Ik moet hier weg

17-07-2018 01:38 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb dit nooit eerder gedaan, en als ik mensen zulke oproepen zag plaatsen snapte ik nooit waarom ze niet allang weg waren. Dus ik snap als ik die reacties krijg, maar ik zou heel graag praktische adviezen of ervaringen willen.

Ik zit al een aantal jaren in een relatie, en ik ben 2 maanden geleden bevallen van onze zoon. Ik ben altijd erg zelfstandig geweest, alleen sinds de zwangerschap heb ik niet meer gewerkt. Nu hebben we elke dag ruzie omdat hij vindt dat hij niet hoeft te helpen met onze zoon omdat hij het geld verdiend en ik niet. Ik doe al 2 maanden elke dag en nacht alles alleen ( 6 keer per nacht eruit, ik slaap niet meer.) Elke keer als ik hem hierop aansprak en boos werd kregen we ruzie, maar nog niks zoals vanavond. Terwijl ik boos werd dat ik wakker werd en eruit moest om een flesje te maken omdat hij nog te druk aan het gamen was midden in de nacht en er geen tijd voor had, is het uit de hand gelopen. Hij ging me uitschelden en noemde me "bollie" en "ga lekker donuts eten". Dit deed me zoveel pijn omdat ik druk bezig ben met de zwangerschapskilos te verliezen, maar ik 2 maanden geleden van zijn zoon ben bevallen en dat niet zo snel gaat. Toen ben ik gaan huilen en duwen totdat hij me in mijn gezicht sloeg. Ik was zo verbaast en ik verstijfde helemaal. Ik was een paar minuten aan het bedenken wie ik moet bellen of wat ik moet doen. Mijn vrienden en familie wonen allemaal 2 uur bij me vandaan en ik wil ze niet snachts in paniek opbellen. Ondertussen is mijn vriend met een logeertas weggegaan zonder iets te zeggen. Geen idee waar hij heen is maar ik ben allang blij dat hij even weg is. Ik ben nu iets gekalmeerd maar ik ben radeloos en ik weet niet wat ik nu moet doen. Aan de ene kant denk ik ga slapen je hebt je rust nodig voor je baby, kijk morgen maar wat je doet. Aan de andere kant denk ik dit gaat te ver ik ga hier meteen aangifte van doen en hij zoekt het maar uit. Ik weet alleen niet waar ik met een baby terecht kan en ik heb geen inkomen op dit moment. Misschien eerst bezig gaan met een eigen plek en werk zoeken en tot die tijd niks doen? Voor zover dat zou kunnen.. Ik weet het niet meer het is ondertussen half 2 snachts en ik ben dood op..
Kwart voor 2 inmiddels, ga lekker slapen en bel morgenochtend je familie al zouden mijn zussen of goede vrienden me best wakker mogen maken in zo'n geval.
Maar inderdaad, je moet ook voor je baby zorgen. First things first: naar bed jij!
Alle reacties Link kopieren
Om overdag (?) geld te kunnen verdienen moet je ‘s nachts geslapen hebben.

Let’s face it; jullie zijn geen geliefden maar twee individuen die uit gemak bij elkaar zijn. Wanneer er dan een baby geboren wordt komt opeens de ware natuur van jullie relatie naar boven.

Je kunt ervoor kiezen om deze man vanaf nu uit jouw (jullie) leven te bannen, maar je kunt je ook afvragen of de toekomst er dan voor jullie alledrie beter uitziet. Je bent immers niet voor niets zwanger geworden van deze man en de vraag is of je in de toekomst verstandigere keuzes zult maken.

Weet jij het antwoord?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Als je bang bent dat hij weer agressief wordt, zou ik het zeker even telefonisch melden bij de politie.
...
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
17-07-2018 01:49

Maar inderdaad, je moet ook voor je baby zorgen. First things first: naar bed jij!
Oh, en dit uiteraard. Slapen!
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
aangifte doen van wat? Jij duwt hem en hij slaat in je gezicht. Nou de politie zal onder de indruk zijn. Ga slapen en richt je op je kind. Die heeft niet gevraagd om dit drama. Was je vriend voor de bevalling wel een leuke lieve en meewerkende man?
Alle reacties Link kopieren
Wiens briljante idee was het om thuisblijfmoeder te worden?
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
17-07-2018 01:52
Om overdag (?) geld te kunnen verdienen moet je ‘s nachts geslapen hebben.

Let’s face it; jullie zijn geen geliefden maar twee individuen die uit gemak bij elkaar zijn. Wanneer er dan een baby geboren wordt komt opeens de ware natuur van jullie relatie naar boven.

Je kunt ervoor kiezen om deze man vanaf nu uit jouw (jullie) leven te bannen, maar je kunt je ook afvragen of de toekomst er dan voor jullie alledrie beter uitziet. Je bent immers niet voor niets zwanger geworden van deze man en de vraag is of je in de toekomst verstandigere keuzes zult maken.

Weet jij het antwoord?
Nadat we 8 jaar een relatie hadden en 5 jaar samenwoonde hebben we uit liefde besloten om een gezin te starten. Pas sinds de afgelopen 2 maanden, sinds de geboorte, zijn deze ruzies begonnen en loopt het nu uit de hand. Ik ging er natuurlijk niet vanuit dat iemand na 8 jaar opeens zo kan omslaan en veranderen, anders had ik natuurlijk een andere keus gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
17-07-2018 01:59
Wiens briljante idee was het om thuisblijfmoeder te worden?
Thuisblijfmoeder? We zijn tijdens mijn zwangerschap verhuist waardoor ik mijn baan moest opzeggen, het plan was om gewoon weer te werken wanneer de kraamperiode voorbij was, ik kan namelijk niet met 32 weken zwangerschap een baan vinden en dan zou ik alsnog nu verlof hebben.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
17-07-2018 01:56
aangifte doen van wat? Jij duwt hem en hij slaat in je gezicht. Nou de politie zal onder de indruk zijn. Ga slapen en richt je op je kind. Die heeft niet gevraagd om dit drama. Was je vriend voor de bevalling wel een leuke lieve en meewerkende man?
Ja de 8 jaar dat we in een relatie zaten is er nooit zoiets gebeurd, anders zou ik natuurlijk geen gezin starten. Nou ik denk dat er een verschil zit in mijn blauwe oog en het duwen tegen zijn schouder, maar zoals ik zei ik weet dus niet wat ik kan doen hiermee vandaar dat ik dit verhaal ook heb geplaatst.
Lieveranoniempje schreef:
17-07-2018 02:07
Thuisblijfmoeder? We zijn tijdens mijn zwangerschap verhuist waardoor ik mijn baan moest opzeggen, het plan was om gewoon weer te werken wanneer de kraamperiode voorbij was, ik kan namelijk niet met 32 weken zwangerschap een baan vinden en dan zou ik alsnog nu verlof hebben.
Probeer voor nu even rustig te worden zodat je straks kan slapen. Ik hoor altijd van moeders dat de gebroken nachten of nooit langer dan een paar uurtjes slapen slopend zijn en nu ben je vast helemaal kapot.
Echt, je zou er goed aan doen om toch even te gaan liggen met je ogen dicht. Ben je té opgefokt wat ik best kan begrijpen kan je ook nog even met sensoor bellen als je liever geen familie belt zodat je even je verhaal kan doen en je zeker weet dat er iemand naar je luistert.
En dan slapen. De komende tijd zijn er 2 mensen waar jij verantwoordelijk voor bent en heel goed voor moet zorgen namelijk je pasgeboren baby'tje en jezelf.

Bedenk wat men altijd zegt in een vliegtuig: in een noodgeval éérst jezelf helpen, zuurstofkapje op want als JIJ als volwassene bewusteloos raakt kan je de kleintjes niet helpen. Eerst jezelf helpen en op de been vooral, je kindje staat op nr.1 en die man is van de pot gerukt.
Laat hem maar; hij heeft het goed verziekt imo door de moeder van zijn pasgeboren kindje een klap in het gezicht te geven.

Dat is NIET goed te praten en kan nu nog gestopt worden, voor je het weet ben je 2 jaar verder en vind je een 'corrigerende tik' doodgewoon..
Sterkte, er zijn meer vaders en moeders die het in hun eentje klaren.

Maar nu gaan slapen, echt slaap is zo ontzettend belangrijk! Morgen weer een dag.. en doodmoe kan je geen beslissingen maken. Hoeft ook niet in 1 dag hé? Je mag best je tijd nemen, het is heel belangrijk dat je nu goed voor jezelf zorgt en je niet in een hoek laat drukken.
O wow... een blauw oog? Dat is geen klap op je wang geweest.
Maak er voor de zekerheid maar even een paar goede foto's van, ook van de zijkant.
Evt. voor de badkamerspiegel en check even of ze goed gelukt zijn.
Ik hoop van niet maar als hij heel raar gaat doen kan het handig zijn als bewijs.

En dan slapen, serieus!
Als jij hem gaat duwen, kun je wat terug verwachten. Als hij nooit eerder agressief is geweest, vind ik het een beetje overdreven om daarvan aangifte te doen.
Het is wel een nare situatie. Vind hij de baby wel leuk? Doet hij na werk wel wat voor/ met de baby?
Slaapgebrek haalt niet het beste in mensen naar boven.
Probeer te slapen als de baby slaapt overdag. Probeer als je vriend straks thuis komt een normaal gesprek te voeren. Vraag hem ook een voeding in de nacht of vroege ochtend te doen. Zodat je wat meer uurtjes kan slapen.
Ik lees dat jullie nu elke dag ruzie hebben, dat hij niets doet voor de baby en dat hij liever aan het gamen is. Ik lees ook dat jullie slecht met elkaar kunnen praten en dat de ruzie zo geëscaleerd is dat jij hem duwde en hij je een klap gaf.

Ik snap dat je doodop bent, maar ik vind dit eerlijk gezegd serieuzer dan alleen maar vermoeidheid.

Kun je even een paard daagjes naar je ouders, broers of zussen of vrienden, zodat jullie beiden wat afstand van elkaar kunnen nemen en tot emotionele en
lichamelijke rust kunnen komen?
Wat naar allemaal.
Met zo'n enorme vermoeidheid voer je geen constructieve gesprekken. Gelijk aangifte doen zou ik niet doen, als jullie relatie verder altijd goed was. Er is nu wel een duidelijke oorzaak aan te wijzen, voorheen ging het prima zeg je.

Heb je op een of andere manier een mogelijkheid om bij te slapen, dat iemand een paar uur oppast in jullie huis?
Zorg dat jullie het gesprek weer aangaan, op een moment dat jullie je beide beter voelen.
Lieveranoniempje schreef:
17-07-2018 02:07
Thuisblijfmoeder? We zijn tijdens mijn zwangerschap verhuist waardoor ik mijn baan moest opzeggen, het plan was om gewoon weer te werken wanneer de kraamperiode voorbij was, ik kan namelijk niet met 32 weken zwangerschap een baan vinden en dan zou ik alsnog nu verlof hebben.
Dit hoor, laat je niks aanpraten.
Meid, dit zijn tropenmaanden.
Jij hebt slaapgebrek en jullie wereld staat op zijn kop.
Als je een fijn consultatiebureau hebt zou ik daar om advies vragen (niet het trek en duw gedeelte noemen), of volledige openheid bij de huisarts.
Je klinkt oververmoeid en je vriend klinkt alsof hij het niet helemaal snapt.
Er zijn helaas mannen die denken dat je als je thuis bent met een klein kind dat je dan de hele dag leuk speelt, maar het is gewoon aanpoten.
Is je vriend weleens een dag alleen met de kleine geweest?
Ik zou dat eens instellen. Gewoon eens een weekend weggaan en jij ergens bijslapen.
Dan houdt hij verder zijn mond wel met zijn praatjes van hij werkt en jij niet.
Rustig aan en sterkte. wat een rotnacht heb je gehad.
Een klap is nooit goed te praten, dat mag hij nooit doen.

Maar imo is wat hij deed net zo erg. Jij viel hem fysiek aan, meermaals zelfs.

Jullie communicatie bestaat dus uit schelden, huilen en fysiek geweld gebruiken. Dat is niet bepaald gezond.

Geef elkaar een paar dagen de ruimte en denk beide na over de situatie en wat jullie willen.
Alle reacties Link kopieren
Maak foto's van je verwondingen voor je aangifte bij de politie, bel je huisarts voor een medische vaststelling van je verwondingen, bel je familie, en vraag of ze jou en de baby vandaag komen halen.
Alle reacties Link kopieren
meaki schreef:
17-07-2018 07:01
Maak foto's van je verwondingen voor je aangifte bij de politie, bel je huisarts voor een medische vaststelling van je verwondingen, bel je familie, en vraag of ze jou en de baby vandaag komen halen.
Ze duwde hem zelf hoor terwijl ze al flinke ruzie hadden, dan kun je idd wat terug verwachten, dan moet je niet het slachtoffer gaan uithangen. Als hij haar duwt en zij geeft hem een klap zegt er niemand dat hij aangifte moet doen.
beetjegek wijzigde dit bericht op 17-07-2018 07:12
0.20% gewijzigd
Naar de huisarts. Wellicht heb jij en of hij wel last van een PND.
Mijn man kreeg ook kort na de geboorte van nr 2 een burnout. Nu was ik helemaal zen en kon ik dat handelen, maar jij klinkt niet bepaald zen.
Alle reacties Link kopieren
Alle gevallen van huiselijk geweld zijn begonnen bij die eerste klap.
Don't get high on your own supply.
beetjegek schreef:
17-07-2018 07:09
Ze duwde hem zelf hoor terwijl ze al flinke ruzie hadden, dan kun je idd wat terug verwachten, dan moet je niet het slachtoffer gaan uithangen. Als hij haar duwt en zij geeft hem een klap zegt er niemand dat hij aangifte moet doen.
Ik vind dat er nooit een rechtvaardigingsgrond voor een klap is.

Er zijn namelijk andere manieren om dit op te lossen. Hij is veel sterker dan zij en hij had haar dus makkelijk op een andere manier kunnen weren.

Een klap is een aanvallende manier, terwijl afweren ter verdediging hier imo mee dan genoeg was.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou morgen m’n spullen pakken en naar familie gaan. Dan kunnen zij helpen en jij weer een beetje op je voeten komen. Misschien draait hij bij en gaan jullie daarna weer terug. Misschien niet en dan weet je ook meteen wat je aan hem hebt.

Wees niet te trots of bang om naar familie te gaan. Daar heb je ze voor.
Het leven is niet eerlijk
meaki schreef:
17-07-2018 07:01
Maak foto's van je verwondingen voor je aangifte bij de politie, bel je huisarts voor een medische vaststelling van je verwondingen, bel je familie, en vraag of ze jou en de baby vandaag komen halen.

Hij kan ook aangifte doen aangezien zij hem eerst fysiek aanviel. Ze zijn beide niet goed bezig.

TO ik zou even een paar dagen weg gaan. Kun je bij familie terecht? Dat ze jou even helpen met de kleine en je een beetje kan bijslapen. Slaaptekort doet rare dingen met mensen. Aangifte zou ik absoluut niet doen, je begon zelf.
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
17-07-2018 07:37
Ik vind dat er nooit een rechtvaardigingsgrond voor een klap is.

Er zijn namelijk andere manieren om dit op te lossen. Hij is veel sterker dan zij en hij had haar dus makkelijk op een andere manier kunnen weren.

Een klap is een aanvallende manier, terwijl afweren ter verdediging hier imo mee dan genoeg was.
nee er is nooit rechtvaardiging voor een klap, en ook niet voor een duw. Dit klinkt toch echt als gevalletje 'gingen elkaar te lijf'.

Verder, of hij sterker is weet je natuurlijk helemaal niet, wellicht is zij een beer van een vrouw of hij een klein manneke.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven