Is daten echt zo moeilijk?

20-04-2018 07:42 215 berichten
Is het nu echt zo lastig het huidige daten met Thinder whatsapp en alles wat ik voorbij zie gaan met daten vergeleken met vroeger?
Ik lees zo'n beetje overal mee maar ik vraag mij echt af of mensen niet te krampachtig op zoek zijn naar díe enige echte liefde en of er altijd iemand anders beter kan zijn.
Toe dames en heren "leer" mij eens hier hoe het huidige daten er aan toe gaat.
O, gelukkig hoef ik niet te daten, ben al jaren lang getrouwd, ben een tevreden mens ( hoop mijn man ook :proud: }
Maar even een topic over hoe daten in deze tijd gaat.
O, normaal start to met ervaringen, maar die zijn er niet ;-)
Alle reacties Link kopieren
Haha, toen ik nog vrijgezel was (jaaaaaren geleden) liep ik ook rond met die vraag.

Vroeger ging je, als je elkaar leuk vond, een colatje drinken, nog een keer wat leuks doen, zoende je en had je verkering.

Tegenwoordig lijkt het wel alsof iedereen alle opties openhoud tot er wat beters voorbij komt. Alle fatsoensnormen lijken daarbij overboord gezet te zijn.

Gelukkig van heel dat daten af gezien mijn lief gewoon om de hoek woonde :)
Ik ben van die generatie dat je je partner tijdens carnaval ontmoet in de kroeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb talloze dates gehad via tinder en in mijn geval heeft het niets te maken met opties openhouden. Iemand kan nog zo aardig zijn, maar als je je niet tot diegene aangetrokken voelt dan houd het gewoon op. En dat hoeft niets met het uiterlijk te maken te hebben, maar bijvoorbeeld manier van doen. Anderzijds kan je niet iemands karakter van een foto aflezen, ook niet na wat heen en weer geapp. Een kroeg vind ik eigenlijk ook geen geschikte plek, met een drankje op lijkt iedereen leuk en gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de hele datingwereld nu ook niet. Ik ben zelf al jaren gelukkig met mijn vriend , die ik gewoon op een feestje heb leren kennen, maar kan me niet voorstellen dat ik (als ik vrijgezel zou zijn) zo obsessief op zoek zou zijn naar een relatie , en ook niet dat ik allerlei apps nodig zou hebben om mannen te leren kennen.
Ja, daten is meestal moeilijk.

Buiten het feit dat een wederzijdse klik überhaupt moeilijk is, zijn daar ook nog tinder en dat soort escapes.
Daarbij, veel mensen vinden eerlijkheid moeilijk. Waarom zou je je vastleggen aan iemand als je door kunt swipen tot the next best thing? Er is altijd iets beters. Bovendien zijn er, hoe ouder je wordt, steeds meer mensen met bagage waar je helemaal geen zin in kunt hebben. Of lijken in de kast. Als je een beetje kieskeurig bent dan he.

Ik ben nu bijvoorbeeld een week of 6 aan het daten met een man, gaat hartstikke leuk, totdat hij nergens meer op reageert. Dan weet je gewoon dat hij aan het doordaten is, of zich om wat voor reden dan ook bedacht heeft, maar dat (nog) niet durft te zeggen. Super makkelijk toch?
En dit gebeurt keer op keer op keer.

Daten is moeilijk omdat mensen moeilijk zijn. Het wordt iedereen veel te makkelijk gemaakt, en dan doel ik niet op seks of hoe snel je die hebt. Ik denk dat we over een tiental jaren een enorme groep singles hebben omdat die nooit geleerd hebben iets aan te gaan.

Ch; daten heeft niks met obsessiviteit te maken. Maar wat jij nu zegt is wat alle mensen zeggen die al jaaaaaren in een relatie zitten en geen idee hebben. 'Waarom ben jij nou nog single?'
Nou gewoon, omdat ik een rotwijf ben.
anoniem_193009 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 08:10
9.67% gewijzigd
Geel schreef:
20-04-2018 08:06
. Een kroeg vind ik eigenlijk ook geen geschikte plek, met een drankje op lijkt iedereen leuk en gezellig.
Dan maak je na die avond verder een afspraak voor het weekend er na om elkaar beter te leren kennen . Zelfs zonder internet lukte dat prima.
8102 schreef:
20-04-2018 07:54
Ik ben van die generatie dat je je partner tijdens carnaval ontmoet in de kroeg.
Ik uit de tijd dat je iemand al leuk vond vóór het daten. En dat je ging daten, omdat je elkaar al had ontmoet en leuk vond.
Nu lijkt het alsof mensen al in een relatie stappen met hun Tinderdate en dan hopen dat de gevoelens ooit gaan groeien. Dat vind ik altijd zo raar dat soort verhalen.
Ik snap dus ook geen bal van het ‘moderne daten’.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu halverwege de veertig en zo'n 13 jaar 'onder de pannen', maar de eenvoud in daten die TO omschrijft herken ik niet. Ik vond het ook al een jungle, toen ik in mijn twintiger jaren was.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Het lijkt erop.

Mijn man ken ik via een ex-vriendin van mijn broer (wat een constructie, maar het is waar). Haha.
Doornroosje75 schreef:
20-04-2018 08:11
Ik ben nu halverwege de veertig en zo'n 13 jaar 'onder de pannen', maar de eenvoud in daten die TO omschrijft herken ik niet. Ik vond het ook al een jungle, toen ik in mijn twintiger jaren was.
Mijn opa en oma leerde elkaar via de buurtkermis kennen ;-) dus het kan nog makkelijker.
ch86 schreef:
20-04-2018 08:07
Ik snap de hele datingwereld nu ook niet. Ik ben zelf al jaren gelukkig met mijn vriend , die ik gewoon op een feestje heb leren kennen, maar kan me niet voorstellen dat ik (als ik vrijgezel zou zijn) zo obsessief op zoek zou zijn naar een relatie , en ook niet dat ik allerlei apps nodig zou hebben om mannen te leren kennen.

Dit is altijd zo lekker makkelijk gezegd door iemand die, zoals je zelf zegt, al jaren gelukkig is met haar partner.

Beetje sneu dat je anderen obsessief noemt die op zoek zijn naar hetzelfde.
YouWish schreef:
20-04-2018 08:15
Dit is altijd zo lekker makkelijk gezegd door iemand die, zoals je zelf zegt, al jaren gelukkig is met haar partner.

Beetje sneu dat je anderen obsessief noemt die op zoek zijn naar hetzelfde.

Dat dus. Zo'n lekker stigma op dat daten en single zijn ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind/vond het eigenlijk wel ideaal.
Je kunt nog steeds naar de kroeg om iemand te ontmoeten.. maar persoonlijk hoef ik geen kroegtijger.. en wat is de kans dat zo iemand past? Leuk als je 20 bent mss..
Ook verwacht ik niet zo snel iemand tegen te komen in het dagelijks leven..

Het is handig om vast een voorselectie online te kunnen doen!

Wel kan het nadeel volgens mij zijn dat vanwege het aanbod en vele daten je steeds hoge standaarden gaat stellen.. (als vrouw) lijkt t snel alsof je heeel veel keus hebt. Goed voor je zelfvertrouwen.. maar uiteindelijk wat minder realistisch denk ik..
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
20-04-2018 08:10
Dan maak je na die avond verder een afspraak voor het weekend er na om elkaar beter te leren kennen . Zelfs zonder internet lukte dat prima.
Ja dat is dus mijn punt, na die avond blijkt dan dat diegene toch heel anders is dan tijdens het uitgaan.
Verder eens met wat de rest zegt, allemaal leuk en aardig dat het zo makkelijk was voor jullie om een partner te vinden, maar voor sommige mensen gebeurt dat gewoon niet. Als je op je werk en hobbies met een andere leeftijdgeneratie te maken hebt en in je nabije vriendenkring iedereen bezet is, dan is het echt niet zo makkelijk om iemand tegen te komen.
Alle reacties Link kopieren
@ youwish and amyfarahfowler; wat ik met obsessief bedoelde is dat ik soms het idee heb dat mensen koste wat kost een relatie willen hebben, en dat snap ik niet. Ik zie mijn relatie als een aanvulling , niet als een invulling en heb het idee dat dat laatste bij veel singles speelt.
Sluit aan bij wat sinnombre noemt; een relatie aangaan en dan hopen dat de gevoelens groeien , ipv andersom - heel apart.
Alle reacties Link kopieren
Typische uitspraak van iemand die zelf al jaren 'gelukkig is met vriend'.
ch86 schreef:
20-04-2018 08:07
Ik snap de hele datingwereld nu ook niet. Ik ben zelf al jaren gelukkig met mijn vriend , die ik gewoon op een feestje heb leren kennen, maar kan me niet voorstellen dat ik (als ik vrijgezel zou zijn) zo obsessief op zoek zou zijn naar een relatie , en ook niet dat ik allerlei apps nodig zou hebben om mannen te leren kennen.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die al decennia in een relatie zitten en het allemaal denken zoveel anders te doen? :facepalm:


Al die daters verlangen gewoon naar precies datgene dat jullie hebben. Leuk voor jullie dat je iemand op de kermis bent tegen gekomen. Dat gebeurt niet iedereen.
In mijn geval: gescheiden, druk met twee kinderen, werk in de zorg, dus vrijwel allen vrouwelijke en homoseksuele collega's... Moet ik nou in de kroeg of op de kermis gaan rondhangen om is iemand tegen te komen? Je kunt ook én gelukkig zijn als single én je ogen en hart openhouden voor een echt fijne relatie door te daten. Vanzelf gaat het niet gebeuren.
ch86 schreef:
20-04-2018 08:07
Ik snap de hele datingwereld nu ook niet. Ik ben zelf al jaren gelukkig met mijn vriend , die ik gewoon op een feestje heb leren kennen, maar kan me niet voorstellen dat ik (als ik vrijgezel zou zijn) zo obsessief op zoek zou zijn naar een relatie , en ook niet dat ik allerlei apps nodig zou hebben om mannen te leren kennen.
Prijs jezelf gelukkig dat je er geen ervaring mee hebt.
Maar oordeel niet over mensen die er wel gebruik (moeten) van maken. Niet iedereen heeft een werk of hobby waarbij je meerdere mannen tegen komt of gaat graag op café.
En waarom is graag een relatie hebben 'obsessief'? De dag van vandaag mogen enkel mensen in een relatie genieten van samen zijn en singles moeten blij zijn met hun single status en zijn zielig als ze liever een relatie zouden willen.
Alle reacties Link kopieren
Dat zie ik ook gebeuren en dat snap ik totaal niet.
Maar dat is volgens mij niet bij het merendeel van de mensen die daten hoor.
Er zwemmen juist zoveel vissen in de zee dat zodra er iets gebeurt wat de een niet zint, de ander gedumpt wordt en Tinder weer wordt aangeslingerd op zoek naar een nieuwe match.
Het echte leren kennen van iemand lijkt vluchtig en oppervlakkiger geworden.
Doe jij iets wat ik mwah vind, dan ga ik door naar de volgende (want ik ben zelf de perfecte match, zoiets).
sinnombre schreef:
20-04-2018 08:11
Ik uit de tijd dat je iemand al leuk vond vóór het daten. En dat je ging daten, omdat je elkaar al had ontmoet en leuk vond.
Nu lijkt het alsof mensen al in een relatie stappen met hun Tinderdate en dan hopen dat de gevoelens ooit gaan groeien. Dat vind ik altijd zo raar dat soort verhalen.
Ik snap dus ook geen bal van het ‘moderne daten’.
anoniem_169698 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 08:48
0.22% gewijzigd
YouWish schreef:
20-04-2018 08:15
Dit is altijd zo lekker makkelijk gezegd door iemand die, zoals je zelf zegt, al jaren gelukkig is met haar partner.

Beetje sneu dat je anderen obsessief noemt die op zoek zijn naar hetzelfde.
Helemaal eens. en dat terwijl ik ook al jaren in een goede relatie zit ;-)
Alle reacties Link kopieren
kopstoot schreef:
20-04-2018 08:35
Dat zie ik ook gebeuren en dat snap ik totaal niet.
Maar dat is volgens mij niet bij het merendeel van de mensen die daten hoor.
Er zwemmen juist zoveel vissen in de zee dat zodra er iets gebeurt wat de een niet zint, de ander gedumpt wat en Tinder weer wordt aangeslingerd op zoek naar een nieuwe match.
Het echte leren kennen van iemand lijkt vluchtig en oppervlakkiger geworden.
Doe jij iets wat ik mwah vind, dan ga ik door naar de volgende (want ik ben zelf de perfecte match, zoiets).
Van de mensen die ík ken die daten, waaronder ikzelf, is er niemand die zo in het daten staat hoor. Dat is meer een algemeen idee dat iedereen (die niet date of in een relatie zit en er wat van vind ...) maar klakkeloos overneemt.
Alle reacties Link kopieren
Ik date zelf ook en zie dit gedrag dus wel regelmatig. Gebaseerd op mijn eigen observaties en ervaringen dus.
Dus antwoord op TO: ja daten is moeilijk.
Hangmat schreef:
20-04-2018 08:39
Van de mensen die ík ken die daten, waaronder ikzelf, is er niemand die zo in het daten staat hoor. Dat is meer een algemeen idee dat iedereen (die niet date of in een relatie zit en er wat van vind ...) maar klakkeloos overneemt.
ch86 schreef:
20-04-2018 08:28
@ youwish and amyfarahfowler; wat ik met obsessief bedoelde is dat ik soms het idee heb dat mensen koste wat kost een relatie willen hebben, en dat snap ik niet. Ik zie mijn relatie als een aanvulling , niet als een invulling en heb het idee dat dat laatste bij veel singles speelt.
Sluit aan bij wat sinnombre noemt; een relatie aangaan en dan hopen dat de gevoelens groeien , ipv andersom - heel apart.

Je zegt nu gewoon nog een keer precies hetzelfde verpakt in een ander jasje. Het is lekker makkelijk praten dat jij je relatie als aanvulling ziet want je hébt een relatie. Je weet helemaal niet hoe je zou zijn/doen als jij nu single zou zijn want dan bén je niet.

Je noemt mensen die dat ook graag zouden willen wederom obsessief.

Echt een hele nare veroordelende post.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven