Full House deel 4

28-06-2011 15:57 2550 berichten
Alle reacties Link kopieren
naam0 mnd3 mnd6 mnd9 mnd11 mnd14 mnd21 mndMr. J.

7-4-'10399510,7 kg.

78 cmAatje

16-6-'1034655685 gr

61,9 cm6575 gr.

65,9 cm8320 gr.

71,8 cm9455 gr.

75,6 cmLmeisje

10-7-'1039006530 gr

60 cm8080 gr.

61 cm9260 gr.

70 cmOotje

15-7-'1020004975 gr

54 cm5950

60 cm7100 gr.

64 cmJongste

2-9-'1036505420 gr

60,5 cm6950 cm

66,58035 gr.

70 cmRmeisje

28-10-'1036005470 gr

59 cm6965 gr.

64 cmBengeltje

25-2-'1145157410 gr.

63,5 cmUmini

2-3-'1129805450 gr

60 cm7690 gr

68,5 cm8580

73,5

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House

Link naar het vierde deel -> Full House deel 2

Link naar het vijfde deel -> Full House deel 3
Zijn ze klaar ??? Leuk !!

Ik heb 3 boekwn voorgedaan hoor, rest doet hij zelf

Maat is moeilijk Rw. Ik zou het ook niet weten.
Hahahahaha, Ik heb voor mijn ventje ook 2 winterjassen maat 86. Moet wel de mouwen omslaan, maar deze had ik gekregen en zijn zo leuk. NOu ja hij loopt en speelt toch nog niet buiten.

Alleen even gelezen of alles hier goed was, morgen of overmorgen ga ik verder reageren. Nu slapen, morgen vroeg op.

Toedels
Ik ga eens kijken wat voor maten ik heb, 1 gekocht, 1 gekregen en ik heb ook nog een86 liggen, dat weet ik.

Ahhh 1x 80, 2x 86

1roze, 1ruit grijs met paars, 1 soort lammie met paddenstoelen en bloemen.

Laarzen moet ik nog kopen. Ben ik te laat ? Maar ze loopt nog niet echt ( stapt wel al steeds beter )
Ootje haar voeten zijn zo klein, nog steeds haar babysokjes aan in de eerste 56-62 maat
Ooo ja, ik vind dat ook zo lastig....om nu al een winterjas voor R te moeten kopen....ze zit nu net in maat 74. Dus ik zat te denken om toch maar maat 80 te kopen. Of zou het dan weer veel te groot zijn? Moeilijk hoor.

Aaaah, ootje heeft echt kleine voetjes! Schattig.
Hier worden de winterjassen doorgeschoven. Jongste heeft er dus nog een stel, dat scheelt weer. Maar eerst nog even een mooie nazomer hoor.

Voeten... jongste heeft best aardig grote voeten, maar dat hebben de andere twee ook. Gisteren naar het cb, voor prikken (niet leuk), en meten en wegen enzo. Jongste is nu 8650 gram, 73 cm en volgt keurig het lijntje. Moest volgens man ook een wattenbolletje pakken. Wilde ze eerst wel, tot ze voelde dat het toch wel kriebelde, dus mooi handjes terugtrekken en nee schudden. Vond de cb-arts wel bijzonder, dat zelfs een meisje met deze leeftijd zo gericht nee schudde. Op zich doet ze dat wel vaker, als ze geen eten wil omdat ze genoeg heeft, of omdat haar mond vol zit, dan schud ze ook nee. Is kennelijk heel erg vlot. Nou ja, prima.

Verder valt het qua ontwikkeling mee, is het niet heel snel of zo, sinds een paar dagen kruipt ze gericht, hoewel teigeren nog sneller gaat. Dat doet ze ook echt met handen en voeten, ze schiet echt de kamer door, je moet er echt achteraan rennen.

Afgelopen weekend trouwens een doorpassessie gehad met oudste en middelste. Eerst die twee de halve ochtend in bad gezet, een voorselectie gemaakt wat ze zeker nog passen aan kleding, en vervolgens de rest (en dat was best veel ) laten passen. Nu uiteindelijk een wasmand met te kleine kleding, waarvan een deel van oudste doorschuift naar middelste, en nu dus op zoek naar nieuwe kleding. Straks nog maar even gauw op de site van de H&M kijken, of die nog wat leuks hebben.

En nu nog even weer aan eht werk, de motivatie is weer ver te zoeken
Hier een berichtje tijdens de siësta. Man en dochter liggen op bed, jongens kijken Cars (was gister toch hard gegaan in de zon ondanks factor 30 dus ze mogen even niet in de zon van me). Het is heet hoor, iets minder mag wel. Ook nooit goed hè, stomme Hollander . Af en toe een briesje gelukkig.

Rikst bij jullie dus ook 3 groepen in 1 klas. Hier ook. Vind het best lastig maar oudste is nog een jaar kleuter dus ik weet nog niet hoe het uitpakt.

Tieger ik heb ook dat keukentje. Erg leuk. A maakt veel rommel en B deelt veel kopjes thee uit.

Slim die verjaardag samen met dat feest.

Rw opgeknapt? Een zieke moeder kan niet!

Viool goed dat man doorheeft dat het teveel is. Gek 1 kind naar school andere nog niet.

Bengel maat 86?? Aatje zit in 80, nouja nog net niet. Ach lekker royaal .

Sardegna goed zo'n rugdrager!

Oh help mijn dochter is een draak! En dan zeg ik het nog lief. Kleine dwingeland. Wringt zich letterlijk overal tussen en als het niet lukt: huilen. Totdat iemand het voor haar doet.

Moet ik al gaan opvoeden???
Rikst, ootje heeft nu net 74, denk dat ze 70 cm is, jassen lijken nog zooo groot maar goed het gaat snel.. En ik heb ook een oude 68 die ze past en een dik wollen vest. In de herfst draagt ze die dan gewoon.

Tieger leuk zo'n doorpassessie. Hier met dviool al andere taferelen, die zegt dan dat hij niets heeft maar onderrtussen 20 shirts 8 shorts, kwam ik voor de vakantie achter, t was gewoon niet hip genoeg..haha

Dviool komt in puberruil ( zn vriend dus hij ook, lachen he, zal wel lekker eigenwijze opname zijn pfffff heel cool )

Ik heb het gehad hoor, de school mag weer beginnen, het ritme er weer in, de bedtijden weer kloppend. Ik ben al twee weken " half terug" zijn nog niet in de running, zal ook wel komen doordat ze niet tegelijk beginnen, dus voor eentje nog vaksntie, dat werkt niet zo.

Oren dicht.... @&¤@@@ huis !!

Kwam er gister achter HOEVEEL we al gedaan hebben. Maar toch schiet het niet op. Je hebt nog steeds geen eigen kinderkamers, lekkere plek om te eten of ruimte.

-afgraven achter met graafmachine

-isoleren en beton storten achter

-leidingen achter

-hal tegelen

-kinderkamer ruilen met ouderkamer en ooknappen

-pui boven vervangen

-huiskamer opdelen in twee kamers

-electriciteit voor

-gipswanden en plafonds voor

-stucen voor

-vloerverwarming voor

-cemwntvloer voor
Het is niet alleen " niks" okee het gaat langzaam maar we hebben wel werk verzet maar de lijst TO DO...

Genoeg !

Amalia heerlijk jouw vakantie verhaal.

Lekker zeg Italie, zon, eten..wat eet je daar zoal??

Is Aatje zo pittig.. Ja ze loopt ook al enzo.. Ook wat.

Vrijdag nachtje weg met man en Ootje, even Antwerpen in!
Nu gaan er weer een stel naar de disco naar zo'n 12+tot 17 party ofzo.. Nou ben ik het al zaaat !
haha die arme viool met haar pubers. Hier gaan ze trouwens vrijdag naar de disco. van 4 tot 8 jaar op de kinderboederij. Echt zo schattig! maarja dat is nog leuk

amalia klinkt lekker daar heb je dochter al in zo'n tuigje dat ze niet wegloopt? En tja het weer je moet wat te zeuren hebben he haha!

even een vraag, als je kind luis zou hebben, zou je hem/ haar dan ergens laten spelen? vandaag luis ontdekt in zoon zijn klas, hij had het niet. komt er een moeder naar me toe dat haar dochter wilde spelen met zoon. Zoon had geen zin (was heel moe) vervolgens zegt ze dat haar dochter luis had. Toen dacht ik bij mezelf mmm dan ben ik blij dat ze niet komt spelen. Of stel ik me nu aan??? man weet het niet ik zou mijn kinderen in ieder geval niet ergens anders laten spelen je moet dan toch alles ontsmetten?
Poeh, ik zou het ook niet doen RW, laten spelen met luis. Bij oudste in de klas ook luizen, zat al helemaal in de stress. Vandaag hadden ze nog een keer controle (of vandaag pas voor het eerst, dat weet ik eigenlijk niet), bedacht me nu dat ik morgen oudste maar even moet checken.

Je weet wel dat je vooral veel zooi (lak, gel etc.) erin moet doen, en niet moet wassen? hoe viezer, hoe beter
Ootje bij foto's !

Luis jaa brrrr jullie kennen mijn tik van vorig jaar, had een luis gekte, van alles gewassen en tea tree overal en geen luis in da huis

Maar toch jeuk. Haha

Ik zou het mss niet doen maar nuchter gezien.. Ze zitten soms maanden in de luizen.. Tussen luizen.. Luizenjasjes.. Dus heeft denk geen zin dan na school spelen te laten.

Ik vind het gewoon brrrrrrrr maar ik denk niet dat het verschil maakt.

Ik mag mviool wel weer besprayen ! Ben het heeelemaal vergeten

Vorig jaar waren er zoveel luizen op school, ook ouders die er NIKS aan doen, snap ik al helemaal niet.

Disco is best leuk maar laten we wel zijn, er zijn grotere jongens, de onderwerpen zijn echt niet kinderachtig meer en ook wordt er stiekum toch gerookt en gedronken, achteraf of wat dan ook.

Ik weet gewoon dat zat kinderen pas na 14-16 uitgaan. Het ligt aan de groepjes die je hebt.

Ik gaf ook geen mobiel aan een kleuter enzo
Wat ik eet? Pasta met pesto, sla, broodje en bbq.

Spelen met luis???? Is dat mens gek? Luis = naar huis is de regel op school. En pas terugkomen na behandeling. Dus waarom zou je je kind dan ergens laten spelen? Ze had zeker iets anders te doen.

Rw ik heb een tuigje maar dat is niet zo'n succes... Ze gaat er eerst aan trekken, dan werpt ze zich op de grond aan het einde can het tuigje en huilen huilen huilen. Lekker dus
Is dat bij jullieschool ?? Dat ze dan niet naar school gaan ? Nou hier moeten ze na de zog behandeling weer naar school maar dat is niet " save" hoor ! Nee als alle ouders strenger zouden zijn zou het wat sneller uitgeroeid zijn.

Kijk naar mij, gewoon preventief de boel op de kop zetten haha.

Ohhh pasta met pesto ... Ohhhhhh.. Melancholie dit maakte ik zelf altijd !

Zou het mij lukken? Op tijd slapen vanavond?
Getverderrie, spelen met luis..nee, dat zou ik ook niet doen, hoor. Gelukkig was je oudste moe, rs!

O jee, aatje is een draakje op vakantie! Ik vind dat ook zo lastig idd op de camping, een weglopende dreumes...handig vh tuigje, alleen jammer dat het niet werkt...

Er is dan idd al veel gedaan bij jullie, Viool. Ooit ooit ooit komt het einde in zicht! Maar ik blijf het snappen, hoor, dat je er af en toe helemaal klaar mee bent.

Tieger, wat knap, dat je jongste het begrip 'nee' al zo goed

begrijpt. En mooi op de middenlijn qua groei dus. Top!

R. Schudt ook altijd fanatiek nee als ze het woord hoort. Maar ze begrijpt het idee niet, hoor. Ze vindt het voornamelijk erg grappig van zichzelf. :-)

Ik vind het ineens zo snel gaan ook met R. Ze wil echt mee doen met de jongens en reageert ook zo sterk op ze. Sinds 2 weken kruipt ze echt op handen en knieen en kan ze zwaaien. En als ik haar dan zie spelen, zittend op haar billen of op haar knietjes, dan zie ik echt geen kleine baby meer. Echt ineens, hè?

Vanmorgen een brief gekregen op school ivm schoolkamp van oudste. Over 2 weken gaan ze 2 dagen (en dus 1 nacht) op kamp. Is het erg, dat ik dat niks vind? Hij wordt morgen pas 6...
rikst dat is jong hoor! Zou ik ook hebben. Mviool en Dviool waren 9 of 10 de eerste keer.

Wat gaat R ook snel. Ook O is nu steeds meer meisje. Ze kan heel boevig kijken en fluit nu op haar blokfuit, zo grappig. Als je dan 3x fluiten voordoet, doet ze het na.
Ik lees opnu.nl dat " grote gezinnen honderden euro's per maand worden gekort " even los van de reacties ... 3 kinderen is dus een groot gezin, dus wij met onze ( oorspronkelijke maar tijdelijk helaas niet !) 4 zijn ook groot en wij allen met 3 ookal.

Er stond kritiek dat grote gezinnen asociaal zijn.
Oh Rikst, dat zou ik ook niks vinden hoor, zo jong al op schoolkamp. Sterker nog, ik vind het belachelijk. Hier ging mijn oudste met 4,5 jaar afgelopen mei voor het eerst op schoolreis, en dat vond ik ook al te snel.

Tieger wat goed dat die kinderen van jou zo meewerken met een pas sessie. Dat willen die van mij nou nooit, dat gaat van hun speeltijd of tijd buiten af (althans daar zijn ze bang voor). Heb je nog leuke dingen gevonden op de HM site?

Amalia wat klinkt die vakantie van jou heerlijk. IK ben echt heel erg jaloers op je. Kan wel janken als ik hier naar buiten kijk. Volgens mij ben ik al depressief voor de blaadjes gaan vallen. Geniet er nog maar van, en mocht je er gaan wonen, dan komen we gewoon allemaal bij jou langs. Geen probleem wat mij betreft, hahaha.

Oja die kleine man van mij, heeft nog lang geen maat 86 hoor. Hij draagt nu 74 en die is gelukkig nog ruim. Maar ik had 2 heel leuke winterjassen maat 86 gekregen, dus ik ga geen nieuwe kopen. Sla de mouwen gewoon om. Hij heeft er nog geen last van, want speelt toch nog niet buiten. Maar mag wel vanaf november op de fiets.

Viool dat meisje van jou is ook zo schattig. Wat wordt ze al groot hè! Nou ja in daden dan, in lengte nog niet zo.....

Slaan de schoolzenuwen al toe (zowel bij moeder als bij kind). Lijkt me zo moeilijk als je kind ineens naar de middelbare school gaat. Moet je ze weer met nog meer mensen delen, en wordt hun wereld nog veel groter. Brrr...

RW spelen met luis, zou ik ook niet doen, en ook niet waarderen als een ander zijn kind bij mij denkt te kunnen laten spelen als hij/zijn luis heeft. Sluit me dus geheel bij de rest aan.

Hebben jullie het juiste ritme alweer te pakken met school enzo? Was het weer heel erg wennen, of viel het mee?

Sardegna hoe is het bij julli?. Nog mooie bergwandelingen gemaakt? Stoer hoor die grote mannen van jou, dat ze dat zo kunnen. Hopelijk heb jij net zulk lekker weer als Amalia.

Hier is het weer heerlijk weekend. Hoewel die 18 uur werken van mij, stelt niet zoveel voor, dat voelt bijna als vakantie, met af en toe even werken.

Vanmiddag met de meiden naar de kermis geweest. Een half uurtje rondgelopen, in de draaimolen, de bootjes en de autootjes. Nog een zuurstok uit mogen kiezen en tenslotte pizza eten met een paar hapjes zuurstok toe. Wat een feestje was dat voor de kinderen.

Verder niks bijzonders. Onze lieve man doet het prima. Slaapt op het moment van ong. 21 uur tot half 7 à 7 uur (ligt eraan hoe laat de wekker gaat). Maar dat kan ook zo weer anders zijn, dus ik zie wel. Voor nu ben ik er blij mee.

MIjn middelste is al een poosje zindelijk (althans wat plassen betreft) maar poepen blijft een probleem. Dat deed ze nog wel eens in haar onderbroek. Nu heb ik haar gelukkig zover dat ze om een luier vraagt. Ze heeft al een hele poos (lees langer dan een jaar) moeite met poepen. Het is slecht 1x in de paar dagen, het is hard en doet pijn. Ze gaat dan rustig in een hoekje staan en dan mag ik niet kijken of storen. Ik geef haar van alles om het zachter te maken. Veel fruit (kiwi op de nuchtere maag), ze drinkt sowieso heel veel, roosvicee laxo, lijnzaad door de yoghurt.

Iemand nog tips. Is het gek als ik de huisarts vraag wat ik kan doen hieraan?
Viool crosspost. Belachelijk dat grote gezinnen asociaal zouden zijn. Wie bedenkt zoiets!

Ga er niet eens verder over nadenken.
Bengel, de volgende dingen komen in me op. Er zitten voor een ander mss rare opmerkingen tussen maar wie weet ook wel iets bruikbaars.

Wij eten veel bruinbrood, dat helpt ook. En olijfolie, schijnt ook goed te zijn. Pruimen, dadels, vijgen. Pruimen- appelmoes potjes.

Kindjes die beetje aanhikken tegen poepen, ontlasting, psychologie relatie anale fase ( zindelijkheid ) spelen met modder, klei, spelletjes met lislaten en vasthouden. Lagw tonen ( werken op je onderlijf merk ik ... Maar dat is mss meer ervaring dan wetenschap )

Als het niet lich. Is ( verstopping of aanleg familie ) kijken of er ze gespannener is

Baby buikjes olie weleda masseren van buikje om de aandacht naar een ontspannen buikgebied te krijgen - zonder het te benoemen.

De relatie tot de wil onderzoeken - controle - de wil hoe is deze ?? Sterk of zwak ? Wil ze controke houden ? Is ze krampachtig ?
Sardegna wat heerlijk dat lmeisje doorslaapt !!!!

Bengel ik zou dat zeker aan de ha vragen! Of cb bellen. Zielig hoor.

Maar wat ook zielig is is dat onze middelste die eerst keurig 1x per dag ging nu 5x per dag gaat. En dan gerichte opdracht wie er moet vegen (ik roep dan snel 'papa!' maar nee, als mama in z'n hoofd zit is het mama). Ik wil hem zelf leren vegen maar daar heeft meneer geen zin in .

Vanaf nov op de fiets!! Mijlpaal. Vrijheid.

Oh ik blIjf hier niet wonen hoor, té heet. Pff we doen niet veel.

Net voor de 2e x pizza op dikke pens nu. Biertjes wijntje... Zo niet Sonja. Dat is oké het is vakantie maar toch.

Oja we hebben wat gevonden qua ritme en rust voor onszelf ha ha: 's ochtends ontbijt, rustig aan naar een dorpje voor cappuccino voor mij en dopio voor man. Kindjes appelsapje. Naar huis, lunchen en aatje rond 12 uur, half 1 naar bed. Gaat goed, op het terrras klein beetje opstandig em dan mag ze een rondje (weg)lopen.

Dan gaan we een uurtje rusten. Ik duik daarna met de jongens in het zwembad. Om half 4 of iets eerder wordt aatje wakker en nu komt het: er is een pierenbadje van 60cm diep. Te diep voor babies maaaaar... We hebben ontdekt dat aatje met bandjes om heerlijk gaat waden door het badje van 3 meter doorsnede en niet valt oid. Rust!!!!! Zo kan ze niet weglopen brilliant! En blij dat ze is!

Dus na 5 dagen achter haar aan te hebben gerend rond tent zwembad en gardameer hebben we het nu uitgevonden hoor . Tadaaa!

Jongste zoon sliep vanmorgen tot 10.15!!! Niet normaal. Aatje tot 8.30 en oudste tot 8 uur ofzo. Heerlijk
mogguh!

Gaaaap... soms heb je van die ochtenden he, we hadden gisteren schoolfeest (hihi klinkt leuk he) van oudste om het nieuwe jaar in te luiden (word altijd veel gevraagd van ouders vandaar) compleet met band, lekkere hapjes en wijntjes. Dus TE laat naar bed, ietsje TEveel wijntjes gedronken (nou ja eigenlijk maar 3 maar niet zoveel gegeten en moe van het werken) en Mister J vanacht spoken en nu om 6.15 wakker (is hij nooit!)

nou tot zover mijn avond en ochtend

Het was wel erg gezellig maar hellup hoe kom ik de dag door???

bengel mijn dochter heeft haar hele leven al poepproblemen. Ze slikt al vanaf haar 1,5 jaar laxeermiddelen en nu (3,5) nog steeds. Ze poept sinds deze vakantie pas op de wc. Huisarts had gezegd gewoon laten gebeuren op een dag gaat ze dat doen. En ja hoor deze vakantie was het zover. Maar nu het probleem dat ze maar 1 keer in de 2 a 3 dgn poept (met laxeermiddelen) en dat het zelfs dan nog hard is. Soms poept ze op de wc, als ik zie dat het niet lukt geef ik haar een luier en is het in 5 min gebeurt. Ik zou er vooral geen druk op leggen(zoals je al doet) op een dag gaat ze het op de wc doen. Uitkijken dat ze dan ook niet net als dochter wel nog minder gaat poepen maar dan zou je ook een tijdje iets laxerend kunnen gebruiken. Huisarts kan geen kwaad. Doe ik ook regelmatig, even bespreken. (kan misschien wle telefonisch voor tips?)

goed, oudste is ondertussen ook wakker de mannen hangen voor de tv erg!!!!

ik ga ontbijt maken
o ja amalia jullie ritme klinkt heerlijk!!!! En wat fijn dat a het nu naar haar zin heeft in het zwembad en jullie daar niet meer achter haar aan hoeven rennen
Klinkt goed Amalia!

Bengel, veel laten drinken in het algemeen, sinaasappelsap op de nuchtere maag, bruin brood (donker, en evt eens met zaden/pitten) en veel beweging helpen ook. Eventueel kijken of er ergens een klein kloofje zit, want dat kan ook pijn doen. Dat zou je ook kunnen zien aan helderrood bloed wat je ziet met afvegen. Verder kun je lactosesiroop, of forlax jr aan de huisarts vragen. Met name die laatste trekt veel vocht aan, waardoor de darmen harder moeten werken

Rs, leuk, zo'n feest. Hebben ze hier aan het einde van het jaar. Wil dochter trouwens ook al zo graag naar school toe?

Gisteren trouwens nog een sollicitatie de deur uit gedaan, nu heel hard hopen dat het wat gaat worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven