definitief afgedaan als opa en oma?

21-04-2018 14:03 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft 6 kleinkinderen waarvan hij er 3 bijna nooit ziet, dankzij de houding van zijn schoondochter. Zij vindt mijn man geen goede opa omdat ie gescheiden is en nu samenwoont met een vrouw van bijna 15 jaar jonger die geen kinderen heeft en die ze dus niet vertrouwt ( ik dus).
Ik vind dit verschrikkelijk voor mijn man maar helaas, erover praten met zijn zoon heeft geen zin aangezien die totaal niks te vertellen heeft thuis.
Af en toe komt ie stiekem met de kleinkids op visite maar dat is zó weinig dat we echt voelen alsof we afgedaan hebben als opa en "oma"
We hebben al van alles geprobeerd maar nu weten we het niet meer
Ik ben bang dat je er niks aan kan doen..
Niets doen.
Blij zijn met de drie kleinkinderen waar je wel normaal als opa en oma contact mee kan hebben en genoegen nemen met een (sporadisch) bezoekje van de zoon met de "moeilijke" schoondochter.
Val de zoon er niet meer mee lastig, voor hem zal het ook moeilijk zijn.
Stel je ruimhartig en gastvrij op als ze een keer komen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet je zeker dat het de schoondochter is die moeilijk doet?
Mijn schoonmoeder zegt ook tegen iedereen dat ik degene ben die haar het contact met de kleinkinderen ontzegt, maar dat is dus niet zo.
Je weet niet hoe de verhoudingen bij hun thuis liggen en wie wat denkt, dat is alleen maar een aanname omdat je man waarschijnlijk niet kan geloven dat het zijn eigen kind is die misschien wel moeilijk doet.
Het enige wat je zelf in de hand hebt en invloed op kunt hebben:

Het niet denken in oordelen.

Ik lees de volgende (voor)oordelen in OP:

Zij vindt mijn man geen goede opa omdat ie gescheiden is en nu samenwoont met een vrouw van bijna 15 jaar jonger die geen kinderen heeft en die ze dus niet vertrouwt ( ik dus).

..,,zijn zoon heeft geen zin aangezien die totaal niks te vertellen heeft thuis.

... dat we echt voelen alsof we afgedaan hebben als opa en "oma"

Allemaal negatieve gedachten en veronderstellingen.
Al zou het zo zijn, je kunt daar niets aan veranderen.

Wat je wel kunt doen, is wat Karin ook al zei; gastvrij zijn. Positief zijn. Blij zijn met de contacten die er wel zijn.

Wellicht draait het bij. Verandert het langzaam. Maar negatieve gedachten (en uitspraken?) helpen zeker niet.
Hoe weinig is weinig?
Niets doen ?

Die zoon is een flapdrol vh zuiverste water. Die behoort gewoon tegen zijn vrouw te zeggen dat ie met zijn kids gewoon regelmatig bij opa en oma langs gaat. Opa is nb zijn eigen vader. En als haar dat niet zint dan is dat haar probleem, niet het zijne. Ze hoeft toch niet mee.

En als die schoondochter dan nog tegen is, dan vertrouwt ze in principe dus ook haar eigen vent niet.

Maar ja, dat geen flikker te vertellen hebben thuis schijnt steeds meer een epidemie te worden.
aatjuhh123 schreef:
21-04-2018 14:27
Niets doen ?

Die zoon is een flapdrol vh zuiverste water. Die behoort gewoon tegen zijn vrouw te zeggen dat ie met zijn kids gewoon regelmatig bij opa en oma langs gaat. Opa is nb zijn eigen vader. En als haar dat niet zint dan is dat haar probleem, niet het zijne. Ze hoeft toch niet mee.

En als die schoondochter dan nog tegen is, dan vertrouwt ze in principe dus ook haar eigen vent niet.

Maar ja, dat geen flikker te vertellen hebben thuis schijnt steeds meer een epidemie te worden.
We horen hier maar een kant van het verhaal natuurlijk. Ik weet niet of die zoon een flapdrol is hoor.
Inderdaad: hoe weinig is weinig?
Hoe gaat het met verjaardagen? Van de kleinkinderen, van zijn zoon en schoondochter? Jullie verjaardagen? Worden die gevierd, zien jullie elkaar?
Hoe zien de feestdagen eruit?
Hoe oud zijn de kinderen?
aatjuhh123 schreef:
21-04-2018 14:27
En als die schoondochter dan nog tegen is, dan vertrouwt ze in principe dus ook haar eigen vent niet.
Als hij stiekem gaat, kan ze hem dus inderdaad niet vertrouwen.
Tiana_76 schreef:
21-04-2018 14:33
We horen hier maar een kant van het verhaal natuurlijk. Ik weet niet of die zoon een flapdrol is hoor.
In dit geval is hij een flapdrol want hij gaat heel af en toe stiekum langs.

Hoe kun je je eigen kids weghouden van je eigen vader.

Maar jij hebt gelijk dat je hier maar 1 kant leest. Maar er lijkt me weinig aan het handje met opa en oma want de andere drie kleinkids zien ze wel gewoon regelmatig.
2koffie schreef:
21-04-2018 14:38
Als hij stiekem gaat, kan ze hem dus inderdaad niet vertrouwen.
Hij moet wel stiekem gaan anders zwaait er wat voor hem thuis.
laverneb schreef:
21-04-2018 14:19
Het enige wat je zelf in de hand hebt en invloed op kunt hebben:

Het niet denken in oordelen.

Ik lees de volgende (voor)oordelen in OP:

Zij vindt mijn man geen goede opa omdat ie gescheiden is en nu samenwoont met een vrouw van bijna 15 jaar jonger die geen kinderen heeft en die ze dus niet vertrouwt ( ik dus).

..,,zijn zoon heeft geen zin aangezien die totaal niks te vertellen heeft thuis.

... dat we echt voelen alsof we afgedaan hebben als opa en "oma"

Allemaal negatieve gedachten en veronderstellingen.
Al zou het zo zijn, je kunt daar niets aan veranderen.

Wat je wel kunt doen, is wat Karin ook al zei; gastvrij zijn. Positief zijn. Blij zijn met de contacten die er wel zijn.

Wellicht draait het bij. Verandert het langzaam. Maar negatieve gedachten (en uitspraken?) helpen zeker niet.
+1

Het eerste wat ik dacht was: wat een negatieve houding..

Hopelijk heb je dit in een boze bui geschreven maar je wijst behoorlijk, kraakt de zoon en schoondochter van je man af en het belangrijkste: nergens lees ik iets over verdriet om het sporadische contact, alleen boosheid en al helemáál niets over liefde voor de (klein)kinderen.

Ik zou hun kant van het verhaal weleens willen horen... ik zeg het ook nog maar een keer: wees vriendelijk, liefdevol en steun je man. Ik hoop dat je dit soort uitspraken (je zoon zit onder de plak enz.) niet tegen hem doet, hij kan zijn verdriet wellicht niet bij jou kwijt mocht je dan tegen hem zeggen dat zijn zoon een slappe zak is, zijn schoondochter een heks: wees lief voor hem, zijn kinderen én kleinkinderen.

Dat je zelf geen kinderen hebt: ik zou hem wel vertellen dat je in de verste verte niet weet hoeveel pijn de situatie hem doet juist omdat je geen kinderen hebt en je dus niet goed in hem kan verplaatsen.

En als ze jou niet aardig vinden kan je ook voorstellen om te zorgen dat je niet thuis bent/niet mee te gaan zodat hij het contact met hen weer kan herstellen. En ze vertellen dat je begrijpt dat ze moeite met je hebben ook al snap je er eigenlijk niks van: doe het uit liefde.
Als dat contact maar weer goed komt en met boos worden ga je dat niet bereiken. Integendeel vrees ik..

Veel wijsheid toegewenst.
Alle reacties Link kopieren
aatjuhh123 schreef:
21-04-2018 14:40
Maar jij hebt gelijk dat je hier maar 1 kant leest. Maar er lijkt me weinig aan het handje met opa en oma want de andere drie kleinkids zien ze wel gewoon regelmatig.
De ouders van die kleinkinderen hebben de scheiding destijds misschien anders meegekregen, mijn man en zijn broer kijken ook heel anders naar de gebeurtenissrn die er toen hebben plaatsgevonden, en gaan dus heel anders met elk van hun ouders om.
Alle reacties Link kopieren
Courage-- schreef:
21-04-2018 14:34
Inderdaad: hoe weinig is weinig?
Hoe gaat het met verjaardagen? Van de kleinkinderen, van zijn zoon en schoondochter? Jullie verjaardagen? Worden die gevierd, zien jullie elkaar?
Hoe zien de feestdagen eruit?
Hoe oud zijn de kinderen?
Verjaardagen komen ze niet. Ook die van hun nichtjes en neefje bezoeken ze niet. Elke keer een ander smoesje om niet te hoeven komen.
Kerstmis vieren ze alleen met haar familie. De familie van onze kant is niet belangrijk volgens onze schoondochter. Kinderen: 2 meisjes van 4 jaar en een jongen van 7.
Ik las in andere berichten van je dat je ook erg met het thema 'rol stief-oma/stief-opa' bezig bent. Hoe zie jij jezelf daarin?
Aangezien jouw man nog werkt, en jij jonger bent dan hij - hoe oud ben jij zelf ongeveer?
Gelukkig hebben jullie nog 3 kleinkinderen die wel bij jullie komen. Steek daar jullie energie in. Ik zou geen energie meer stoppen in je schoondochter en laat dat contact dan ook maar voor wat het is.En wees blij als (schoon)zoon alleen komt met de 3 kleinkinderen ook al is dat zelden.
fanta2017 schreef:
21-04-2018 14:47
Verjaardagen komen ze niet. Ook die van hun nichtjes en neefje bezoeken ze niet. Elke keer een ander smoesje om niet te hoeven komen.
Kerstmis vieren ze alleen met haar familie. De familie van onze kant is niet belangrijk volgens onze schoondochter. Kinderen: 2 meisjes van 4 jaar en een jongen van 7.
Volgens mij is er niemand die een relatie krijgt en zonder reden ineens zegt 'we gaan niet meer naar jouw familie'.
Dus ik denk dat we een groot deel van het verhaal hier missen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft 6 kleinkinderen waarvan hij er 3 bijna nooit ziet, dankzij de houding van zijn schoondochter.

Nou, zijn zoon heeft er ook iets mee te maken hè.
Alle reacties Link kopieren
Koester de momenten die je wel hebt met je kleinkinderen, houd de kritiek op je schoondochter voor je. Zo kunnen jouw kleinkinderen met plezier terugkijken op de momenten met opa en oma.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
fanta2017 schreef:
21-04-2018 14:47
Kerstmis vieren ze alleen met haar familie. De familie van onze kant is niet belangrijk volgens onze schoondochter. Kinderen: 2 meisjes van 4 jaar en een jongen van 7.
Maar dan is je stiefzoon toch een ontzettende zak hooi dat hij dat allemaal laat gebeuren? Zeggen zijn broer(s)/zus(sen) daar niks van?
Alle reacties Link kopieren
fanta2017 schreef:
21-04-2018 14:47
Verjaardagen komen ze niet. Ook die van hun nichtjes en neefje bezoeken ze niet. Elke keer een ander smoesje om niet te hoeven komen.
Kerstmis vieren ze alleen met haar familie. De familie van onze kant is niet belangrijk volgens onze schoondochter. Kinderen: 2 meisjes van 4 jaar en een jongen van 7.

Nou, daar ga je dus al met dat het volgens jou allemaal om jou draait. Niet dus. Stop met jezelf voor de gek houden.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
21-04-2018 15:25
Maar dan is je stiefzoon toch een ontzettende zak hooi dat hij dat allemaal laat gebeuren? Zeggen zijn broer(s)/zus(sen) daar niks van?
je weet toch niet hoe de familiebanden zijn? Misschien heeft hij wel een hele goede reden om het eens te zijn met zijn vrouw
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
21-04-2018 15:25
Maar dan is je stiefzoon toch een ontzettende zak hooi dat hij dat allemaal laat gebeuren? Zeggen zijn broer(s)/zus(sen) daar niks van?
Heb jij de stiefzoon in kwestie gesproken? Zo niet, dan kun je daar geen enkel oordeel over vellen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
rosanna08 schreef:
21-04-2018 15:26
je weet toch niet hoe de familiebanden zijn? Misschien heeft hij wel een hele goede reden om het eens te zijn met zijn vrouw
Ik ging mee in het verhaal van TO, dat het allemaal de schuld van schoondochter zou zijn.

Maar uiteraard zitten er altijd twee kanten aan het verhaal. En daar ben ik dus ook benieuwd naar. TO?
anoniem_353419 wijzigde dit bericht op 21-04-2018 15:31
Reden: toevoeging
15.25% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven