De schaarste van seks

15-05-2018 21:45 221 berichten
Normaal gesproken ben ik iemand die de zaken van meerdere kanten bekijkt, maar dit keer kom ik er niet goed uit.

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een aantal heel dierbare vriendinnen heb. Stuk voor stuk intelligente vrouwen, sterke karakters met levenservaring en levenslust. Ze zijn allemaal financieel succesvol; eentje runt een zeer winstgevende onderneming, de andere twee zijn directors bij multinationals. Het zijn charismatische vrouwen, niet perse fysiek mooi, maar wel psychologisch aantrekkelijk. Ze hebben een groot netwerk, nou ja ze hebben gewoon alles mee. Maar met mannen lukt het niet.

Tenminste, dat dacht ik. Jaren heb ik gedacht dat ze heel soms aan casual seks deden als ze zin hadden en de kans zich voordeed. Soms hadden we het over hun avontuurtjes, maar veel spraken we er niet over. Prima, ik bespreek mijn seksleven (als getrouwde vrouw) ook niet tot in detail met hen. Iets met wederzijds respect ofzo.

Dit weekend kwam ik erachter dat ze allemaal een getrouwde minnaar hebben, met een nietsvermoedende vrouw en schoolgaande kinderen. En eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik hiervan moet denken. Of het mijn vriendschap met hen moet beïnvloeden, of het mijn beeld van hen als mensen, vrouwen en mijn vriendinnen moet veranderen. En of dat dan wat over mij zegt, en zo ja, wat dan.

Ik kom er niet goed uit. Want ik snap het. Of nou ja, ik snap dat ze niet zoveel trek hebben in de left-overs van onze eigen generatie (zeg de midveertigers tot midvijftigers zo'n beetje). Ik begrijp ook dat een (veel) jongere man het niet is voor ze. En dat ze niet gaan voor betaalde seks, dat ze niet tinderen. Dat ze niet perse een relatie willen, maar dat ze wel het beste van het beste wensen. En ja, dat zijn de types die zelf ook top of the food chain zijn. En dus bezet.

Voordat iemand het vraagt: ik ben niet bang dat ze voor mijn man gaan. Daar gaat dit niet over. Maar ik merk dat ik moeite heb met te verwoorden waar het dan wel over gaat. Misschien over de vraag wat ik zelf zou doen als ik hen was?

Hoe zouden jullie reageren in zo'n situatie?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendinnen zouden het zeer zeker niet zijn. Het zegt wel degelijk iets over je karakter, normen en waarden enzo...
Ja en?
Absoluut niet mijn type vriendin.
Leuk hoor dat ze niet de left-overs van hun generatie willen (pardon??) maar staan ze er wel eens bij stil dat zij volgens hun maatstaven ook de left-overs zijn? Zelf zijn ze er niet in geslaagd om een relatie te krijgen met de man waar ze nu de ordinaire bijvrouw van zijn. Heel knap ook dat ze zakelijk zo succesvol zijn maar dat is nog steeds geen rede om je als een achterbakse snol te gedragen.
Alle reacties Link kopieren
Állemaal een getrouwde minnaar? Wat een toestand zeg. Jij weet zelf het beste wat jouw gevoel daarbij is en of dat jullie vriendschap wel of niet beinvloed. Netjes is het in ieder geval niet van ze...
Alle reacties Link kopieren
Verder sluit ik mij aan bij stellar :applause:
snoopylynn schreef:
15-05-2018 21:49
Mijn vriendinnen zouden het zeer zeker niet zijn. Het zegt wel degelijk iets over je karakter, normen en waarden enzo...
Zo denk ik er ook over.

Ik vind het ook enorm arrogant. Dan mag je fijn een zeer succesvolle zakenvrouw zijn, maar als je verder zo narcistisch in het leven staat dan stel je in mijn ogen weinig voor.
Einde vriendschap voor mij.
Ik snap je redenatie wel en ik snap ook waarom het best handig is voor dit type vrouw.
Het staat voor mij te ver van mij af om als vriendin mee te leven, dat zou ik er lastig van vinden.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
15-05-2018 21:57
Absoluut niet mijn type vriendin.
Leuk hoor dat ze niet de left-overs van hun generatie willen (pardon??) maar staan ze er wel eens bij stil dat zij volgens hun maatstaven ook de left-overs zijn? Zelf zijn ze er niet in geslaagd om een relatie te krijgen met de man waar ze nu de ordinaire bijvrouw van zijn. Heel knap ook dat ze zakelijk zo succesvol zijn maar dat is nog steeds geen rede om je als een achterbakse snol te gedragen.
Maar waarom zijn zij dan achterbakse snollen? Ik vind dat die mannen veel meer kwalijk te nemen is. Die zijn getrouwd en nemen er een vrouw bij.
...
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn van die snobs die neerkijken op een loodgieter. Daar kan je natuurlijk geen relatie mee hebben, dat snap je zeker wel? In plaats daarvan laten ze zich neuken door een getrouwde vent. Lekker chique.
ik geef mn bek ook maar een douw
Het past bij ze hè; no strings attached en je kunt er dus snel zonder problemen vanaf. Het is de natte droom van elke manager.
stellar schreef:
15-05-2018 21:57
Absoluut niet mijn type vriendin.
Leuk hoor dat ze niet de left-overs van hun generatie willen (pardon??) maar staan ze er wel eens bij stil dat zij volgens hun maatstaven ook de left-overs zijn? Zelf zijn ze er niet in geslaagd om een relatie te krijgen met de man waar ze nu de ordinaire bijvrouw van zijn. Heel knap ook dat ze zakelijk zo succesvol zijn maar dat is nog steeds geen rede om je als een achterbakse snol te gedragen.
Nou nou.
De enige achterbakse snollen zijn de mannen in kwestie, als ze afspraken met hun vrouw hebben over monogamie.
Die vrouwen hebben die kinderen en vrouwen geen trouw beloofd en vinden het zo allemaal best. Het klinkt niet alsof ze op de positie van de echtgenote uit zijn.
Fijn dat jij je vriendinnen zo waardeert en ze zo succesvol vindt, maar de waarheid is eigenlijk dat ze behoorlijk kansloos zijn. Ze zijn niet eens in staat om leuke vrijgezelle mannen te ontmoeten en moeten het doen met mannen die zo'n fuckbuddy wel lekker eenvoudig vinden. Ze kunnen dus net zo goed op Tinder gaan of de prostitutie ingaan.
Ze zijn zelf left overs, dus waarom zijn de andere left overs niet iets voor ze?
Anárion schreef:
15-05-2018 22:04
Maar waarom zijn zij dan achterbakse snollen? Ik vind dat die mannen veel meer kwalijk te nemen is. Die zijn getrouwd en nemen er een vrouw bij.
Oh maar dat soort mannen vind ik zo mogelijk nog erger maar die staan nu niet ter discussie ;-)
Ik vind het gewoon echt niet kunnen als je willens en wetens een affaire aangaat met een getrouwde man/vrouw, daarom mijn harde reactie.
sinnombre schreef:
15-05-2018 22:08
Fijn dat jij je vriendinnen zo waardeert en ze zo succesvol vindt, maar de waarheid is eigenlijk dat ze behoorlijk kansloos zijn. Ze zijn niet eens in staat om leuke vrijgezelle mannen te ontmoeten en moeten het doen met mannen die zo'n fuckbuddy wel lekker eenvoudig vinden. Ze kunnen dus net zo goed op Tinder gaan of de prostitutie ingaan.
Ze zijn zelf left overs, dus waarom zijn de andere left overs niet iets voor ze?
Hoppa
Hoezo schaarste?
Helemaal eens met SinNombre.
Een leuke bij je passende single man ontmoeten is geen prestatie maar gewoon mazzel.
Lees maar eens hier op Viva of loop maar eens een dagje door een attractie park: er is geen enkele relatie tussen leuk of normaal of succesvol zijn en het hebben van een partner.
Dat ik zelf niet met gebonden mannen date wil niet zeggen dat ik niet bevriend kan zijn met vrouwen die dat wel doen.

De man in kwestie is fout. De vrouw die ermee vreemd gaat is in mindere mate fout. Maar de vrouw die bevriend is met de vrouw die vreemdgaat treft geen blaam hoor.

Gewoon het onderwerp vermijden en lekker wijntjes drinken met je vriendinnen.

Overigens snap ik niet waarom ze niet voor de sex met een leuke knappe single eind-twintiger/begin dertiger gaan ipv met een getrouwde vijftiger. Die staan in de rij voor oudere single vrouwen en het is best geinig babbelen tussen de bedrijven door met zo’n ambitieuze knul aan het begin van zijn carrière. Om het over bedprestaties maar niet te hebben.
Het vraagt om meer dan alleen een succesvolle carrière om die doelgroep succesvol te kunnen aanspreken, hillegonda.
Amant schreef:
15-05-2018 22:51
Het vraagt om meer dan alleen een succesvolle carrière om die doelgroep succesvol te kunnen aanspreken, hillegonda.
Nah, dat is niet mijn ervaring (of ik onderschat mezelf).
Als je er nog een beetje fris en verzorgd uitziet maar vooral zelfverzekerd en duidelijk in bent voor veel pret, staan ze in de rij.

Die jongens zijn ook slim genoeg om fysiek geen vergelijking te maken met hun vrouwelijke leeftijdsgenootjes. Daar is ze het ook niet om te doen.

Benieuwd waarom die vriendinnen van TO dan toch voor die getrouwde kerels gaan. Misschien willen ze toch rode rozen ofzo. Want die brengen de hipsters niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Bitches.

Kunnen ze zelf geen fatsoenlijke man krijgen , dus maar die van anderen stelen. Stoer hoor. Net kerels. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Als die dames daadwerkelijk “psychologisch aantrekkelijk” zijn dan hadden ze allang een leuke kerel. Status kan een belangrijke rol zijn in een relatie maar ik zelf denk dat de meeste wel voor een persoonlijkheid gaan. Denk dat die vriendinnen van jou een beetje teveel met hun neus in de lucht lopen. Sorry, absoluut niet mijn soort volk
Je moet ook een lekker wijf zijn. En nee, je kunt als vrouw niet voor mannen bepalen of een andere vrouw een lekker wijf is :)

Jij bent blijkbaar wel een lekker wijf, gezien de inhoud van je posts.
Dus wat dat betreft snap ik de titel niet. Sex is niet schaars voor vrouwen. Ook/zeker niet voor succesvolle vrouwen die zich dagelijks zowel zakelijk als sociaal goed door het leven slaan.

Misschien dat ze hooguit even moeten doorkrijgen in welke spelonken van het internet ze moeten hengelen als ze niet op Tinder willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven