en zelfs zo laat wou ze nog niet gaan slapen.

Toen heb ik de onthaalmoeders en schoonouders (waar ze regelmatig is) gevraagd om haar 's middags echt niet langer dan 2u te laten slapen. Het was effe doorbijten de eerste dagen en vooral schoonouders pruttelden tegen (schoonpa nog steeds trouwens) omdat ze haar moeten wakker maken. Maar nu krijgen we haar wel om 20u30 in bed. Tegen 21u slaapt ze dan, maar als we ons riskeren om haar er iets later in te leggen of nog actief met haar te spelen voordat ze gaat slapen (zoals gisterenavond, ze is om 20u45 naar bed gebracht en vlak ervoor hadden we nog met haar gedanst), dan is het ook om zeep. We moeten echt een strak schema aanhouden met haar. Om 20u pyjama aan, tanden poetsen, heel rustig met haar omgaan en om 20u30 in haar bed. Daarna nog lawaai maken, want als ze ons niet hoort, is het ook om zeep...
Fien, ik heb je topic inderdaad gelezen. Probleem bij ons is alleen dat Eline in de middag ook niet of nauwelijks slaapt en geen K3 show opvoert 's avonds, maar gewoon aan het huilen is... Niet altijd hoor trouwens het is een tijd heel goed gegaan, alleen de afgelopen week gaat het minder. Ach het zal wel weer over gaan. Enne jouw schoonpapa moet gewoon lekker doen wat jij zegt wat hij moet doen :-)
Juul, balen dat Eline weer aan het spoken is en niet wil slapen. Wij hadden vorige week zo'n avond (gelukkig bleef het daarbij). Sofie bleef maar brullen en krijsen, ik heb haar uit bed gehaald en boekje gelezen, waardoor ze weer rustig werd. Toen ik haar wilde terugleggen, begon ze opnieuw te brullen. Ik heb haar uiteindelijk laten gaan en ben weggegaan. Toen ik na 5 minuten kwam kijken was ze vertrokken. Bij Sofie kwam het denk ik dat ze zo moe was dat ze gewoon de slaap niet kon vatten.Daarbij was het ook een stukje aandacht trekken, want ze kon echt hartstochtelijk 'nep' huilen. Blijft lastig he hoe je met dit soort dingen moet omgaan. Sterkte ermee. Laatste loodjes op je werk ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven