Wanneer maak je lichamelijk contact tijdens date

18-07-2018 14:46 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk moet je zo'n topic helemaal niet maken en hoort dat natuurlijk te gaan lijkt me, maar bij mij is dat niet echt zo, tenzij ik mijzelf vol giet met drank. (Wat je niet doet op een date).

Ik heb dus een date gehad, we zaten aan het strand aan zo'n 4 kante tafel naast elkaar wat te drinken. Was zeker 'gewoon' gezellig. Maar goed, als je thuis komt denk je van, het was gezellig maar verder niets gebeurd ofzo. (Hoef geen sex ofzo en direct zoenen hoeft ook niet, maar gewoon iets van lichamelijk contact mag wel).

Dat ligt ook zeker aan mij want ik ben niet iemand die snel iemand aanraakt. Zeker niet een vreemde (Dat is iemand van een date vaak toch, als je iemand voor het eerst ziet). Sommige mensen geven direct schouderklopjes, raken elkaar aan als iets grappig is. Iets wat ik niet heb.

Niet handig dus als je een bepaalde toenadering zoekt. Op het terras was er ook niet echt de mogelijkheid voor omdat het van die lompere stoelen waren die dan zo haaks op elkaar staan.

Met terug lopen had het wel wat meer gekund misschien. Maar dan ineens een arm om iemand heen doen totaal nuchter en lopend naar de auto doe ik ook niet.

In een kroeg o.i.d. gaat dat wat makkelijker, maar tijdens een date is dat toch ook wel handig.

Ben geen autistische eenling die niets durft hoor. Maar meer een 'te' sociaal iemand die over zulke dingen na denkt. Ik heb liever dat ik iets niet heb gedaan, dan wel heb gedaan en diegene denkt van 'WTF, wat een creep'. Maar goed, daar kom je niet ver mee.

Ben benieuwd hoe jullie hier in staan in algemene zin.
Alle reacties Link kopieren
Lees je eens in over lichaamstaal. Dan kun je lezen of een aanraking gewenst is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van mezelf best aanrakerig.
En herken je probleem dus niet
Aan zo'n onhandige tafel is het inderdaad bijna onmogelijk, maar waarom geef je dan bijvoorbeeld geen arm/hand als je samen aan het lopen bent

En als je afscheid neemt, wat doe je dan?
Zeg je dan bijvoorbeeld ook alleen,het was gezellig tot de volgende keer?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Of zorgen dat jezelf de ander aanraakt. Wanneer je dit eng vindt, er voor zorgen dat jij wel aangeraakt kan worden. Leg je armen op tafel, ga niet met je armen over elkaar zitten, kijk elkaar aan, etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Hand pakken als je terug loopt is toch een prima moment. Of bij de volgende date wat dichterbij komen als jullie elkaar begroeten.
Alle reacties Link kopieren
Je had haar ook nog 1 op 1 mee uit kunnen vragen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Jordis schreef:
18-07-2018 14:46
Ik heb liever dat ik iets niet heb gedaan, dan wel heb gedaan en diegene denkt van 'WTF, wat een creep'. Maar goed, daar kom je niet ver mee.
Ik heb 1 keer een date gehad met een onbekende. Na een etentje + bios liepen we richting station en pakte ik zomaar zijn arm vast. Een beetje vreemd wel haha, als ik er aan terug denk zou ik dat nu nooit meer durven denk ik. Maar goed, we zijn 9 jaar verder, getrouwd en we lachen er nog steeds om als we eraan terug denken.

Dus misschien gewoon eens proberen, ook al voelt het raar. Het kan ook leuk raar zijn, zoals bij ons.
Alle reacties Link kopieren
Volgende date misschien naar de bioscoop? Dan kun je in het donker “aftasten”?

Bij zo’n tafel zou je kunnen voetjevrijen ofzo? Eerst alleen met je teen/schoen tegen zijn teen/schoen en van daaruit verder. Of idd handen op tafel leggen zodat hij de eerste stap kan zetten.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Eerst groen licht krijgen. Was het de eerste date en komt er een vervolg?
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Op een eerste date lijkt me dit niet erg.
Als je bij een tweede date tot de conclusie komt dat je die persoon wel ziet zitten, dan raad ik je wel aan om jezelf er toch toe te zetten om diegene af en toe aan te raken. Op die manier geef je op subtiele wijze aan dat er wat jou betreft een klik is.
Alle reacties Link kopieren
Dat is een lastige vraag omdat ik er niet echt een duidelijk antwoord op kan geven. Het is namelijk echt goed aanvoelen.

Zo heb ik een date gehad waar iemand voorzichtig zijn hand op mijn rug legde, was prima. Iemand die me echt plots vastpakte en dicht tegen zich aan trok, ook prima.

Een ander die een arm om me heen sloeg en ik vanaf dat moment verstarde en echt weg wilde.

Lichaamstaal zegt alles..
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen zijn zo subtiel in hun lichaamstaal dat je er niet veel uit op kan maken. Als ze haar hoofd niet afwendt als je haar wil zoenen, dan zal het wel goed zitten.
Damned if I don’t
Frizz schreef:
18-07-2018 14:49
Lees je eens in over lichaamstaal. Dan kun je lezen of een aanraking gewenst is.
Of als je haar echt leuk vind, zeg dat tegen haar.

Als zij zegt 'ik vind jou ook leuk' dan staat ze waarsch niet negatief tegenover aanraking en zal ze het waarderen als je laat blijken dat je haar wilt aanraken.

Een aaitje over de arm of een streek over de schouder kan een begin zijn.

Handen vast tijdens het wandelen pas als jullie voorbij de eerste wederzijdse aanrakingen zijn. Ik vind elkaars hand vasthouden een bezegeling van (al) een relatie, net als zoenen.
OpenHaardVuur schreef:
18-07-2018 15:35
Volgende date misschien naar de bioscoop? Dan kun je in het donker “aftasten”?

Bij zo’n tafel zou je kunnen voetjevrijen ofzo? Eerst alleen met je teen/schoen tegen zijn teen/schoen en van daaruit verder. Of idd handen op tafel leggen zodat hij de eerste stap kan zetten.
Eerst maar peilen of date jou ook meer dan gewoon gemiddeld leuk vindt.

Voetje gaan vrijen onder de tafel vind ik awkward als date hem niet leuk vind. Ik vind het ook nogal opdringerig, als je nog niet zeker weet of date hem ook leuker vind dan alleen gezellig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven